Thumbnail
Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων

7 Φεβρουαρίου 2015

ΠΡΟΣ:

Υπουργό  Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων Κο Α. Μπαλτά

Αναπλ.Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων Κο Τ. Κουράκη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ :

Aιρετά Μέλη του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. Κο Ν. Κορδή και Κο Δ. Πεππέ

Ο.Λ.Μ.Ε.                                         

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ) ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΘΗΤΕΙΑ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ  (Π.Π.Σ.)

ΘΕΜΑ: Κατάργηση/Τροποποίηση  διατάξεων του Ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ.1ο, 24 Μαΐου 2011) και συγκεκριμένα των άρθρων 36 έως 52 που αφορούν στο Κεφάλαιο Γ΄: Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Στην αναφερόμενη νομοθεσία ορίστηκε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Π.Π.Σ.). Ως προς το εργασιακό καθεστώς των ως άνω  εκπαιδευτικών συνοπτικά πρέπει να σημειωθούν τα παρακάτω.

  • Οι εκπαιδευτικοί  τοποθετήθηκαν  με μετάθεση στα Πειραματικά Σχολεία με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, κατόπιν αξιολογικής κρίσης των προσόντων τους, μετά από προκήρυξη σε Πανελλήνιο επίπεδο και ύστερα από πρόταση του οικείου κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου (ΚΥΣΔΕ)  βάσει του Ν. 1566 και του Π.Δ 1/2003 ΦΕΚ1 /3.1.03 και κατέλαβαν οργανική θέση σ’ αυτά, πριν την εφαρμογή του Ν.3966/2011.

  • Μετά την ψήφιση  του Ν.3966/2011  οι ως άνω εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αξιολογηθούν εκ νέου για να διεκδικήσουν μία θέση 5ετούς θητείας  στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  χωρίς ποτέ να διευκρινισθεί η  τύχη των οργανικών τους θέσεων.

  • Οι  παραπάνω τοποθετήσεις δεν πραγματοποιήθηκαν ύστερα από πρόταση του οικείου Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. και με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, όπως προβλέπουν οι διατάξεις που διέπουν την υπόλοιπη Δημόσια Εκπαίδευση Ν.1566, αλλά με αποφάσεις της Διοικούσας επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).

  • Ο Ν. 3966/2011 απαγορεύει το δικαίωμα απόσπασης και εκπαιδευτικής άδειας, ενώ η για λόγους ανωτέρας βίας ανάγκη άσκησης κάποιου από αυτά, προϋποθέτει παραίτηση από τη θητεία και αναζήτηση οργανικότητας, γεγονός που συνιστά περιορισμό και κατάργηση θεμελιωδών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

  • Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με θητεία όπως οι Διευθυντές σχολείων,  οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό και οι Συντονιστές Εκπαίδευσης εξωτερικού  διατηρούν τις  οργανικές τους  θέσεις.

  • Τα παραπάνω συνεπώς συνιστούν άνιση και άδικη μεταχείριση των εκπαιδευτικών των Π.Π.Σ. σε σχέση με τους υπολοίπους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Δημόσια Σχολεία, καθώς περιορίζει και αποστερεί νόμιμα δικαιώματα.

 

Η κατάσταση αυτή οδήγησε στον εγκλωβισμό μόνιμων εκπαιδευτικών με αυξημένα τυπικά προσόντα στα νεοσύστατα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, τα οποία προάγουν τον ελιτισμό και την ταξικότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο Ν.3966/2011 κατήργησε εργασιακά δικαιώματα τα οποία συνδέονται τόσο με την ελεύθερη επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών όσο και με την διασφάλιση της  εργασιακής τους σχέσης  ειδικά στην περίοδο που συνταγματικά η εργασιακή σχέση  Δημοσίων Υπαλλήλων συναρτάται με την οργανικότητα της θέσης τους. Επιπρόσθετα, η πενταετής θητεία θέτει εν αμφιβόλω συνεχώς  το δικαίωμα ιεραρχικής εξέλιξης σε θέσεις Στελεχών Εκπαίδευσης στους υπηρετούντες στα Πρότυπα ( καθώς ήδη σε προκηρύξεις για κάλυψη θέσεων Δ/ντων ΙΕΚ και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας αποκλειστήκαν οι υπηρετούντες με 5ετή θητεία στα Π.Π.Σ.). Έτσι καταστρατηγήθηκε όχι μόνο  το δικαίωμα ανέλιξης στην ιεραρχία αλλά και το βασικό  δικαίωμα για ίση και δίκαιη μεταχείριση των εκπαιδευτικών εν γένει.

Εμείς οι διδάσκοντες στα Π.Π.Σ. μεταφέρουμε την αγωνία μας μέσα από την εμπειρία που αποκτήσαμε από την εφαρμογή του Ν.3966/2011 που διέπει την λειτουργία των Π.Π.Σ. και επειδή υποστήκαμε τις συνέπειες ενός καινοφανούς ιδεολογικού μορφώματος τόσο ως εργαζόμενοι,  όσο και παιδαγωγικά υπεύθυνοι για τους μαθητές μας εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας,  όχι μόνο για το εργασιακό μας καθεστώς, αλλά και για την φιλοσοφία και τους ειδικούς στόχους που κληθήκαμε να υπηρετήσουμε στα νεοσύστατα Π.Π.Σ.

 

  • Ο Ν. 3966/2011 διατάραξε την καλώς εννοούμενη σχέση μαθητή – διδάσκοντα λόγω του συνεχούς εξεταστικοκεντρικού πλαισίου που υπηρέτησε το θεσμό της ‘αριστείας’ διασαλεύοντας τις βασικές συνιστώσες της εκπαίδευσης , δηλαδή τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα και την προαγωγή της γενικότερης καλλιέργειας των μαθητών.

 

  • Ως εκπαιδευτικοί στα σχολεία αυτά εμπλακήκαμε σε ένα διοικητικό σχήμα φορέων όπως η Δ.Ε.Π.Π.Σ. και των  Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠ.Ε.Σ.) οι οποίοι κινήθηκαν αυθαίρετα, εκτός εκπαιδευτικής νομοθεσίας και σε πολλές περιπτώσεις ως ‘ανεξάρτητες αρχές’ υπηρετώντας φιλοσοφίες που δεν συνάδουν με τις βασικές θεσμοθετημένες αρχές του εκπαιδευτικού συστήματος. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. διαφαίνεται ότι λειτουργεί πέραν του  θεσμικού πλαισίου του Υπουργείου Παιδείας και χωρίς έλεγχο από τους θεσμούς και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

 

  • Σύμφωνα με τον Ν. 1566 «Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος…» Με την εφαρμογή του ν. 3966/2011 βιώσαμε την πλήρη ακύρωση της συλλογικής έκφρασης του Συλλόγου Διδασκόντων σε ζητήματα όπου ο ρόλος του Συλλόγου διδασκόντων είναι βασικό όργανο διοίκησης και λήψης αποφάσεων. Ο ενδιάμεσος ρόλος των ΕΠ.Ε.Σ. υποβίβασε τον κυριαρχικό ρόλο διδασκόντων, όπως περιγράφεται και στον Ν.1566 και η λειτουργία του ΕΠ.Ε.Σ. κρίνεται προβληματική.

 

Για τους παραπάνω λόγους και για τη διασφάλιση και αποκατάσταση βασικών θεσμοθετημένων δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και μαθητών στο δημόσιο σχολείο και προκειμένου να αποκατασταθεί κλίμα παιδαγωγικής ηρεμίας στα Π.Π.Σ. ζητάμε :

               α. την αποκατάσταση των εργασιακών μας δικαιωμάτων με την διατήρηση και διασφάλιση των οργανικών μας θέσεων σε αυτά, καθώς μετατεθήκαμε σε αυτά βάσει του Ν.1566 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας,  ύστερα από πρόταση του ΚΥΔΣΕ,

               β. τη διασάφηση της ακριβούς υπηρεσιακής μας κατάστασης, ώστε να έχουμε ένα ξεκάθαρο εργασιακό πλαίσιο,

               γ. την κατάργηση/τροποποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου που λειτουργούν σήμερα τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία,

                           δ. την αναστολή των εξετάσεων εισαγωγής στα Π.Π.Σ. για το Σχ.Έτος 2015-2016 οι οποίες σύμφωνα με τον υπάρχοντα Ν.3966/2011 θα προκηρυχθούν άμεσα,

                           ε. έως ότου καθορισθεί η φιλοσοφία και ο τύπος των νέων Πειραματικών, επιστροφή στο πνεύμα του νομικού πλαισίου του Ν.1566 και το οποίο ίσχυε πριν την εφαρμογή του Ν.3966/2011, δεδομένου ότι το υπάρχον πλαίσιο ενισχύει την αντιφατικότητα Πρότυπου και Πειραματικού χαρακτήρα των σχολείων.

     ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ

    ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΘΗΤΕΙΑ ΣΤΑ ΠΠΣ

     ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού