Thumbnail
Του Ηλία Μπουργουτζή

Σήμερα ήρθε ο Σχολικός Σύμβουλος στο σχολείο μας.

Τον καλωσόρισα εγκάρδια, όχι γιατί ξέχασα ποιος ήταν ο ρόλος που επέλεξαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι ως στελέχη του κοντινού μνημονιακού εκπαιδευτικού παρελθόντος. Δεν ξεχνάω και δεν θα ξεχάσω όσους και όσες επέλεξαν να αποκτήσουν θέσεις την περίοδο της μνημονιακής αξιολόγησης που στόχευε μόνο σε έναν: Στον Δάσκαλο και στη Δασκάλα. Για να τον μειώσει, να τον εξευτελίσει, να τον υποτάξει και να τον χειραγωγήσει μετατρέποντάς τον σε πειθήνιο όργανο εκπαιδευτικής πολιτικής, δηλαδή κυβερνητικής προπαγάνδας. 

Ένας εκπαιδευτικός φοβισμένος δεν αξίζει τον τίτλο του!
Σήμερα ήρθε ο Σχολικός Σύμβουλος στο σχολείο μας. Για να διοργανώσουμε τις τακτικές στήριξης σε μαθητές μας. Μου υπενθύμισε πως τα αναλυτικά προγράμματα «ορίζουν» τους στόχους της εκπαιδευτικής μας δραστηριότητας και να μην έχω «άγχος». Να σημειώσω πως έχω περισσότερα χρόνια υπηρεσίας από το Σχολικό Σύμβουλο! Τον ρώτησα πώς και γιατί δεν καλύφτηκαν οι ανάγκες των σχολείων ( ώστε να πιάσουμε – χωρίς άγχος- και τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων) από την αρχή της χρονιάς. Γιατί το δόγμα «δεν υπάρχει σάλιο» που ανερυθρίαστα και αντιαισθητικά το ξεστόμιζαν οι πολιτικοί και διοικητικοί του προϊστάμενοι ξεπεράστηκε με ορυμαγδό προεκλογικών τοποθετήσεων λίγες ημέρες πριν τη συντριβή και της εκπαιδευτικής πολιτικής που τάχθηκε αυτόβουλα να υπηρετήσει;
Τον καλωσόρισα γιατί έπρεπε να του θυμίσω το ρόλο του. Υποστηρικτικό, συναδελφικό και αλληλέγγυο ιδιαίτερα απέναντι στους νέους συναδέλφους που χειμάζονται σκληρά από τις πολιτικές της φτώχειας και της λιτότητας. 
Είναι αλήθεια πως ζορίστηκα συναισθηματικά. Έπρεπε να βάλω στην άκρη της λογικής μου την αίσθηση πως αν επικρατούσε η Σαμαροβενιζελική Κυβέρνηση τώρα θα αποτελούσε κυρίαρχο εποπτικό βραχίονα της πολιτικής που θα μας «ανασκολόπιζε» εργασιακά και οικονομικά καθιστώντας μας εργαζόμενους υπό ομηρία .
Ποιος θα είναι ο νέος ρόλος των Σχολικών Συμβούλων θα το δούμε από την εκπαιδευτική πολιτική που θα χαράξει η νέα κυβέρνηση. Όμως θέλω να θέσω ένα ερώτημα σε κάθε συνάδελφο: 
Είναι ηθικό πολιτικά και παιδαγωγικά να παραμένουν στις θέσεις τους τα στελέχη που στήριξαν τις μνημονιακές πολιτικές στην Εκπαίδευση, όπως Περιφερειακοί Διευθυντές, Δ/ντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι; Το παρελθόν τους ως στηρίγματα της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής δεν διαγράφεται αλλά κρίνεται. Μήπως όλοι οι παραπάνω πρέπει να γυρίσουν στις αίθουσες διδασκαλίας για να μετακενώσουν τις γνώσεις τους από τα επιπλέον εκπαιδευτικά προσόντα που απέκτησαν; Μήπως ήρθε η ώρα να κοπούν τα προνόμια που δίνονταν σε όσους και όσες υπηρετούσαν άκριτα τις εκπαιδευτικές πολιτικές που μας χρεοκόπησαν;
Εγώ καλωσόρισα το Σχολικό Σύμβουλο γιατί έχω στο νου μου την ιδεατή εικόνα του ρόλου του. Αλληλοστήριξη, Αλληλεγγύη, Αλληλοσεβασμός. Τα πρόσωπα όμως που έπαιξαν το ρόλο του καλού μπάτσου στην «αξιολόγησή» μας πώς θα υποστηρίξουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο; Ιδιαίτερα όσοι από αυτούς επιβραβεύτηκαν με επιπλέον χρήματα με τη βοήθεια του κου Λοβέρδου ως ανταπόδοση της «καλής δουλειάς» τους;
Σχολικέ Σύμβουλε, στην αίθουσα που διδάσκω μπορείς να έρχεσαι όποτε επιθυμείς ως συνάδελφος. Ως μνήμη άσκησης μνημονιακής εξουσίας δεν έχεις χώρο, δεν έχεις χρόνο.

 

Ηλίας Μπουργουτζής, Δάσκαλος 
Μέλος του Δ.Σ. Σ.Ε.Π.Ε. ν. Κέρκυρας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ