Thumbnail
Ομοσπονδία Συλλόγων εκτάκτου εκπαιδευτικού προσωπικού ΤΕΙ

Επιστολή της Ομοσπονδίας Συλλόγων εκτάκτου εκπαιδευτικού προσωπικού ΤΕΙ σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΔΕ,  για τις προσλήψεις ΕΔΙΠ στα ΤΕΙ καθώς και με την κατάργηση του θεσμού των Πανεπιστημιακών υποτρόφων ​

Κα  Υπουργέ,

Πάγιο αίτημα μεταξύ των άλλων, της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εκτάκτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού Τ.Ε.Ι, είναι η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Εκτάκτων Εκπαιδευτικών στο ΤΕΙ  στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι περισσότεροι έκτακτοι έχουν υψηλό επίπεδο Σπουδών, όπως μεταπτυχιακές σπουδές, Διδακτορικές Διατριβές  και σοβαρή Ερευνητική εμπειρία με Επιστημονικές Δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά ή και Διπλώματα ευρεσιτεχνίας και είναι σε αναμονή προκήρυξης θέσεων για την ένταξη τους στο μόνιμο Εκπαιδευτικό προσωπικό των ΤΕΙ.

Όμως αρκετοί από τους Έκτακτους Εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ οι οποίοι δεν έχουν πλήρη προσόντα για να διεκδικήσουν μια θέση μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, θα επιθυμούσαν να καταλάβουν μία θέση στην Β΄ βάθμια Εκπαίδευση είτε στα Λύκεια είτε στα  Τ.Ε.Ε .

Όλοι αυτοί οι έκτακτοι των ΤΕΙ έχουν μακροχρόνια Διδακτική εμπειρία έως και 28 έτη και εκτός από τον εκπαιδευτικό τους έργο, έχουν συγγράψει σημειώσεις και Εκπαιδευτικά βιβλία καθώς επίσης επιβλέπουν κάθε χρόνο πολλές Διπλωματικές εργασίες φοιτητών.

Μέχρι σήμερα η Εκπαιδευτική εμπειρία των εκτάκτων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αναγνωρίζεται ούτε και προσμετρείται για τον διορισμό τους στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση  και συνιστά πράξη αντισυνταγματική και ως προς τις διαδικασίες αξιολόγησης επιεικώς απαράδεκτη.

Δηλαδή οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ μπορούν να γράψουν βιβλία και αυτά να διδάσκονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά δεν είναι ικανοί να διδάξουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Αντίθετα ο εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να αποσπαστεί στα ΤΕΙ και να παρέχει διδακτικό έργο σύμφωνα με το νόμο (το οποίο ήδη εφαρμόζεται στα ΤΕΙ) και στην αξιολόγηση του που γίνεται στο ΤΕΙ να προσμετρείται η προϋπηρεσία του στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενώ η ανωτέρου επιπέδου μόρφωση και προϋπηρεσία του Εκτάκτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΤΕΙ δεν πρέπει να προσμετρείται στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Δεδομένου ότι το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ήδη προωθεί σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα θέλαμε να συμπεριληφθεί η αναγνώριση και η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των εκτάκτων Εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ για τον διορισμό τους στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Επίσης θέλουμε να επισημάνουμε ο αριθμός των συναδέλφων οι οποίοι θα ήθελαν να συμπεριληφθούν στους πίνακες αναπληρωτών καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι μικρός.

 

Έχει θεσμοθετηθεί στα ΤΕΙ με το άρθρο 29 του Νόμου 4009/2011.  η κατηγορία του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π) για την οποία κατηγορία ισχύουν τα εξής σύμφωνα με τον Νόμο: α) Τα μέλη της κατηγορίας του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) επιτελούν εργαστηριακό – εφαρμοσμένο διδακτικό έργο στα Α.Ε.Ι., το οποίο συνίσταται κατά κύριο λόγο στη διεξαγωγή εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων, καθώς επίσης και στη διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων στα πεδία εφαρμογής των οικείων επιστημών. Στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος μπορεί να ανατίθεται διδακτικό έργο, διδασκαλία μαθημάτων εμβάθυνσης σε μικρές ομάδες φοιτητών και επίβλεψη πτυχιακών ή άλλων εργασιών, υπό την εποπτεία των καθηγητών της σχολής.

β) Οι θέσεις του προσωπικού αυτού ανήκουν στο ίδρυμα και κατανέμονται από τον πρύτανη στις σχολές ύστερα από εισήγησή του ή των κοσμητόρων.

γ) Τυπικά προσόντα για το διορισμό σε θέσεις αυτής της κατηγορίας προσωπικού Α.Ε.Ι. είναι πτυχίο Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι., σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης και συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών.

Για την κατηγορία του προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π) δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη από την θεσμοθέτηση του με τον Νόμο 4009/2011 με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λειτουργήσουν πλέον τα εργαστήρια των ΤΕΙ, καθώς έχει φύγει με σύνταξη σχεδόν η πλειονότητα των καθηγητών εφαρμογών οι οποίοι είχαν την ευθύνη των εργαστηρίων. Παρακαλούμε για την προκήρυξη θέσεων (Ε.ΔΙ.Π) σύμφωνα με τον Νόμο 4009/2011 προκειμένου τα ΤΕΙ να επιτελούν το κύριο έργο τους που είναι η πρακτική εφαρμογή.

Σύμφωνα με Ν. 4009/2011 άρθρο 16 παρ. 4 α) Η διδασκαλία μαθημάτων στα Α.Ε.Ι., καθώς και η άσκηση των λοιπών διδακτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένου του κλινικού έργου στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών ιατρικής, μπορεί να ανατίθενται, με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας ενός έως τριών ακαδημαϊκών ετών, πλήρους η μερικής απασχόλησης, σε εντεταλμένους διδασκαλίας, οι οποίοι είναι επιστήμονες, κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, καθώς και σε προσωπικότητες με αναγνωρισμένο επαγγελματικό έργο.Δεν απαιτείται η κατοχή διδακτορικού διπλώματος για γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, καθώς και για την πρόσληψη εντεταλμένων διδασκαλίας στα Τ.Ε.Ι., όπως ειδικότερα ορίζεται στον Οργανισμό του οικείου ιδρύματος.

Τα ΤΕΙ πλέον δεν λειτουργούν και δεν μπορούν να λειτουργήσουν με 30 φοιτητές για πρακτική άσκηση σε είκοσι μόνο υπολογιστές, με εισηγήσεις πρακτικών ασκήσεων σε αμφιθέατρα όπου ο φοιτητής δεν βλέπει τον πίνακα, με εξετάσεις μαθημάτων όπου οι φοιτητές κυριολεκτικά είναι ο ένας δίπλα στο άλλον και ο καθηγητής έχει να διορθώσει 800 και πλέον γραπτά κατά μάθημα.   

Ενώ έχει εφαρμοστεί ο Νόμος 4009/2011 οι προκηρύξεις για τις θέσεις των εκτάκτων συνεχίζουν και γίνονται  με τον Ν.2916/2001.

Με τον νόμο 4115/2013 άρθρο 16 μπαίνει μια νέα κατηγορία ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στα Α.Ε.Ι. «Στο άρθρο 29 του Ν. 4009/2011 προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής: «Επιστήμονες ανεγνωρισμένου επιστημονικού κύρους είτε κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος είτε υποψήφιοι διδάκτορες είτε εξαιρετικής τεχνικής εμπειρίας δύναται να προσλαμβάνονται ως πανεπιστημιακοί υπότροφοι δια πράξεως του οικείου Τμήματος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τη διεξαγωγή διδακτικού, ερευνητικού, επιστημονικού, οργανωτικού, εργαστηριακού ή κλινικού έργου καθοριζόμενου δια της συμβάσεως. Η προκήρυξη του γνωστικού αντικειμένου γίνεται μετά από πρόταση της Γενικής Συνέλευσης του Τομέα και έγκριση από τη Γενική Συνέλευση Τμήματος. Η διάρκεια της συμβάσεως καθορίζεται μέχρι ενός Πανεπιστημιακού έτους κατά περίπτωση, ανάλογα με τις ανάγκες του Τομέα. Δύναται αυτή να ανανεώνεται ή να παρατείνεται, πλην όμως ο συνολικός χρόνος πρόσληψης δεν δύναται να υπερβεί τα τρία (3) Πανεπιστημιακά έτη. Η απασχόληση των ανωτέρω δύναται να είναι πλήρης ή μερική και η κάλυψη της αποζημίωσής τους θα γίνεται από υποτροφίες και πόρους που θα εξασφαλίζει το Τμήμα, χωρίς αύξηση της κρατικής επιχορήγησης προς το οικείο Α.Ε.Ι.».

Δηλαδή στα Τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν θα προσλαμβάνουμε εντεταλμένους διδασκαλίας αλλά Πανεπιστημιακούς υποτρόφους οι οποίοι δεν έχουν την κατάλληλη επαγγελματική εμπειρία για να έχουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο  και μάλιστα σε εργαστηριακά μαθήματα όπου απαιτείται βαθιά επαγγελματική εμπειρία σύμφωνα με τον Ν. 2916/2001.

Επιχειρείται από τις διοικήσεις των ΤΕΙ μια καταστρατήγηση της νομοθεσίας, παρακάμπτοντας την διαδικασία της πρόσληψης των εντεταλμένων διδασκαλίας, του εργαστηριακού διδακτικού προσωπικού και αντικατάστασης των με πανεπιστημιακούς υποτρόφους. Ο νόμος 4009/2011 ρητά ορίζει ότι όταν δεν υπάρχουν μόνιμα μέλη ΔΕΠ, προσλαμβάνονται εντεταλμένοι διδασκαλίας σύμφωνα με άρθρο 16 παράγραφος 4 μετά από προκήρυξη θέσεων και στην συνέχεια αξιολόγηση και κατάταξης σύμφωνα με τα προσόντα τους.  Δύναται το τμήμα που έχει ίδιους πόρους να προσλαμβάνει πανεπιστημιακούς υποτρόφους άρθρο 29 παραγρ. 6. Ν 4009/2011, που φυσικά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τους εντεταλμένους διδασκαλίας,μπορούν όμως να προσληφθούν για τη διεξαγωγή ειδικού διδακτικού έργου, ερευνητικού, επιστημονικού, οργανωτικού, εργαστηριακού ή κλινικού έργου καθοριζόμενου δια της συμβάσεως και φυσικά σε πολύ μικρό ποσοστό. Πέντε χρόνια μετά τον Ν. 4009/2011 δεν έχει στελεχωθεί ο Νέος Ειδικός κλάδος Εργαστηριακού Εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π) ενω θα έπρεπε  να προκηρύσσονται θέσεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για τα εργαστηριακά μαθήματα (παραγρ. 2 άρθρο 29 του Ν. 4009/2011) και όχι  με το  άρθρο 29 παραγρ. 6 (Πανεπιστημιακοί υπότροφοι).

Ζητάμε:

•      Aναγνώριση και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των εκτάκτων Εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ για τον διορισμό τους στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

•      Να υπάρξει άμεσα επαρκής χρηματοδότηση των ΤΕΙ, για να ανταπεξέλθουν  στις άμεσες ανάγκες για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών σε  έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό (εντεταλμένοι διδασκαλίας).

•      Προκηρύξεις θέσεων και στελέχωση του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π) στα Τ.Ε.Ι.

•       Η πρόσληψη των Πανεπιστημιακών  υποτρόφων να γίνεται όταν το τμήμα έχει πραγματικά έσοδα από υποτροφίες και πόρους που θα εξασφαλίζει το Τμήμα.

Θα θέλαμε μια συνάντηση μαζί σας για να σας ενημερώσουμε αναλυτικότερα για όσα παραπάνω παραθέτουμε και για τα πραγματικά θέματα και προβλήματα της οργάνωσης και λειτουργίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, για να μην χαθεί ο Τεχνολογικός  προορισμός τους.

Για την Ομοσπονδία

Ο  Πρόεδρος                 Ο Γεν. Γραμματέας

   Βάρδας Ιωάννης                        Φετλής Αντώνης


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΤΑΚΤΟΥ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ  Τ.Ε.Ι.

web-site: http://oseep-tei.blogspot.com    e-mail: [email protected]  fax: 2610 31642

Πρόεδρος : Βάρδας Ιωάννης  (τηλ. 6944294218)       Γεν. Γραμματέας:  Φετλής Αντώνης (6932238499)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι