ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Τα γεγονότα:
Τη σχολική χρονιά 2012 -2013 ή ΠΔΣ εφαρμόστηκε με μια «πιλοτική» μορφή στα γυμνάσια μόνο προς το τέλος της σχολικής xρονιάς.
Τη σχολική χρονιά 2013-14 ή εφαρμογή της εγκυκλίου ΑΔΑ: ΒΛ1Τ9-ΟΚΑ (13-11-13) «Οργάνωση και λειτουργία ΠΔΣ για το σχ. έτος 2013 -2014» δεν «προχώρησε» όντως από τη διοίκηση (τουλάχιστον στην Εύβοια), γιατί στην § 8 : προβλέπει …….Στα τμήματα ΠΔΣ διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου για τη συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου (1-4 ώρες)…..
οι εκπαιδευτικοί όμως είχαν συμπληρώσει το διδακτικό τους ωράριο με αυστηρές επιταγές της Διοίκησης ήδη από τα μέσα Οκτωβρίου.
Συνεπώς και τις δύο αυτές σχολικές χρονιές, δεν υπήρξε καν ζήτημα επιλογής των εκπαιδευτικών, μεταξύ ΠΔΣ και Προγραμμάτων δραστηριοτήτων, όπως με ψευδή και απαξιωτικό τρόπο, ισχυρίστηκε ο Υφυπουργός παιδείας (Κεδίκογλου Σ. / 22-1-14) στη Βουλή.
….Ξέρετε ότι πέρα από την αντικειμενική δυσκολία που επιφέρει η οικονομική κατάσταση υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Θα μπορούσαμε να είχαμε μεγαλύτερη συμμετοχή από τους εκπαιδευτικούς στο να στηρίξουν την πρόσθετη διδακτική στήριξη στη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου έναντι άλλων προγραμμάτων, περιβαλλοντικών, υγείας κλπ. Αντί αυτού παρατηρείται να επιλέγονται άλλα προγράμματα και η πρόσθετη διδακτική στήριξη, που απαιτεί παραμονή πέραν της λήξης του ωραρίου του σχολείου μετά τις 2 η ώρα, να μένει πίσω. Αυτός είναι ένας λόγος που δεν έχουμε αρκετή συμμετοχή από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να μένει πίσω.
Επιπλέον ο υφυπουργός (σκοπίμως ή από άγνοια;) παρέλειψε να αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας, τα πραγματοποιούν εκτός εργασιακού ωραρίου, μετά τις 2 μ.μ. και μάλιστα χωρίς υπερωριακή ή άλλη αμοιβή.
Απαξιωτικές επίσης, για τον κλάδο τον εκπαιδευτικών, κατά την πάγια τακτική του, είναι και οι αιτιάσεις του υφυπουργού στην ίδια του, ατυχή ενημέρωση- απάντηση του στη Βουλή:
……Γνωρίζετε, κύριε συνάδελφε, ότι τα εικονικά τμήματα υπήρξαν συχνή πρακτική μέχρι το 2008, ότι υπήρχε ένα σχολείο με τριάντα οκτώ τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης γιατί και ο διευθυντής του σχολείου έπαιρνε λεφτά ανάλογα με τα πόσα τμήματα λειτουργούσε; Υπήρχε, δηλαδή, θεσμοθέτηση ότι ανάλογα με τα πόσα τμήματα υπήρχαν, πληρωνόταν ο διευθυντής. Κάναμε αβέρτα τμήματα, τα οποία πολλά από αυτά ήταν εικονικά, καθώς δινόταν προτροπή στα παιδιά να δηλώνουν συμμετοχή για να συμπληρωθούν τμήματα, που έμεναν στα χαρτιά, αφού στην πράξη τα παιδιά δεν τα παρακολουθούσαν αφού δεν υπήρχε ανάγκη. Έλεγαν, δηλαδή «ελάτε, παιδιά, δηλώστε τώρα να κάνουμε ένα τμήμα, να πάρει την αμοιβή του ο διευθυντής, να συμπληρώσουμε και το ωράριο των εκπαιδευτικών συναδέλφων και μετά βλέπουμε, κάντε ό,τι θέλετε». Κι ήταν η «ώρα του παιδιού». Δεν λειτουργούσαν στην πράξη ποτέ αυτά τα τμήματα. Αντίστοιχα, όταν γίνονταν έλεγχοι, ακόμα και αυτοί ήταν εικονικοί από τους διευθυντές εκπαίδευσης, γιατί αμείβονταν για τους ελέγχους, αλλά δεν καταγράφονταν οι παρατυπίες. Ας μην αναφέρω τι γινόταν με τα μεταφορικά στην επαρχία, για ταξί που δήλωναν διπλές διαδρομές για παιδιά που έμεναν μαζί κ.ο.κ.. Επίσης, τα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών δεν ήταν διαφανή, όπως γίνεται στην ενισχυτική διδασκαλία σήμερα με τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, με αποτέλεσμα οι διευθυντές εκπαίδευσης να γίνονται αποδέκτες αιτημάτων και από πολιτικά γραφεία που πίεζαν για κάποιον ψηφοφόρο τους εκπαιδευτικό. Με όλα αυτά, το 2008 με τη λήξη του τότε προγράμματος δεν ανανεώθηκε η χρηματοδότησή του. Δεν το ήθελε πια κανείς έτσι όπως είχε γίνει και λειτούργησε αρνητικά. Το ξέρετε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν εκκρεμείς υποθέσεις για εικονικές εγγραφές, ότι πέντε χρόνια μετά το πρόγραμμα ακόμα δεν έχει κλείσει;
Προκύπτουν εύλογα τα εξής ερωτήματα:
1. Αυτοί οι διευθυντές δεν είχαν ονοματεπώνυμο; Δεν τους γνωρίζει το υπουργείο παιδείας; Είναι υπεράνω του νόμου; Γιατί δεν τους εγκαλεί;
2. Οι απαράδεκτες γενικεύσεις του υφυπουργού οφείλονται σε άγνοια, σε επιλεκτική εφαρμογή του νόμου, σε κάλυψη «των δικών μας παιδιών» ή είναι απλώς εκ του πονηρού;
3. Εάν ήθελε το Υπουργείο να εφαρμόσει την ΠΔΣ, μέτρο που θα αποβεί επ’ ωφελεία των μαθητών και μάλιστα όσων προέρχονται από ασθενέστερα οικονομικά στρώματα δεν θα εύρισκε άραγε τον τρόπο να το οργανώσει αποτελεσματικά, από τις αρχές της σχολικής χρονιάς;
Τα συμπεράσματα:
Η συνεχής κατασυκοφάντηση των εκπαιδευτικών από επίσημα θεσμικά χείλη, που στοχεύει για άλλη μια φορά στην ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού, το μόνο που θα επιφέρει είναι η συσπείρωση του κλάδου και της κοινωνίας. Όσα ψέματα και να πει το Υπουργείο δεν μπορεί να κρύψει την κατάντια στην οποία έχει οδηγήσει το Δημόσιο σχολείο, με την υποχρηματοδότηση, τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, την κατάργηση όλων των υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, τμήματα ένταξης, ψυχολόγους, σχολικούς φύλακες) και τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων.
Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Εύβοιας καταδικάζουν αυτές τις πρακτικές και αποδεικνύουν εμπράκτως και μέσα από τα «μαθήματα αλληλεγγύης», που τα τελευταία χρόνια προσφέρουν ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές τους, ότι στέκονται στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους, σε αντίθεση με την ηγεσία του Υπουργείου, που έχει αποδυθεί σε μια συστηματική προσπάθεια αποδόμησης και διάλυσης του Δημόσιου Σχολείου.
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ
Η πρόεδρος Η γεν. γραμματέας
Νίκα Χαρά Ψωίνου Έφη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη