Αριθμ. Πρωτ: 6
Λαμία, 17/1/2014
ΠΡΟΣ
Τα μέλη μας
Ενημέρωση για τις δράσεις του Συλλόγου με σκοπό την κατάργηση της δήθεν αξιολόγησης στην πράξη.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Την Τετάρτη 15 Γενάρη συναντηθήκαμε με τους συναδέλφους μας Διευθυντές και προϊσταμένους των σχολικών μονάδων του νομού μας. Το Δ.Σ. του Συλλόγου θεωρεί ιστορική την συνάντηση τόσο για τον αριθμό συμμετεχόντων διευθυντών και προϊσταμένων (25 Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων και 15 προϊστάμενες Νηπιαγωγείων), όσο και για τον διάλογο που αναπτύχθηκε για πάνω από 2,5 ώρες και τις προτάσεις που κατατέθηκαν.
Στις τοποθετήσεις τονίστηκε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν ήταν , δεν είναι και δεν θα είναι αντίθετοι με την αξιολόγηση που βελτιώνει το εκπαιδευτικό έργο. Άλλωστε για μας μια τέτοια διαδικασία αξιολόγησης επιτελείται καθημερινά μέσα στην σχολική κοινότητα , είναι όρος ύπαρξης και δικός μας και του δημόσιου σχολείου και εκπληρώνει τις προσδοκίες μαθητών και γονέων. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες πρωτοφανούς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης οι εκπαιδευτικοί , δεχόμενοι όλο το βάρος της κοινωνικής οργής μέσα στο σχολείο , πρέπει να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τον παιδαγωγικό και μορφωτικό χαρακτήρα του σχολείου και παράλληλα να διαχειριστούμε ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή , ελλείψεις προσωπικού , καθημερινά γραφειοκρατικά θέματα που μας μετατρέπουν από παιδαγωγούς , σε ανθρώπους οι οποίοι μπροστά από έναν υπολογιστή προσπαθούν να απαντήσουν σε αλληλοαναιρούμενα υπηρεσιακά μηνύματα και επαναλαμβανόμενες καταγραφές. Άραγε τέτοιον εκπαιδευτικό έχει ανάγκη και θέλει η πολιτεία;
Επισημάνθηκε ότι ο κλάδος μας έχει αναδείξει πολλές φορές το θέμα της αξιολόγησης , έχει πραγματοποιήσει συνέδρια , ημερίδες και έχει καταθέσει τις προτάσεις του στο εκάστοτε υπουργείο Παιδείας. Τονίζουμε διαρκώς την ανάγκη αξιολόγησης όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Δυστυχώς το Υπουργείο, πεισματικά, αρνείται, για μια ακόμη φορά, να μπει στη διαδικασία ειλικρινούς και ουσιαστικής αξιολόγησης όλων των παραγόντων (υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, οργάνωση, επιμόρφωση) ξεκινώντας, όπως θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο, από το ίδιο.
Με το τελευταίο νομοθέτημα για την αξιολόγηση η κυβέρνηση «ξέχασε» τη θέση - προϋπόθεση που είχαμε καταθέσει, ότι δεν μπορεί να υπάρξει στο θέμα αυτό οποιαδήποτε συμμετοχή μας όσο η αξιολόγηση συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο υπάρχον νομικό πλαίσιο (Νόμοι 3848/2010 και 4024/2011). Η επονομαζόμενη «αξιολόγηση» καταλήγει όργανο χειραγώγησης, οδηγεί σε καταστάσεις ομηρείας, δυναμιτίζει το κλίμα, τις σχέσεις, τον παιδαγωγικό ιστό και την αλληλεγγύη σε κάθε σχολική μονάδα, μετατρέπει τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών μας σε ζούγκλα, χρεώνει στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, δημιουργεί νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης και καθηλώνει μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς στη βάση της σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Επίσης θεωρούμε ότι ακόμη και αυτή τη διαδικασία το Υπουργείο δεν είναι έτοιμο να την υλοποιήσει.
Στις τοποθετήσεις επίσης περιγράφτηκε η ανάγκη ανάληψης των δικών μας ευθυνών και η ανάγκη οι Διευθυντές και προϊστάμενοι να καταγγέλλουν τα προβλήματα των σχολικών μονάδων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο με δυσπιστία βλέπουμε την προτεινόμενη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως ουσιαστικό μέτρο , μιας κι αυτή συνδέεται με τον νόμο για την αξιολόγηση. Διερωτόμαστε πως μπορεί όποιο σεμινάριο μερικών ωρών να εξασφαλίσει την επιστημονική επάρκεια σε ένα θέμα που είναι αντικείμενο επιστημονικής μελέτης πολλών ετών. Οι μαζικές ακυρώσεις των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα ανάγκασαν την διοικητική πυραμίδα να προσπαθήσει να κάνει εν κρυπτό ενημερώσεις που φτάνουν σε σημείο γελοιότητας.
Θεωρούμε ότι η μάχη για την ακύρωση της δήθεν αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης είναι κομβική μάχη, τεράστιας σημασίας για την εκπαιδευτική κοινότητα και το μέλλον του δημόσιου σχολείου.
Μετά απ’ αυτόν τον εποικοδομητικό και ειλικρινή διάλογο, ο οποίος διέθετε πνεύμα πρωτοφανούς ενότητας το Δ.Σ. και οι Δ/ντές – Προϊστάμενοι με βάση τις προτάσεις κοινή απόφασή μας είναι:
- Συνεχίζουμε την συγκέντρωση των υπογραφών από κάθε σχολική μονάδα. Παρακαλούμε να σταλούν οι υπογραφές των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας στο Σύλλογο το συντομότερο δυνατόν. Έως σήμερα έχουμε παραλάβει τα κείμενα από 38 σχολικές μονάδες (20 Δημ. Σχολεία και 18 Νηπιαγωγεία ) και έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 320 υπογραφές συναδέλφων.
- Μπλοκάρουμε τα σεμινάρια για την αξιολόγηση, όποτε και με όποιον τρόπο επιχειρηθούν να πραγματοποιηθούν. Για την πλήρη κάλυψη όσων καλούνται να συμμετάσχουν στα σεμινάρια της αξιολόγησης, αλλά και την μαζική παρουσία συναδέλφων , o Σύλλογός μας θα κηρύξει στάσεις εργασίας για τις ημέρες και ώρες που θα επιχειρηθούν να διεξαχθούν τα σεμινάρια. Επίσης θα αξιοποιηθεί και η στάση εργασίας της ΔΟΕ.
- Δεν δηλώνουμε συμμετοχή σε καμία ομάδα εργασίας προώθησης της αυτοαξιολόγησης. Ζητούμε από τη ΔΟΕ νομική κάλυψη για το θέμα.
- Καλούμε τους συναδέλφους σχολικούς συμβούλους να μην συμπράξουν στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης.
- Ο Σύλλογός μας συντονίζεται με του άλλους συλλόγους και την ΕΛΜΕ, ώστε οι δράσεις να είναι μαζικές, συλλογικές και συντονισμένες.
- Ανοίγουμε το διάλογο για την εκπαίδευση που έχουμε ανάγκη , για το δημοκρατικό , σύγχρονο , δημόσιο σχολείο.
Το απαράδεκτο νομοθέτημα θα μείνει γράμμα κενό.
ΓΙΑ ΤΟ Δ. Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΑΠΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΙΛΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη