Thumbnail
Η ατομική και συντεχνιακή  λύση δεν αποτελεί σωτηρία για κανέναν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  των ΕΛΜΕ Αττικής ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ  ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Την Τετάρτη 16/10/2013 οι ΕΛΜΕ Α’Αθήνας, Β΄Αθήνας, Γ΄Αθήνας, Ε΄Αθήνας, Ζ΄ Αθήνας, Ε΄Αν. Αττικής, Δ΄ Αν. Αττικής, Ν. Αθήνας, Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης-Μοσχάτου, Α’ Δυτ. Αθήνας Β΄Δυτ. Αθήνας, Γ ΄Δυτ. Αθήνας, Άνω Λιοσίων- Ζεφυρίου-Φυλής, Α΄ Δυτ. Αττικής (Ελευσίνας), Πειραιά, μετά από κοινή τους απόφαση, που ήταν αποτέλεσμα της κοινής τους σύσκεψης συντονισμού στις 8/10/2013, πραγματοποίησαν συγκέντρωση-παράσταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/μιας και Β/μιας Εκπαίδευσης Αττικής.
Στην συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης εκτός απ’ τους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ, συμμετείχε και αντιπροσωπία του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης θέσαμε ότι το Υπ. Παιδείας με την πολιτική του «κατασκευάζει» τεχνητά πλεονάσματα, τα οποία προκύπτουν από την αύξηση του ωραρίου, την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα και τις κατευθύνσεις, τη διάλυση των υποστηρικτικών δομών, την υποχρέωση των αδυνατούντων συναδέλφων να μπουν στη τάξη με πλήρες ωράριο και τις αυξομειώσεις των ωρών κάθε ειδικότητας στο αναλυτικό πρόγραμμα.
Όλα τα παραπάνω δυσκολεύουν πολύ την εκπαιδευτική διαδικασία με άμεσα θύματα τους μαθητές  και τις οικογένειές τους, ποιο πολύ των οικονομικά αδύνατων κοινωνικών στρωμάτων, που οδηγούν στην αλματώδη αύξηση της εγκατάλειψης του σχολείου από τους μαθητές. Επίσης δημιουργούν ένα  απίστευτο κλίμα εργασιακής ανασφάλειας στους εκπαιδευτικούς μιας και πολλοί θα κληθούν να  μετακινηθούν αναγκαστικά σε άγνωστους προορισμούς προκειμένου να καλύψουν ωράριο, με ότι αυτό σημαίνει για τον οικογενειακό και οικονομικό τους προγραμματισμό στις σημερινές συνθήκες διάλυσης των εισοδημάτων τους.
Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε συνθήκες διάλυσης του Δημόσιου σχολείου.
Ποιο ειδικά του Θέσαμε:
Α) Για τα τμήματα των μαθητών και τη λειτουργία των σχολείων
1)  Την μείωση του ανώτερου ορίου μαθητών στα τμήματα με όριο τους 20 μαθητές που είναι η πρόταση του κλάδου. Ποιο ειδικά αυτή η μείωση να ξεκινήσει απ’ τις κατευθύνσεις γιατί είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί ουσιαστική διδασκαλία με 27 και 30 μαθητές.
2) Την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων στις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
3) Την λειτουργία της Β’ τάξης του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ και την  παράταση της προθεσμίας εγγραφής των μαθητών που επιθυμούν να εγγραφούν στη Β’ τάξη του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών για να προλάβουν να ενημερωθούν οι μαθητές.
Η απάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή ήταν ότι δεν είναι δυνατόν να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, όχι μόνο γιατί υπάρχει συγκεκριμένη απόφαση για τα όρια αυτά , αλλά και γιατί υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στον κλάδο ΠΕ04 (Φυσικών Επιστημών), αλλά και οριακή κατάσταση στον κλάδο ΠΕ03 (Μαθηματικών). Δήλωσε ότι μια μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη θα προκαλούσε αύξηση των κενών σ’ αυτούς τους κλάδους. Παράλληλα υποσχέθηκε ότι θα δει ευμενώς μια μείωση του αριθμού μαθητών σε τμήματα κατευθύνσεων που δεν δημιουργούν κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Για τα τμήματα ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ υποσχέθηκε να εγκρίνει τα ολιγομελή τμήματα κατά περίπτωση αν αυτά δεν δημιουργούν κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Για την λειτουργία του τομέα Υγείας Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑΛ δήλωσε ότι δεν έχει καμιά αρμοδιότητα στα θέματα αυτά.
Β) Για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών που πλεονάζουν
Του θέσαμε:
1)  Διαφωνούμε απόλυτα με τις αναγκαστικές αποσπάσεις-μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
2)  Οι μετακινήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα, ακόμη και μετά από «αιτήσεις» (αναγκαστικές ή όχι) των ίδιων των εκπαιδευτικών έχουν γίνει με αδιαφανή τρόπο.
3)  Απαιτήσαμε να ανακοινωθούν αναλυτικά τα κενά ανά Διεύθυνση, Σχολείο και κλάδο και οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να καλύψουν αυτά τα κενά από άλλες Διευθύνσεις να επιλεγούν απ’ το Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης (ΑΠΥΣΔΕ), με διαφανείς διαδικασίες και με βάση τα μόριά τους. Κανένας άλλος εκπαιδευτικός να μη μετακινηθεί.
Ο Περιφερειακός διευθυντής έκανε μια ενημέρωση για τα πλεονάσματα εκπαιδευτικών ανά διεύθυνση και κλάδο και τον σχεδιασμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης για την κάλυψη αντίστοιχων κενών άλλων διευθύνσεων. Μάλιστα είχε ήδη σταλεί άτυπο έγγραφο από συνεργάτη του Περιφερειακού διευθυντή, χωρίς την υπογραφή του, με email για την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, που καλούσε τους Διευθυντές εκπαίδευσης να στείλουν ονόματα εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, (Η ενέργεια αυτή  από μόνη της είναι παράνομη).
Τελικά υποσχέθηκε να ανακοινωθούν κενά για όλη την Περιφερειακή Διεύθυνση και να γίνει η διαδικασία κάλυψής τους όπως απαιτήσαμε. Δήλωσε όμως ότι αν δεν καλυφθούν μ’ αυτό τον τρόπο τα κενά θα μετακινηθούν υποχρεωτικά εκπαιδευτικοί για τον σκοπό αυτό.
Επίσης δήλωσε ότι θα αξιοποιήσει την τροπολογία που έχει κατατεθεί στη Βουλή απ’ το Υπουργείο Παιδείας και προβλέπει την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών που πλεονάζουν σε θεσμούς ενισχυτικής διδασκαλίας και διοικητικές θέσεις, για την κάλυψη εκπαιδευτικών που  δεν θα μπορέσουν να καλύψουν εκπαιδευτικό ωράριο και μ’ αυτό τον τρόπο δεν θα χρειαστεί να μετακινηθούν εκτός Περιφέρειας Αττικής.
Μας ενημέρωσε επίσης ότι η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για τις οργανικές θέσεις (όλοι οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν οργανικές θέσεις σε σχολική μονάδα) μάλλον δεν θα κατατεθεί στη Βουλή γιατί υπάρχουν αντιδράσεις.
Γ) Για τους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας.
Του θέσαμε:
1)  Είναι απαράδεκτο να επιβάλλουμε εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα υγείας να διδάσκουν με πλήρες ωράριο στο όνομα ότι δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να ρυθμίζει αυτό το ζήτημα. Αυτό δεν βοηθάει ούτε τους ίδιους στην αντιμετώπιση του προβλήματος που αντιμετωπίζουν, απεναντίας επιδεινώνεται η κατάστασή τους, αλλά επιδεινώνει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα να θίγονται και οι μαθητές.
2) Ζητήσαμε να αποδεχθεί την μείωση ωραρίου εκπαιδευτικών με προβλήματα υγείας, που πιστοποιούνται με επίσημα έγγραφα και μετά από πρόταση των υπηρεσιακών συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ) των Διευθύνσεων που υπηρετούν.
Ο Περιφερειακός διευθυντής υποσχέθηκε να δει αυτό το μεγάλο πρόβλημα με ιδιαίτερη ευαισθησία.
Δ) Για το Παρουσιολόγιο
Του θέσαμε:
1) Είναι απαράδεκτη η εφαρμογή του παρουσιολογίου αφού οι εκπαιδευτικοί πιστοποιούν την παρουσία τους τόσο στο σχολείο όσο και στην τάξη με την υπογραφή τους στα βιβλία απουσιών και στα βιβλία ύλης.
2) Η εφαρμογή παρουσιολογίου έχει στόχο την τρομοκράτηση των συναδέλφων και την υλοποίηση της υποχρεωτικής παρουσίας των εκπαιδευτικών στο σχολείο 8πμ έως τις 2μμ, την στιγμή που ο νόμος 1566/1985 είναι σαφής και σύμφωνα με το άρθρο 14 του παρ. 20 του ίδιου νόμου, «κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι πάνω από έξι ώρες την ημέρα και μέχρι 30 ώρες την εβδομάδα».
 
Ο Περιφερειακός διευθυντής απάντησε ότι το παρουσιολόγιο έρχεται να απαντήσει στις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί απουσιάζουν μήνες από το σχολείο τους ενώ συνεχίζουν να πληρώνονται.
Του απαντήσαμε ότι το θέμα αυτό δεν αφορά τους εκπαιδευτικούς και την εργασία τους αλλά τη λειτουργία της Διοίκησης και δεν μπορεί πιθανά τέτοια μεμονωμένα περιστατικά, που προφανώς είναι καταδικαστέα, να καθορίζουν όλους τους εκπαιδευτικούς.
Η απάντηση στις παρατηρήσεις μας ήταν ότι σε καμιά περίπτωση το παρουσιολόγιο των εκπαιδευτικών δεν θα καθορίσει την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο 8πμ έως τις 2μμ
 
Να σημειώσουμε ότι στην αρχή της συνάντησης διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για την ισχυρή παρουσία της αστυνομίας κάθε φορά που οι εκπαιδευτικοί κινητοποιούνται στην Περιφερειακή διεύθυνση Αττικής.
 
Είναι προφανές ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής δεν απάντησε στην ουσία των προβλημάτων που του θέσαμε, παρ’ όλη την προσπάθεια να διαχειριστεί την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με πνεύμα συνεργασίας. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να απαντήσει επί της ουσίας στα προβλήματα αυτά, αφού προκαλούνται απ’ την πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα (ΕΕ-ΔΝΤ).
Μόνο ο  δρόμος του συλλογικού αποφασιστικού αγώνα για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης  πολιτικής  κυβέρνησης –Ε.Ε - ΔΝΤ, αποτελεί απάντηση. Η ατομική και συντεχνιακή  λύση δεν αποτελεί σωτηρία για κανέναν.
 
Αθήνα 20/10/2013
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γιαούρτι
Αιμορροΐδες: Οι τροφές που απαγορεύονται και τι μπορεί να βοηθήσει
Οι αιμορροΐδες είναι διατεταμένα αγγεία στην περιοχή του πρωκτού ή την απώτερη περιοχή του ορθού και η σχέση τους με τη διατροφή, ιδίως σε περιόδους...
Αιμορροΐδες: Οι τροφές που απαγορεύονται και τι μπορεί να βοηθήσει
deinosauroi asteoridis
Εντυπωσιακό οικοσύστημα πριν την εποχή των δεινοσαύρων αποκάλυψε το λιώσιμο των πάγων

Ένα ζευγάρι πεζοπόρων στις βόρειες ιταλικές Άλπεις εντόπισε τα ίχνη ενός προϊστορικού οικοσυστήματος που είχε αναπτυχθεί στην...

Εντυπωσιακό οικοσύστημα πριν την εποχή των δεινοσαύρων αποκάλυψε το λιώσιμο των πάγων
τηγάνι
Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα – 13 επιπτώσεις στον οργανισμό

Έχετε πέσει ποτέ στην παγίδα να τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα; Είτε πρόκειται για ένα αγαπημένο πιάτο, είτε για ένα γρήγορο και εύκολο γεύμα,...

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα – 13 επιπτώσεις στον οργανισμό