Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για την παράσταση διαμαρτυρίας, χθες Δευτέρα 15-06-2015 στο Υπουργείο Παιδείας. Για τις αναθέσεις μαθημάτων

Σύσσωμο το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ μαζί και με συναδέλφους από σχολεία της Αθήνας (που είναι ανάστατοι με τον αποκλεισμό τους από την Α’ ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων)  με επικεφαλή τον Πρόεδρο, πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας, τη Δευτέρα 15-06-2015 στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την απόφαση Αρ. Πρωτ.  88625/Δ2/04-06-2015, οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ που αφορά τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς ΤΕ01 των ΕΠΑΛ και ΕΚ για το σχολικό έτος 2015-2016.

Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε κατά σειρά με τον διευθυντή σπουδών β/θμιας εκπ/σης κ. Ανδρέα Παπαδαντωνάκη, τον διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Λιαγνό Ιωάννη και τέλος με τον συνεργάτη του κ. Κουράκη, κύριο Γ. Μπουγελέκα.

Από την πλευρά μας μεταφέραμε τη δυσφορία των συναδέλφων των συναδέλφων μας από όλη τη χώρα για όλα αυτά που γίνονται στην ΤΕΕ και ειδικότερα στην εργαστηριακή εκπαίδευση. Εκφράσαμε τις διαφωνίες μας για το ότι χωρίς κανέναν διάλογο, τόσο από τη μεριά του ΙΕΠ, όσο και από τη διεύθυνση σπουδών της ΤΕΕ, ανακοινώθηκαν μια πρόχειρη και αποσπασματική Υ.Α., όπου με τη μέθοδο των οδηγιών, αφαιρέθηκε η δυνατότητα της Α’ ανάθεσης από πολλές ειδικότητες του κλάδου ΤΕ01, που είχαμε πριν με την 7980/21-1-2013 Υ.Α. ΚΑΙ η οποία επανέφερε την Α’ ανάθεση την οποία είχε καταργήσει βιαίως το καθεστώς Λυκουρέτζου και των συν αυτού.

Τονίσαμε στους υπηρεσιακούς παράγοντες και στην πολιτική ηγεσία ότι το «καθεστώς» των αναθέσεων «μπάζει» και πρέπει να αλλάξει, όπου πρέπει να απελευθερώνονται εκπαιδευτικές δυνάμεις, με καινοτόμα project    εντός των σχολείων, ενώ στο δύσκολο χώρο των σχολικών εργαστηρίων χρειάζεται ριζική αλλαγή στην εκμάθηση της τεχνικής διαδικασίας και των δεξιοτήτων, που απατούνται στη βασική τεχνολογία και στις ειδικεύσεις κάθε ειδικότητας.

Οι αναθέσεις πρέπει να αποδεσμευτούν από αυτό το στείρο κανονιστικό πλαίσιο, που κάθε φορά ανάλογα με το συσχετισμό που επικρατεί στο υπουργείο, υποβιβάζει το εκπαιδευτικό έργο των εργαστηρίων, που απαιτεί το profile των επαγγελματικών ειδικοτήτων των πτυχιούχων και αυριανών επαγγελματιών.

Η υπηρεσία ομιλεί περί λάθους και ότι δεν είχε χρόνο να προετοιμάσει κάτι καλλίτερο, κάτι που δεν δηχθήκαμε διότι το «λάθος» δεν απαιτεί μια τέτοια «χειρουργική» ακρίβεια για να «σακατέψεις» έναν κλάδο!

Τονίσαμε ότι οι παιδαγωγοί του ΙΕΠ, πρώην ΠΙ καθώς και η διεύθυνση σπουδών χωρίς πλήρη ενημέρωση, χωρίς καμία βιωματική σχέση με το χώρο της ΤΕΕ, με δεδομένο τον εγκλωβισμό τους  στη δίνη των τυπικών προσόντων των πτυχιούχων που οι νέοι πτυχιούχοι ζητούν (δικαιολογημένα από την ανεργία που υπάρχει) διέξοδο στην ΤΕΕ, δεν έχουν καθορίσει χρόνια τώρα κάποιες αρχές και στόχους για την διεξαγωγή  της εργαστηριακής εκπαίδευσης. Παρασύρουν έτσι και την πολιτική ηγεσία σε έναν φαύλο κύκλο με αντιφάσεις και οπισθοχωρήσεις από  πολιτικές της διακηρύξεις. Είδαμε τον αποκλεισμό μας από τις διαδικασίες επιλογών διευθυντών των ΕΠΑΛ και ΕΚ, οπισθοχώρηση από συνταγματικές επιταγές και ανθρώπινες αξίες, ακόμα πίσω και από το ν. 1566/85, επαναφέροντας με τον τρόπο αυτό εποχές του νόμου 580/70 στην ΤΕΕ, όταν οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονταν σε Α’ και Β’ κατηγορίας!

Τι ζητήσαμε στις συναντήσεις στο Υπουργείο: 

  1. Με βάση την διακηρυκτική συνεδριακή θέση της ΟΛΜΕ ότι: «όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες των εκπ/κών πρέπει να έχουν μαθήματα Α’ ανάθεσης κάλυψης του οργανικού τους ωραρίου, ώστε οι συνάδελφοι να μπορούν να διορίζονται, μετατίθενται και να αποσπώνται στα πλαίσια των υπηρεσιακών συνταγματικών δικαιωμάτων τους», τονίσαμε ότι δεν πρέπει να εξαιρείται από αυτή την αρχή ο κλάδος ΤΕ01 του άρθρου 14 ν.1566/85!
  2. Οι κανονιστικές αναθέσεις στη βάση του «ποιος διδάσκει τι;», δεν μπορεί να μην παίρνουν υπόψη τους το «ποιος γνωρίζει τι;»  Δεν πρέπει να επιβάλουν απλά μια ταξινόμηση των εκπαιδευτικών στον καταμερισμό εργασίας, στα πλαίσια της ιεραρχίας. «Η διακύβευσις» αυτή θα είναι καταστροφική παιδαγωγικά και επαγγελματικά τόσο για τη ΤΕΕ, όσο και για τους αυριανούς τεχνικούς της χώρας μας.
  3. Απαιτήσαμε την άμεση τροποποίηση της ως άνω απόφασης, που αποκλείει, κατηγοριοποιεί και οδηγεί το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών ΤΕ01 στην υπεραριθμία και την αβεβαιότητα (περισσοότεροι εξ αυτών επανήρθαν πρόσφατα από την διαθεσιμότητα) να έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01 (αδιακρίτως) σε Α’ ανάθεση όλα τα εργαστηριακά και σχεδιαστικά μαθήματα του τομέα της ειδικοτητάς τους.   
  4. Σε κάθε ειδικότητα εκπαιδευτικών του κλάδου ΤΕ01 που διδάσκει τα μαθήματα ως πρώτη Α΄ ανάθεση ανά Ομάδα Προσανατολισμού, Τομέα και Ειδικότητα των ΕΠΑ.Λ. ορίζονται, επιπλέον, ως δεύτερη Β΄ ανάθεση τα υπόλοιπα μαθήματα του ανωτέρω κλάδου, συναφή με την ειδικότητά τους, στους ίδιους αυτούς τομείς και ειδικότητες, εκείνων των μαθημάτων, που κάθε φορά περιλαμβάνονται ή προστίθενται στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και δεν ανήκουν σε πίνακα αντιστοιχιών.
  5. Διεκδικούμε τη συμμετοχή μας στο διδασκόμενο τεχνολογικό μέρος του αντίστοιχου εργαστηρίου κατεύθυνσης, στα μικτά μαθήματα, για την καλύτερη και λειτουργική σύζευξη της θεωρίας με την πράξη κατά τη διεξαγωγή των πρακτικών ασκήσεων εντός του εργαστηρίου της ειδικότητας.
  1. Υπενθυμίσαμε, διότι στην επίδικη απόφαση δεν αναφέρεται ότι για τις αναθέσεις στα εργαστήρια, όταν εμπλέκονται περισσότεροι κλάδοι, ισχύει η  υπ’ αριθμ. 176027/Γ2/19-11-2013, με την πρόβλεψη να μην δημιουργούνται υπεραριθμίες στους  μόνιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΤΕ01, οι οποίοι για το λόγο αυτό πρέπει να διατίθενται με προτεραιότητα στα Ε.Κ. και Σ.Ε. των ΕΠΑΛ, όπως αυτό ισχύει πάντα, αλά δεν εφαρμόζεται τελευταία από τις ΔΔΕ.
  2. Ταυτόχρονα αναδείξαμε τις μεθοδεύσεις που ακολουθούνται στο ζήτημα της υφαρπαγής των οργανικών θέσεων, με συνέπεια την κατάργηση των διορισμών και των μεταθέσεων, αποσπάσεων των εκπαιδευτικών ΤΕ01. Αναφέραμε αρκετά παραδείγματα, πχ. Κέρκυρα, Κοζάνη, Αθήνα κ.λ.π. Ζητήσαμε στις αναθέσεις πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια ότι «όταν εμπλέκονται και άλλοι κλάδοι στα εργαστηριακά μαθήματα δεν πρέπει να δημιουργούνται υπεραριθμίες στους ΤΕ01, διότι δεν έχουν άλλη εκπαιδευτική απασχόληση, κάτι που ίσχυε χρόνια τώρα με την Γ2/3325/88.     
  3. Θέσαμε επίσης το ζήτημα του αποκλεισμού των συναδέλφων από το Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό- Περιβάλλον Εργασίας-Ασφάλεια & Υγιεινή και στα project και ζητήσαμε να συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων χωρίς αποκλεισμούς.
  4. Τέλος ζητήσαμε όλα τα Σχεδιαστικά μαθήματα να χαρακτηρίζονται είτε ως αμιγώς εργαστηριακά, όπως προέβλεπε η υπ. αριθ. 137841/Γ2/ 02-09-2014, Απόφαση ΥΠΑΙΘ,  είτε ως μικτά, με επιμερισμό των ωρών Θεωρίας και Εργαστηριακών ασκήσεων. για τις αναθέσεις ΕΠΑΛ νέου προγράμματος .

Το πρόβλημα αυτό αφορά κυρίως:

α) Στα μαθήματα Προσανατολισμού της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ.

β) Στα μαθήματα Σχεδίου (σε σχεδιαστήρια και με χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών).

γ) Στο μάθημα του Project.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

  • Ο Δ/ντής ΤΕΕ  κ. Λιγνός είπε ότι: «οι αναθέσεις έχουν αλλάξει  και θα αποκατασταθούν όλες οι ειδικότητες του κλάδου ΤΕ01 και ότι αυτές οι αναθέσεις είναι προσωρινές και τον Σεπτέμβριο θα γίνει δημόσια διαβούλευση αλλάξουν και ότι θα καλέσουν τους φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους». Ζητήσαμε να μας δώσουν ποιες είναι οι νέα τροποποιήσεις των αναθέσεων πριν τη δημοσίευσή τους και ποιοι τελικά τις επιμελούνται, χωρίς όμως να μας δοθεί καμία απάντηση επί αυτού…
  • Ο κ.  Γ. Μπουγελέκας μας είπε ότι θα τα μεταφέρει στον Υπουργό και συμμερίστηκε αρκετά από τα αυτονόητα θέματα που του εκθέσαμε.

ΥΓ. 1) Θέσαμε στον Δ/ντή ΤΕΕ κ. Λιγνό και ποιο εξειδικευμένα θέματα για τις τελευταίες αναθέσεις, για περιπτώσεις που αδικούν-εξαφανίζουν-κατάφορα ειδικότητες εργαστηριακών εκπαιδευτικών, όπως αυτών των ΤΕ01-13 προγραμματιστών, όπου οι  αναθέσεις τους μειώθηκαν κατά 3/4 από πριν ενώ στην Γ’  τάξη δεν έχουν καθόλου ανάθεση. Κάναμε λόγο και για τις περιπτώσεις στις άλλες ειδικότητες που υπάρχει παρόμοιο πρόβλημα ενδεικτικά αναφέρουμε: ΤΕ01-08,10,11,12,13,14,17,19,.20,25,26,29,30,31 που τους δίνουν ελάχιστες  ώρες ωράριο ή και καθόλου! Ενώ σε άλλες ειδικότητες του κλάδου μας, όπως ΤΕ01-01, ΤΕ01.02, ΤΕ01-05, ΤΕ01-06, ΤΕ01-28, ΤΕ01-06 Ηλεκτρολόγοι, που εισήγαγαν το εργαστηριακό μάθημα στα PLC κ.α., έχουν αφαιρεθεί εργαστηριακά μαθήματα ακόμη και από τις αναθέσεις που είχαν εκδοθεί  για τη Β’ ΕΠΑΛ νέου προγράμματος.

2) Κάθε άλλη «εμβαλωματική» λύση στις αναθέσεις θα εκθέτουν ακόμα περισσότερο την πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ – ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ01

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΤΟΣ                                 ΛΟΓΟΘΕΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ (ΛΙΑ) 

 


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ01 ­ ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ

ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ

 ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1974           

Προσωρινή Δ/νση:

ΟΛΜΕ Ερμού & Κορνάρου 2

Τηλ.  210 3230073-FAX. 2641 301359-3311338

Ηλεκτρονική. Δ/νση: http://peteem1.blogspot.gr

e-mail:  [email protected]

Τηλ. Προέδρου: What’s Up 6977 982673

& WIND 6931172717

Mail: [email protected],

&  [email protected]

Α’ Αντιπρόεδρος: 6973804297

Mail: [email protected]

Γεν. Γραμματέας: 698 0753768

[email protected]

Αρ. Λογαριασμού: 00088893273-1,

ΤΑΧ. ΤΑMIEYTΗΡΙΟ 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»