Thumbnail
ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Να ανακληθεί η Υπουργική απόφαση για την κατάργηση εξέτασης Σχεδίου στις εισαγωγικές ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Φωτογραφίας

Το ΔΣ της Ένωσης σε συνεδρίαση στις 18/2/2014 και 4/3/2014, αποφάσισε να στραφεί και δικαστικά κατά της Υπ. Απόφασης Φ253/10590/136/2014 που καταργεί την υποχρέωση εξέτασης στα μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» για την εισαγωγή στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας.

Η ανωτέρω απόφαση προσβάλει το κύρος, τη σημασία και την αξία της Τέχνης της Φωτογραφίας αλλά επίσης θίγει άμεσα και έμμεσα τα  επαγγελματικά  μας δικαιώματα.

Ανατέθηκε από την Ένωση σε δικηγόρο και έχει ήδη προωθηθεί η διαδικασία δικαστικής ακύρωσης της Υπουργικής Απόφασης.

Η κατάθεσης της αίτησης ακύρωσης έγινε τέλη Μαρτίου 2014.

Η σχετική θέση της Ένωσης συνοψίζεται στα παρακάτω:
Σύμφωνα με την υπουργική Απόφαση (Αριθ. Φ. 253/10590/Β6/2014) καταργούνται από το έτος 2014 και εφεξής οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο για την εισαγωγή στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας.   

Η απόφαση εκδόθηκε ύστερα από πρόταση που έγινε από το συγκεκριμένο Τμήμα.     
   Γεγονός ωστόσο παραμένει, ότι προτάσεις όπως αυτή, βρίσκουν ακριβώς έδαφος για να διαμορφωθούν και ευδοκιμήσουν, στο πλαίσιο της ασκούμενης πολιτικής του ΥΠΑΙΘ, που έχει οδηγήσει στην απαξίωση και γενική υποβάθμιση την καλλιτεχνική εκπαίδευση και στη διάλυση ολόκληρους κλάδους και τομείς εφαρμοσμένων καλλιτεχνικών σπουδών.
Ποια είναι η ουσία της πρότασης αυτής; Τι επιδιώκει και τι συνέπειες επιφέρει;
Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης, στο περιβάλλον που έχει πλέον δημιουργηθεί από την εκτεταμένη χρήση ψηφιακών μηχανών, ηλεκτρονικών υπολογιστών και ειδικότερα την ψηφιακή επεξεργασία της εικόνας, «η γνώση Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου, τα οποία εξετάζονται για την εισαγωγή υποψηφίων στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, δεν έχει πλέον ιδιαίτερο βάρος».
Αυτή η παράξενη για ένα Τμήμα Καλλιτεχνικών Σπουδών, γνωμάτευση, ότι «δεν έχει πλέον ιδιαίτερο βάρος» η γνώση στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, σημαίνει κατά λογική ακολουθία ότι δεν έχει πλέον ιδιαίτερο βάρος, στο περιβάλλον κλπ της ψηφιακής επεξεργασίας της εικόνας, ούτε η (αναπόσπαστα συνδεδεμένη με το σχέδιο) εικαστική γνώση που παρέχεται στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών του Τμήματος…
Ως συνηγορία υπέρ της πρότασης, προβάλλεται επίσης η «εκτίμηση» μελών της συνέλευσης πως η κατάργηση των ειδικών  μαθημάτων «θα προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων που ενώ ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, η προετοιμασία για την εξέταση στα ειδικά μαθήματα τους επιβαρύνει με ένα επιπρόσθετο οικονομικό κόστος που αφορά στη φροντιστηριακή προετοιμασία τους».
Η συνηγορία αυτού του είδους, αναδεικνύει στην πραγματικότητα τις ουσιαστικές στοχεύσεις και συνέπειες της πρότασης. Ο στόχος προσέλκυσης υποψηφίων στο Τμήμα, χωρίς να πληρούν οποιαδήποτε προϋπόθεση εικαστικής προετοιμασίας, παρουσιάζεται με ένδυμα κοινωνικής ευαισθησίας, προβάλλοντας δηλ. την απαλλαγή των υποψηφίων από το οικονομικό κόστος της προσφυγής στα φροντιστήρια. Αυτό βέβαια το αδικαιολόγητο πράγματι κόστος, το επωμίζονται οι υποψήφιοι όλων ανεξαιρέτως των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εφαρμοσμένων και καλλιτεχνικών σπουδών, συμπεριλαμβανομένων και όλων των άλλων Τμημάτων Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας.
Η πρόταση του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας, δεν οδηγεί στην κατάργηση του αχρείαστου και αδικαιολόγητου αυτού κόστους, αλλά στην κατάργηση της απολύτως απαραίτητης και δικαιολογημένης εικαστικής προετοιμασίας.
Αν στόχευαν κατά του οικονομικού κόστους των φροντιστηρίων, θα όφειλαν να αποδοκιμάσουν την πολιτική εξοστρακισμού της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από το Λύκειο, που στέλνει τους μαθητές, υποψήφιους καλλιτεχνικών σπουδών στα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.
Θα όφειλαν να αιτηθούν και να στηρίξουν  όχι την κατάργηση της εικαστικής προετοιμασίας στο σχολείο αλλά την ανάπτυξή της και ειδικά την ενίσχυση και συστηματική διδασκαλία στο Λύκειο, των μαθημάτων Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που η πολιτική του ΥΠΑΙΘ τα απαξιώνει και τα αποβάλει από το Δημόσιο Σχολείο.
Η επισήμανση του Τμήματος ότι «η θεωρητική και εικαστική εκπαίδευση των φοιτητών καλύπτεται πλήρως από το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος» υποβάλλοντας το συμπέρασμα ότι η μη κατάρτιση των υποψηφίων στο σχέδιο θα καλυφθεί τάχα από την παρεχόμενη σ’ αυτούς εικαστική εκπαίδευση μετά… την εισαγωγή τους, μόνο ως αναζήτηση άλλοθι μπορεί να εκληφθεί. Γιατί και αν ακόμα υποτεθεί ότι το πρόγραμμα του Τμήματος θα παρέμενε τυπικά αναλλοίωτο, η εικαστική διδασκαλία ύστερα από την κατάργηση των ειδικών μαθημάτων, προσαρμοσμένη πλέον σ’ ένα φοιτητικό δυναμικό ολότελα ακατάρτιστο και αμύητο στο Σχέδιο, θα υποβαθμιστεί αναπόφευκτα.
Υποβάθμιση της καλλιτεχνικής φυσιογνωμίας του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών και έκπτωσή της σε ρηχή, δίχως καλλιτεχνικό βάρος, αλλοίωση και μετάλλαξή της, αυτό είναι το νόημα και η αναγκαστική συνέπεια της πρότασης αυτής και της συνακόλουθης υπουργικής απόφασης.
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην υπουργική αυτή απόφαση, που οδηγεί όχι σε ενδυνάμωση και ανύψωση του καλλιτεχνικού περιεχομένου του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας, αλλά σε εξόφθαλμη εξασθένιση, απονεύρωση και υποβιβασμό του.
Η Υπουργική Απόφαση υποβαθμίζοντας τις σπουδές Τέχνης, περιορίζει έτσι γενικότερα στην πράξη τις δυνατότητες καλλιτεχνικής αξιοποίησης των τεχνολογικών επιτεύξεων, συμπαρασύροντας σ’ ένα υποδεέστερο επίπεδο συνολικά τα καλλιτεχνικά, επιστημονικά, τεχνολογικά βάθρα του Τμήματος.
Εξαιρώντας το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, σ’ ότι αφορά τις προϋποθέσεις εισαγωγής, απ’ όλα τα άλλα Τμήματα Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας, δεν δημιουργεί μόνο μια απαράδεκτη παραφωνία, αλλά λειτουργεί επίσης ως συνταγή αμφισβήτησης των προϋποθέσεων εισαγωγής (με εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο) που ισχύουν για όλα τα άλλα Τμήματα Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, και όχι μόνο.
Η Υπουργική Απόφαση είναι συνεπώς λαθεμένη και επιζήμια, τόσο για το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, όσο και ευρύτερα για όλη την υπόθεση των Εφαρμοσμένων και Καλλιτεχνικών Σπουδών.

Ζητούμε για όλους τους παραπάνω λόγους την ανάκληση της Απόφασης αυτής


ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ  Τηλ. Φαξ.: 210 8321783

e-mail: [email protected] http:// www.art-teachers.com

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

14-4-2014

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι