Thumbnail
Συντονιστικό Νηπιαγωγών

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

www. nipiagogoi.gr

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ! – ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το Υπουργείο Παιδείας, ο φορέας που σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι υπεύθυνος για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, παρανομεί και ετοιμάζεται να προσλάβει εκπαιδευτικούς μέσω προγράμματος του ΟΑΕΔ (ΦΕΚ 2091/27-8-2013). Πρόκειται για στρατηγική που θα δώσει τη δυνατότητα πρόσληψης εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο από φορείς εκτός Υπουργείου, γεγονός που θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση και κατά συνέπεια στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα για Άνεργους/Εργαζόμενους (Ωφελούμενους) στο πλαίσιο της υλοποίησης της Πράξης «Προώθηση της Απασχόλησης Μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα» του ΟΑΕΔ

«… οι προσλήψεις ανέργων συγκεκριμένων ειδικοτήτων που δύνανται να απασχοληθούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά-Γυμνάσια- Λύκεια), σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), καθώς και σε Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και στους Φορείς Επίβλεψης.

Οι ειδικότητες που δύνανται να απασχοληθούν στις ανωτέρω μονάδες είναι, ενδεικτικά, θα είναι: Νηπιαγωγοί (πρωτοβάθμια εκπαίδευση). Ψυχολόγοι (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ). Κοινωνικής Εργασίας – Κοινωνικοί Λειτουργοί (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ). Επιστάτες (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ) Λογοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ) Εργοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ ) Φυσιοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ ). Σχολικοί νοσηλευτές (ΣΜΕΑΕ ).Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΣΜΕΑΕ ). Οδηγοί σχολικών λεωφορείων (ΣΜΕΑΕ). Συνοδοί σχολικών λεωφορείων (ΣΜΕΑΕ ).»

Το σχέδιο

Το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε το παραπάνω πρόγραμμα για να καλύψει την αδυναμία του να στελεχώσει τα Νηπιαγωγεία με μόνιμο προσωπικό και ετοιμάζεται να ανοίξει τα κλειστά –όλο το φθινόπωρο- Νηπιαγωγεία με 600 άνεργους/ωφελούμενους Νηπιαγωγούς.

Η διαδικασία ξεκίνησε ήδη σε πρώτη φάση με αναστολή λειτουργίας των Νηπιαγωγείων, γεγονός που δημιούργησε στους γονείς πολύ μεγάλα προβλήματα, τα οποία δεν τους αφήνουν τα περιθώρια να αντιδράσουν στην πρόσληψη εκπαιδευτικών που αμείβονται με μισθούς πείνας και στην υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Σε δεύτερη φάση άρχισε η αποδόμηση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με τη δυνατότητα αθρόων αποχωρήσεων νηπίων καθόλη τη διάρκεια της β΄ βάρδιας.

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο χάνει τον εκπαιδευτικό του ρόλο, μετονομάζεται σε Υποστηρικτική Δομή και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με μεγάλη ευκολία η λειτουργία του να περάσει στο Δήμο. Περίπου 2.500 Νηπιαγωγοί θα κριθούν σταδιακά υπεράριθμοι και θα μετακινηθούν ανά την επικράτεια για κάλυψη  κενών.

600  άνεργοι Νηπιαγωγοί θα δουλέψουν για 6,5 μήνες, μη έχοντας το δικαίωμα να ξαναπροσληφθούν νωρίτερα από 36 μήνες μετά την απόλυσή τους. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που αρνηθούν να εργαστούν.

Η σχολική χρονιά θα αρχίζει το χειμώνα, την 1η Δεκεμβρίου, αφού από τότε θα αρχίζουν οι συμβάσεις (6 μήνες και 15 μέρες) του ΟΑΕΔ.

 

·      Νηπιαγωγοί με μισθό πείνας, με 427 – 490 €, που θα αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος

·      Νηπιαγωγεία με Νηπιαγωγούς, με διαφορετικές αμοιβές για την ίδια εργασία

·      Εργασία που δεν θα μοριοδοτείται και δεν υπολογίζεται ως συντάξιμη

·      Νηπιαγωγοί με πτυχία που θα προσλαμβάνονται όπως οι  ανειδίκευτοι εργάτες του ΟΑΕΔ, με κριτήριο το χρόνο ανεργίας και άλλα κοινωνικά κριτήρια, απαξιώνοντας τελείως τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές παραμέτρους (προϋπηρεσία κλπ.) και ακυρώνοντας την εκπαιδευτική νομοθεσία

·      Νηπιαγωγοί που θα εργάζονται με καθεστώς κυλιόμενης ανεργίας

·      Προσλήψεις με διαμεσολαβητές τους Δήμους  και εργασία κατά τη διάρκεια των διακοπών των σχολείων

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΞΕΧΝΑ ΟΤΙ ΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΘΗΚΕ

 

Να του θυμίσουμε εμείς που δεν ξεχνάμε, γιατί οι αγώνες μας είναι μέρος της ιστορίας μας, είναι η δύναμη των εκπαιδευτικών.

 

 

1.       Παιδικά κέντρα

Με το Ν1566/85 είχε γίνει προσπάθεια να οργανωθούν Νηπιαγωγεία με την μορφή παιδικών κέντρων. Η προσπάθεια απέτυχε, επειδή υπήρξε συντονισμένος αγώνας των Νηπιαγωγών, που αρνήθηκαν να ενταχθούν στα παιδικά κέντρα, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα υποβαθμιζόταν ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου και θα περιορίζονταν σε ρόλο φύλαξης των παιδιών[1]

2.       Αποκέντρωση: Νηπιαγωγεία σε Δήμους

Η προσπάθεια  του 1994, με τους νόμους 2218 και 2240 για την αποκέντρωση, να μεταφερθούν τα Νηπιαγωγεία στους Δήμους, είχε παταγώδη αποτυχία.

Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αντιστάθηκε και νίκησε. ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

3.       Νηπιαγωγεία σε παιδικούς σταθμούς Δήμων

Το Υπουργείο επανήλθε με την τροπολογία (Ν.3577/07, άρθρο 32) για τη λειτουργία τμημάτων Νηπιαγωγείων σε παιδικούς σταθμούς των Δήμων. Για άλλη μια φορά παρανόμησε, αφού δεν έκανε δεκτή την απόφαση του ΣτΕ, με την οποία η διοίκηση και λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης ουδέποτε δύναται να θεωρηθεί ως «τοπική υπόθεση» (ΔΟΕ Απ.220/20-10-2007). Η αντισυνταγματική τροπολογία υπήρξε η αφορμή για τη συσπείρωση των Νηπιαγωγών και τη δημιουργία του Συντονιστικού Νηπιαγωγών. Νηπιαγωγοί, Σύλλογοι και ΔΟΕ αντέδρασαν δυναμικά με πολλές μορφές δράσης, όπως απεργίες, ανακοινώσεις, συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου κ.ά. και ανάγκασαν το Υπουργείο να οπισθοχωρήσει.

4.       2013: Νηπιαγωγεία με Νηπιαγωγούς «ωφελούμενους» του ΟΑΕΔ

Το Υπουργείο επιτίθεται για μια ακόμα φορά, προσπαθώντας να διαλύσει και να υποβαθμίσει το Νηπιαγωγείο. Νηπιαγωγοί με μισθούς πείνας, σε μόνιμη ανασφάλεια, με τις πιο απαράδεκτες μορφές εργασιακών σχέσεων που έχουμε δει μέχρι τώρα.

 

Το Νηπιαγωγείο είναι η αρχή. Όλη η δημόσια εκπαίδευση κινδυνεύει.

 

Ζητάμε η ΔΟΕ

 

·        Να καλέσει άμεσα το  Συντονιστικό  Νηπιαγωγών για να μεταφέρει στο ΔΣ τη φωνή της βάσης

·        Να πραγματοποιήσει μέσα στην εβδομάδα κάλεσμα Νηπιαγωγών για ενημέρωση

·        Να ζητήσει συνάντηση με όλους τους αρμόδιους φορείς: Πανεπιστήμια,  Υπουργείο, Διευθυντές (Προγραμμάτων Σπουδών, Ολοημέρου, Ειδικής Αγωγής),  Ενώσεις Γονέων κ.ά.

·        Να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις

 


[1] http://www.pischools.gr/preschool_education/yp_yliko/odig_oloimerou.pdf

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες