Ενημερ. φυλ.: 16
24/9/2013
24 του Σεπτέμβρη
και κανένα σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει κανονικά…
Το να υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων στα τέλη του Σεπτέμβρη είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Το να μη μπορεί όμως να λειτουργήσει κανονικά ΚΑΝΕΝΑ Δημοτικό Σχολείο και μεγάλος αριθμός Νηπιαγωγείων της Δ/νσης είναι κάτι που ποτέ τις τελευταίες δεκαετίες δεν έχει συμβεί. Γράφοντας κάτι τέτοιο πιθανόν “δεν κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας”. Δυστυχώς όμως “κομιστές άσχημων μαντάτων” πρέπει να γίνουμε αφού η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι θα διατηρηθεί για πολύ καιρό ακόμη, αν δεν επιδεινωθεί…
Ξεκινώντας από την πολύ μεγάλη καθυστέρηση των διαδικασιών τοποθέτησης και μετακίνησης προσωπικού (πέραν των προσωρινών τοποθετήσεων που έγιναν, κατόπιν εντολής του Υ.ΠΑΙ.Θ., με ευθύνη του Δ/ντή Εκπ/σης και χωρίς καμιά εμπλοκή του ΠΥΣΠΕ, σε μια προσπάθεια συγκάλυψης του προβλήματος) αυτή οφείλεται πρώτα απ’ όλα στην πολύ μεγάλη καθυστέρηση όχι μόνο των όποιων (ελάχιστων ή και μηδενικών για τους εκπ/κούς ειδικοτήτων) αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ αλλά και των επίσης πολύ καθυστερημένων και ελάχιστων αποσπάσεων εκπ/κών στη Δ/νση, η οποία πρέπει να λειτουργήσει με το μισό σε σχέση με πέρυσι προσωπικό.
Η καθυστέρηση όμως αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι βασική ενασχόληση του ελλιπούς προσωπικού της Δ/νσης, με βάση τις κατευθύνσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. και της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης, είναι η προσπάθεια λειτουργίας των σχολείων με όσο το δυνατόν πιο μικρό αριθμό εκπαιδευτικών ή καλύτερα η “ανακάλυψη” πλεονάζοντος προσωπικού. Πώς αλλιώς θα μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία σε μια χρονιά κατά την οποία παρά τις 1827 συνταξιοδοτήσεις εκπ/κών της Π.Ε. δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός, στη θέση των 8000 περίπου αναπληρωτών που απολύθηκαν τον Ιούνιο προσλήφθηκαν μόλις 1300 φέτος (και δεν προβλέπονται άλλες προσλήψεις…) ενώ και οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών προς το ΠΥΣΠΕ Δυτ Θεσ/νίκης είναι μικρό μόνο κλάσμα των περσινών και για τους εκπ/κούς ειδικοτήτων μηδενικές. Πώς αλλιώς θα διαμορφωθεί η δεξαμενή των εκπ/κών της Π.Ε. για την εφαρμογή της διαθεσιμότητας-κινητικότητας-απολύσεων;
Είναι γνωστός άλλωστε ο καταιγισμός υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων που προσπαθούν να επιβάλλουν μια σειρά από αντιδραστικές ρυθμίσεις που γυρίζουν το σχολείο δεκαετίες πίσω, όπως:
-η «σε εξαιρετικές περιπτώσεις» αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα κατά 10%, από τη νομοθετικά κατοχυρωμένη δηλ. αναλογία 25 μαθητών/τμήμα στη με μια απλή υπουργική απόφαση αναλογία των 28 μαθητών/τμήμα
-η κατάργηση του δασκάλου-υπεύθυνου του ολοήμερου στα σχολεία Αναμορφωμένου Προγράμματος και ο περιορισμός των δασκάλων του Ολοήμερου των υπολοίπων σχολείων σε έναν (εφόσον υπάρχει διαθέσιμος εκπ/κός), καθώς για την κάλυψη του ωραρίου του θα χρησιμοποιούνται οι διαθέσιμες ώρες των εκπ/κών του πρωινού κύκλου καθώς και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, αδιαφορώντας για το ότι ούτε διαθέσιμες ώρες ούτε πολύ περισσότερο διαθέσιμοι εκπ/κοί ειδικοτήτων υπάρχουν. Κυρίαρχο για το Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι η κατάργηση στην ουσία των 1280 περίπου οργανικών θέσεων δασκάλων των ΕΑΕΠ και των άλλων τόσων των υπόλοιπων ολοήμερων κι η δημιουργία σώματος πλεοναζόντων εκπαιδευτικών και στην Π.Ε.
-Η μετακίνηση των προσωρινά τοποθετημένων και αποσπασμένων δασκάλων και νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής από τα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) στο “κανονικό” πρόγραμμα του σχολείου, αφού η κάλυψη των λειτουργικών κενών των Τ.Ε. «θα γίνει αποκλειστικά μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ» (“εκπαιδευτικοί της γαλέρας”, με σύμβαση 6,5 μηνών και μισθό 490ευρώ ή 19,6ευρώ την ημέρα και 427ευρώ ή 17,1ευρώ τη μέρα, αν είναι κάτω από 25 χρονών…)
-η κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και κάθε υποστηρικτικής δομής (και μαζί των εκπ/κών που την παρείχαν) που μετατρέπεται σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ (εάν και εφόσον υπάρχει…)
Οι ρυθμίσεις αυτές δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμη στο σύνολό τους στο ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσ/νίκης: ούτε οι δάσκαλοι του ολοήμερου μετακινήθηκαν (αν και έγινε προσπάθεια…) ούτε συγχωνεύσεις και δημιουργία τμημάτων με περισσότερους από 25 μαθητές παρατηρήθηκε. Παρόλα αυτά και στο δικό μας ΠΥΣΠΕ, κάτω από την ασφυκτική πίεση ΥΠΑΙΘ και Περιφερειακής Δ/νσης, για πρώτη φορά φέτος φαίνεται να υπάρχει τόσο μεγάλος αριθμός εκπ/κών (δασκάλων και νηπιαγωγών) που κρίθηκαν λειτουργικά υπεράριθμοι και πρέπει, κατά την υπηρεσία,να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο εντός ΠΥΣΠΕ. Αυτό οφείλεται στο ότι με απόφαση της Δ/σης (κατόπιν εντολής του Υ.ΠΑΙ.Θ.) συνάδελφοι πάσχοντες από χρόνιες ασθένειες φέτος τοποθετήθηκαν σε τμήματα, δεν προβλέφθηκαν εκπ/κοί για την ενισχυτική διδασκαλία κ.ά. υποστηρικτικές δομές, όπως και για τη συμπλήρωση ωραρίου και άλλες τέτοιες αλχημείες...
Επιπλέον στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 20/9 (την πρώτη για τη φετινή χρονιά!) και οι αιτήσεις απόσπασης σε Τ.Ε. των δασκάλων αποφοίτων Διδασκαλείου Ειδικής Αγωγής δεν έγιναν δεκτές, κατά πλειοψηφία. Έγιναν δεκτές μόνο 4 αιτήσεις απόσπασης σε Ειδικά Σχολεία.
Στην ίδια συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, με δεδομένα τα παραπάνω και μετά από εξονυχιστικό έλεγχο (λόγοι υπεραριθμίας, ποιος κρίνεται υπεράριθμος) από την πλευρά μας κάθε περίπτωσης που προτείνονταν να κριθεί κάποιος εκπ/κός λειτουργικά υπεράριθμος στο σχολείο που κατέχει (και διατηρεί) οργανική θέση, καταρτίσθηκαν λίστες 82 δασκάλων και 18 νηπιαγωγών τις οποίες απαιτήσαμε και το ΠΥΣΠΕ αποδέχθηκε να δημοσιοποιηθούν μέχρι τη Δευτέρα 23/9, μαζί με τα μόρια κάθε εκπ/κού και να έχουν το δικαίωμα ένστασης.
| ΔΑΣΚ. | ΝΗΠΙΑΓ | ΔΑΣΚ. ΕΙΔΙΚΗΣ | ΓΥΜΝ. | ΑΓΓΛ. | ΜΟΥΣ. | ΠΛΗΡ. | ΕΙΚΑΣ. | ΘΕΑΤ. | ΓΑΛΛ. | ΓΕΡΜ. |
ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ | 82 | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Σε ΔΙΑΘΕΣΗ | 115 | 19 | 0 | 30 | 2 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Με ΑΠΟΣΠΑΣΗ | 35 | 125 | 0 | 7 | 5 | 0 | - | - | - | - | - |
Από ΜΕΤΑΤΑΞΗ | - | - | - | 6 | 0 | 8 | 22 | 10 | 0 | 18 | 32 |
ΛΕΙΤΟΥΡΓ. ΚΕΝΑ | 167 | 82 | 48 Τ.Ε. 5 ΕΙΔ. ΣΧ. | 102 | 98 | 42 | 101 | 67 | 56 | 20 | 44
|
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ(+) ή ΕΛΛΕΙΜΑ (-) | +65 | +80 | -53 | -66 | -91 | -36 | -83 | -57 | -56 | -2 | -12 |
Η συνολική δε εικόνα των υπό τοποθέτηση και μετακίνηση εκπ/κών είναι η ακόλουθη:
Να σημειώσουμε αρχικά ότι οι παραπάνω αριθμοί πλεοναζόντων δασκάλων και νηπιαγωγών δεν απηχούν την πραγματικότητα , παρά μόνο τη δημιουργική λογιστική του Υ.ΠΑΙ.Θ. αφού όπως αναφέραμε ούτε η συμπλήρωση ωραρίου ούτε άλλες ανάγκες έχουν υπολογιστεί ενώ πολύ σύντομα θα υπάρχουν ελλείψεις με την παροχή των αναγκαίων αδειών και δεδομένης της μη πρόσληψης νέων αναπληρωτών. Αντίθετα σε ό,τι αφορά τους εκπ/κούς ειδικοτήτων, τα ελλείμματα όχι μόνο είναι πραγματικά αλλά θα χρειαστούν ακόμα περισσότεροι εκπ/κοι.
Παραπέρα είναι προφανές ότι το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θες/νίκης δε θα αποτελέσει “παραδεισένια νησίδα” μες στο πέλαγος των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Κι αν αποκρούουμε προς το παρόν τις πιέσεις Υ.ΠΑΙ.Θ. και Περιφερειακής Δ/νσης για μετακινήσεις δασκάλων του ολοήμερου και συγχωνεύσεις-αύξηση αριθμού μαθητών στο τμήμα, πολύ σύντομα και όσο δεν οργανώνουμε ένα ισχυρό κίνημα αντίστασης κι ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής θα περάσουν κι αυτά, όπως πέρασαν τα μέτρα για τα Τ.Ε. και την ενισχυτική, όπως εφαρμόζονται ήδη στην περιφέρεια Αττικής όπου, με συνοπτικές και έκνομες διαδικασίες, μετακινούνται 205 εκπ/κοί που κρίθηκαν υπεράριθμοι σε άλλα ΠΥΣΠΕ.
Πριν λοιπόν φτάσουμε στη μέρα της διαθεσιμότητας-απόλυσης 5-6000 χιλιάδων εκπ/κών και της Π.Ε., ας αντιδράσουμε. Ξεπερνώντας τα εμπόδια της συμβιβασμένης ηγεσίας της ΔΟΕ πρέπει άμεσα να ακολουθήσουμε το δρόμο των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. και με την αγωνιστική συμπόρευση όλης της εκπαίδευσης να ανατρέψουμε συνολικά την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Απεργία Διαρκείας σ’ όλη την εκπαίδευση ΤΩΡΑ!
Για το σχολείο μας, για τη δουλειά μας, για τα παιδιά!
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ, την Πέμπτη 26/9 με θέμα τις τοποθετήσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη