Thumbnail
ΕΛΜΕ Πειραιά

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά είχε ταχθεί με ανακοίνωση της το 2011 κατά της ψήφισης και της δημιουργίας  των Πρότυπων σχολείων. Στα τρία χρόνια λειτουργίας τους δικαίωσαν πλήρως την κριτική και την αντίθεσή μας ( βλ. παρακάτω τη σχετική ανακοίνωση).

Τα πρότυπα σχολεία, αποκομμένα και αποσπασμένα εκπαιδευτικά-διοικητικά-χωροταξικά από τη δημόσια εκπαίδευση, συμβολίζουν τον ταξικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι εξετάσεις εισαγωγής αντιστρατεύονται ευθέως την ανάγκη και την υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει  ενιαία δημόσια δωρεάν 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και έχουν ως αποτέλεσμα να ξεφυτρώσουν νέα φροντιστήρια και νέα βάρη στη τσέπη των εργαζομένων. Ταυτόχρονα έγινε προσπάθεια ,χωρίς όμως αποτέλεσμα, να  αποτελέσουν  το όχημα για τη γενίκευση της αξιολόγησης και της κατάργησης των οργανικών θέσεων.

Με αφορμή την εξαγγελία του νέου Υπουργού παιδείας για κατάργηση του θεσμού των Πρότυπων σχολείων και την αναίρεση της στη συνέχεια, αλλά και τις  απαράδεκτες παρεμβάσεις της ΔΕΠΣ και συγκροτημάτων του τύπου, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά επανέρχεται στο θέμα και διεκδικεί:

  1. Να καταργηθεί  τώρα ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων ( ΠΠΣ) και  οι εξετάσεις επιλογής, καθώς και συνολικά ο  νόμος 3966/11.
  2. Δημιουργία Πειραματικών σχολείων, χωρίς εξετάσεις ή άλλες διαδικασίες επιλογής (π.χ. επιδόσεις).
  3. Οργανικές θέσεις, μετά από αίτηση τους, στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα ΠΠΣ  : α) στο σχολείο του ΠΠΣ που υπηρετούν  β) σε σχολείο του ΠΥΣΔΕ που ανήκει το ΠΠΣ ή επιστροφή με οργανική στο ΠΥΣΔΕ προέλευσης. Ταυτόχρονα να δοθεί η δυνατότητα  στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν με οργανική στα πρώην Πειραματικά και την έχασαν  λόγω  της δημιουργίας των ΠΠΣ, να γυρίσουν, αν το επιθυμούν, στο σχολείο  τους.

Για πληρέστερη ενημέρωση επισυνάπτουμε τη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ, αρ.πρωτ.546-12/5/11:

«Όχι στο νομοσχέδιο που επαναφέρει τα “πρότυπα” σχολεία Ενιαία μόρφωση για όλα τα παιδιά

Το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για τη δημιουργία “πρότυπων –πειραματικών” είναι ενταγμένο στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για σχολεία Αριστεία, για διαφοροποιημένα σχολεία. Στόχος  το διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα ανάλογα με τις μορφωτικές επιδόσεις (βλ. την ταξική θέση) των μαθητών και να προωθήσει την ακόμα πιο αυστηρή κοινωνική επιλογή, όπως απαιτεί το “νέο σχολείο της αγοράς”. Πρέπει ν’ απορριφθεί από εκπαιδευτικούς, γονείς αλλά και τους ίδιους τους μαθητές. Να επιστραφεί ως απαράδεκτο!

Πιο συγκεκριμένα το ν/σ, ενώ αναφέρεται στα πειραματικά σχολεία, στην ουσία επαναφέρει με χειρότερους όρους τα παλιά “πρότυπα”, ελιτίστικα σχολεία, που θα «έχουν στόχο την προώθηση της αριστείας» (άρθρο 36 του ν/σ). Γι’ αυτό αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής μαθητών θεσμοθετώντας στη θέση της σημερινής  επιλογής με κλήρωση τις  εξετάσεις, που, όπως έχει παντού επιβεβαιωθεί, επισφραγίζουν το διαφορετικό μορφωτικό επίπεδο που έχουν ήδη τα παιδιά από την οικογένεια και το κοινωνικό τους περιβάλλον. Έτσι  όμως νομιμοποιούν και εντείνουν την κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση.

Το ν/σ δημιουργεί  σχολεία για “άριστους” και “χαρισματικούς” τάχα μαθητές, σε αντίθεση με τα πολλά σχολεία (τα περισσότερα κι από τα σημερινά πειραματικά) που θα «υποβιβάζονται» να δέχονται τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Αναφέρει χαρακτηριστικά: « Η κατάργηση, ο υποβιβασμός (!), η συγχώνευση και η μετατροπή των Πειραματικών-Πρότυπων Σχολείων σε κοινά (!) Σχολεία γίνεται…». Πρόκειται για αίσχος, για σχολείο που λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά και για τους μαθητές αυτών των σχολείων, αφού μαθαίνουν να θεωρούν τους εαυτούς τους ανώτερους από τους συνομήλικούς τους. Κι ο καθηγητής που καταξιώνεται στη συνείδηση του λαού, δεν είναι εκείνος που διδάσκει άριστους μαθητές, αλλά αυτός που παραλαμβάνει τα παιδιά με τα χίλια δυο τους προβλήματα  και προσπαθεί να τα κάνει να αγαπήσουν τη μόρφωση και τη ζωή, να δουν τη γνώση σα δύναμη για έναν καλύτερο κόσμο. Να διαμορφώσει όχι τους αυριανούς πρωθυπουργούς, υπουργούς κλπ. αλλά Ανθρώπους.

Το ν/σ κινείται μακριά από κάθε παιδαγωγική αντίληψη για τα πειραματικά σχολεία, που για να λειτουργήσουν ως τέτοια θα πρέπει να είναι κοινά, κι ως προς τη σύνθεση των μαθητών τους κι ως προς το ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα κι ως προς της σχέση τους με τα άλλα σχολεία της περιοχής τους. Στην πραγματικότητα το εκπαιδευτικό σύστημα δε δοκίμασε ποτέ μια τέτοια λειτουργία των Πειραματικών σχολείων. Είναι γνωστό πως  δεν εφαρμόσθηκε ποτέ ούτε και αυτό το  πλαίσιο του ν.1566. Το Πειραματικό σχολείο, όχι μόνο θα πρέπει να συνεχίσει να δέχεται μαθητές με κλήρωση, αλλά και γεωγραφικά μπορεί να εναλλάσσεται, και σε κάθε περίπτωση να βρίσκεται σε ομαλή σύνδεση και επικοινωνία με τα υπόλοιπα γειτονικά σχολεία, προκειμένου να δοκιμάζει, πριν γενικευτούν στην εκπαίδευση, τις πιο αποτελεσματικές προοδευτικές μεθόδους διδασκαλίας, λειτουργία που προϋποθέτει τις κανονικές παιδαγωγικές συνθήκες του ενιαίου σχολείου για όλα τα παιδιά. Το ν/σ όμως κινείται σε αντίθετη λογική.

Τα πρότυπα-πειραματικά, τα οποία αποκόβονται από το εκπαιδευτικό σύστημα (όλα ρυθμίζονται από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων ΔΕΠΠΣ, που διορίζει  ο Υπουργός ) θα χρησιμοποιηθούν για γενίκευση της αξιολόγησης και της ανταγωνιστικής λειτουργίας των σχολείων, γι’ αυτό αφορά το σύνολο της εκπαίδευσης και όλους τους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και γενικά τους εργαζόμενους. Καταργείται ουσιαστικά ο όποιος παιδαγωγικός ρόλος είχε ο Σύλλογος Διδασκόντων στη Διοίκηση του Σχολείου. Γι’ αυτό τσακίζει παραπέρα τις εργασιακές σχέσεις, καταργώντας τις οργανικές θέσεις, αφού οι εκπαιδευτικοί που δεν κριθούν από τη ΔΕΠΠΣ ικανοί να διδάξουν στα νέα σχολεία (δεν πειθαρχούν στην ελιτίστικη λειτουργία τους), «θα τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στις πρώτες οργανικές θέσεις της ειδικότητάς τους, που θα κενωθούν στην περιφέρεια όπου υπηρετούσαν». Η καθιέρωση οργανικών επί θητεία αποτελεί πλήγμα στην εργασιακή σταθερότητα.

 Το Δ.Σ. της  ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων των Πειραματικών Σχολείων να αποφασίσουν το σχολείο τους να μην υποβάλλει φάκελο για τη μετατροπή του σε Πρότυπο. Να αρνηθούν τη μετατροπή τους σε “κέντρα αριστείας”, θερμοκήπια των αυριανών μαϊντανών του κοινωνικο-οικονομικού συστήματος. Να σταθούν στο ύψος του κοινωνικού τους λειτουργήματος και με παιδαγωγική ευθύνη ν’ απαιτήσουν όμοιες και καλύτερες συνθήκες μόρφωσης για όλα τα παιδιά του λαού μας».

                                                        ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ   

     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

     ΣΑΒΒΑ  ΣΑΒΒΑΣ                                 ΣΤΑΘΗΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού