ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Α΄ Β΄ Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
( Η πρόταση της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς για το ΠΥΣΔΕ της Γ΄ Αθήνας)
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι εκπαιδευτικοί και ολόκληρη η κοινωνία στενάζει από τις συνέπειες των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών. Η κυβέρνηση των μνημονίων και της υποδούλωσης της χώρας μας στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο, όσο παραμένει στην εξουσία γίνεται πιο επικίνδυνη: ξεπουλά πλέον το δημόσιο πλούτο της χώρας!
Το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και των συνταξιούχων έπεσε βίαια στα επίπεδα της δεκαετίας του ’70 και του ’80, οι άνεργοι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες, οι νέοι μεταναστεύουν στο εξωτερικό και με τα μέτρα φορολόγησης των ακινήτων κινδυνεύει με δήμευση η μικρή και μεσαία ιδιοκτησία. Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων υπηρεσιών, η εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών και η μη ανταποδοτικότητα στις όποιες κοινωνικές παροχές και στις παροχές υγείας, καθώς και η περικοπή των κοινωνικών επιδομάτων έχει φέρει τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους σε απόγνωση και την κοινωνία σε κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης.
Οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων συνεχίζονται, ήδη σχεδιάζονται 6.500 νέες μέχρι τέλος του 2014, ενώ με το νέο σύστημα της «αξιολόγησης» επιχειρείται η δημιουργία μόνιμου μηχανισμού διαθεσιμοτήτων/απολύσεων. Παρά τα αδιέξοδα που έχουν εμφανιστεί από την εφαρμογή του νέου Πειθαρχικού Δίκαιου και τη βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων που έχει αναπτυχθεί, η Κυβέρνηση αρνείται κάθε αλλαγή, ποινικοποιώντας ουσιαστικά κάθε κοινωνική, πολιτική και συνδικαλιστική δράση. Ο νέος συνδικαλιστικός νόμος που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει στη βουλή, έχει ένα ξεκάθαρο στόχο: να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι δυνατότητες αντίδρασης των εργαζομένων.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, στη δημόσια Εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτοφανής επιχείρηση αποδόμησης και υπονόμευσης του Δημόσιου Σχολείου, του επιπέδου ζωής, των βασικών δικαιωμάτων και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα των ακολουθούμενων εκπαιδευτικών πολιτικών είναι να καταπατάται βάναυσα το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία και τελικά στη ζωή και το μέλλον της νεολαίας.
Οι πιο πρόσφατες συνέπειες αυτής της βάναυσης επίθεσης, μετά τη δραματική μείωση μισθών και συντάξεων και την τραγική υποβάθμιση της ασφάλισης και περίθαλψης, είναι εξίσου καταστροφικές: Βίαιη κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, κατάργηση των ΕΠΑΣ, διαθεσιμότητες/απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, νέος νόμος για το Λύκειο που ωθεί χιλιάδες μαθητές στη μαθητεία και την κατάρτιση. Ταυτόχρονα, επιχειρείται μέσω της «αξιολόγησης/χειραγώγησης» να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία με στόχο πολλά από αυτά να καταργηθούν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά να οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα/απόλυση, και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα ανταγωνισμού, αντιπαραθέσεων, τρομοκρατίας, υποταγής και φόβου.
Οι πρακτικές αυτές συνδυάζονται με την υποβάθμιση και διάλυση βασικών υποστηρικτών δομών της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, γραμματειακή υποστήριξη, βιβλιοθήκες, φύλαξη σχολείων κ.ά.), καθώς και με συγχωνεύσεις σχολείων και συμπτύξεις τμημάτων (ακόμα και κατευθύνσεων της Γ Λυκ), με αποτέλεσμα να προκύπτουν πληθωρικά τμήματα και σχολεία, πράγμα που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το έργο του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Με τις διαθεσιμότητες/απολύσεις, το μηδενισμό των νέων προσλήψεων μονίμων, τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τη δραματική μείωση των μεταθέσεων και αποσπάσεων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, την ανάθεση διδακτικού έργου μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες, τη βίαιη εξώθηση στη συνταξιοδότηση, με επιστέγασμα τις νέες αναθέσεις μαθημάτων και με φόβητρο το νέο πειθαρχικό δίκαιο, κατάφεραν να συρρικνώσουν τον κλάδο μας κατά 30.000 μέσα σε μια πενταετία. Καλλιέργησαν ένα κλίμα εμφύλιου πολέμου, ατομισμού και ανταγωνισμού ανάμεσα σε συναδέλφους διαφορετικών ειδικοτήτων, με αρνητικές συνέπειες στο ίδιο το έργο του σχολείου, μια και είναι προφανές ότι οι εργασιακές σχέσεις των καθηγητών επηρεάζουν άμεσα τις συνθήκες μόρφωσης των παιδιών.
Στη βάση όλων αυτών είναι προφανές ότι βρίσκεται ο βασικός στόχος των μνημονιακών δυνάμεων: η δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία, μια μείωση που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση βασικών λειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης. Η κατάσταση αυτή ωστόσο, πρέπει να αντιστραφεί. Οι πολιτικές εξαθλίωσης των εργαζομένων και ξεπουλήματος της χώρας πρέπει άμεσα να ανατραπούν!
ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλα τα επίπεδα, ως ο βασικός πόλος συσπείρωσης των εργαζόμενων, θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη αγώνων παρεμβαίνοντας «από τα κάτω» στις πολιτικές διεργασίες για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Αυτός ο ιδιαίτερος ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος, σ’ αυτή τη δραματική συγκυρία για τη χώρα, προϋποθέτει: ταξικό προσανατολισμό, οργανωτική ενότητα εργαζομένων-ανέργων κατά κλάδο και σύγκλιση - συνεργασία των αριστερών δυνάμεων.
Μέσα στα πλαίσια αυτά και για πολλά χρόνια οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ στήριξαν στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας το ενωτικό ψηφοδέλτιο ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ που συγκροτήθηκε από τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις, την Αγωνιστική Παρέμβαση, ανένταχτους και αγωνιστές εκπαιδευτικούς. Η ενωτική αυτή κίνηση εξέλεγε συνεχώς αριστερό αιρετό στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας. Εκτιμώντας θετικά τη συλλογική αυτή προσπάθεια, υπόδειγμα αγωνιστικής ενότητας, θεωρήσαμε αναγκαία τη συνέχισή της. Πιστεύουμε ότι μέσα σ’ αυτό το γκρίζο τοπίο δεν έχουμε την πολυτέλεια να τραγουδάει ο καθένας τα δικά του αγωνιστικά τραγούδια! Η ιδεολογική καθαρότητα, τα «καθαρά ιδεολογικά στίγματα», τα φοβικά σύνδρομα, η επάρκεια των συνδικαλιστικών μαγαζιών, οι μικροηγεμονισμοί και οι αγωνιστικές αποκλειστικότητες δεν ταιριάζουν στις παραδόσεις της δικής μας αριστεράς.
Δυστυχώς μετά και την άρνηση της παράταξης των «Αγωνιστικών Παρεμβάσεων- Κινήσεων» να ανταποκριθεί στο κάλεσμα αυτό, οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές κινήσεις (ΣΥΝΕΚ), βαδίζοντας στο δρόμο της προοδευτικής αγωνιστικής ενότητας συγκρότησαν ένα ευρύτερο ψηφοδέλτιο με ανένταχτους, αγωνιστές εκπαιδευτικούς.
Οι εκλογές για ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (Υ.Σ.) γίνονται σε μια κρίσιμη περίοδο ολομέτωπης επίθεσης ενάντια στους εργαζόμενους. Δεν έχουμε την αυταπάτη ότι η συμμετοχή των αιρετών στα Υ.Σ. με την τωρινή σύνθεση (3 υπηρεσιακοί - 2 αιρετοί) μπορεί να ανατρέψει τις εφαρμοζόμενες πολιτικές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Μπορεί όμως να δώσει μια πρώτη απάντηση αντίστασης και ανατροπής.
Αντίστασης στον αυταρχισμό και την αυθαιρεσία της διοίκησης, στις προωθούμενες πολιτικές του ελέγχου και της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της «αξιολόγησης».
Ανατροπής του πελατειακού κατεστημένου, του παλαιοκομματισμού και της αδιαφάνειας, που υπηρετούσαν και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών παρατάξεων (ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ). Πολλές φορές δυστυχώς, αυτονόητα δικαιώματα εμφανίζονται ως ρουσφέτια και «εξυπηρετήσεις» για να δεσμεύουν ψήφους και συνειδήσεις.
Δεσμευόμαστε για:
1. Πλήρη διαφάνεια στη δράση των αιρετών εκπροσώπων μας - καμία σχέση με τους μηχανισμούς εξουσίας.
2. Ο αιρετός μας είναι εκεί για να αντισταθεί στον αυταρχισμό και την αυθαιρεσία της διοίκησης, να δει, να αποκαλύψει και να αποτρέψει το ρουσφέτι , να προστατέψει τους συναδέλφους από άδικες ή σκόπιμες διώξεις στηριζόμενος στο συνδικαλιστικό κίνημα.
3. Συνεχή ενημέρωση των ΕΛΜΕ από τους αιρετούς εκπροσώπους μας και προώθηση των θέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Κάτι που κάναμε πράξη με 20 ενημερωτικά σημειώματα από τον αιρετό μας το 2013.
4. Λογοδοσία στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και στις Γ.Σ. των Προέδρων, δημοκρατικό έλεγχο και ανακλητότητα όλων των αιρετών μας
5. Ο αιρετός δε συνδιαχειρίζεται, δε συνδιοικεί, παρεμβαίνει και ελέγχει από την πλευρά του συνδικαλιστικού κινήματος.
6. Παλεύουμε για απόλυτη δημοκρατική μεταχείριση όλων των συναδέλφων, χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις, όπως αρμόζει σε αξιοπρεπείς ανθρώπους που διδάσκουν και αγωνίζονται.
Θέλουμε συνεπώς αιρετούς δημοκράτες, αξιοπρεπείς και αγωνιστές
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Α΄ Β΄ Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
Αντωνόπουλος Διονύσης Αργύρης Βαγγέλης | 17ο Γυμν. Περιστερίου Εσπερινό Λύκειο Αιγάλεω |
Βενετσάνου Ιωάννα | 2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας |
Γεωργούλα Χρυσούλα Γεωργούσης Δημήτριος Διδασκάλου Φωτεινή Δήμου Χαράλαμπος Δουλτσίνος Δημήτρης Ζούτσος Νίκος Κακαβάς Απόστολος Καλαμαρά Έφη Καλογιαντσίδης Θανάσης | 1ο Γυμνάσιο Περιστερίου 16ο Γυμνάσιο Περιστερίου 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου Μουσικό Σχολείο Ιλίου 1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω 1ο ΓΕΛ Περιστερίου 2ο ΓΕΛ Περιστερίου 1ο Γυμνάσιο Αγ. Αναργύρων 3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου |
Καπετανίδου Θεοδοσία | 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω |
Καρτελιάς Γιώργος Κατσωνόπουλος Θόδωρος Κολιός Γιάννης Κόλλας Κωνσταντίνος Κορδής Νεκτάριος | 9ο ΓΕΛ Περιστερίου ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω 7ο ΓΕΛ Ιλίου 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω |
Κουζηνόπουλος Ιορδάνης Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος Κρητικού Τριανταφυλλιά | Μουσικό Σχολείο Ιλίου 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω |
Λυκερίδης Ανδρέας | 2ο ΓΕΛ Καματερού |
Μαραθιά Μαρία | 9ο Γυμνάσιο Ιλίου |
Μαρίνη Αλεξάνδρα | 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω |
Μάρταλης Σωτήρης | 7ο ΓΕΛ Ιλίου |
Μαυρωνάς Ανδρέας Μιχαλάκη Μαρία Μαστροδήμος Πανταζής Μπαρούς Γιάννης Ναούμης Γιώργος Νικολαΐδης Συμεών Νομίδη Κατερίνα | 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου 3ο Γυμνάσιο Πετρούπολης 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου Ειδικό Επαγγ. Γυμν. Αιγάλεω 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου 1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου |
Νούτσης Γιώργος Ντάφλος Γιώργος Παγώνας Κώστας Παλούση Ελευθερία Παναγιωτόπουλος Κώστας Παπαδάκης Παναγιώτης | 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου 14ο ΓΕΛ Περιστερίου 2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας 1ο Γυμνάσιο Ιλίου 1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω |
Παπαδόπουλος Ιορδάνης Παππά Μαρίνα | 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου 4ο Γυμνάσιο Ιλίου |
Παυλάκη Παυλίνα | 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω |
Πιακουλάκη Μαρία Πιλάτου-Κατσανεβάκη Θωμαΐς Πολυχρονιάδου Μαριάννα Πολυχρονιάδου Πετρούλα Πολυχρονίδου Νατάσσα | 11ο ΓΕΛ Περιστερίου 2ο ΕΠΑΛ Ιλίου 5ο ΓΕΛ Περιστερίου 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω 3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου |
Ποτηροπούλου Μαρία | 2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας |
Σαπουνά Αγγελική Σαριδάκη Βάσω Σιαχάμης Βαγγέλης | Μουσικό Σχολείο Ιλίου 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω |
Σινάνης Χρήστος | 7ο ΓΕΛ Περιστερίου |
Σονιάδης Μπάμπης Σουκαράς Ευθύμιος Σπάθης Μάριος Στρατογιάννης Γιάννης Τηγάνης Θωμάς Τσάκαλος Αντώνης Τσαφαρά Μαρία Τσιάλας Γιώργος Τσιαντούκα Κυριακή Φραγκίσκος Νίκος Χριστοφιλόπουλος Θανάσης Χριστόφορος Γιάννης Ψυχογιού Παναγιώτα | 2ο ΕΠΑΛ Ιλίου 3ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Πειραματικό ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων Εσπ. Γυμνάσιο Περιστερίου 13ο Γυμνάσιο Περιστερίου 3ο ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων 1ο ΓΕΛ Περιστερίου Μουσικό Σχολείο Ιλίου 9ο Γυμνάσιο Περιστερίου 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω 1ο Γυμνάσιο Καματερού 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης 9ο ΓΕΛ Περιστερίου |
ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 5ης ΝΟΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη