Thumbnail

"...Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος βρέθηκε στη Λέρο και σε συζήτηση με εκπαιδευτικούς παραδέχτηκε ότι ήταν εγκληματικό λάθος η κατάργηση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τόνισε ότι αυτός δεν το ψήφισε..."

Με αφορμή αυτή τη δήλωση του Υπουργού , κάποιες σκέψεις που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση γενικότερα , αλλά και ειδικότερα με αφορμή πάλι την κατάργηση του 6ου ΕΠΑΛ Πειραιά .

Γενναία η απόφασή σου Υπουργέ να μην ψηφίσεις την κατάργηση ειδικοτήτων , εξίσου 

γενναία όμως θα ήταν και μια απόφαση επαναφοράς των καταργημένων ειδικοτήτων , άλλωστε τώρα ασκείς εξουσία και τυπικά τουλάχιστον τη δυνατότητα την έχεις να αποκαταστήσεις ειδικότητες και καθηγητές  · και απ’αυτό θα κριθείς εξάλλου κι όχι από τις προθέσεις και τα φουσκωμένα λόγια .

Όλοι οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας , και φαντάζομαι κι εσύ , κατά καιρούς τονίζατε την ανάγκη στροφής των νέων στην επαγγελματική εκπαίδευση λέγοντας περίπου « τι θες να πας σε πανεπιστήμια και καθηγητικές σχολές , ω νέε μου , και δεν πιάνεις το κατσαβίδι ; για να μένεις άνεργος ;» , αυτά περίπου άκουγα νεότερος εγώ και ίσως σωστά .

Απ’την άλλη όμως έρχεστε και καταργείτε ειδικότητες εκεί κατεξοχήν που οι νέοι μαθαίνουν το κατσαβίδι ακριβώς , και όχι μόνο · κλείνετε και σχολεία όπως το 6ο ΕΠΑΛ Πειραιά , απόφαση που ελήφθη κατ’αρχάς από τον προηγούμενο υπουργό με τη μορφή της συγχώνευσης , και προ ολίγου ολοκληρώθηκε από σένα που έβαλες και την Ταφόπλακα με το ΦΕΚ της κατάργησής του , από σένα που τώρα λες ότι είναι τάχα εγκληματικό λάθος η κατάργηση ειδικοτήτων , όταν πίσω από τις κάμερες άλλα πράττεις αγαπητέ !

Το εν λόγω σχολείο λειτουργούσε για τουλάχιστον 30 χρόνια , ημερίσιο απογευματινό στο κέντρο του Πειραιά , με ωράριο που εξυπηρετούσε όσους μαθητές , ενήλικες κατά το πλείστον , εργάζονταν τα πρωινά , άρα εκ των πραγμάτων τα πρωινά ΕΠΑΛ απέκλειαν τη δυνατότητα φοίτησης σ’αυτούς , και ταυτόχρονα τριετούς φοιτήσεως όταν στα βραδινά ΕΠΑΛ η φοίτηση είναι τετραετής .

Μα θα μου πεις · « το σχολείο δεν είχε πολλούς μαθητές !» , ναι σύμφωνοι ! δεν είχε ! από την άλλη όμως δεν κάνατε και εξακολουθείτε να μην κάνετε καμιά προσπάθεια ενίσχυσής της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης , ώστε οι μαθητές να είναι περισσότεροι . Δε θα μπορούσε , ας πούμε , σε συνεργασία με επαγγελματικούς φορείς και σωματεία , με την αγορά εν ολίγοις , οι πολλοί καλοί μαθητές και αριστούχοι απόφοιτοι των Λυκείων αυτών , αν όχι και οι μη αριστούχοι , να προσλαμβάνονταν και να εργάζονταν κανονικά σε επιχειρήσεις ; κι όχι με όρους μαθητείας τάχα που ασπιρίνι είναι αφού μετά αφήνονται  στη μοίρα τους άνεργοι ;

Μα κι αυτό αν δεν μπορούσε να γίνει , δε θάπρεπε το πρόγραμμα σπουδών στα ΕΠΑΛ να συμβαδίζει με την αγορά εργασίας ; Έχοντας μόνο μια μικρή επιφύλαξη γιατί δε γνωρίζω το νέο πρόγραμμα σπουδών , θα πω ότι αυτό που γίνεται μέχρι στιγμής είναι να προσφέρονται αντικείμενα μάθησης που διόλου εφόδια είναι , ακούς για παράδειγμα έμπειρους καθηγητές Πληροφορικής να σου λένε ότι η Pascal ( γλώσσα προγραμμματισμού ) είναι πλέον ξεπερασμένη ως επαγγελματικό εργαλείο όταν χρησιμοποιείται κατά βάση και ζητείται από επιχειρήσεις η Java , κάτι που διαπιστώνεται και από τους απόφοιτους όταν πια αναζητούν δουλειά σχετική μ’αυτόν τον τομέα. Οπότε; ποια η λύση γι’αυτούς ; να δώσουν, έχουν δεν έχουν , λεφτά σε ΙΕΚ για να μάθουν κάτι χρήσιμο που το δωρεάν σχολείο δεν τους τόμαθε .

Και κάτι ακόμα , γιατί δεν επιτρέπεται σε πτυχιούχους τομέων να έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκ/ση ; Αυτό βέβαια δεν είναι καίριο όσο τα παραπάνω , όμως θα μαρτυρούσε ειλικρινή την πρόθεση του Υπουργείου να μην κλείσουν τα Επαγγελματικά Σχολεία , αλλά να γίνουν κι απ’αυτή την πλευρά ελκυστικότερα για τους πολλούς .

Με όλα αυτά λοιπόν και δε θα αποψιλώνονταν τα σχολεία αυτά από μαθητές – αντίθετα ! πρώτη ζήτηση θα είχαν , περισσότερο κι απ’τα γενικά !- και το επίπεδο εκπαίδευσης θα ανέβαινε αφού θα υπήρχε και διάθεση για μάθηση όταν ο άλλος θα έβλεπε χειροπιαστά το αποτέλεσμα των κόπων των άλλων  να αμείβεται ! Ενώ τώρα σου λέει ο άλλος · « γιατί να πάω να σπουδάσω 3 ή 4 χρόνια Πληροφορική  ας πούμε ; για να πάω μετά να δουλεύω σεκιουριτάς ή διανομέας ; » και τ’αποτέλεσμα , άδειες τάξεις , αδιάφοροι μαθητές , καταλήψεις «από τα κωλόπαιδα τους μαθητές που αυτοί φταίνε και καλά κάνουν και τα κλείνουν και λούμπεν σχολεία τα ΕΠΑΛ , για περιθωριακούς» , αντιλήψεις που καλλιεργούνται για καταστάσεις  που οι Απάνω τις στρώνουν και τις στήνουν δεκαετίες τώρα , είτε από αδιαφορία , ανημπόρια ή σκοπιμότητα.

Καλές οι εξαγγελίες του υπουργείου κύριε Λοβέρδε για δράσεις περί κοινωνικού σχολείου , σεξουαλικής αγωγής , παιδικής παχυσαρκίας και άλλων τέτοιων , και μακάρι να γίνουν ουσιαστικά· όμως γι’αυτά διψάει η αυλή μας ; αυτά μας καίνε ; ή τα πιο πάνω που σου έθιξα ;

Απόφοιτος του 6ου ΕΠΑΛ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα