Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
Νομού Ηρακλείου
Ταξιάρχου Μαρκοπούλου 41
Τ.Κ. 71201 - Ηράκλειο
Τηλ & Φαξ.: 2810 226557
Πρόεδρος: 6932430197
Γ. Γραμματέας: 6945900114
E-mail: [email protected]
Ιστοσελίδα: www.elmeher.gr
Ηράκλειο, 2/10/2013
ΠΡΟΣ: Ομοσπονδία, Ένωση Γονέων, Συλλόγους Γονέων
Θέμα: Κάλεσμα σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Τετάρτη 2/10/2013, 12:00 π.μ.
Με κοινή υπουργική απόφαση (Υπουργού Παιδείας και Οικονομικών) αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα κατά 10%. Αυτή είναι η απάντηση του Υπουργού Παιδείας στον πολυήμερο Απεργιακό Αγώνα των Εκπαιδευτικών. Επισημαίνουμε ότι αυτό το μέτρο είχε ανασταλεί κατά την περίοδο της απεργίας και επανέρχεται με τη λήξη της. Μάλιστα το υπουργείο εμπαίζει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, γιατί αναφέρεται στην “εξαιρεσιμότητα” του μέτρου (“εξαιρετικές περιπτώσεις”) ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα αντιλαϊκό μέτρο που αφορά όλους τους μαθητές των σχολείων.
Απέναντι σε αυτό το μέτρο απαντάμε με κινητοποιήσεις:
Η ΕΛΜΕ καλεί εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ηρακλείου, στα πλαίσια της στάσης εργασίας που κήρυξε η ΟΛΜΕ (11:00 – 14:00).
Επιπλέον, η ΕΛΜΕ θα διαμαρτυρηθεί για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και συνολικά για όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που πλήττουν τα Μορφωτικά και Εργασικά δικαιώματά μας.
Λάζαρος Μάρκου
ΝΕΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ .
Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια και Δημιουργία πλεονασμάτων εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί δ/θμιας εκπαίδευσης μόλις ανέστειλαν μια απεργιακή κινητοποίηση που είχε την απόλυτη συμμετοχή σε ποσοστά αλλά και στις δράσεις που προγραμματίστηκαν.
Αντιδράσαμε για το εκπαιδευτικό σύστημα που ψήφισαν τελικά αλλά και για εργασιακά θέματα. Κατά την διάρκεια της απεργίας και ενώ η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ συζήταγε τη <<μεταρρύθμιση>> για ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ –ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ αιφνιδιαστικά κατέθεσε τροπολογία στη βουλή ο Υπουργός Παιδείας για αύξηση των μαθητών στα τμήματα .
Η τροπολογία ανέφερε ότι, << σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10% των μαθητών .>>.
Η τροπολογία τελικά με την μαζική αντίδραση δεν πέρασε γιατί την απέσυρε ο Υπουργός από τη Βουλή.
Ψήγματα ανακούφισης της εκπαιδευτικής κοινότητας ( εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών) ότι κάτι σώθηκε από τα αποκαΐδια.
Αμ δε.
Με κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν ο Υπουργός Παιδείας κ Αρβανιτόπουλος και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ Χρήστος Σταικούρας , 16-09-2013 , Αρ. πρωτ 129818/Γ2. με θέμα << Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. >> αποφασίζουν.
<<Οι μαθητές σε κάθε τάξη ή τμήμα τάξης Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τους είκοσι επτά (27). Τάξεις με μαθητές περισσότερους από τους είκοσι επτά (27) διαιρούνται σε τμήματα.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δ/θμιας Εκπαίδευσης μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10%.
Στα Ιδιωτικά Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης η προσαύξηση του 10% αποφασίζεται από τον Διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων.
Η με αρ. πρωτ. 62124/Γ2/09-05-2013 (Β΄ 1218) Κοινή Υπουργική Απόφαση καταργείται.
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2013-2014.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.>>
Καταγγέλλουμε και αντιστεκόμαστε γιατί ,
- Στοιβάζουν μαθητές χωρίς να υπολογίζουν κτιριακές υποδομές , επαρχιακά- απομακρυσμένα σχολεία και άλλες ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας . Η << μεταρρύθμιση>> για αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Έτοιμοι είναι να περάσουν με υπουργική απόφαση μάθημα στις αίθουσες πολλαπλών χρήσεων με 50-100 μαθητές και θα πείσουν ότι αναβαθμίζουν την εκπαίδευση γιατί θα είναι πανεπιστημιακού επιπέδου . Αμφιθέατρα βλέπετε.
- Δημιουργούν πλεονάσματα εκπαιδευτικών . Μαθητές και Εκπαιδευτικοί αριθμοί . Ποια παιδαγωγικά κριτήρια και άλλα διάφορα . Ο υπουργός οικονομικών έχει το λόγο. Κάθε μέρα με κάθε τρόπο δημιουργούν πλεονάσματα .
- <<Εξαιρετικές περιπτώσεις >>. Η Δημόσια Διοίκηση εκσυγχρονίζεται και γίνεται διάφανη . Τόση διαφάνεια δεν αντέχεται πια. Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να βαφτίσει εξαιρετική περίπτωση όποια θέλει ή όποια του δώσουν εντολή να βαφτίσει.
- Ότι δεν περνάει από την πόρτα υπάρχει και το παράθυρο. Δεν πέρασε στην Βουλή ήρθε με απόφαση Υπουργών. Ποιος είναι ο ρόλος της Βουλής των Ελλήνων ; Ποιος είναι ο ρόλος των βουλευτών ; Αποφασίζουμε και διατάσουμε το νέο δόγμα . Μέτρα με κάθε τρόπο .
Μόλις στάλθηκε η παραπάνω υπουργική απόφαση ξεκίνησαν οι πιέσεις στους Διευθυντές των σχολείων . Εξαιρετικές περιπτώσεις βαπτίστηκαν τα τμήματα που είχαν 28-29 μαθητές και έγιναν δύο. Ίσως προκύψουν και άλλες εξαιρετικές περιπτώσεις. Θα εξαρτηθεί από τη φαντασία των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας και το ζήλο τους να εφαρμόσουν την παραπάνω υπουργική απόφαση .
Η παραπάνω απόφαση είναι ένα ακόμη μέτρο στην κατεύθυνση που αποφάσισαν να οδηγήσουν το Δημόσιο Σχολειό. Δείχνει ολοφάνερα πια ότι παραδίνεται στα χέρια ιδιωτών. Είναι το σύστημα που εφαρμόστηκε σε όλο το Δημόσιο Τομέα σε όλα τα Δημόσια Κοινωνικά Αγαθά
Καθολική απαξίωση και μετά παράδοση άνευ όρων .
Η ΕΛΜΕ , οι γονείς , οι μαθητές θα υπερασπιστούν τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας . Ιδιαίτερα των λαϊκών οικογενειών , των σχολείων της επαρχίας , που δεν έχουν τη δυνατότητα να κατευθυνθούν εκεί που επιθυμεί η κυβέρνηση με τα συνεταιράκια της.
Θα υπερασπιστούν τον εκπαιδευτικό . Συνεχίζουν να δημιουργούν ολικά πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς με 0 ώρες με στόχο τις υποχρεωτικές αποσπάσεις – μετακινήσεις - μετατάξεις εκπαιδευτικών και στο τέλος διαθεσιμότητα. .
Οι προτάσεις μας είναι οι ακόλουθες:
ü 20 μαθητές κατά ανώτατο όριο στην τάξη, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια, διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
ü Να μη γίνει κατάργηση-συγχώνευση κανενός τμήματος κατεύθυνσης.
ü Να επαναλειτουργήσουν οι καταργημένες υποστηρικτικές δομές του δημόσιου σχολείου (Ενισχυτική διδασκαλία, ΠΔΣ, Βιβλιοθήκες, Τμήματα Ένταξης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας). Όλοι κατανοούν ότι δομές αυτές είναι απαραίτητες σήμερα όταν η λαϊκή οικογένεια προσβλέπει στο δημόσιο σχολείο.
ü Να υπάρξει μέριμνα για γραμματειακή υποστήριξη που είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
ü Να επανέλθουν οι τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν. Να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες.
ü Δεν αποδεχόμαστε το κλείσιμο των 102 ΕΠΑΣ.
ü Δεν αποδεχόμαστε την αύξηση ωραρίου καθηγητών , Διευθυντών , Υποδιευθυντών που δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα.
ü Στις ξένες Γλώσσες να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία ανά τμήμα και τα τμήματα με τα επίπεδα.
ü Ακύρωση αυτής της Υπουργικής απόφασης.
ü Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικών εκτός ΠΥΣΔΕ.
ü Καμία διαθεσιμότητα, καμία απόλυση.
Δεν θα αποδεχθούμε να καταργήσουν τα πάντα.
Η δημιουργία των τμημάτων είναι απόλυτα νόμιμη και δεν πρόκειται κανένας Διευθυντής , κανένα σχολείο , κανένας σύλλογος διδασκόντων , κανένας σύλλογος γονέων , κανένας μαθητής να υποκύψει σε πιέσεις για δήθεν << εξαίρετες >> περιπτώσεις . Η δημιουργία μικρών αριθμητικά τμημάτων είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ας μην τολμήσουν να επιχειρηματολογήσουν πάλι με διχαστικά επιχειρήματα.
Τα σχολεία συγκροτημένα με γονείς –μαθητές –καθηγητές να συμμετέχουμε στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Καλούμε όλους να στηρίξουν το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ .
Όσοι αντιμετωπίζουν τους μαθητές μας ως νούμερα , τους εκπαιδευτικούς ως νούμερα που θα καλύψουν τις αριθμητικές μνημονιακές δεσμεύσεις δεν υπηρετούν σε καμία περίπτωση την δημόσια εκπαίδευση .
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη