Α Σύλλογος ΑΘΗΝΩΝ ΠΕ

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

www.a-athinon.gr,

[email protected],

Ζωγράφου, Γενάρης 2014

Μέτρα ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης που προωθεί το ΥΠΑΙΘ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το επόμενο διάστημα με βάση την εγκύκλιο στις 10/12 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες» θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με στόχο να προχωρήσουν οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να οριστούν ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

Είναι σαφές ότι με βάση τις αποφάσεις των ΓΣ και του ΔΣ του συλλόγου μας, τις αποφάσεις του ΔΣ της ΔΟΕ, το κείμενο υπογραφών του συλλόγου μας και της ΔΟΕ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΕ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα στη συμμετοχή, επομένως οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα αλλά και καθήκον απέναντι στον εαυτό τους και τους συναδέλφους τους να μη συμμετέχουν σε αυτές τις ομάδες εργασίας.

Η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση είναι απονομιμοποιημένες στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το αποδεικνύουν:

·                     οι εκατοντάδες υπογραφές που συγκεντρώνουμε από τους εκπ/κούς των σχολείων του συλλόγου μας,

·                     οι δεκάδες χιλιάδες που συγκεντρώνονται σε όλη την Ελλάδα,

·                     οι μαζικές ακυρώσεις των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ εξαιτίας των αποφασιστικών κινητοποιήσεων των συλλόγων και της μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε αυτές 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η μάχη για την ακύρωση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης είναι κομβική μάχη, τεράστιας σημασίας για την εκπαιδευτική κοινότητα και το μέλλον του δημόσιου σχολείου.  Τη στιγμή αυτή που κρίνεται το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία, τη στιγμή που ήδη στη δευτεροβάθμια μετράμε απολύσεις, δεν πρέπει να βρεθεί ούτε ένας συνάδελφος που θα πάρει μέρος στις «ομάδες εργασίας» της αξιολόγησης.

Με βάση τα παραπάνω:

·                     Βρίσκεται σε εξέλιξη η συγκέντρωση των υπογραφών κάτω από το κείμενο της ΔΟΕ. Τα μέλη του Δ.Σ. συνεχίζουν να επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για αυτό το σκοπό. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων, στα σχολεία που έχει ήδη επισκεφτεί το Δ.Σ. έχουν υπογράψει το κείμενο δηλώνοντας έτσι την αντίθεσή τους με την προωθούμενη από την κυβέρνηση αξιολόγηση.

·                     Καλούμε τους συναδέλφους, όπως και η ΟΛΜΕ, στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν την άνοιξη του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ως εκ τούτου να μην προχωρήσουν στις ενέργειες που αναφέρει η τελευταία εγκύκλιος, δηλαδή στη διαδικασία αποτίμησης των 15 δεικτών ποιότητας, να μη συμμετέχει ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός στις ομάδες εργασίας, στη διαμόρφωση σχεδίων δράσης καθώς και την υποβολή οποιασδήποτε έκθεσης αξιολόγησης του σχολείου.

Ως ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων προτείνουμε το αντίστοιχο σχέδιο που αποφάσισε η ΟΛΜΕ:

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ........................ Δημοτικού Σχολείου/Νηπιαγωγείου δηλώνει ότι είναι αντίθετος με τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση  πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.

Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του σωματείου μας και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Κανένας συνάδελφος της σχολικής μας μονάδας δεν δήλωσε συμμετοχή στην ομάδα εργασίας για την αυτοαξιολόγηση.

 το οποίο είναι αυτονόητο ότι κάθε σύλλογος διδασκόντων μπορεί να τροποποιήσει, με την επισήμανση όμως, να καταλήγει ότι δε συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας.

Επισημαίνουμε ότι η τελευταία απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ αναφέρει επί του θέματος :

  «Σε κάθε περίπτωση, όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν»

και καλεί τους εκπαιδευτικούς :

«Να  εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – χειραγώγηση. Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας».  

 

Για την καλύτερη οργάνωση των δράσεων μας:

 

·                     Σε περίπτωση όπου κληθούν οι σχολικές μονάδες από τη διοικητική πυραμίδα να πραγματοποιήσουν συνεδριάσεις για τα ζητήματα αυτά, να ειδοποιηθεί ΑΜΕΣΩΣ το ΔΣ του συλλόγου μας.

·                     Αν επιχειρηθεί οποιασδήποτε μορφής σεμινάριο για την αυτοαξιολόγηση, υπάρχει εν ισχύ μόνιμα κηρυγμένη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και το σύλλογό μας ώστε να υπάρξει συγκέντρωση ακύρωσής του. Θυμίζουμε εδώ προηγούμενες αποφάσεις μας όπου καλούμε ους Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για την αξιολόγηση και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.

·                     Καλούμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση, την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, στις 7 μμ, στο 8ο-106ο Δ.Σχ. Αθηνών.

·                     Το αμέσως επόμενο διάστημα- και με δεδομένο το ρόλο που επιφυλάσσει στους Διευθυντές η διαδικασία της αξιολόγησης ο σύλλογος θα καλέσει σε συνάντηση όλους τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για να χαράξουμε από κοινού δρόμους αντίστασης.

 Τέλος, να τονίσουμε ότι οι θέσεις του Συλλόγου μας γύρω από το ζήτημα καταγράφονται αναλυτικά στην απόφαση της τακτικής Γ.Σ. του Ιουνίου (βλ. σχετικά, http://www.a-athinon.gr/?p=2669).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξηροί καρποί
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Ποιο είναι το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου