Thumbnail
ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ

Κίνημα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ. Εκατοντάδες οι θιγόμενοι εκπαιδευτικοί

Η καταγραφή συνεχίζεται στο email: [email protected]

Εκατοντάδες είναι οι εκπαιδευτικοί που καταγράφηκαν στην ηλεκτρονική βάση  του κινήματος ως θιγόμενοι και διαμαρτυρόμενοι λόγω της επιλεκτικής μεταφοράς αρχαιότητας των καθηγητών των ΕΠΑΣ στα ΕΠΑΛ, κατά παράβαση του Π.Δ. 50/96. Για πρώτη φορά, η οργανική κατάταξη - παλαιότητα στη σχολική μονάδα είναι αναντίστοιχη της ημερομηνίας ανάληψης της υπηρεσίας σε αυτή. 

Οι καιροσκοπικές τροπολογίες, αρχικά  η παρ.5 του άρ. 46 του  νόμου 4186/2013 και στη συνέχεια η παρ.6 του άρ. 10 του νόμου 4283/2014 που προβλέπουν μεταφορά αρχαιότητας, θίγουν πρότερες κατοχυρωμένες οργανικές θέσεις ενώ θέτουν σε ανυποληψία το διαχρονικά ισχύον εργασιακό και ρυθμιστικό νομικό πλαίσιο  στα σχολεία.  Κάθε έννοια ηθικής  και νομικής συμβατότητας έχει ανατραπεί και αναπόφευκτα έχει καταγραφεί στην  συνείδηση του καθενός ως απαράδεκτη εξαπάτηση.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί που καταλάβαμε οργανικές θέσεις στα ΕΠΑΛ με τα μόριά μας και την διαχρονικά ισχύουσα νομοθεσία, είτε με βελτιώσεις είτε με άρση υπεραριθμίας εντός και εκτός ομάδας, τώρα αισθανόμαστε προδομένοι. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πως μπορούν οι νομοθετούντες του ΥΠΕΠΘ να δημιουργούν ανισότητες  στην κάλυψη των οργανικών θέσεων στα σχολεία και κυρίως όταν αυτό συνδυάζεται με τον εκτοπισμό των όσων νομίμως είχαν τοποθετηθεί στις θέσεις αυτές; Άραγε βρίσκουν εφαρμογή στους προϋπάρχοντες εκπαιδευτικούς των  ΕΠΑΛ οι κατοχυρωμένες εργασιακά συνταγματικές ρυθμίσεις περί ισότητας εργασιακών όρων ή όχι;  

Έχουν σκεφτεί οι υπεύθυνοι πόσο μεγάλες  εργασιακές ανατροπές δημιούργησαν ;

Ο προγραμματισμός του κάθε συνειδητού εκπαιδευτικού που ως αξιόπιστος και συνεπής υπηρεσιακά υπάλληλος προδιαγράφει την επαγγελματική του διαδρομή, τώρα βρίσκεται σε δυσμενή θέση και είναι σε ανατροπή.

Εμείς οι «εξαπατημένοι» των τροπολογιών θελήσαμε τα χρόνια που πέρασαν να εξασφαλίσουμε μια βιώσιμη οργανική θέση. Το μέλλον στις ΕΠΑΣ ήταν προδιαγεγραμμένο όπως ακριβώς το αποτύπωσε  και το ΥΠΑΙΘ στην καταγραφή  των δομών του 2011, όπου κατέγραψε ποσοστό μαθητών ΕΠΑΣ στις ειδικότητες των Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων λιγότερο από 5.5% του συνολικού μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Οι υπεράριθμοι στις ΕΠΑΣ καταγραφόταν ήδη από το 2006 με αυξητική τάση ιδιαίτερα λόγω των ολιγομελών τμημάτων τους που ξεπερνούσαν τα 400 σε όλη την Ελλάδα στις προαναφερθείσες ειδικότητες, σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΑΙΘ. Τι άλλο θα μπορούσαν να περιμένουν για το μέλλον που όπως φαινόταν διαγραφόταν  δυσοίωνο. Υπήρξαν ΕΠΑΣ, μπορείτε να δείτε τις διαπιστωτικές, με ελάχιστους εκπαιδευτικούς ακόμη και με έναν. Αφού η πρόθεση του κλεισίματος των απογευματινών σχολείων που ήταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι ΕΠΑΣ ήταν  προτεραιότητα από το 2000, φταίνε οι εκπαιδευτικοί που δεν είχαν ωράριο και έφυγαν;

Ένας μήνας πλέον από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και καθώς έχει κατακαθίσει η σκόνη των αποφάσεων των ΠΥΣΔΕ μπορούμε να δούμε τους θιγμένους εκπαιδευτικούς,  να τους διαχειρίζονται ως  «πασπαρτού» για την κάλυψη των κενών στα σχολεία,  συμπληρώνοντας ωράριο περιφερόμενοι, με άλλα μαθήματα, με άλλους συναδέλφους και  μακριά από το χώρο της επιλογής τους που αξιοκρατικά και  κοπιαστικά είχαν κερδίσει.

Παρακάτω  αναφέρουμε  μερικές ενδεικτικά καταγεγραμμένες  περιπτώσεις  μελών μας από το πλήθος που μας έστειλαν όπως:

1.      Συνάδελφοι, κυρίως της επαρχίας, εκτοπισμένοι από συναδέλφους των ΕΠΑΣ βρέθηκαν να  περιφέρονται σε ορεινούς όγκους και σε μακρινές αποστάσεις, αντιμετωπίζοντας το οικονομικό πρόβλημα της μετακίνησης, επιδοτώντας την εργασία τους σε μεγάλο βαθμό, αφού οι αποστάσεις είναι  μέχρι και 50 χιλιόμετρα μακριά από την οργανική τους θέση.  

2.      Πάρα πολλοί συνάδελφοι ΕΠΑΛ, προερχόμενοι από την ΕΠΑΣ με άρση υπεραριθμίας, έπεσαν στην νομική ραδιουργία και αισθάνονται  εξαπατημένοι. Χαρακτηριστική περίπτωση συναδέλφου που ως εκπαιδευτικός κάτω από 12 χρόνια προϋπηρεσίας, θέλοντας να  μην εκτεθεί στον νόμο των αναγκαστικών μεταθέσεων και φοβούμενος το αβέβαιο μέλλον των ΕΠΑΣ, βελτίωσε την θέση του σε ΕΠΑΛ το καλοκαίρι του 2013. Μέρες αργότερα ψηφίστηκε ο 4186 όπου τον έφερε σε δυσμενέστερη θέση από αυτή που θα είχε αν παρέμεινε στην ΕΠΑΣ με την μεταφορά αρχαιότητας. Το τζόκερ της ατυχίας;

3.      Σε ΕΠΑΛ της περιφέρειας, 12 και μόνο θέσεων καθηγητών, τοποθετήθηκαν 21 εκπαιδευτικοί προερχόμενοι από την ΕΠΑΣ. Ακόμα και ο ίδιος ο διευθυντής Δ.Δ.Ε. ο οποίος και τους τοποθέτησε είναι προβληματισμένος.

4.      Σε ΕΠΑΣ υπήρχαν 9 εκπαιδευτικοί με μαθήματα κοινής ανάθεσης. Σταδιακά με βελτιώσεις και άρση υπεραριθμίας οι 8  που ήταν τοποθετημένοι από το 1995 κάλυψαν οργανικές θέσεις σε οικείο ΕΠΑΛ. Αυτός που έμεινε ως νεότερος των υπολοίπων  εντάχθηκε στο ΕΠΑΛ και  τώρα είναι ο αρχαιότερος όλων. 

5.       Περίπτωση εκπαιδευτικού που ήρθε με 50 μόρια από μετάθεση  επέλεξε  ΕΠΑΛ έναντι συναδέλφου του που αναγκαστικά πήγε ΕΠΑΣ λόγω 45 μορίων. Ο εκπαιδευτικός της ΕΠΑΣ ως υπεράριθμος πήρε απόσπαση 2 χρόνια και ξεπέρασε σε μόρια τον εκπαιδευτικό των ΕΠΑΛ που λόγω έλλειψης ωραρίου τώρα καρδιοχτυπά μην τυχόν και ενεργοποιηθούν οι αναγκαστικές μεταθέσεις  ή η διάθεσή του  στην περιφέρεια ενώ είναι ήδη υπεράριθμος και συμπληρώνει ωράριο μακριά από την οργανική του.

6.      Πλασματική αρχαιότητα ακόμη και  10 χρόνων πριν την ίδρυση του ΕΠΑΛ. Εκπαιδευτικός που πήγε στο ΕΠΑΛ από την ημέρα της ίδρυσή του τώρα βγήκε υπεράριθμος μαζί με τους νεώτερους από αυτόν ως εκτοπισμένοι.

7.      Άδεια άνευ αποδοχών  ζήτησαν δύο εκ των υπαρχόντων εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ για να αποφύγουν την μετακίνησή τους σε σχολεία με μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από την οργανική τους. Για τον ίδιο λόγω ως θιγόμενοι από την πρώτη τροπολογία άλλοι δύο συνταξιοδοτήθηκαν πρόωρα. 

8.      Συνάδελφος  είχε επιμορφωθεί με δικά του έξοδα  στις νέες τεχνολογίες   παρακολουθώντας σεμινάρια υψηλού κόστους σε ιδιωτικούς φορείς ώστε να είναι επίκαιρος στα μαθήματα της ειδικότητάς του στα ΕΠΑΛ . Οι τροπολογίες  τον στέλνουν ως υπεράριθμο να  κάνει μαθήματα  σε γυμνάσια και ΓΕΛ.

Περίπτωση των εκπαιδευτικών που δεν είχαν ούτε μια ώρα ανάθεση μετά το 2008.

Όταν τελείωσε η λειτουργία των ΤΕΕ που μετατράπηκαν σε ΕΠΑΣ το 2008, οι εκπαιδευτικοί των ΠΕ 02,03,05,06,09,13 αλλά και ειδικότητες όπως ΠΕ11, ΠΕ18.18, ΠΕ19-20 καθώς και κάποιοι ΤΕ01 δεν είχαν ούτε μια ώρα ανάθεση. Όσοι είχαν μόρια κατέλαβαν θέσεις στις όμορες περιοχές. Πολλοί όμως που δεν  βρήκαν θέσεις τώρα παίρνουν τις θέσεις από τους συναδέλφους τους που είχαν πάει στα ΕΠΑΛ νωρίτερα . Όποιος αμφιβάλλει, ας δει τις κατά διευθύνσεις διαπιστωτικές. Επιπρόσθετα στη νέα τροπολογία θα έπρεπε να μεταφέρουν το προσωπικό των πλησιέστερων ΕΠΑΣ στα νέα 14 ΕΠΑΛ που ιδρύθηκαν.

Η καταγραφή των θιγόμενων συνεχίζεται. Στείλε τα στοιχεία σου και τον τρόπο που έχεις θιγεί   στο Κίνημα  υπεράσπισης  της  αρχαιότητας από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο νέο σχολείο στο email: [email protected].

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;