Thumbnail
ΕΠΑΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΦΕΤΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΑ.Σ

Έχω καθήκον να ενημερώσω τη Συριανή Κοινωνία, μαθητές και γονείς ότι στις 15/9/2014 λίγες μέρες μετά τον αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ η ΕΠΑ.Σ Σύρου όπως και όλες οι  ΕΠΑ.Σ (Επαγγελματικές Σχολές ) διετούς φοίτησης  του Υπουργείου Παιδείας συνολικά 109 σχολεία στην επικράτεια, σύμφωνα με το Ν.4186/2013 για το Νέο Λύκειο αλλά και την πρόσφατη (3/9/2014) τροποποίηση νόμου που ψηφίστηκε στo  θερινό τμήμα της Βουλής. Στις Κυκλάδες καταργούνται επίσης η ΕΠΑ.Σ Νάξου, Θήρας, Πάρου, Άνδρου.

Πρόκειται για ένα σχολείο που κάλυπτε τις ανάγκες για δημόσια δωρεάν Τεχνική Εκπαίδευση όχι μόνο των Συριανών και αλλά και των γύρω νησιών μια και εξυπηρετούσε μαθητές από Τήνο, Μύκονο, Αμοργό, Ίο, Σίφνο, Σέριφο  κλπ. ενισχύοντας παράλληλα το ακαθάριστο προϊόν του νησιού μας.

Ο μεγάλος αριθμός των πετυχημένων επαγγελματιών των πτυχιούχων της Επαγγελματικής Σχολής Σύρου επιβεβαιώνει το σημαντικό ρόλο που έπαιξε στα δρώμενα της τοπικής εκπαίδευσης,  η οποία λειτουργεί συνεχώς από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 σε διαφορές μορφές (Σχολή Εργοδηγών, Νέου Τύπου, Τ.Ε.Σ, 2ο Τ.Ε.Ε , ΕΠΑ.Σ). Αρκεί να ανατρέξει κάποιος στο πλούσιο μητρώο μαθητών του σχολείου, θα αναγνωρίσει σίγουρα ως μαθητές του σχολείου αυτού τον εαυτό του, τους γονείς του, τους φίλους του, το παιδί του.

Aναφέρω χαρακτηριστικές ειδικότητες που λειτούργησαν διαχρονικά στο συγκεκριμένο σχολείο : Υδραυλικοί, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι, δομικών κατασκευών, σχεδιαστές, μηχανικοί αυτοκινήτων, φανοποιοί, κομμωτές κλπ.

Είναι άδικη και ανεπίτρεπτη η κατάργηση των ΕΠΑ.Σ του Υπ. Παιδείας την στιγμή που το ίδιο Υπουργείο έδωσε παράταση λειτουργίας 2 ετών των   ΕΠΑ.Σ του ΟΑΕΔ και του Υπουργείου Γεωργίας, έχοντας δώσει ήδη τη δυνατότητα στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ να ιδρύουν αυτόματα και ιδιωτικές Σ.Ε.Κ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ παρατείνεται η λειτουργία των ιδιωτικών ΕΠΑ.Σ και φέτος για να αποφοιτήσουν οι μαθητές που εγγράφηκαν πέρυσι, δε δόθηκε η αντίστοιχη δυνατότητα στις αντίστοιχες δημόσιες ΕΠΑ.Σ μια και απαγορεύτηκαν πέρυσι το Σεπτέμβριο οι εγγραφές στην Α’ Τάξη βάση του Νόμου 4186/2013.

Το Υπουργείο μεριμνά για την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικών ΕΠΑ.Σ  αλλά βιάζεται να καταργήσει τις δημόσιες καταργώντας ακόμη τους επί θητεία Δ/ντες τους,  χωρίς ωστόσο να είναι έτοιμες  προς λειτουργία οι δημόσιες Σ.Ε.Κ  (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης) που θα τις αντικαταστήσουν όπως έχει ανακοινωθεί.  Αυτή τη στιγμή οι Σ.Ε.Κ είναι σχολεία - φαντάσματα. Δεν είναι γνωστό που θα σε ποιες κτιριακές εγκαταστάσεις θα λειτουργήσουν, ούτε με ποιο προσωπικό και προσόντα, με ποια βιβλία, με ποιο αναλυτικό πρόγραμμα ούτε ΠΟΤΕ  θα αρχίσει η λειτουργία τους.  

Δεν είναι δυνατόν άλλα υπουργεία να παρέχουν Εκπαίδευση και το αρμόδιο Υπουργείο για την Παιδεία, το Υπουργείο Παιδείας, να παρέχει Κατάρτιση … στο μέλλον,  και μάλιστα αβέβαιης  ποιότητας εξαιτίας της έλλειψης οργάνωσης και σωστής προετοιμασίας.

Επιμέναμε, όταν πέρυσι δρομολογήθηκε η κατάργηση των ΕΠΑ.Σ, εγώ και συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, μαθητές σε συνεργασία με συναδέλφους Δ/ντες άλλων  ΕΠΑ.Σ, μέχρι και σήμερα με επιστολές, διαμαρτυρίες, παρεμβάσεις και προτάσεις προς το Υπουργείο, με επιστολές στους βουλευτές, στο Δήμο, ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ, δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ και εκπαιδευτικά sites όλο τον τελευταίο χρόνο,  ώστε η  διοίκηση του Υπουργείου να καταλάβει έστω και την τελευταία στιγμή το μεγάλο λάθος και το μεγάλο κενό που αφήνει η κατάργηση των ΕΠΑ.Σ,  ή  έστω να προχωρήσει επιτέλους στη λειτουργία της διάδοχης κατάστασης των Σ.Ε.Κ.

Μάλιστα σε πρόσφατη επιστολή μου προς τον Υπουργό με την έναρξη της σχολικής χρονιά ζήτησα όπως και άλλοι Δ/ντες ΕΠΑ.Σ και φορείς (ΟΛΜΕ, ΟΛΤΕΕ)  να δοθεί κατ’ αναλογία παράταση 2 ετών και στη λειτουργία των δημόσιων ΕΠΑ.Σ  με τις ειδικότητες που θεωρούνται  πάγιες και σταθερές όπως έγινε με τις αντίστοιχες του ΟΑΕΔ και του Υπ. Γεωργίας για λόγους ισονομίας και κοινωνικού συμφέροντος μέχρι να προετοιμαστεί η διάδοχη κατάσταση των Σ.Ε.Κ και μην υπάρχει κενό στη Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση.  

Πριν λίγες ημέρες ο ίδιος ο  Υπουργός  Παιδείας σε τοπική ΕΛΜΕ της Ξάνθης χαρακτήρισε την κατάργηση ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ ως ‘’μεγάλη ανοησία’’.  Και  αντί  αυτού με την πρόσφατη τροπολογία Νόμου του Υπουργείου που ψηφίστηκε αιφνιδιαστικά, επιβεβαιώθηκε  με κάθε ‘’επισημότητα’’ η κατάργηση των ΕΠΑ.Σ του Υπουργείου Παιδείας και μόνο καθώς και η κατάργηση των επί θητεία Δ/ντων τους από 15/9/2014, ενώ στο νόμο 4186/2013 και στις μέχρι πρόσφατα οδηγίες του Υπουργείου  (Γενική Δ/νση ΥΠΑΙΘ Α.Π 99821/Δ2/27-6-2014) η θητεία τους οριζόταν έως τη λήξη της στις 10/9/2015 χωρίς δικαίωμα μετακίνησης σε  άλλη σχολική μονάδα.

Ήταν ο ευκολότερος τρόπος, ώστε να εξασφαλιστεί η κατάργηση των ΕΠΑ.Σ, που από πέρυσι δρομολογείται, αλλά και να "παγιδευτούν" οι Δ/ντες τους, ώστε να μην μπορούμε να κάνουμε καμία προσπάθεια για άλλες κινήσεις ή ακόμη να αιτηθούμε την τοποθέτηση μας σε άλλο σχολείο ή φορέα ως έχουμε δικαίωμα. Δυστυχώς παρόλο το ενδιαφέρον που έδειξε ένας υπάλληλος του Υπουργείου εν μέσω καλοκαιριού επικοινωνώντας μαζί μου και άλλους Δ/ντες ΕΠΑ.Σ, για λειτουργία των Σ.Ε.Κ μέσω των ΕΠΑ.Σ, ώστε να υπάρχει από φέτος συνέχεια, τίποτα δεν έγινε ακόμη. Ως απλοί παρατηρητές θα λέγαμε ότι απλώς δόθηκε η ευκαιρία να μας "ξεφορτωθούν" μαζί με τα σχολειά μας.

Έτσι παραμένει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΕΝΟ στη Δωρεάν Δημόσια Τεχνολογική Εκπαίδευση μια και οι ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ δεν υφίστανται σε άλλο δημόσιο σχολείο Τεχνικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης μια και οι δημόσιες Σ.Ε.Κ δε λειτουργούν.

Οι καθηγητές των ΕΠΑ.Σ μεταφέρονται στα ΕΠΑ.Λ , ενώ οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί από τις ειδικότητες που καταργήθηκαν πέρυσι στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ εξακολουθούν να μπαινοβγαίνουν σε πίνακες του ΑΣΕΠ και λαμβάνουν αόριστες υποσχέσεις ελπίζοντας κάποτε να ξαναδουλέψουν.

Παιδιά κυρίως από τα χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα δεν έχουν την δυνατότητα να σπουδάσουν δωρεάν σε εκείνες  τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ που έδιναν σοβαρές διεξόδους για επαγγελματική αποκατάσταση. Τα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ και Σ.Ε.Κ τρίβουν τα χέρια τους με τις αλλαγές στην δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, την ίδια στιγμή που χιλιάδες παιδιά και οι οικογένειες τους θα αδυνατούν να βρουν τα δίδακτρα που θα τους ζητάνε.

Δε θα πρέπει να παραγνωριστεί ότι στις ΕΠΑ.Σ  φοιτούν μεγάλος αριθμός  ενηλίκων επαγγελματιών και ανέργων, που θέλουν να επεκτείνουν ή να εξειδικεύσουν τις γνώσεις τους προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στην εργασία τους ή να αυξήσουν τα τυπικά και ουσιαστικά τους προσόντα. Είναι προφανές ότι και αυτοί θα οδηγηθούν προς την Ιδιωτική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, καταβάλλοντας το αντίστοιχο τίμημα, όσοι έχουν την  οικονομική δυνατότητα ή ακόμη και σε εσωτερική μετανάστευση, αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχες ιδιωτικές σχολές στην επαρχία και τα νησιά (ακόμη).

Η κατάργηση των Δημοσίων ΕΠΑ.Σ πλήττει ένα ευρύ συνειδητοποιημένο κομμάτι των νέων, αυτούς δηλαδή που έχουν κατασταλάξει στο τι θέλουν, έχουν συγκεκριμένους στόχους και προσδοκούν στη γρήγορη είσοδό τους στην παραγωγική φάση της ζωής τους και στην αγορά εργασίας μετά το τέλος των σπουδών τους, και μάλιστα από τα φτωχά κοινωνικά στρώματα που δεν έχουν τη δυνατότητα να για ανώτερες σπουδές. Πλήττει επίσης τους ενήλικες και τους άνεργους που θέλουν να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και ειδίκευση σε κάποιο επάγγελμα με προοπτική σε ένα δημόσιο σχολείο.

Καλή Σχολική Χρονιά σε όλους !

Ο Δ/ντης ΕΠΑ.Σ Σύρου

Επαμεινώνδας Λέστος

Μηχανολόγος ΠΕ1702

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού