Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Ικαρίας και Φούρνων

Με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, με την ακύρωση των σεμιναρίων του νέου επιθεωρητισμού, με την συγκέντρωση 58.650 υπογραφών πανελλαδικά, δηλαδή του 93,5% του κλάδου, με τις εκατοντάδες συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων με αποφάσεις μη συγκρότησης ομάδων εργασίας,  καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας. Και αυτό είναι μια πραγματικότητα που δεν διαγράφεται με απειλές.

Το Υπουργείο, με την (τρίτη για το θέμα!) εγκύκλιο-μνημείο αυταρχισμού επιδιώκει να ανακόψει το κύμα των αρνητικών αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων.

Ξέρει ότι η ζυγαριά μέσα στον κλάδο έχει γείρει καθαρά ενάντια στην αξιολόγηση και επιδιώκει, με μια απεγνωσμένη κίνηση «πολιτικής πυγμής», να εξασφαλίσει μια δήθεν συναίνεση, να εξαναγκάσει όσους μπορέσει να ταχθούν με τη μεριά του.

Αποκαλύπτουν περίτρανα στον εκπαιδευτικό κόσμο και την κοινωνία ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο της δήθεν αυτοαξιολόγησης αλλά και το αντιδραστικό πολιτικό περιεχόμενο της πολιτικής τους. Στοχεύουν στη τρομοκράτηση του εκπαιδευτικού και στη διάλυση κάθε έννοιας δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων και του συλλόγου διδασκόντων. Γι' αυτό το λόγο πετούν στα σκουπίδια στις επιστημονικοφανείς εκθέσεις του ΙΕΠ που μιλούσαν για “αξιολόγηση από τα κάτω προς τα πάνω”, για “συνεργατικές πρακτικές του συλλόγου διδασκόντων” και για σχολικές μονάδες που λειτουργούν ως “οργανισμοί μάθησης”. Τελικά επιβεβαιώνουν τις θέσεις μας: η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο παρά κρατική επιβολή και πειθαρχικός έλεγχος σε κάθε διάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο ολοκληρωτισμός της κυβέρνησης είναι όμως και ένδειξη της πολιτικής αδυναμίας της να πείσει τον κόσμο της εκπαίδευσης και παραδοχή ότι η αυτοαξιολόγηση έχει ήδη ματαιωθεί στην πράξη. 4 μήνες μετά την αρχική εγκύκλιο παραδέχονται ότι τίποτα δεν έχει γίνει και επιδιώκουν να βγάλουν εκθέσεις «αυτοαξιολόγησης» σε λιγότερες από τρεις εργάσιμες εβδομάδες. Τόσο πιστοί παραμένουν στις δήθεν επιστημονικές τους εκθέσεις και στα “τεκμηριωμένα” μεταρρυθμιστικά τους οράματα.

Δε θα τους κάνουμε τη χάρη. Η αντίδρασή μας επιδιώκουμε να είναι συλλογική και μαζική όπως και στην προηγούμενη περίοδο. Δε θέλουμε να υπάρξουν Ιφιγένειες. Η κυβέρνηση μας επιστράτευσε όλους: Η μάχη αυτή δε θα δοθεί από τον καθένα μόνο του, δε θα δοθεί μόνο από τους διευθυντές ούτε μόνο από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, αλλά από όλους μας. Θα δοθεί και θα κερδηθεί από ένα πλειοψηφικό συλλογικό ρεύμα αντίστασης κι αγώνα.

Καλούμε :

  • τα σχολεία που μέχρι τώρα δεν πρόλαβαν να καταγράψουν το πρακτικό της συνεδρίασης με την οποία απέρριψαν τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας, να το κάνουν άμεσα και να ενημερώσουν το Δ.Σ. του Συλλόγου.
  • τους Συλλόγους Διδασκόντων να περιφρουρήσουν και να μην «αναθεωρήσουν» σε καμία περίπτωση τις αποφάσεις τους και να επιμείνουν μέχρι τέλους στην αντίθεσή τους: έχει τεράστια σημασία και για τις περαιτέρω εξελίξεις.
  • Τη ΔΟΕ

1. να προχωρήσει σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων και ολομέλεια προέδρων με εισήγηση που θα έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό την κλιμάκωση του αγώνα με στόχο το μπλοκάρισμα, την ακύρωση και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης:

(α) Με απεργιακές και αγωνιστικές μορφές ξεκινώντας με πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση και αποκλεισμό του Υπουργείου από 4 Απρίλη (με μέτρα πραγματικής διευκόλυνσης της συμμετοχής από όλη την Ελλάδα).

(β) Με μαζικούς και συλλογικούς όρους να μπλοκάρουμε τις ομάδες εργασίας (οι διευθυντές δεν προχωρούν σε υποχρεωτικές αναθέσεις, οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται τυχόν αναθέσεις, οργάνωση στάσεων εργασίας ενάντια στις ομάδες εργασίας και τη λειτουργία τους).

2. να εξαντλήσει τη δυνατότητα και νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης (γνωμοδότηση νομικού συμβούλου, νομική και συνδικαλιστική στήριξη των δράσεών μας, ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης του υπουργείου).

3. Να διερευνήσει τη δυνατότητα μαζικών παραιτήσεων Δ/ντών σχολικών Μονάδων ως μέσο αντίδρασης

  • Την ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων να συντονίσουμε τις δράσεις μας σε τοπικό επίπεδο και να διερευνήσουμε τρόπους ανοίγματος του ζητήματος στους γονείς και την τοπική κοινωνία
  • τους / τις σχολικούς συμβούλους της περιοχής μας να δηλώσουν ανοιχτά και καθαρά ότι διαφωνούν με την ανάθεση και να μη συμμετάσχουν στο «σεμινάριο» της ντροπής 4-5-6 Απριλίου.

ΟΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΡΙΣΙΜΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος         Η Γραμματέας
                                           
  Φώτης Μαντζώρος             Λεμονιά Ευστρατουδάκη


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ
Επικοινωνία:
Φώτης Μαντζώρος 6977395607
Λεμονιά Ευστρατουδάκη  6984134079
email: [email protected]
Ικαρία, 28 Μαρτίου 2014
Αρ. Πρωτοκ.
Προς:  Μέλη Συλλόγου,
ΔΟΕ, ΜΜΕ,
ΔΙΠΕ Σάμου,
ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Κατά την τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε υποδοχή από τον Χορό Ψαλτών «Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» υπό τη χοραρχία του Καθηγητή του Τμήματος...
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Πλήρης οδηγός για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - ΣΔΕ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Και οι  διαθέσιμες ώρες και τμήματα ανά ΣΔΕ και εκτός έδρας τμήματα, σχολικής περιόδου 2024-2025.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
thranio taksi sxoleio
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο
Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους αναφορικά με το θέμα του χαρακτηρισμού του σχολείου τους ως Πρότυπου ή Πειραματικού
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο