Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ αποφάσισε να απευθυνθεί σε εσάς προκειμένου να εκφράσει την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην περιοχή μας σχετικά με την τελική μορφή που δόθηκε στο προς ψήφιση νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού.
Όπως με προηγούμενη επιστολή μας σας αναφέραμε και παρά τις συνεχείς προτάσεις και παραινέσεις μας, το Υπουργείο αρνείται πεισματικά να αναθεωρήσει την - κατά την άποψή μας- καταστροφική του πολιτική στο θέμα των αποσπάσεων. Εκδιώκοντας , με το αυθαίρετο χρονικό όριο της πενταετίας, δεκάδες εκπαιδευτικούς που ήταν διατεθειμένοι να υπηρετήσουν στα σχολεία της περιοχής μας λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές, επιχειρήσατε να καλύψετε τις δεκάδες κενές θέσεις που προέκυψαν επί το πλείστον με αποσπασμένους που λαμβάνουν επιμίσθιο.
Δυστυχώς δεν λάβατε υπ όψιν σας ούτε στο ελάχιστο τις προτάσεις μας με τις οποίες ζητούσαμε να δοθούν κίνητρα (επιμίσθιο) και για τα επόμενα δύο χρόνια στους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε αφ΄ενός να συνηγορήσουν στην παράταση της απόσπασής τους μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετίας, αφ ετέρου οι νεοαποσπασμένοι να αποδεχτούν την απόσπασή τους για πρώτη φορά έχοντας ορίζοντα πενταετίας, κάτι που θα θεωρούσαν ιδιαίτερα θελκτικό.
Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών είναι στη φετινή σχολική χρονιά και την επόμενη, μετά τη λήξη των τριετιών και την παρατηρούμενη έλλειψη εκπαιδευτικών (ιδιαίτερα στις βασικές ειδικότητες) πρόθυμων να αποσπαστούν στην περιοχη μας, να δημιουργηθούν πλήθος κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού και αυτό να είναι μή αναστρέψιμο. Ήδη παρουσιάζονται τραγικές ελλείψεις σε όλα τα σχολεία της περιοχής μας απογοητεύοντας και αποθαρρύνοντας εκατοντάδες μαθητές και τους γονείς τους.
Τίθεται, λοιπόν, το ερώτημα για ποιό λόγο την τελευταία στιγμή και ενώ στο προσχέδιο που είχε τεθεί στη δημόσια διαβούλευση υπήρχε η πρόβλεψη να δίνεται η δυνατότητα παράτασης των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών, που συμπλήρωσαν τριετία, για δύο ακόμη έτη με το ίδιο καθεστώς (επιμίσθιο) η σχετική διάταξη αφαιρέθηκε εντελώς αναίτια και παρα το ότι τα σχόλια στη διαβούλευση για το συγκεκριμένο θέμα κάθε άλλο παρά αρνητικά ήταν. Η ενέργεια αυτή έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται εύλογα η αίσθηση της προσχηματικότητας της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης.
Οδηγούμαστε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι με τις μεθόδους αυτές που ξεκίνησαν απο το 2011 με το ν.4027, και συνεχίζουν με τον ίδιο δυστυχώς προσανατολισμό, καταλήγουμε σε σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και εν τέλει χωρίς μαθητές. Σας έχουμε αναφέρει ότι το ζήτημα δεν επιδέχεται λογιστικά επιχειρήματα και εν τέλει οι μαθητές που αποφοιτούν απο τα σχολεία μας , στη συντριπτική τους πλειοψηφία σπουδάζουν στα Ελληνικά πανεπιστήμια, επιστρέφοντας στην πατρίδα μας πολλαπλάσιο της δαπάνης του Ελληνικού κράτους για τη συντήρηση και διατήρηση των σχολείων μας.
Κάνουμε έκκληση για την –έστω και την τελευταία στιγμή- αναθεώρηση και επαναφορά όπως δόθηκε στη διαβούλευση του άρθρου 16 3β του προς ψήφιση νομοσχεδίου προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής μας.
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Σπ. Μπουνιάς Σπ. Λαμπρινός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη