Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ η Αθηνά

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ, ΦΘΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΑΖΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 

Σαρωτικές ανατροπές στην εκπαίδευση, σαν κι αυτές που ανακοίνωσε και ψήφισε εν κρυπτώ μέσα στις διακοπές του Πάσχα με αποκλειστικό κριτήριο τους μνημονιακούς όρους,  φέρνει το Υπουργείο Παιδείας. Κάθε άλλη ερμηνεία αποτελεί επικοινωνική προπαγάνδα που επιδιώκει να καλύψει την εκπαιδευτική γύμνια και τις ακραίες περικοπές που συντελούνται στα πλαίσια μιας ακραίας νεοφιλελεύθερης αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης υπό την καθοδήγηση του ΟΟΣΑ. Πιο συγκεκριμένα:

Α. Υπουργική απόφαση για Νέο Τύπο Ολοήμερου

Εξοικονόμηση χρημάτων, αφαίρεση θέσεων εργασίας και απολύσεις, αυτή είναι η "παιδαγωγική" υπογράμμιση της υπουργικής απόφασης που μαζί με την εκπαιδευτική ευελιξία της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου αποτελούν ένα ακόμα θανατηφόρο μείγμα. Πάνω από 10.000 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών, υπολογίζει να χρειάζεται το Υπουργείο Παιδείας με αυτές τις ρυθμίσεις! Μόνο στην Α' Αθήνας, αν εφαρμοστούν όλα αυτά, θα περισσεύουν πάνω από 400 εκπαιδευτικοί!

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στην ουσία επιδιώκονται δυο στόχοι:

α) να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι αναγκαίο μέσω της μείωσης των ωρών λειτουργίας του σχολείου και μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων

β) να φτιαχτεί μια γκρίζα ζώνη στο δημόσιο σχολείο όπου δε θα είναι αυστηρά καθορισμένα τα όριά της (διδακτικό αντικείμενο και ειδικότητες εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν) ώστε να λειτουργεί το σχολείο με όποια ειδικότητα περισσεύει στα πλαίσια της περιφέρειας με αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση των δαπανών. Κι από τη μύγα ξύγκι!

Αν εφαρμοστούν, το αποτέλεσμα όλων αυτών, θα είναι:

α) χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων που δε θα προσληφθούν ξανά μια και το νέο σχολείο δε θα τους χωράει.

β) Χιλιάδες υπεραριθμίες μονίμων εκπαιδευτικών και υποχρεωτικές μετακινήσεις

γ) εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποσάρθρωση, μορφωτικά ελλείμματα, φτωχό και ταξικό σχολείο

Η Υπουργική Απόφαση περιλαμβάνει ορισμένες πολύ σοβαρές αλλαγές:

- Καταργεί εντελώς τις θέσεις δασκάλων για τα ολοήμερα. Η νομοθεσία μέχρι τώρα ήταν σαφής: Στα κλασικά ολοήμερα ένας δάσκαλος/α για κάθε 50 μαθητές και στα ΕΑΕΠ ένας δάσκαλος. Επί εποχής Αρβανιτόπουλου και μετά ο δάσκαλος στα ΕΑΕΠ σε πολλές περιπτώσεις ακυρώθηκε αλλά όχι οριστικά. Η υπουργική απόφαση Φίλη τους καταργεί όλους οριστικά και αμετάκλητα. Μειώνοντας, τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργεί πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκει να καλύψει τις ώρες του ολοημέρου. Έτσι, π.χ. ένας δάσκαλος/α με 22 ώρες διδακτικό ωράριο που δουλεύει σε κλασικό ολοήμερο κι έχει Δ' τάξη βρίσκεται με το νέο πρόγραμμα να χρωστά 2 ώρες, τις οποίες καλείται να καλύψει στο ολοήμερο. Ταυτόχρονα, ορίζει υπεύθυνο ολοημέρου κατά μέρα (κι όχι συνολικά) ανάλογα με τα περισσεύματα ωρών, υποχρεώνοντας έτσι έναν εκπαιδευτικό να παραβρίσκεται εκείνη την ημέρα όλες τις ώρες λειτουργίας του ολοημέρου, ακόμα κι αν δεν διδάσκει. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να δημιουργήσει ζώνες εκπαιδευτικών με ωράριο λάστιχο (8.00-14.00, 9.00-15.00, 10.00-16.00)

-Επιδιώκει τη δραστική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα ολοήμερα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση την εργασία και των δύο γονιών

- Απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική και ΤΠΕ) μια και δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν τα διδακτικά τους αντικείμενα όποιες ειδικότητες έχουν περισσεύματα ωρών

Αν σε αυτά προσθέσουμε την κατάργηση ουσιαστικά της ενισχυτικής διδασκαλίας και της γραμματειακής υποστήριξης, καθώς και την κατάργηση της πρωινής ζώνης 7-8, τότε καταλαβαίνουμε ότι δημιουργεί πλασματικό πλεόνασμα ωρών με στόχο όπου έχει κενά, να τα καλύψει με τις υπεραριθμίες που θα δημιουργήσει! Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και οι διάταξεις α) που δίνουν τη δυνατότητα να διδάξουν στο δημοτικό, οι ειδικότητες εκπαιδευτικών από τα ΕΠΑΛ, στα οποία κάνει αντίστοιχη αναδιάρθρωση β) που επιτάσσoυν την κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ για να τοποθετούνται και να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, οι εκπαιδευτικοί των κοινών ειδικοτήτων Π.Ε και ΔΕ.

Συγκεκριμένα στον παρακάτω πίνακα βλέπετε τη μείωση ή αύξηση ωρών ανά ειδικότητα εκπαιδευτικού με βάση το νέο πρόγραμμα σε σύγκριση με το πρόγραμμα των ΕΑΕΠ και των κλασικών ολοημέρων

 

Ώρες δασκάλων

Ώρες εικαστικά

Ώρες μουσική

Ώρες θεατρικής αγωγής

Ώρες αγγλικά

Ώρες φυσικής αγωγής

Ώρες ΤΠΕ

 

ΕΑΕΠ/κλασικ.

ΕΑΕΠ/κλασικ.

ΕΑΕΠ/κλασικ.

ΕΑΕΠ/κλασικ.

ΕΑΕΠ/κλασικ.

ΕΑΕΠ/κλασικ.

ΕΑΕΠ/κλ

ΑΑ

-2/-1

-/-

-1/-

-/+1

-1/+1

-1/+1

-/+1

ΒΒ

-2/-1

-/-

-1/-

-/+1

-1/+1

-1/+1

-/+1

ΓΓ

-2/-4

-/-1

-/-

-/+1

-1/-

-1/+1

-1/+1

ΔΔ

-2/-4

-/-1

-/-

-/+1

-1/-

-1/+1

-1/+1

ΕΕ

-2/-4

-/-

-/-

-1/+1

-1/-

-/-

-1/+1

ΣΣτ

-2/-4

-/-

-/-

-1/+1

-1/-

-/-

-1/+1

 

Οδηγός όλων των αναδιαρθρώσεων οι περικοπές!

Καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική πρόοδο δεν επιφέρει το νέο πρόγραμμα! Απλώς, μπήκαν στο ζύγι τα εναπομείναντα κονδύλια του ΕΣΠΑ και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και η μπίλια έκαστε στο 6ωρο για όλες τις τάξεις και στις συγκεκριμένες ώρες για κάθε διδακτικό αντικείμενο! Μέχρι εκεί μάλλον, υπολόγισε το Υπουργείο ότι βγαίνουν τα νούμερα!

Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας βαθαίνει αντιδραστικά το φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, πετώντας σα στυμμένη λεμονόκουπα τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους δασκάλους/νηπιαγωγούς, ώστε να ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων!  Επαναφέρει όλες τις αντιδραστικές εγκυκλίους των Υπουργών Παιδείας όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων και μάλιστα δίνοντάς τους ανελαστικό χαρακτήρα!

Στο σχολείο του Φίλη, όπως και στο σχολείο της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, η ελαστική εργασία, οι απολύσεις και η διαρκής κινητικότητα-μέσω των υπεραριθμιών και των μετακινήσεων είναι οργανικό κομμάτι του. Το σχολείο αυτό, όποιο όνομα κι αν έχει, «γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Βασίζεται στην ελαστική εργασία σε βάρος της μόνιμης και σταθερής δουλειάς. Είναι "αριστοτεχνικά" φτιαγμένο ώστε να λειτουργεί τη μια χρονιά με 30 εκπαιδευτικούς και την επόμενη με τους μισούς που κάνουν τις ώρες των υπολοίπων!

Β. άρθρο 35 για τα νηπιαγωγεία

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο αντιμετωπίζει το Υπουργείο και τα νηπιαγωγεία

α. Με το άρθρο 35 καθορίζεται ο αριθμός 14 νηπίων (από 7 που ήταν ως τώρα) ως το νέο όριο για τη λειτουργία τμήματος με αποτέλεσμα να καταργούνται και να συγχωνεύονται 1.144 Νηπιαγωγεία –συμπεριλαμβανομένων των 254  δυσπρόσιτων, γιατί έχουν 14 ή λιγότερα νήπια. Τα Νηπιαγωγεία αυτά είναι οργανικά ή λειτουργικά μονοθέσια και με την ψήφιση του σχεδίου νόμου, στην πλειονότητά τους, θα σβήσουν από το σχολικό χάρτη.

Στον αριθμό αυτό προστίθενται και 744 τμήματα Νηπιαγωγείων, τα οποία το σχολικό έτος που διανύουμε έχουν οργανικότητα διθέσιου και λειτουργούν με δύο τμήματα, αλλά με την εφαρμογή της νέας διάταξης θα πρέπει να γίνει άμεσα η συγχώνευσή τους σε ένα τμήμα.

Συνεπώς, αν γινόταν η εφαρμογή της διάταξης τώρα θα καταργoύνταν άμεσα 744 τμήματα Νηπιαγωγείων και οι αντίστοιχες σε αυτά 744 οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών.

Ταυτόχρονα, με τον καθορισμό των νηπιαγωγείων σε μονοθέσια και πολυθέσια επιδιώκεται να δημιουργηθούν μεγάλα και πολυδύναμα νηπιαγωγεία ώστε να γίνεται χειρισμός του αριθμού των νηπίων με συγχώνευση τμημάτων στα πλαίσια της ίδιας σχολικής μονάδας, με αποτέλεσμα τη δημιουργία πληθωρικών τμημάτων, την κατάργηση οργανικών θέσεων και τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων που είναι εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικά.

Δηλώνουμε καθαρά:

1. Κάθε εκπαιδευτικός που δεν επαναπροσλαμβάνεται τη νέα χρονιά, αντιστοιχεί, για το εκπαιδευτικό κίνημα, με ΑΠΟΛΥΣΗ! Απόλυση δεν είναι μόνο να διώχνεις μόνιμους αλλά και να μην επαναπροσλαμβάνεις όσους υπηρετούν το δημόσιο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας! Ειδικά αυτή την εποχή όπου η ανεργία έφτασε στο 28% και στους νέους ως 35 ετών στο 60%, είναι καθήκον κάθε σωματείου να υπερασπιστεί με απόλυτο τρόπο το πιο βαριά πληττόμενο τμήμα των εργαζομένων, τους ελαστικά εργαζόμενους! Αθλιότητες του τύπου: «η εκπαίδευση δεν είναι για να βρίσκουν δουλειά οι αναπληρωτές», είναι λόγια των χορτάτων που με περισσή αμετροέπεια δικαιολογούν τις απολύσεις των άλλων! Το δημόσιο σχολείο για να είναι δημόσιο και δωρεάν έχει ανάγκη δεκάδων χιλιάδων μόνιμων διορισμών όλων των ειδικοτήτων, πολύ περισσότερων από αυτούς που εργάζονται σήμερα! Αυτό παλέψαμε πάντα και αυτό θα παλέψουμε και σήμερα μαχητικά κι αποφασιστικά. Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει στο δημόσιο σχολείο !

2. Δε θα επιτρέψουμε να πολτοποιηθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με υπεραριθμίες, μετακινήσεις, ατελείωτο κυνηγητό συμπλήρωσης ωραρίου από σχολείο σε σχολείο.

3. Δε θα δεχτούμε να ενταθεί η μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε ασύνδετη, κατακερματισμένη κάλυψη ωρών χωρίς εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, όπου ο κάθε εκπαιδευτικός, θα τρέχει να βρει ώρες μαθημάτων να καλύψει το διδακτικό του ωράριο, μια και το Υπουργείο τα διαλύει όλα!

ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ!

Εκτιμώντας ως νίκη του ενωμένου εκπαιδευτικού κινήματος  την απόσυρση του κατάπτυστου σχεδίου για την πρόσληψη αναπληρωτών, δεν έχουμε καμιά αυταπάτη ότι η κυβέρνηση θα ικανοποιήσει τα αιτήματα της μιας ή της άλλης  κατηγορίας συναδέλφων αν δεν ενοχλούμε και δεν αντιπαλεύουμε την πολιτική της κυβέρνησης-ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΔΝΤ, αν δεν παλεύουμε για ριζική αύξηση των δαπανών στην παιδεία, για το σχολείο που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς!.

Καλούμε για άλλη μια φορά, επιβεβαιωμένοι από τις εξελίξεις και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που παίρνει διαρκώς η κυβέρνηση, τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάψουν να νομιμοποιούν το διάλογο-οπερέτα του Υπουργείου Παιδείας και να αποχωρήσουν από αυτόν, οργανώνοντας χωρίς καθυστέρηση, από κοινού με τους πρωτοβάθμιους συλλόγους, όλες τις συλλογικότητες της μαχόμενης εκπαίδευσης και της ελαστικής εργασίας, τη μάχη για να μην υλοποιηθούν, να ανατραπούν αυτά τα σχέδια. Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να θέσουν τον κλάδο σε τροχιά απεργιακής σύγκρουσης για να μην περάσουν τα μέτρα που διαλύουν το σχολείο, ανατρέπουν εργασιακές σχέσεις και απολύουν εκπαιδευτικούς. Ο σύλλογος Αθηνά σε αυτήν την αγωνιστική αναγκαιότητα θα συντονίσει την δράση του με γονείς και όλα τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία αναλαμβάνοντας όσες ενημερωτικές και αγωνιστικές πρωτοβουλίες απαιτηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση (επιστολές, αφίσα, συσκέψεις, συναντήσεις, συγκεντρώσεις, συλλαλητήρια).

Τονίζουμε δε πως με  βάση και τις τελευταίες εξελίξεις η ΔΟΕ οφείλει με πολιτική της απόφαση να αποχωρήσει ΤΩΡΑ από το διάλογο, διαφορετικά θα διευκολύνει το παιχνίδι του Υπουργείου σε βάρος των εκπαιδευτικών

Παλεύουμε για:

  • Κατάργηση της υπουργικής απόφασης για το νέο τύπο ολοήμερο σχολείων και όλων των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων (νηπιαγωγεία, ΤΕ, ειδική αγωγή) και εγκυκλίων (ενισχυτική, γραμματειακή υποστήριξη, αλλαγή στο ρόλο των σχολικών συμβούλων κ.λπ.)
  • Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή-12χρονο δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά.
  • Σύσταση οργανικής θέσης για όλες τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία. Κάθε διδακτικό αντικείμενο να καλύπτεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας με βάση το βασικό πτυχίο
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών στη Δημόσια Μόνιμος διορισμός όλων των αναπληρωτών με βάση την προυπηρεσία τους. Να καταργηθεί ο Ν. 3848/2010
  • Κόντρα στα βάρβαρα Μνημόνια, παλεύουμε για γενναία χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης Όχι στο φθηνό σχολείο των περικοπών της Έκθεσης του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΔΝΤ. Παλεύουμε για την ανατροπή της πολιτικής τους.

Καλούμε όλους και όλες τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και στην κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 13/5, στις 13.00

Η Ομοσπονδία έχει κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας (11.30-14.00 και 14.00-λήξη)

Οι συνάδελφοι μπορούν επίσης να κάνουν χρήση (είτε επιπλέον της τρίωρης στάσης της Ομοσπονδίας είτε αυτοτελώς) και της μονόωρης ή δίωρης ή τρίωρης στάσης που ο σύλλογος «Αθηνά» έχει κηρύξει στο διδακτικό ωράριο κάθε συναδέλφου για τη διευκόλυνση συμμετοχής του στην κινητοποίηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biblia
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
Σε μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οδήγησε η στάση τους να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διοριστούν αντί να...
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα