Thumbnail
Σύλλογος αναπληρωτών νηπιαγωγών δασκάλων με μεταπτυχιακές - διδακτορικές σπουδές στην ειδική αγωγή / σχολική ψυχολογία

Η τροπολογία για το εκπαιδευτικό προσωπικό και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής απειλεί την ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Προς όλους τους βουλευτές

Σύμφωνα με πληροφορίες επίκειται να κατατεθούν σύντομα ως τροπολογία, σε άλλο νομοσχέδιο, οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στην πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Επιχειρείται, δηλαδή,  η αποκοπή τους από το «σώμα» του προβλεπόμενου σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή.  Όμως οι ρυθμίσεις αυτές δεν αφορούν ένα απλό εργασιακό ή θέμα διοικητικού περιεχομένου, αλλά είναι ένα από τα βασικότερα ζητήματα του νομοσχεδίου, καθώς αφορούν την ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση όλων των μαθητών συμπεριλαμβανομένων και αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ε.ε.α.) ή/και αναπηρία.

Θέση μας είναι ότι όλοι οι μαθητές με ή χωρίς ε.ε.α., με ή χωρίς αναπηρία έχουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση για την οποία υπεύθυνος και κατεξοχήν κατάλληλος είναι ο παιδαγωγός. Η θέση αυτή δεν παραγνωρίζει την ανάγκη για επιπλέον εξειδίκευση, η οποία είναι απαραίτητη προκειμένου αυτός  να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της ειδικής αγωγής.

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τα προσόντα και τα κριτήρια επιλογής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στηρίζονται σε μιαθεσμική αλλαγή στην οργάνωση και στελέχωση της εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής η οποία:

1) αντίκειται στις Ευρωπαϊκές δεσμεύσεις, στις διακηρύξεις και στα πορίσματα της UNESCO σχετικά με τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση ποιοτική και ισότιμης εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και τελικά αντιφάσκει με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση.

2) χωρίς καμία ερευνητική τεκμηρίωση και αγνοώντας τις εξελίξεις αλλά και τον ίδιο τον ορισμό της παιδαγωγικής επιστήμης διασπά την ειδική αγωγή από το επιστημονικό της υπόβαθρο και παλινδρομεί σε ένα αναχρονιστικό πρότυπο εκπαίδευσης των μαθητών με ε.ε.α. ή/και αναπηρία, το οποίο εστιάζει αποκλειστικά στις δυσκολίες τους και είναιδιαχωριστικό σε σημείο που αναγάγει την εκπαίδευσή τους σε αντικείμενο διαφορετικής «επιστήμης».

3) δημιουργεί δυο ξεχωριστά σώματα εκπαιδευτικών, και θεσπίζει την οργάνωση δυο παράλληλων συστημάτων εκπαίδευσης παρεμποδίζοντας την ευθυγράμμιση της εθνικής νομοθεσίας με τις διεθνείς συμφωνίες που αφορούν την ενσωμάτωση των ατόμων με ε.ε.α. σε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα

4) στο όνομα της «εναρμόνισης της ειδικής με την γενική εκπαίδευση», και αγνοώντας τις συνέπειες για τους μαθητές με ε.ε.α. ή/και αναπηρία, προτείνεται μία λύση πλήρους δυσαρμονίας με τις διακηρύξεις και τα πορίσματα της UNESCO και τις ευρωπαϊκές πρακτικές. Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με τις διακηρύξεις της και τα πορίσματα της UNESCO και τις ευρωπαϊκές πρακτικές ο ειδικός παιδαγωγός πρέπει να έχει επάρκεια προσόντων ως γενικός παιδαγωγός και συμπληρωματικές σπουδές εξειδίκευσης.

5) καταργεί την αξιοκρατία, τιμωρεί τους παιδαγωγούς  με αυξημένα προσόντα και προϋπηρεσία, καταστρατηγεί τα εργασιακά τους κεκτημένα και τους οδηγεί αμετάκλητα στην ανεργία. Για παράδειγμα ένας απόφοιτος του 2014 των τμημάτων ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, χωρίς καθόλου προϋπηρεσία, θα μπαίνει μπροστά από όλους τους εκπαιδευτικούς με το Βασικό Πτυχίου Παιδαγωγικού, επιπλέον ειδίκευση και προϋπηρεσία.

Επομένως, η επικείμενη τροπολογία ανατρέπει τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, χωρίς οποιαδήποτε αναφορά  στην  αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου και χωρίς επιστημονική και πολιτική συζήτηση για τις συνέπειες στα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και γενικά στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Επιχειρεί να παρουσιάσει τον εκπαιδευτικό απόφοιτο των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας ο οποίος επιπλέον, έχει εξειδικευτεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των μαθητών με ε.ε.α. ή/και αναπηρία ως ανεπαρκή και μη κατάλληλο για την εκπαίδευση των μαθητών του σχολείου, η οποία αποτελεί το αποκλειστικό αντικείμενο  των σπουδών του. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν υπάρχει κάποιο πτυχίο πιο κατάλληλο από αυτό του παιδαγωγού για μία θέση εκπαιδευτικού είτε στο γενικό είτε στο ειδικό σχολείο.

Ως εκ τούτου προκύπτει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει καμία επείγουσα ανάγκη  για την αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος, παρά μόνο η ικανοποίηση των αιτημάτων μιας μερίδας εργαζομένων οι οποίοι πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Αντίθετα,  απαιτείται συνέχιση του διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Ο σύλλογός μας αιτείται σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο και έρθει ως τροπολογία το συγκεκριμένο τμήμα του υπάρχοντος νομοσχεδίου να το καταψηφίσετε, έτσι ώστε να συζητηθεί στη βουλή όχι αποκομμένο ως τροπολογία, αλλά μαζί με το υπόλοιπο "σώμα" του σχεδίου νόμου του οποίου αποτελεί ουσιαστικό και αναπόσπαστο μέρος.  

Με εκτίμηση

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ/ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερα
Συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στις Erasmus Days 2024
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Διεύθυνσης, προωθώντας τη συνεργασία, την ανταλλαγή γνώσεων και την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των...
Συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στις Erasmus Days 2024