Thumbnail
Ψήφισμα Ειδικών Σχολείων

Σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2013, και ώρα 12.00, μετά από πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου, πραγματοποιήθηκε μεγάλη συγκέντρωση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και συνάντηση αντιπροσωπείας των παρευρισκομένων με τον Υφυπουργό κ. Κεδίκογλου και το Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσα. Κατά τη συνάντηση κατατέθηκε υπογεγραμμένο το παρακάτω ψήφισμα: 

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2013, οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης : ΤΕΕ Ε.Α. Κορωπίου, ΤΕΕ Ε.Α. Αχαρνών, ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου, ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας, ΤΕΕ Ε.Α Αγ. Δημητρίου, ΤΕΕ Ε.Α Αιγάλεω, ΕΕΕΕΚ Πειραιά, ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω,

αποφασίσαμε τα εξής:

-    Οι μαθητές των ΣΜΕΑΕ  στερούνται  των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση, τα οποία η πολιτεία έχει δεσμευτεί με νόμο να  διασφαλίζει, αφού δεν έχουν ούτε τα κατάλληλα βιβλία, ούτε τις κατάλληλες κτιριακές υποδομές, ούτε εκπαιδευτικούς και κυρίως ακόμη και αν τα είχαν όλα αυτά, δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα σχολεία τους αφού δεν υπάρχουν ακόμη μεταφορές.

-    Το άρθρο 28 του νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» είναι εντελώς πρόχειρο και δημιουργεί παρά λύνει τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

-    Στις παραγράφους 1α και 1γ  του παραπάνω νόμου, αναφέρονται πτυχία µε Επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 2β και 2α. Τα επίπεδα πτυχίων 2α και 2β  δεν υπάρχουν.

-    Στην ίδια παράγραφο   αναφέρεται ότι <<Όταν ο μαθητής ολοκληρώσει τη φοίτησή του, εγγράφεται στη Β΄ τάξη του Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου (ημερησίου ή Εσπερινού κατόπιν εισήγησης του ΚΕΔΔΥ, σε ειδικότητα αντίστοιχης ομάδας προσανατολισμού>>. Σας ενημερώνουμε ότι δεν υπάρχει για τα σχολεία μας η αντίστοιχη  Λυκειακή Βαθμίδα παρόλο που πάντα προβλεπόταν και τα υποστελεχωμένα ΚΕΔΔΥ δεν επαρκούν για να κάνουν και εισηγήσεις. Άρα τα παιδιά μας μετά το ΕΕΓ και το ΕΕΕΕΚ δεν έχουν σχολείο να πάνε και υποχρεώνονται να μείνουν σπίτι.

-    Στην παράγραφο 2α  αναφέρεται ότι <<Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση …..καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν από της δημοσίευσης του παρόντος νόμου και για την Ειδική Αγωγή>>. Με βάση αυτό, όλες οι ειδικότητες των ειδικών σχολείων καταργούνται ή αλλάζουν. Για παράδειγμα ένα ΕΕΕΕΚ που έχει κεραμική, κοπτική –ραπτική, κομμωτική, ξυλογλυπτική, αυτόνομη διαβίωση, μένει χωρίς ειδικότητες. Το ίδιο και ένα  ΤΕΕ Ε.Α που λειτουργούν οι ειδικότητες: υδραυλικών, μηχανών και συστημάτων αυτοκινήτου, αισθητικής, υποστήριξης συστημάτων υπολογιστών. Σας ενημερώνουμε ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και ΕΕΕΕΚ με ωρολόγια προγράμματα και ύλη μαθημάτων (προγράμματα σπουδών) Λυκείου και μόνο με τις ειδικότητες του ΕΠΑΛ. Είναι αδύνατο για τα παιδιά μας.

-    Η κατάργηση ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία με βάση το άρθρο 82 του ν. 4172/2013, αφορά  τη Γενική Δ/θμια εκπαίδευση και όχι την Ειδική Αγωγή. Στην παρ. 1 του άρθρου 82 αναφέρετε ότι: <<Οι κάτωθι ειδικότητες των αντίστοιχων κλάδων και κατηγοριών του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως και το σύνολο των κατεχόμενων από το προσωπικό αυτό οργανικών θέσεων καταργούνται>>. Δεν αναφέρεται πουθενά το προσωπικό της Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής (ΕΑΕ) και οι ειδικότητες των ΣΜΕΑΕ, αλλά τα σχολεία μας έμειναν χωρίς τους ελάχιστους μόνιμους εκπαιδευτικούς και δεν υπάρχει πρόβλεψη για το πώς θα συνεχίσουν οι μαθητές των Β΄,Γ΄, Δ΄ και Ε΄ Τάξεων που οι ειδικότητές τους , νομίζει το Υπουργείο ότι έχουν καταργηθεί.

-    Στις ΣΜΕΑΕ δε μένει πλέον σχεδόν καμιά ειδικότητα για τα κορίτσια, αν αναλογιστεί κάποιος  ότι το 90% των μαθητριών, ακολουθούσαν τις καταργημένες ειδικότητες. Πού θα πάνε όλες αυτές οι μαθήτριες;;

-    Για τους λόγους αυτούς ζητάμε : Άμεση αποκατάσταση των μεταφορών των μαθητών

-    Άμεση επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία για να μπορέσουν να λειτουργήσουν

-    Άμεση κάλυψη των κενών των ΣΜΕΑΕ με εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ

-    Άμεση νομοθετική ρύθμιση ώστε να παραμείνουν οι υπάρχουσες ειδικότητες και  τα ωρολόγια προγράμματα  στην Ειδική Αγωγή.

-    Άμεση ίδρυση ΕΕΛ τουλάχιστον όπου λειτουργούν ΕΕΓ και ΕΕΕΕΚ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φοιτητές
«Εσωτερικό Erasmus»: Οδηγός φοιτητών για το νέο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας που ξεκινά την άνοιξη του 2025
Η πλατφόρμα για τις αιτήσεις των φοιτητών ανοιξε χτες και θα παραμείνει ανοικτή έως και την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024. Προσοχή: Εξαιρούνται οι...
«Εσωτερικό Erasmus»: Οδηγός φοιτητών για το νέο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας που ξεκινά την άνοιξη του 2025
teacher-despair-800x500_c.jpg
Τα σχολεία των 500 ευρώ: Βλέποντας το σχολείο μου να διαλύεται...
Κραυγή αγωνίας από έναν Διευθυντή Δημοτικού Σχολείου για την οικονομική εγκατάλειψη μετά από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών
Τα σχολεία των 500 ευρώ: Βλέποντας το σχολείο μου να διαλύεται...