ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Είναι πρωτοφανής η κακοποίηση που υφίσταται το μάθημα της Ιστορίας στα Γυμνάσια κυρίως της χώρας και του νομού μας. Η όλη υπόθεση μου θύμισε μια γελοιογραφία σε παλαιότερο βιβλίο της Ιστορίας, όπου εμφανιζόταν η Κίνα, ως μια ευτραφής γυναίκα, από την οποία βύζαιναν οι διάφοροι αποικιοκράτες, Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί κ.α.
Άθελά μου έκανα παραλληλισμό με αυτό που συμβαίνει σήμερα, όπου η Ιστορία μοιάζει με μια το ίδιο παραδομένη γυναικεία μορφή από την οποία βυζαίνουν καθηγητές ξένων γλωσσών, Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής φιλολογίας, θεολόγοι, κοινωνιολόγοι, νομικοί και ποιος ξέρει πόσοι ακόμα …
Για όποιον δεν κατάλαβε αναφέρομαι στην ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας στις παραπάνω ειδικότητες καθηγητών, γεγονός που είναι αφενός παράνομο, γιατί σύμφωνα με το νόμο αποτελεί πρώτη ανάθεση των φιλολόγων και αφετέρου αντιδεοντολογικό γιατί γίνεται με βάση αντιεπιστημονικά κριτήρια και μικροπολιτικά συμφέροντα. Επιπλέον η πρακτική που εφαρμόζεται στα περισσότερα σχολεία είναι να δίνεται το μάθημα χωρίς καν να ενημερώνονται οι φιλόλογοι, που είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Και αναρωτιέμαι !! Τι είδους Αξιολόγηση περιμένουμε, όταν καθηγητές με 25 χρόνια και παραπάνω εμπειρία εξοβελίζονται απροκάλυπτα και κυνικά από ένα μάθημα που αποτελεί γι αυτούς προσφορά ζωής; Ήταν καλά όταν αναλαμβάναμε τις Ομιλίες και τις Εθνικές γιορτές, στις πόλεις, στα χωριά όλης της χώρας, στο εξωτερικό, για να κρατήσουμε ψηλά το εθνικό φρόνημα, στις διάφορες γενοκτονίες, για να τιμήσουμε τον αγώνα των πεσόντων. Όταν διορίστηκα και χωρίς να με ρωτήσουν τι θέλω, μου ανέθεσαν την Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης !
Αλλά θα μιλήσω και ως γονιός. Για κάθε παιδί μου έχω ξοδέψει 2.000 -3000 ευρώ για να πάρει το proficiency στα Αγγλικά και το ελληνικό κράτος δεν μπόρεσε τόσα χρόνια να εξασφαλίσει στα παιδιά μας το 1ο επίπεδο στα Αγγλικά, τη στιγμή που στην Κύπρο μαθαίνουν όλοι να τα μιλάνε σωστά και φυσικά το ίδιο γίνεται και στο εξωτερικό. Και αντί οι ξενόγλωσσοι συνάδερφοι και οι Σύμβουλοί τους να πασχίζουν γι αυτό κοιτούν πώς θα πάρουν το μάθημα της Ιστορίας, για να παραμείνουν πάση θυσία κάτω από την ομπρέλα ενός σχολείου.
Τελειώνοντας θέλω να τονίσω ότι δεν αξίζει στο μάθημα αυτή η απαξίωση. Οι φιλόλογοι έρχονται καθημερινά σε επαφή με τις πηγές, που αποτελούν την πεμπτουσία της Ιστορίας. Το επιχείρημα διαβάζω το μάθημα και μπορώ να το κάνω δεν ισχύει. Γιατί αν είναι έτσι κι εγώ έχω πτυχίο proficiency και μπορώ να διδάξω τα Αγγλικά του Γυμνασίου, τόσο εύκολα που είναι άλλωστε, ή επειδή έχω κάνει πολλά ταξίδια με λίγο διάβασμα μπορώ να διδάξω και την Γεωγραφία. Πώς θα σας φαινόταν άραγε ; Ας σοβαρευτούμε λοιπόν και κυρίως οι Ιθύνοντες ας μην επιτρέπουν να γίνονται αυτές οι γελοιότητες.
Καλπακίδου Δέσποινα, φιλόλογος
6ο Γυμνάσιο Λάρισας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη