Thumbnail
Απόφαση Γενικής Συνέλευσης ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων‏

ΑΠΟΦΑΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΙΚΑΡΙΑΣ ΦΟΥΡΝΩΝ
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΟΠΟ «ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ» ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΔΕ ΣΑΜΟΥ

             Η ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων καταγγέλλει την ΔΙΔΕ Σάμου και τον προϊστάμενο για την άνευ προηγουμένου αντιμετώπιση του ζητήματος των κενών και την  από κάθε άποψη αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική επιχείρηση κάλυψης και συγκάλυψης τους. Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι  για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία την ευθύνη έχει η πολιτική κυβέρνησης –ΕΕ-ΔΝΤ, δεν μπορούμε να προσπεράσουμε το γεγονός ότι η διοίκηση Σάμου έχοντας υιοθετήσει πλήρως τα κριτήρια και τους στόχους της ακολουθούμενης πολιτικής διαχειρίζεται το θέμα των κενών ως μια τοπική  κυνική τρόικα.

              Χαρακτηριστική είναι η απόφαση και η επιμονή του προϊστάμενου, να μην ζητήσει αναπληρωτή για το λειτουργικό κενό 20 ωρών ΠΕ 04 στις Ράχες, αλλά να το «συγκαλύψει» με μετακινήσεις  εκπαιδευτικών από άλλες περιοχές. Έτσι αρχικά  διατέθηκε χημικός (την επομένη αναιρέθηκε η διάθεση) για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Χημείας για 2 ώρες όταν αυτό είναι τρίωρο! Το σύνολο των ωρών που εξασφαλίζεται από τις διαθέσεις είναι 14 χωρίς να εξηγεί κανείς πως θα καλυφθούν οι υπόλοιπες και με βάση τα όσα έχουν συμβεί μπορούμε να υποθέτουμε ότι η ΔΙΔΕ σκοπεύει να επιβάλλει την ανάληψη υπερωριών. Μάλιστα, ελλείψει μαζικών μέσων μεταφοράς, μοναδικός τρόπος μετακίνησης των εκπαιδευτικών προς τις Ράχες είναι η μίσθωση ταξί από την υπηρεσία. Ποιος αλήθεια έκρινε και κυρίως με ποια κριτήρια, ότι η ορθή αντιμετώπιση του προβλήματος είναι να δοθεί ένας μισθός στο ταξί και να λειτουργούν τα σχολεία με κενά, υπερωρίες και περαστικούς καθηγητές, από το να κληθεί ένας αναπληρωτής; Πού πραγματικά στοχεύουν οι ενέργειες του προϊστάμενου και της ΔΙΔΕ Σάμου;

            Προκειμένου άλλωστε να «εξασφαλιστούν» αυτές οι ώρες, στο γυμνάσιο Ευδήλου αφαιρούν τα μαθήματα φυσικής από τον καθηγητή ειδικότητας ΠΕ 04 και δίνονται ως Β’ ανάθεσης στον μαθηματικό. Έτσι μια απόφαση που φαινομενικά αφορά το σχολείο των Ραχών συμπαρασύρει και τα σχολεία του Ευδήλου τα οποία πλέον με πολλούς «περαστικούς» καθηγητές αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες στην σύνταξη των προγραμμάτων και στην καθημερινή τους λειτουργία. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τα μπαλώματα των κενών έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στο παιδαγωγικό και το εκπαιδευτικό έργο αφού οι μαθητές ακόμη και αν και όταν καλυφθούν τα κενά, διδάσκονται όλο και περισσότερα μαθήματα από καθηγητές που τα έχουν σαν Β’ ανάθεση, με ωρολόγια προγράμματα που δυσκολεύουν πολύ την μαθησιακή διαδικασία και σε σχολεία που συνήθως είναι άδεια από τους περιφερόμενους πλέον εκπαιδευτικούς.

                Στην ίδια λογική για μια ακόμη χρονιά με ευθύνη του προϊστάμενου κ Ρόκου, έχει ληφθεί απόφαση ότι οι μαθητές των Φούρνων δεν θα έχουν καθηγητή μουσικής, εικαστικών, ή τεχνολογίας, αφού η ΔΙΔΕ δεν ζητάει εκπαιδευτικούς για την κάλυψη αυτών των κενών. Την ίδια τύχη επιφυλάσσουν  για δεύτερη χρονιά και στους μαθητές της Ικαρίας, αφού η διοίκηση για την κάλυψη των κενών που δίνουν όλα τα σχολεία του νησιού επιλέγει να ζητήσει αναπληρωτή μουσικό μειωμένου ωραρίου (!). Γνωρίζοντας βέβαια ότι είναι πολύ δύσκολο σε αυτές τις συνθήκες να βρεθεί  ο εκπαιδευτικός που για το αντίτιμο της ωρομισθίας θα επωμιστεί το κόστος της μετεγκατάστασης του στο Ανατολικό Αιγαίο και της μετακίνησης από το ένα άκρο του νησιού μέχρι το άλλο, προδιαγράφουν την επανάληψη του περσινού «έργου» που οι μαθητές της Ικαρίας για πρώτη χρονιά στερήθηκαν  παντελώς το μάθημα της μουσικής. Εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου επιλέγει να ζητήσει η ΔΙΔΕ Σάμου και για την κάλυψη των κενών χημείας και οικονομικών μαθημάτων στους Φούρνους! Υπονομεύοντας έτσι η ίδια η διοίκηση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την πιθανότητα να δεχτεί κάποιος, ακόμη και αν και όποτε κληθεί, να καλύψει τη θέση, προωθώντας με ζήλο την κυρίαρχη πολιτική συμβάλλει με κάθε τρόπο στην εμπέδωση αυτής της κατάστασης.

                Πραγματικά αυτές οι επιλογές του προϊστάμενου της ΔΙΔΕ Σάμου ξεφεύγουν από την στενή οικονομίστική αντίληψη (που ούτε αυτή βέβαια έχει θέση στην εκπαίδευση και τη λειτουργία των σχολείων) συνιστούν μια ανοιχτή επίθεση ενάντια στα σχολεία και τους μαθητές τους και  αγγίζουν τα όρια της απάνθρωπης αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών. Αλήθεια σε ποιον προϋπολογισμό εφαρμόζει διαχείριση αιματηρής οικονομίας η ΔΙΔΕ Σάμου; Μήπως σε αυτόν που προβλέπει τις δαπάνες της εκπαίδευσης στο ιστορικό χαμηλό για να εξοικονομηθούν ακόμη περισσότερα δις για τις τράπεζες;

                Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και οι απαντήσεις θα ήταν δύσκολες αν πιστεύαμε ότι η διοίκηση της εκπαίδευσης λειτουργεί με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και το συμφέρον των μαθητών. Όμως έχοντας πλήρη επίγνωση του ρόλου της διοίκησης κατανοούμε ότι δεν είναι άλλος από την μετάφραση και επιβολή της κυρίαρχης πολιτικής στα σχολεία του νομού και τίποτε άλλο. Παρά όλα αυτά δεν θα σταματήσουμε να καλούμε τη διοίκηση της εκπαίδευσης Σάμου να λειτουργεί με παιδαγωγικά εκπαιδευτικά κριτήρια και όχι με τις αρχές και τις αξίες της τρόικας και της ακολουθούμενης πολιτικής.

           Θα επιμείνουμε να διεκδικούμε την διδασκαλία όλων των μαθημάτων από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας  για τους μαθητές των νησιών μας. Με ωρολόγια προγράμματα που θα βοηθούν και όχι θα εμποδίζουν την κατάκτηση της γνώσης, σε σχολεία που οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο του παιδαγωγού, του αρωγού και συμπαραστάτη σε κάθε προσπάθεια και αγωνία των μαθητών τους. Προϋπόθεση για να συμβεί αυτό, είναι οι εκπαιδευτικοί να ανακτήσουν τη θέση τους και το ρόλο τους στο σχολείο και όχι να μετατραπούν σε περαστικούς, αλεξιπτωτιστές, πειθήνιους και άβουλους υπαλλήλους, σε μια  διαδικασία που οφείλουν να έχουν τον πρώτο λόγο. Προϋπόθεση για να υπερασπιστούμε σε αυτές τις πολύ κρίσιμες για την εκπαίδευση στιγμές, το δικαίωμα των μαθητών μας στη μόρφωση, είναι να αντισταθούμε στην επιβολή αυτής της πολιτικής που με πρωτόγνωρο ζήλο και ένταση επιχειρεί να εφαρμόσει η ΔΙΔΕ στα νησιά μας.

                -Καλούμε τους συναδέλφους και τα σχολεία με ενιαία στάση να εμποδίσουν με κάθε τρόπο την εφαρμογή των ακραίων αυτών επιλογών. Να προχωρήσουν σε συζητήσεις στους συλλόγους με στόχο τον συντονισμό της δράσης και της στάσης μας και να επαναδιατυπώσουν τα αιτήματα τους για την κάλυψη των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες, με στόχο την ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου.

          - Καλούμε τους συλλόγους γονέων σε κοινές συναντήσεις σε Ράχες, Εύδηλο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους με στόχο την διαμόρφωση κοινού πλαισίου δράσης και τον καθορισμό των επόμενων αγωνιστικών βημάτων (στάση- συγκέντρωση - παράσταση διαμαρτυρίας στη Σάμο κλπ)

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΩΡΑΡΙΟΥ.

Εύδηλος 8/10/2015

Η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis-ypourgiko
Συνεδριάζει σήμερα Δευτέρα το Υπουργικό Συμβούλιο - Τα θέματα που θα συζητηθούν
Σήμερα Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, στις 11:00 το πρωί, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου
Συνεδριάζει σήμερα Δευτέρα το Υπουργικό Συμβούλιο - Τα θέματα που θα συζητηθούν
ekpaideytikoi
Απέρριψε το ΠΥΣΠΕ ή το ΠΥΣΔΕ τη συνάφεια των μεταπτυχιακών σας; Ένσταση στο ΑΣΕΠ
Ενστάσεις στο ΑΣΕΠ υποβάλλονται σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης για αναγνώριση συνάφειας Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών σε σχέση με το αντικείμενο...
Απέρριψε το ΠΥΣΠΕ ή το ΠΥΣΔΕ τη συνάφεια των μεταπτυχιακών σας; Ένσταση στο ΑΣΕΠ
panelladikes_02
Πανελλαδικές 2025: Η εξεταστέα ύλη και το πρόγραμμα των εξετάσεων - Τι αλλάζει για τους υποψήφιους
Πανελλαδικές 2025: Αυτές είναι οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους
Πανελλαδικές 2025: Η εξεταστέα ύλη και το πρόγραμμα των εξετάσεων - Τι αλλάζει για τους υποψήφιους