Φτάσαμε στη μέση της χρονιάς και ακόμα χιλιάδες είναι οι χαμένες ώρες από τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία και τα οποία παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και την υπομονή των εκπαιδευτικών δεν καλύπτονται. Αυτή η κατάσταση είναι το αποτέλεσμα των μνημονιακών, αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που επέβαλαν όλες ανεξαιρέτως οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας των τελευταίων χρόνων, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής.
Επιπλέον, τους επόμενους μήνες και μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους θα προκύπτουν δεκάδες κενά ασθένειας στα σχολεία, όπως είναι φυσικό για μία Διεύθυνση με περίπου 3.000 εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και πιστώσεις, για να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά, αλλά το Υπουργείο Παιδείας, με την απαράδεκτη εγκύκλιο της 25ης Ιανουαρίου, κάλεσε τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να καταρτίσουν και να αποστείλουν πίνακες με «πλεόνασμα διδακτικών ωρών», προετοιμάζοντας το κλίμα για κάλυψη (ή καλύτερα συγκάλυψη) των λειτουργικών κενών με υποχρεωτικές μετακινήσεις.
Θεωρούμε επικίνδυνο ολίσθημα τις τελευταίες δηλώσεις του Υπ. Παιδείας Ν. Φίλη στη Βουλή, ότι η παθογένεια της εκπαίδευσης είναι οι 13.500 ώρες διοικητικό έργο. Θεωρούμε απαράδεκτη την εγκύκλιο της 15/2 που μιλάει για «χιλιάδες πλεονάσματα διδακτικών ωρών». Σήμερα, τέλος Φλεβάρη του 2016, με το σύνολο των ωρών διδασκαλίας στην εκπαίδευση 2.800.000 ώρες την εβδομάδα, άρα οι 13.500 ώρες διοικητικό έργο είναι το 0,48% των υπαρχόντων διδακτικών ωρών την εβδομάδα!!! Εκεί που διεκδικούσαμε να υπάρχει πλήρης γραμματειακή υποστήριξη σε όλα τα σχολεία, ξαφνικά, το 0,48% των ωρών που διατίθενται σήμερα σε διοικητικό έργο, βαφτίζεται «παθογένεια της εκπαίδευσης» και δηλώνεται ανερυθρίαστα ότι «όσους διορισμούς και να κάνουμε η εκπαίδευση θα μοιάζει με βαρέλι δίχως πάτο»!!! Ντροπή και αίσχος κ. Φίλη.
Δεν αναρωτήθηκε ο κ. Φίλης τι θα γίνει με τα πάνω από 2.000 σχολεία που δεν έχουν Τμήματα Ένταξης.
Δεν ξέρει ο κ. Φίλης για την παράλληλη στήριξη που ακυρώθηκε φέτος στην πράξη αφήνοντας ακάλυπτα χιλιάδες παιδιά, αφού ένας-μία εκπαιδευτικός καλείται να μοιράσει το ωράριό του σε δυο, τρία ή και τέσσερα παιδιά. Για τους γονείς που πληρώνουν από τις τσέπη τους για ιδιωτική παράλληλη στήριξη σε αρκετές περιπτώσεις. Δεν αναρωτήθηκε για τις περίπου 50.000 ώρες ειδικής εκπαίδευσης που λείπουν ανά εβδομάδα.
Δεν αναρωτήθηκε πώς γίνονται οι ενημερώσεις των γονέων, οι εκδηλώσεις των σχολείων, τα κουβαλήματα από αίθουσα σε αίθουσα και από τα υπόγεια στις τάξεις. Μήπως νομίζεις ότι υπάρχει βοηθητικό προσωπικό για αυτά;
Σίγουρα επίσης δεν υπολόγισε ότι οι διευθυντές και υποδιευθυντές κάνουν άλλες 32.000 ώρες την εβδομάδα γραμματειακής υποστήριξης, πέραν κάθε ωραρίου.
Εκεί που μας χρωστούσανε, μας ζητάνε και το βόδι!
Μάλλον δεν έχει προσέξει ο κ. Φίλης ότι μόνο το 64% των εκπαιδευτικών έχει μόνιμη θέση εργασίας στο σχολείο και οι υπόλοιποι είναι είτε χωρίς οργανική είτε αναπληρωτές.
Ακόμη, ξέχασε να πει για τους νόμους της αξιολόγησης και του νεοεπιθεωρητισμού που θα καταργούσε, αλλά δεν τους έφερε ποτέ στη Βουλή.
Τέλος, σίγουρα θα βρίσκει ικανοποιητικές τις υποδομές και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, αφού μιλώντας για παθογένειες, δεν αναφέρθηκε καθόλου σε αυτά τα ζητήματα.
Είναι εξαιρετικά ανησυχητικό το γεγονός ότι για όλα τα ζητήματα που κάθε χρόνο απασχολούν τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, το μόνο που αλλάζει είναι ότι τα προβλήματα διογκώνονται και οι συνθήκες διαρκώς χειροτερεύουν. Μετά από 6 χρόνια μνημονιακών πολιτικών και μηδενικών διορισμών, ο χώρος της εκπαίδευσης βιώνει πλέον μια δίχως προηγούμενο πραγματικότητα.
Τέλος Φλεβάρη λοιπόν -κάθε πέρσι και καλύτερα-τα κενά στα σχολεία παραμένουν.
Και στην περιοχή μας, υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν δάσκαλο-α αφού η αναπλήρωση ασθενών εκπαιδευτικών είναι μια έννοια που πλέον δεν υφίσταται.
Σήμερα, στο 4ο , 5ο και 12ο Δημοτικά Σχολεία Νέας Σμύρνης υπάρχει μακροχρόνιο κενό Δασκάλου.
Ολοήμερα που υπολειτουργούν. Ειδικότητες καλούνται να κάνουν ώρες δασκάλων ή άλλων ειδικοτήτων που λείπουν και απ’ ότι φαίνεται δεν θα έρθουν, μέσα στη χαοτική πραγματικότητα που δημιούργησε η πολιτική των μηδενικών διορισμών. Οι παράλληλες στηρίξεις που έχουν δοθεί, μοιράζονται σε δύο και τρείς μαθητές/τριες παρά το ότι οι διαγνώσεις είναι για πλήρη παράλληλη.
Στο 1ο Δημοτικό, υπάρχει κενό 7 ωρών Θεατρικής Αγωγής και 2 ωρών Φ. Αγωγής.
Στο 2ο Δημοτικό, λείπουν 6 ώρες Θεατρικής Αγωγής και 1 ώρα Μουσικής και 1 ώρα οποιασδήποτε ειδικότητας για Ολοήμερο.
Στο συγκρότημα του 3-13 Δημοτικών Σχολείων, χρειάζεται άμεσα δεύτερο τμήμα ένταξης αφού μεγάλος αριθμός παιδιών έχει μείνει ακάλυπτος και το υπάρχον τμήμα έχει «ξεχειλίσει». Στο 13ο Δημοτικό δύο μαθητές περιμένουν ακόμα Παράλληλη Στήριξη.
Στο 4ο Δημοτικό χρειάζονται 16 ώρες Δασκάλου για να λειτουργήσει σωστά το Ολοήμερο.
Στο 5ο Δημοτικό χρειάζονται 4 ώρες Φ. Αγωγής για το πρωινό και 10 για το Ολοήμερο, ενώ λείπουν και 3 ώρες Θεατρικής Αγωγής.
Στο 6ο Δημοτικό λείπουν 2 ώρες Γερμανικών και ένας μαθητής περιμένει ακόμη παράλληλη στήριξη.
Στο 7ο Δημοτικό λείπουν 2 ώρες Φ. Αγωγής, 2 ώρες Γερμανικών και 3 ώρες Πληροφορικής και ένας μαθητής περιμένει ακόμη Παράλληλη Στήριξη.
Στο 12ο Δημοτικό Σχολείο λείπουν 2 ώρες Γερμανικών και 2 μαθητές/τριες περιμένουν ακόμη Παράλληλη Στήριξη.
Στο 3ο Νηπιαγωγείο ένας μαθητής περιμένει ακόμα για Παράλληλη Στήριξη.
Στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της Δ Αθήνας δεν έχουν ικανοποιηθεί ακόμη –ούτε εν μέρει - περίπου 109 αιτήματα για πλήρη παράλληλη στήριξη.
Ας σταματήσει ο κ. Φίλης να ψάχνει για πλεονάζοντες και ας ασχοληθεί για να καλύψει τα υπάρχοντα κενά.
Η κατάσταση στα σχολεία μας δεν είναι «οριακή», έχει ξεπεράσει τα όρια.
Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν άμεσα τον Σύλλογο για τα συνεχιζόμενα και τα έκτακτα κενά και να μην δέχονται παραβιάσεις των κεκτημένων δικαιωμάτων τους.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να παρεμβαίνουν άμεσα και να διεκδικούν την κάλυψη των κενών με κινητοποιήσεις στην περιφέρεια και στην Δ΄ Διεύθυνση.
Δεν παραιτούμαστε από τη διεκδίκηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών μας δικαιωμάτων!
Μαζί να διεκδικήσουμε: προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών τώρα! Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη