Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Σεμινάριο για την αυτοαξιολόγηση των ειδικών σχολείων;
Ποιος κοροϊδεύει ποιόν ;
Όλοι στο Υπουργείο την Πέμπτη 5 Δεκέμβρη !
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στο Υπουργείο Παιδείας καλούνται σε επιμορφωτικό σεμινάριο οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Αττικής με θέμα τη διαδικασία Αυτοαξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου.
Θεωρούμε ότι στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της κυριολεκτικής αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, αποδίδοντας τις αστοχίες της στις επιμέρους σχολικές μονάδες.
Επιπλέον, εκτιμούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι σε κάθε μορφή αξιολόγησης, με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης. Δηλώνουμε ότι θα συμβάλλουμε στη διαμόρφωση αυτού του ρεύματος έτσι ώστε με συλλογικούς όρους μαζικού κινήματος να μπλοκαριστούν τα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση καθώς και η συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων σ’ αυτή.
Είναι τουλάχιστον προκλητικό και υποκριτικό το Υπουργείο Παιδείας να τολμά να μιλά για «αυτοαξιολόγηση» των ειδικών σχολείων όταν μεθοδεύει συστηματικά την αποδόμησή τους. Ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, όταν για μια ακόμα χρονιά παραβιάζονται τα θεμελιώδη ανθρώπινα και μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες, όταν το Υπουργείο Παιδείας αντί να διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στα άπειρα οργανικά και λειτουργικά κενά των ειδικών σχολείων, προβαίνει στην υποχρεωτική μετακίνηση δασκάλων από τα Τ.Ε. στα ειδικά σχολεία και στην κάλυψη μόνιμων αναγκών εκπαίδευσης μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, που ορισμένα εξ αυτών εισάγουν την εξευτελιστική εργασία με συμβάσεις 6,5 μηνών και χαμηλών αμοιβών και επονομάζονται ως προγράμματα «Κοινωφελούς Εργασίας».
Παραθέτουμε εδώ χαρακτηριστικά απόσπασμα από ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθήνας που προχώρησε την Παρασκευή 4 Οκτώβρη σε αποχή από τα μαθήματα, κινητοποίηση στο χώρο του σχολείου αλλά και έξω από τη Βουλή :
«Μαθητές – γονείς και κηδεμόνες του 10ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθήνας (Μαράσλειο) αντιμετωπίζουν για μια ακόμη χρονιά – όπως σχεδόν στο σύνολό τους οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) – την ίδια κατάσταση:
- Aπουσία εκπαιδευτικού προσωπικού (λείπουν οι 4 από τους 7 δάσκαλους)
- Απουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (2 ΕΒΠ)
- Απουσία Σχολικού Νοσηλευτή (1)
- Απουσία Εργοθεραπευτή (1)
Αποτέλεσμα; 20 και πλέον μέρες μετά τον αγιασμό τα μισά σχεδόν παιδιά (15 σε σύνολο 38 μαθητών) να μην μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα και να παραμένουν στα σπίτια τους, στερούμενα το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Και αυτό, όχι ξέχωρα απ’ ότι σημαίνει για τις οικογένειες αυτή η κατάσταση αρρυθμίας. Αλλά και για τα ίδια τα παιδιά που αντί να εκπαιδεύονται, οδηγούνται στην πλήρη απορύθμιση καθώς βρίσκονται έξω από ένα συνεκτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Με την ανασφάλεια επιπλέον των μετακινήσεων μαθητών, που ταλανίζει κάθε χρόνο τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις οικογένειές τους. Η κατάσταση στο 10ο Ειδ. Δημ. Σχολείο Αθήνας δε διαφέρει από την κατάσταση των ΣΜΕΑΕ σε όλη την Ελλάδα. Σχολεία υποστελεχωμένα, χωρίς επάρκεια σε διδακτικό και υποστηρικτικό προσωπικό, κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών. Με έναν μεγάλο αριθμό παιδιών να μην πηγαίνουν στα σχολεία εφόσον δεν υπάρχουν μετακινήσεις των μαθητών. Και εκεί όπου υπάρχουν μετακινήσεις, να πηγαίνουν είτε ένας μικρός αριθμός και όχι το σύνολο των μαθητών σχολείο, είτε «εκ περιτροπής» λόγω έλλειψης προσωπικού! Ένα χρόνο μετά τις διακηρύξεις του αρμόδιου Υπουργού για αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) που πέρυσι τέτοιες μέρες τη χαρακτήρισε ο ίδιος Ειδική Αγωγή του ’50, η κατάσταση παραμένει όχι στην ίδια προκλητικά απαράδεκτη κατάσταση, αλλά έχει επιδεινωθεί».
Ένα ολόκληρο μήνα μετά την έναρξη των σχολείων, τα ειδικά σχολεία υπολειτουργούσαν με ευθύνη του υπουργείου παιδείας. Και τώρα έρχονται να μιλήσουν για αυτοαξιολόγηση και για «καλές πρακτικές»; Μα δεν ντρέπονται καθόλου ; Ποιόν κοροϊδεύουν ;
Με γνώμονα τον αγώνα μας για το δημόσιο δωρεάν σχολείο ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και την αξιολόγηση, κηρύσσουμε την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας στην 3ωρη στάση που έχει εξαγγείλει η ΔΟΕ (8 -11 της ΔΟΕ, 11 – 2 του συλλόγου) και συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στις 8 το πρωί. Οι στάσεις αυτές καλύπτουν για ολόκληρη ημέρα τους εκπαιδευτικούς καθώς κηρύσσονται στο εργασιακό ωράριο.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Έχει πολύ μεγάλη αξία να συμμετέχουμε μαζικά στο Υπουργείο για να μπλοκάρουμε το σεμινάριο της αυτοαξιολόγησης, καθώς είναι το πρώτο που διεξάγεται στην Αθήνα. Καλούμε και τους συναδέλφους διευθυντές να συμμετέχουν στις στάσεις εργασίας και να μην συμμετέχουν στο σεμινάριο.
Τακτική Γενική Συνέλευση, 3 Δεκέμβρη 2013, Αμπελόκηποι
Το προεδρείο της Γ.Σ.
Τουανζόγλου Αργυρώ
Τρανός Χρήστος
Σπηλιοπούλου Κατερίνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη