Αγαπητοί Γονείς,
βρισκόμαστε στις αρχές Δεκεμβρίου και η κατάσταση στα Σχολεία του Νομού μας παραμένει δραματική.
Έλλειψη Εκπαιδευτικών στην Α/βάθμια και Β/βάθμια με αποτέλεσμα να παραμένουν πολλές ακάλυπτες διδακτικές ώρες ακόμα και σε μαθήματα κατεύθυνσης στα Λύκεια.
Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
Έλλειψη Εκπαιδευτικών πολλών ειδικοτήτων στα ολοήμερα Σχολεία.
Άρνηση του Υπουργείου Παιδείας για πρόσληψη Αναπληρωτών, ασκώντας ταυτόχρονα μεγάλη πίεση να πληρωθούν οι ώρες με υπερωρίες ή ακόμα και απασχόλησης των μαθητών από Εκπαιδευτικούς άλλης ειδικότητας, ώστε να μην φαίνονται οι πραγματικές ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό.
Συγκεκριμένα η ειδικότητα της Γερμανικής ως Β’ Ξένης Γλώσσας πλήττεται σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη Καθηγητών, έχοντας αυτή τη στιγμή περίπου 200 ακάλυπτες ώρες στα Δημοτικά του Νομού μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην διδάσκονται οι μαθητές την Γλώσσα που επέλεξαν, όχι γιατί δεν υπάρχουν Καθηγητές της ειδικότητάς μας, αλλά διότι το Υπουργείο Παιδείας δεν σκοπεύει να προσλάβει Αναπληρωτές Καθηγητές Γερμανικών, ενώ υπάρχουν πάρα πολλοί στην διάθεσή του. Επίσης οι Συνάδελφοι Γαλλικής αναγκάζονται να δεχθούν στην ώρα τους και τους μαθητές των Γερμανικών ως «επισκέπτες» κάνοντας «φύλαξη», εφόσον κατά τις μεσαίες ώρες του ημερήσιου προγράμματος, δεν μπορούν να παραμείνουν οι μαθητές των Γερμανικών χωρίς επίβλεψη στο προαύλιο. Έτσι σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται πάνω από 35 μαθητές στην τάξη και δεν μπορεί να γίνει σωστή διδασκαλία της Γαλλικής, αλλά και οι επισκέπτες των Γερμανικών δεν παρακολουθούν την Γλώσσα, που επέλεξαν και παραμένουν αδιάφοροι.
Σας ενημερώνουμε επίσης, ότι από το Νοέμβριο η Β/βάθμια προχώρησε σε σύμπτυξη των παράλληλων τμημάτων Γαλλικής και Γερμανικής σε αρκετά Γυμνάσια. Πέρα από την αναστάτωση, που δημιουργήθηκε στα Γυμνάσια αυτά, δεν υπήρξε κανένα ουσιαστικό όφελος. Απεναντίας χάθηκε το προνόμιο των ολιγομελών τμημάτων, που ευνοούσε πρωτίστως τους μαθητές με την σωστότερη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας. Αλλά συνέβη και το εντελώς παράλογο!!! Αντί οι Καθηγητές Γερμανικών να διατεθούν στην Α/βάθμια, όπως ήδη ζητά η Διευθύντρια κ. Τσικαλάκη και συμφώνησε και ο Περιφερειακός Δ Ε. κ. Κλινάκης, μας χρησιμοποιούν για τις ανάγκες της Β/βάθμιας καλύπτοντας τα κενά της Ιστορίας στα Λύκεια!!! Με αυτόν τον τρόπο το Υ.Π. κουκουλώνει τις ανάγκες που υπάρχουν για πρόσληψη Αναπληρωτών Φιλολόγων.
Αυτή η λογική του Υ.Π. να καλυφθούν τα κενά με το υπάρχον διδακτικό προσωπικό και όπως τους βολεύει καλύτερα, θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Όσον αφορά την ειδικότητά μας, η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη, γιατί με τις ακάλυπτες ώρες στα Δημοτικά οι μαθητές θα στερηθούν ουσιαστικά το δικαίωμα της εκμάθησης μίας χρήσιμης Γλώσσας, την οποία μάλιστα επέλεξαν. Το γεγονός αυτό δεν συμβαίνει με δική μας ευθύνη, αλλά οφείλεται στον κακό προγραμματισμό από την πλευρά του Υπουργείου, που αποσκοπεί στην απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης εν γένει!!
Ενώ τα τελευταία χρόνια έγιναν σοβαρές προσπάθειες εκ μέρους των Καθηγητών Ξένων Γλωσσών να γίνει η σύνδεση με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ώστε αυτό να παρέχεται μέσα στο Δημόσιο Σχολείο, έχοντας ήδη πολλά επιτυχημένα παραδείγματα, γυρνάμε πάλι πίσω. Ενώ καταφέραμε να φέρουμε τους μαθητές μας έξω από τα στενά όρια της τάξης Πραγματοποιώντας διάφορες δράσεις. Όπως για παράδειγμα διοργανώνοντας φεστιβάλ κινηματογράφου με στόχο να έρθουν οι μαθητές σ’ επαφή με τον πολιτισμό των Ευρωπαϊκών χωρών ,συμμετέχοντας σε προγράμματα Comenius κ.α., ώστε οι μαθητές μας να ταξιδέψουν και να έρθουν σε επαφή με μαθητές από άλλες χώρες, να γνωρίσουν τα ήθη και τα έθιμά τους, άλλα και διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, διευρύνοντας έτσι τους ορίζοντές τους. Απαξιώνουν το εκπαιδευτικό μας έργο.
Ζητάμε λοιπόν να μην αφαιρούν αυτό το δικαίωμα από τα παιδιά, γιατί «μαθαίνοντας μία ξένη Γλώσσα, γνωρίζεις καλύτερα την δική σου», όπως έλεγε ο Γκαίτε….
Αν κάποιος νοιάζεται πραγματικά για το Δημόσιο Σχολείο και το μέλλον του ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ…..ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ, ΟΤΙ Η ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ!!! ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΔΙΑΠΡΑΤΤΕΙ ΜΕΓΑ ΕΓΚΛΗΜΑ!!!!
Εμείς οι Εκπαιδευτικοί καλούμε εσάς τους γονείς να δημιουργήσουμε ένα κοινό μέτωπο ενάντια στον υποβιβασμό και την απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου… Είμαστε βέβαιοι, ότι μαζί θα τα καταφέρουμε και δεν θα επιτρέψουμε την κατάλυσή του!!
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών Σχολείων να ζητήσουν από την Διεύθυνση Α/βάθμιας Εκπ/σης την άμεση πλήρωση των κενών της Γερμανικής Γλώσσας με Αναπληρωτές Καθηγητές. Επίσης να γίνουν ψηφίσματα σε κάθε Σύλλογο, τα οποία θα κοινοποιηθούν στο Υπουργείο Παιδείας και να πραγματοποιηθεί άμεσα παράσταση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπ/σης Κρήτης κ. Κλινάκη.
Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.
Τοπική Επιτροπή Ηρακλείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη