Thumbnail
Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πιερίας

Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πιερίας

ΘΕΜΑ: Υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ.Ε. σε θέσεις της Π.Ε.

Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μετά από την ψήφιση του νόμου 4172/2013, προχώρησε στην υλοποίηση των «υποχρεωτικών» μετατάξεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Αύγουστος 2013 και Φεβρουάριος 2014) σε μία προσπάθεια ισόρροπης κατανομής των εκπαιδευτικών στις εθνικές δομές της εκπαίδευσης. Να τονιστεί στο σημείο αυτό ότι, δύο μήνες νωρίτερα (12 Ιουνίου), η ίδια πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με το πρόσχημα της ανυπαρξίας οργανικών κενών προχώρησε σε ουσιαστικά μηδενικές (μόνο τρεις στην ειδικότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα) ικανοποιήσεις μεταθέσεων ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ. Ακολούθησαν έξι φάσεις εξέτασης ενστάσεων (η τελευταία το Δεκέμβριο του 2014 από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας) και η διαδικασία οδεύει προς την ολοκλήρωσή της με την πρόσφατη υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης για τη μεταφορά 3.657 οργανικών θέσεων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Στη διάρκεια της πολύμηνης υλοποίησης του θεσμικού πλαισίου των «υποχρεωτικών» μετατάξεων διαπιστώθηκε ότι:

·         Πρωτίστως, η βάναυση αυτή εφαρμογή των «μετατάξεων» κατέστησε τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Φυσικής Αγωγής, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής κλπ) ανύπαρκτους εκπαιδευτικούς δεύτερης κατηγορίας, ενώ αποτελούν τους ηθικά, νόμιμα και άμεσα δικαιούχους αυτών των «κενών». Η παρούσα κατάσταση τους καταδικάζει αφάνταστα, στερώντας τους πλέον μια για πάντα όχι μόνο το δικαίωμα μετάθεσης αλλά και απόσπασης στον τόπο συμφερόντων τους. Κατά πόσο θεωρείται δίκαιο το γεγονός, εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής με τουλάχιστον 15 χρόνια προϋπηρεσίας και τουλάχιστον 90 μόρια, να μην μπορούν να μετατεθούν στο νομό Πιερίας, αλλά να μετατάσσονται – μετατίθενται στο νομό αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί από τη Δευτεροβάθμια με 5 χρόνια προϋπηρεσία και 42 μόρια;

·         Κατά την υποβολή των αιτήσεων, δεν πραγματοποιήθηκε από τις αντίστοιχες υπηρεσίες, ο απαραίτητος έλεγχος των στοιχείων που δήλωναν οι υποψήφιοι. Ακόμη και σήμερα δεν υπήρξε καμία δημοσιοποίηση των μορίων, των προτιμήσεων και των δυνατοτήτων του κάθε υποψηφίου. Στη διαδικασία των αιτήσεων συμμετείχαν τελικά, όπως ο νόμος ορίζει, όχι μόνο οι ευρισκόμενοι στη διάθεση του αντίστοιχου ΠΥΣΔΕ αλλά και οι έχοντες οργανική θέση.

·         Η πληθώρα υποβολής ενστάσεων (περίπου 1.900) που ακολούθησε, υποδηλώνει περίτρανα την απαξίωση όσον αφορά την αξιοκρατία και τη δικαιοσύνη του θεσμού, αλλά και την προχειρότητα και ανικανότητα του Υπουργείου να χειριστεί ένα τόσο σοβαρό θέμα. Επιπρόσθετα, η υλοποίηση των ενστάσεων εγείρει βάσιμες υποψίες εξυπηρέτησης συμφερόντων συγκεκριμένων ατόμων και ομάδων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας.

·         Σε όλη τη διάρκεια εξέτασης των ενστάσεων, αυξήθηκαν κατά πολύ τα αρχικά οριζόμενα «κενά», διότι το Υπουργείο σε κάθε φάση αύξανε επιπόλαια και αυτοδίκαια τα «κενά» του κάθε νομού. Ποιος έδωσε το νομικό δικαίωμα στον εκάστοτε υπουργό Παιδείας να δημιουργεί από μόνος του κενά σε κάθε φάση εξέτασης ενστάσεων; Το «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», ότι δηλαδή δημιουργούμε όσα κενά θέλουμε και τοποθετούμε σε αυτά όποιον θέλουμε, παραπέμπει σε προηγούμενες περιόδους της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Γιατί δεν ίσχυσε στην παρούσα φάση ο νόμος ελέγχου και εξέτασης των ενστάσεων που ορίζει ότι αυτός που υποβάλλει την ένσταση και δικαιώνεται, καταλαμβάνει αυτόματα τη θέση αυτού που άδικα την κατέλαβε και επιστρέφει τον τελευταίο στην αρχική του θέση; Αποτέλεσμα, οι 14 εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής στο νομό Πιερίας, που ήταν τα αρχικά οριζόμενα «κενά» του νόμου των μετατάξεων, να γίνουν 27 μετά και την τελευταία φάση εξέτασης των ενστάσεων. Να προσθέσουμε ότι κάτι αντίστοιχο συνέβη σε όλους τους νομούς της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας, σε όλες τις ειδικότητες.

·         Όλες οι αποφάσεις που υπεγράφησαν από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου στο θέμα των μετατάξεων, όχι μόνο δεν έχουν καμία υπογραφή κανενός μόνιμου διοικητικού υπαλλήλου του Υπουργείου, όπως ο νόμος ορίζει, αλλά περιείχαν και χειρόγραφες παρατηρήσεις διαφωνίας.

·         Τα δύο Κεντρικά (ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ) και τα δύο Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ) δεν είχαν καμία ενεργή και γνωμοδοτική συμμετοχή στις διαδικασίες των μετατάξεων, όπως όφειλαν να έχουν.

·         Όσον αφορά την πρόσφατη υπογραφή από τον νυν Υπουργό, της μεταφοράς οργανικών θέσεων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το ερώτημα που εύλογα τίθεται στη φάση αυτή είναι: Πού βρέθηκαν αυτές οι οργανικές για να μεταφερθούν από τα αντίστοιχα ΠΥΣΔΕ, αφού οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας υπέβαλλαν αίτηση «υποχρεωτικής» μετάταξης επειδή ήταν υπεράριθμοι, ή βρίσκονταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, χωρίς δηλαδή να έχουν οργανική θέση; Επομένως οι οργανικές αυτές θέσεις που πρόκειται να μεταφερθούν ούτε υπήρχαν, και ασφαλώς ούτε αυτή τη στιγμή υπάρχουν. Τι λοιπόν θα μεταφερθεί; Μήπως μιλάμε για μια προσπάθεια σύστασης οργανικών θέσεων στις Πρωτοβάθμιες Διευθύνσεις;

Κατόπιν τούτων, οι Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πιερίας:

·         Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας όχι μόνο στη δομή του θεσμικού πλαισίου των «υποχρεωτικών» μετατάξεων, αλλά και των διεργασιών υλοποίησής του, πιστεύοντας ότι ο τρόπος που πραγματοποιήθηκαν αποτελεί ντροπή και σκάνδαλο για την ελληνική εκπαίδευση. Η ηγεσία του Υπουργείου, αυταρχικά και απόλυτα, αποφάσιζε και υλοποιούσε τις αποφάσεις του, γνωρίζοντας ότι η τακτική αυτή ενίσχυε υπερβολικά τη θέση μιας συγκεκριμένης ομάδας εκπαιδευτικών και παράλληλα έθιγε και καταπατούσε τα δικαιώματα μιας άλλης.

·         Πιστεύουμε ότι οι «υποχρεωτικές» μετατάξεις αποτελούν πλέον κανονικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και ότι το τέλος των φάσεων του θεσμού όχι μόνο δεν επέφερε την προτεινόμενη ισορροπία στην κατανομή των εκπαιδευτικών στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα προκάλεσε μια σκανδαλώδη και χαοτική ανισορροπία. Είναι αδιανόητο να καταλαμβάνεται από εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας μία κενή θέση, την οποία ελάχιστους μήνες νωρίτερα διεκδικούσαν μέσα από τις νόμιμες διαδικασίες μεταθέσεων οι ειδικότητες Πρωτοβάθμιας με πολύ περισσότερα μόρια και προϋπηρεσία.

·         Θεωρούμε ότι αποτελεί ντροπή για τη δημόσια εκπαίδευση το γεγονός να ωθείται μία ομάδα εκπαιδευτικών στην προσφυγή της δικαιοσύνης, διεκδικώντας την άρση της καταπάτησης των υπαλληλικών της δικαιωμάτων.

·         Ζητούμε την άμεση κατάργηση του θεσμικού πλαισίου, την εκ νέου σύνταξή του και ασφαλώς την υλοποίησή του με διαφανείς, αξιοκρατικές και δίκαιες διαδικασίες.

·         Ζητούμε να αρθεί η κατάφορη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να τους επιτραπεί η κατά προτεραιότητα άμεση διεκδίκηση των δημιουργηθέντων «κενών».

Εν κατακλείδι, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κάτω από συνθήκες αδιαφάνειας, προχειρότητας και με σοβαρές υπόνοιες ικανοποίησης προσωπικών συμφερόντων, υλοποίησε στο μεγαλύτερό του βαθμό το θεσμικό πλαίσιο των «υποχρεωτικών» μετατάξεων. Ως αποτέλεσμα, οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετατέθηκαν κανονικά, η πλειοψηφία αυτών στον τόπο των συμφερόντων τους, ενώ αντίθετα οι αντίστοιχες ειδικότητες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εμπαίχτηκαν, αδικήθηκαν βάναυσα και καταδικάστηκαν σε εξορία, μη έχοντας πλέον καμία πιθανότητα μετάθεσης ή απόσπασης στον τόπο τους.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ανήκουν αποκλειστικά και μόνο σε αυτούς που διορίστηκαν και εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν το Υπουργείο επιθυμούσε να μεταφέρει εκπαιδευτικούς από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια θα μπορούσε κατά τη γνώμη μας να ξεκινήσει με τη σύσταση των κενών, την τοποθέτηση σε αυτά με μετάθεση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και στη συνέχεια τη διεκδίκηση των υπόλοιπων κενών από τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας. Αποτέλεσμα θα ήταν να μετακινηθούν τελικά διπλάσιοι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τον αριθμό των αρχικών κενών.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όποια κι αν είναι αυτή μετά τις επερχόμενες εκλογές, να σεβαστεί τη δεινή θέση στην οποία βρισκόμαστε, να ορίσει συνάντηση με τους άμεσα θιγόμενους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να δώσει άμεσα λύση στο δύσκολο αυτό πρόβλημα.

Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πιερίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων