Thumbnail
Ανακοίνωση

Το Υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο που εξέδωσε χθες, προχώρησε στην απροκάλυπτη καταστρατήγηση εκπαιδευτικών κατακτήσεων όπως ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου. Ήταν ένα ακόμη ολέθριο βήμα της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.

Η αναλογία αριθμού μαθητών ανά τμήμα καθορίστηκε σε 1:25 μετά από πολυετείς αγώνες της Ομοσπονδίας των δασκάλων, το 2006. Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (που μετουσιώθηκε ήδη σε, εσπευσμένη, τροπολογία στο σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο) επαναφέρει, με τον πλέον απαράδεκτο τρόπο, το αντιπαιδαγωγικό καθεστώς του «συνωστισμού» πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών σε αίθουσες, που σε πλήθος περιπτώσεων, είναι πολύ μικρές και ανεπαρκείς ακόμη και για 25 μαθητές. Η επίκληση «εξαιρετικών» περιπτώσεων για αύξηση του αριθμού των μαθητών έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το εκπαιδευτικό αίτημα για περαιτέρω μείωση της αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό, αφού στις σχολικές τάξεις φοιτούν πολλοί μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.

 
Με την ίδια αντιπαιδαγωγική αντίληψη η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρά και στο ξεθεμελίωμα του θεσμού του Ολοήμερου σχολείου, θεσμού με παιδαγωγική και κοινωνική διάσταση. Εδώ οι αλχημείες δεν έχουν τέλος. Προκειμένου να χαρακτηριστούν εκπαιδευτικοί ως λειτουργικά υπεράριθμοι και να μετατραπούν σε ευέλικτο προσωπικό για την κάλυψη των κενών, που το Υπουργείο όφειλε να καλύψει με προσλήψεις μόνιμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θυσιάζονται οι ανάγκες των μαθητών και θεσμοί  γκρεμίζονται αντί να ενισχύονται.  Οι, δίχως νομική ισχύ (επισυνάπτουμε σχετική γνωμοδότηση της δικηγόρου Μαρίας - Μαγδαληνής Τσίπρα) οδηγίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αποκαλύπτουν την αδυναμία της για σωστό προγραμματισμό που οδηγεί σε καταστροφικές κινήσεις πανικού λίγο πριν το κουδούνι του Αγιασμού.
 
Αφού προηγουμένως, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ξεσπίτωσε εκπαιδευτικούς με το να μην ικανοποιήσει τις, απολύτως λογικές κι εφικτές, αποσπάσεις έρχεται τώρα να τους μετατρέψει σε περιπλανώμενο προσωπικό και να καταδικάσει τους μαθητές με ελλειμματικού χαρακτήρα «εκπαιδευτικές» διαδικασίες.
 
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία να αποσύρει τώρα το απαράδεκτο έγγραφό της δείχνοντας, έστω και πάρα πολύ αργά, ότι διατηρεί κάποια επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δυστυχώς όλες οι, μέχρι τώρα, ενέργειές της αποδεικνύουν ότι το μόνο που πράττει είναι να κόβει και να ράβει την εκπαίδευση στα μέτρα των μνημονιακών επιταγών αγνοώντας παντελώς τις παιδαγωγικές επιπτώσεις κάθε ενέργειάς της.
 
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  καλεί τους αιρετούς αλλά και τα διορισμένα μέλη των ΠΥΣΠΕ να μη λάβουν υπόψη τους τις απαράδεκτες και αυθαίρετες παρεμβάσεις του ΥΠΑΙΘ έναντι σε κάθε νομιμότητα και σε κάθε εκπαιδευτικό σχεδιασμό και να συνεχίζουν να υπολογίζουν τις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς με βάση την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία.  
 
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
 
Ο Πρόεδρος                        Ο Γενικός Γραμματέας
 
 
 
Κόκκινος Χαράλαμπος                     Κικινής Θανάσης
 
 
 
Αθήνα, 10-9-2013
 
ΘΕΜΑ: «Έγγραφο του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία».
 
Αξιότιμε κύριε Γενικέ,
 
Κατόπιν της τηλεφωνικής μας συνομιλίας, σας αποστέλλω τις απόψεις μου επί του ανωτέρω εγγράφου.
 
Με έγγραφο, που φέρει ημερομηνία 9-9-2013 ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφενός ορίζει, ότι ο αριθμός των νηπίων και των μαθητών μπορεί να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία των μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό και αφετέρου προβλέπει την κατά σειρά προτεραιότητας τοποθέτηση κατά την έναρξη του σχολικού έτους των εκπαιδευτικών, στο πρωϊνό τμήμα εν συνεχεία στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων και τέλος στα ΕΑΕΠ, διαθέτει μόνο της διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών ΠΕ 70 και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
 
Το ως άνω έγγραφο, ωστόσο, πέραν της πρώτης παραγράφου αυτού, που ήδη προωθείται μέσω νομοθετικής ρυθμίσεως, στην πραγματικότητα δεν ερμηνεύει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, πράγμα, που θα το καθιστούσε εγκύκλιο αλλά εισαγάγει νέες ρυθμίσεις και μάλιστα αποκλίνουσες από τις ισχύουσες, χωρίς να φέρει τυπικά την μορφή υπουργικής απόφασης και χωρίς βεβαίως να έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Υπό την έννοια αυτή, το εν λόγω έγγραφο στερείται παντελώς δεσμευτικότητας, τόσο για τους αποδέκτες του όσο και εν γένει για τους εκπαιδευτικούς, αφού δεν συνιστά εγκύκλιο καθώς δεν ερμηνεύει υφιστάμενες διατάξεις, δεν συνιστά υπουργική απόφαση, αφού δεν έχει τύχει δημοσίευσης στο ΦΕΚ και ακόμα και εάν ήθελε υποτεθεί, ότι συνιστά απλό ενημερωτικό ή εσωτερικό έγγραφο της διοικήσεως, δεν μπορεί να εισάγει ρυθμίσεις κατά τρόπο διαφορετικό από την κείμενη νομοθεσία. 
 
Παραμένω στην διάθεση σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση,
 
Με εκτίμηση,
 
Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα
 
Δικηγόρος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;