Thumbnail
Παρεμβάσεις ΠΕ

«….Υπάρχει πλεόνασμα σε ορισμένες ειδικότητες, οι οποίες κρύβονται στον μηχανισμό των πελατειακών σχέσεων και προσλαμβάνουμε αναπληρωτές να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνουν οι μόνιμοι. Πρέπει να πάψει να υπάρχει πάρτι πελατειακών διευκολύνσεων με παρκαρισμένους εκπαιδευτικούς» !!!

Δηλώσεις Φίλη στη Βουλή, 25 Ιούνη 2016

Τις ημέρες που διεξαγόταν η 85η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ διάλεξε ο υπουργός Παιδείας να προκαλέσει για μια ακόμα φορά τους εκπαιδευτικούς για να δείξει για μια ακόμα φορά ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Μια Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε με φόντο την υλοποίηση των σκληρών αντεργατικών μέτρων του τρίτου μνημονίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και την επικαιροποίησή τους με την ψήφιση των «προαπαιτούμενων» για την «αξιολόγηση» από τους θεσμούς.

 Μέσα σε αυτό το ντόμινο των αντεργατικών και αντιλαϊκών μέτρων, η εκπαίδευση έρχεται αντιμέτωπη με ένα σύνολο αντιδραστικών αλλαγών από το νηπιαγωγείο μέχρι την ειδική αγωγή, με αποκορύφωμα την Υπουργική Απόφαση για το «Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο», ως μηχανισμό απόλυσης χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων μας, κινητικότητας και μετακινήσεων μονίμων εκπαιδευτικών, φτιάχνοντας ένα σχολείο ακόμα πιο φτηνό και ευέλικτο.

 Οι εξελίξεις αυτές όπως ήταν φυσικό αποτέλεσαν το κέντρο βάρους της συζήτησης, της αντιπαράθεσης και των αποφάσεων του συνεδρίου. Ανάγκασαν όλες τις δυνάμεις  να εκφραστούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ενάντια στην υπουργική απόφαση.

Οι αντιπρόσωποι των Παρεμβάσεων, θέσαμε στο συνέδριο την ανάγκη για ένα προσανατολισμό ρήξης με την ΕΕ, το ΔΝΤ και κάθε διαχειριστή της πολιτικής τους, σε αντιπαράθεση με τις επιλογές της ΔΑΚΕ και της ΔΗΣΥ που παραμένουν πιστές σε μια φιλοΕΕ πολιτική και «ξεχνούν» τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων και τις αιτίες που γεννούν αυτές τις πολιτικές, σε αντιπαράθεση με τον κυβερνητισμό που εκφράστηκε απροκάλυπτα από τις τοποθετήσεις των αντιπροσώπων της ΕΡΑ.  Αναδείξαμε το χαρακτήρα και το αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο του σχολείου Φίλη καθώς και το γεγονός ότι αποτελεί συνέχεια της πολιτικής Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου. Αντίθετα, η ΔΗΣΥ, υπερασπίστηκε επί της ουσίας τη συντηρητική αναδιάρθρωση της Διαμαντοπούλου και το ΕΑΕΠ, μιλώντας για το σχολείο εκείνο που δημιούργησε «χιλιάδες θέσεις εργασίας» ξεχνώντας φυσικά ότι επί των ημερών της έγινε το μεγάλο κύμα κλεισίματος και συγχωνεύσεων σχολείων που οδήγησε σε δραστική περικοπή των θέσεων εργασίας και την «κινούμενη άμμο» της αδιοριστίας των ΕΣΠΑ, αφού προϋπόθεσή του είναι η ελαστική και όχι η μόνιμη εργασία. Σε αυτό το έδαφος πατάει η τωρινή απόλυση των χιλιάδων αναπληρωτών, τη λογική αυτού του σχολείου συνεχίζει ο Φίλης με την απόφασή του. Η ΔΗ.ΣΥ, ενώ θεωρητικά αντιπαρατίθεται σε όλους τους τόνους με την υπουργική απόφαση, στο συνέδριο δεν έκανε ούτε μία αγωνιστική πρόταση, δεν θέλησε να δεσμευτεί με κανέναν τρόπο σε οποιονδήποτε αγωνιστικό σχεδιασμό.

 

Οι Παρεμβάσεις αναδείξαμε  με σαφή και ολοκληρωμένο τρόπο τη σκληρότητα της επίθεσης απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Φέραμε τον αέρα του αγώνα ενάντια στον προσχηματικό «Εθνικό Διάλογο», των αναπληρωτών και των αδιόριστων εκπαιδευτικών που μάχονται για το δικαίωμά τους στη δουλειά, των νηπιαγωγών που μάχονται ενάντια στην προσπάθεια κατάργησης και συγχωνεύσεων νηπιαγωγείων , των συλλόγων που με κατηγορηματικό τρόπο δήλωσαν ότι δεν θα μείνει κανένα παιδί εκτός ολοήμερου, που υπερασπίζονται το δικαίωμα των προσφύγων να γράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Ειδικά για το ολοήμερο με δική μας παρέμβαση το συνέδριο πήρε απόφαση ότι καλύπτει τους διευθυντές των σχολείων και τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων να δηλώσουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης ότι  όλα τα παιδιά για τα οποία έχουν κατατεθεί αιτήσεις φοίτησης στο ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο πληρούν τις προϋποθέσεις.  Όλα αυτά είναι που οδήγησαν τελικά το συνέδριο να πάρει αποφάσεις με προμετωπίδα την άμεση απόσυρση της υπουργικής απόφασης για το νέο σχολείο, τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα, καμία απόλυση αναπληρωτή – κανένας εκπαιδευτικός στην ανεργία, οργανικές θέσεις ειδικοτήτων τώρα, το ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή.

 

Αυτά οδήγησαν το συνέδριο να πάρει αποφάσεις αγώνα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας στις 31 Αυγούστου, 24ωρη απεργία την πρώτη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων, κύκλο γενικών συνελεύσεων των συλλόγων με την αρχή της νέας χρονιάς με εισήγηση από το συνέδριο για τριήμερες – πενθήμερες απεργιακές αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Με απόφαση να πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα που θα αποτρέψουν  τα υπηρεσιακά συμβούλια να εφαρμόσουν την υπουργική απόφαση και συνολικά τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης. Το πρόγραμμα αυτό ψήφισαν η ΔΑΚΕ, οι Παρεμβάσεις, η ΕΡΑ και η ΑΕΕΚΕ.

 

Οι Παρεμβάσεις –Κινήσεις – Συσπειρώσεις θεωρούμε ότι τα παραπάνω είναι τα απολύτως αναγκαία αγωνιστικά – απεργιακά βήματα ως αρχή ενός παρατεταμένου αγώνα, που θα προετοιμάζει, για την αντιπαράθεση και με τις υπόλοιπες αναδιαρθρώσεις που θα θελήσει η κυβέρνηση να νομοθετήσει στη διάρκεια του καλοκαιριού και του φθινοπώρου, με βάση την επικαιροποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, τα «πορίσματα» του «διαλόγου»,  την έκθεση «συμμόρφωσης της Ελλάδας στα παραδοτέα του τρίτου μνημονίου και το συμπληρωματικό μνημόνιο» όπως δημοσιοποιήθηκαν στα μέσα του Ιούνη.

Η ΕΡΑ επικαλέστηκε έναν γενικόλογο αντιμνημονιακό αγώνα, με σαφείς όμως δεσμεύσεις απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, όπως φάνηκε από τις τοποθετήσεις των αντιπροσώπων της. Αυτό αποκαλύφθηκε  με περίτρανο τρόπο στη στάση της απέναντι στο ψήφισμα που καταθέσαμε για το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων, το οποίο δεν δέχτηκε να ψηφίσει αφού θεωρούσε αντικυβερνητικό το περιεχόμενο. Στο τέλος υπερψήφισε το πρόγραμμα δράσης, με τη λογική ωστόσο του «χαιρετίζει και παρευρίσκεται» αφού ο επικεφαλής της δήλωσε ότι «εμείς θα συμμετέχουμε στους αγώνες του κλάδου».

Το ΠΑΜΕ δεν πρότεινε  τίποτα για το πρόγραμμα δράσης, κατηγορώντας μάλιστα εκείνους που το υπερψήφισαν. Για άλλη μια φορά το μεγαλύτερο μέρος της κριτικής του στράφηκε στις Παρεμβάσεις, αδυνατώντας να απαντήσουν στο γεγονός ότι σε όλο τον αγωνιστικό σχεδιασμό πέρσι συμπορεύτηκαν με τον Παναγόπουλο και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό. Θεωρεί  «απεργοσπάστες» όσους έκαναν κριτική στον αγωνιστικό του σχεδιασμό, σε μια προσπάθεια περιχαράκωσης και οριοθέτησης.

Οι ανεξάρτητοι σύνεδροι μαζί με εκείνους που αποχώρησαν από την ΕΡΑ πρότειναν να ψηφίσει το συνέδριο απεργία διαρκείας από το Σεπτέμβρη.

Για το νηπιαγωγείο

To θέμα του νηπιαγωγείου απασχόλησε σε μεγάλο βαθμό το συνέδριο και στο τέλος κατέληξε σε απόφαση.  Το νηπιαγωγείο είναι από τα μεγάλα θύματα των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Αναδείχθηκαν τα θέματα της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και της εξασφάλισης των προϋποθέσεων για τη λειτουργία της στα πλαίσια ενός ενιαίου δεκατετράχρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού,  ο «ενιαίος» τύπος ολοήμερου νηπιαγωγείου που στην περίπτωση που εφαρμοστεί θα σημαίνει κλείσιμο πολλών τμημάτων νηπιαγωγείων, η διαβόητη τροπολογία για την αύξηση του αριθμού των παιδιών που χρειάζονται για τη δημιουργία τμήματος, τα «voucher» που επεκτείνονται  στην προσχολική αγωγή. Η κυβέρνηση αντιγράφει στο σχεδιασμό της για το νηπιαγωγείο την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για την «Πρώιμη παιδική φροντίδα και εκπαίδευση», ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθετεί τη θέση του για ενιαία «φροντίδα και αγωγή» από 0-6. Όλες οι δυνάμεις εκτός από το ΠΑΜΕ ψήφισαν το πλαίσιο για 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και 12χρονο ενιαίο δημόσιο, δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο).

Το θέμα της ειδικής αγωγής, ένα από τα πρώτα θέματα που άνοιξε η κυβέρνηση σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της προς τους δανειστές και τον ΟΟΣΑ, δεν συζητήθηκε καθόλου αν και ήταν στην ημερήσια διάταξη.

Για τα οικονομικά

Η ΔΑΚΕ, η ΔΗ.ΣΥ και η Ενωτική Κίνηση αρνήθηκαν για μια ακόμα φορά να συζητήσουν μια συνολική  αλλαγή προσανατολισμού στα οικονομικά της ομοσπονδίας, παρόλο που υπήρχαν αλλαγές την προηγούμενη χρονιά σε θετική κατεύθυνση. Διαφώνησαν με την μείωση της συνδρομής  καθώς και με την αποχώρηση της Ομοσπονδίας από την ETUCE, τη διεθνή εκπαιδευτική οργάνωση που επί της ουσίας είναι ο «πλασιέ» των εκπαιδευτικών πολιτικών  της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Ο οικονομικός απολογισμός υπερψηφίστηκε οριακά, ενώ ο προϋπολογισμός καταψηφίστηκε.

Για τις Παρεμβάσεις – Κινήσεις- Συσπειρώσεις είναι σαφές ότι η απάντηση στην επίθεση που δέχεται το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί θα κρίνει το μέλλον μας. Ότι είναι ανάγκη  να νιώσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας την «καυτή» ανάσα του εκπαιδευτικού κινήματος με αγωνιστικό μέτωπο που θα συσπειρώνει όλους τους εργαζόμενους με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής. Ότι πρέπει να συγκρουστούμε με την ΕΕ, το ΔΝΤ και κάθε πολιτικό διαχειριστή αυτής της πολιτικής.

Τα σωματεία μας πρέπει να πάρουν την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα στα χέρια τους. Ο Σεπτέμβρης πρέπει να σηματοδοτήσει την έναρξη της σκληρής αντιπαράθεσης, που θα υπερβαίνει το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, που θα φιλοδοξεί να είναι πολιτικά επικίνδυνο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συνταξιούχοι
Η ηλικία των συνταξιούχων σε αριθμούς – Η θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας
Τα επίσημα στοιχεία  διαψεύδουν και όσους τα τελευταία χρόνια αναληθώς υποστήριζαν ότι δήθεν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες βγαίνουν πολύ νωρίτερα...
Η ηλικία των συνταξιούχων σε αριθμούς – Η θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας