Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου

 Αγαπητοί γονείς,

    άλλη μια σχολική χρονιά ξεκινά μέσα στα δεσμά των Μνημονίων και της αντιλαϊκής πολιτικής των περικοπών. Τις μέρες αυτές έχετε ακούσει πολλά για τις αλλαγές που θα γίνουν στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία. Με τούτες τις γραμμές θέλουμε να ακούσετε τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, αυτούς που μοχθούν καθημερινά στο δημόσιο σχολείο.

       Ξέρουμε πολύ καλά ότι όσο περνάει ο καιρός η καθημερινότητά η δική σας αλλά και η δική μας γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι ζωές μας, οι ανάγκες μας, τα δικαιώματά μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μισθό που θα μας επιτρέπει να ζούμε με αξιοπρέπεια, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των Μνημονίων. Το μαχαίρι το κρατούν οι Κυβερνήσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΔΝΤ, οι Τράπεζες. Όλοι αυτοί που κλέβουν, χρόνια τώρα, τον πλούτο που εμείς παράγουμε για να γεμίζουν τα ταμεία τους και για να ταΐζουν την αχόρταγη μηχανή του χρέους. Η «αξιολόγησή» τους κοστολογεί τη ζωή μας τόσο, όσο να μπορούμε κάποιοι από μας μόλις και μετά βίας να τα βγάζουμε πέρα κι άλλοι να μην μπορούν να καλύπτουν ούτε καν τις βασικές ανάγκες τους.

     Στον ίδιο «κόφτη» έχει μπει χρόνια τώρα και η δημόσια εκπαίδευση. Τα χτυπήματα που δέχεται είναι απανωτά. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να πείσει κι εσάς και εμάς ότι όλα λειτουργούν «ρολόι». Πριν σας εξηγήσουμε συγκεκριμένα τι σημαίνουν οι αλλαγές που αποφασίστηκαν, σας λέμε από την αρχή καθαρά το εξής: Οι αλλαγές που αποφασίστηκαν, δεν γίνονται με βάση τις παιδαγωγικές και μορφωτικές ανάγκες των παιδιών σας. Οι αλλαγές γίνονται για να κοπούν κι άλλα χρήματα από την εκπαίδευση.  Για το δημόσιο σχολείο, η Κυβέρνηση αυτή, όπως και οι προηγούμενες, ακολουθούν πιστά αυτό που η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ λένε παντού: ότι πρέπει να λειτουργεί και να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερες δαπάνες και όσο το δυνατόν λιγότερους εκπαιδευτικούς.

 

Α. Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό:

     Σας λέει λοιπόν η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας: «Η καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου σε όλη τη χώρα που υλοποιεί το Υπουργείο θα είναι πραγματικότητα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντικείμενα που δεν διδάσκονταν σε όλα τα παιδιά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα όλων των σχολείων της χώρας. Τα σχολεία από 11 Σεπτέμβρη θα λειτουργούν με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους». Πόσες φορές το έχετε ακούσει αυτό; Ως «ενιαίο τρόπο λειτουργίας του ολοήμερου» το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ότι σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα σχολούν στις 13:15 μ.μ. Ταυτόχρονα αφαιρεί διδακτικά αντικείμενα και μειώνει ώρες από μαθήματα στα σχολεία ΕΑΕΠ δημιουργώντας ένα παραφθαρμένο τύπο ΕΑΕΠ Δημοτικό Σχολείο (ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημ. Σχ. το ονομάζει), προσθέτει κάποιες ώρες από μαθήματα που δεν υπήρχαν στα «κλασικά» ολοήμερα (εικαστικά, θεατρική αγωγή, πληροφορική). Μ’ αυτό τον τρόπο το σχολείο συνεχίζει να μετατρέπεται σε παιδοφυλακτήριο, κατακερματίζοντας τη γνώση και γυμνασιοποιώντας το Δημοτικό Σχολείο ακόμα περρισσόττερο, ενώ το ολοήμερο πρόγραμμα θα καλύπτεται με ότι «περισσεύει» από τους εκπαιδευτικούς της πρωινής ζώνης! Κάθε μέρα και άλλος δάσκαλος, με άλλο μάθημα ειδικότητας. Με 45 λεπτά μελέτη και ολίγον από Μουσική, Εικαστικά ή Πληροφορική, ανάλογα με το τι θα έχει στη διάθεσή του το κάθε σχολείο, αν φυσικά θα έχει. Γιατί αν δεν έχει δεν θα λειτουργεί. Τόσο απλά. Επίσης τα σχολεία δεν θα λειτουργούν όλα με τον ίδιο τρόπο όπως λέει το Υπουργείο Παιδείας. Το καθένα θα λειτουργεί ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς που θα έχει στη διάθεσή του.

    Η εξήγηση είναι απλή: μ’ αυτό τον τρόπο υπολόγισαν ότι μπορούν να εξοικονομήσουν ώρες και εκπαιδευτικούς για να μην υπάρχουν κενά και να «λειτουργήσει» το ολοήμερο. Το Υπουργείο Παιδείας σας λέει ότι «επεκτείνει» το ολοήμερο σχολείο, ενώ στην ουσία το κόβει και το ράβει για να μπορεί να το λειτουργήσει χωρίς κανένα διορισμό, με πολύ λιγότερους αναπληρωτές δασκάλους και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Με τις αλλαγές που κάνει το Υπουργείο Παιδείας στο πρόγραμμα φαίνεται ότι όχι μόνο δεν λείπουν εκπαιδευτικοί αλλά ότι «περισσεύουν» και είναι υπεράριθμοι και πρέπει να μετακινηθούν υποχρεωτικά.

Β. Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο:

    Με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους μέσα στο καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας άλλαξε και το πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων. Με  την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων και το ωράριο των Νηπιαγωγών, το ΥΠ.Π.Ε.Θ., προσπαθεί να πείσει τους εκπαιδευτικούς,  τους γονείς και  την κοινωνία ότι προχωρά σε μια εκπαιδευτική καινοτομία που δεν έχει παρά πλεονεκτήματα!

     Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ότι πρόκειται για μια «παραπλανητική εικόνα» καθώς το Δημόσιο Νηπιαγωγείο μεταλλάσσεται από φορέας αγωγής και εκπαίδευσης σε ημιυποχρεωτικό φτηνό και φτωχό παιδοφυλακτήριο με επισφαλώς εργαζόμενους  και ευέλικτα αμειβόμενους εκπαιδευτικούς. Στο "Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο" το πρωινό τμήμα είναι υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά ενώ το απογευματινό προαιρετικό (παιδιά εργαζόμενων γονέων ή ανέργων). Στο απογευματινό τμήμα θα υπάρχει μόνο φαγητό, ξεκούραση και μία δραστηριότητα!! Με αυτόν τον τρόπο χάνεται η οποιαδήποτε παιδαγωγική σύνδεση είχε το Ολοήμερο με την πρωινή λειτουργία του τμήματος. Η λειτουργία των Νηπιαγωγείων υποβαθμίζεται και τα ολοήμερα νηπιαγωγεία οδηγούνται στο μαρασμό και το κλείσιμο.

 

Γ. Ειδική Αγωγή:

       Στην ίδια τραγική κατάσταση βρίσκεται και η Ειδική Αγωγή η οποία εδώ και χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις, αποτελεί πεδίο εφαρμογής κάθε είδους ελαστικών εργασιακών σχέσεων, κατηγοριοποιήσεων, αλλά και πιλοτικών προγραμμάτων που μοναδικό στόχο έχουν τη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου. Η Ειδική Αγωγή αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, με γνώμονα τις δημοσιονομικές ανάγκες και την πειθαρχία στους στόχους των μνημονίων. Η Ειδική Αγωγή θεωρείται πολυτέλεια και πολυδάπανη, γι’ αυτό τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές ανάγκες βρίσκονται μακριά από τους σχεδιασμούς του ΥΠ.Π.Ε.Θ.. Οι νομοθετικές αλλαγές που προωθούνται έχουν μοναδικό σκοπό τον περιορισμό των δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές ανάγκες και την εξοικονόμηση προσωπικού.

ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!!!

    Η υπομονή μας εξαντλήθηκε γιατί βλέπουμε κάθε χρόνο το σχολείο να βουλιάζει από τις περικοπές. Διαπιστώνουμε κάθε μέρα τα τραγικά αδιέξοδα. Όσο αυξάνονται οι ανάγκες για στήριξη του δημόσιου σχολείου, τόσο κόβονται χρήματα, δομές και προσλήψεις που είναι απαραίτητα για να λειτουργεί.

   Εμείς υποστηρίζουμε ότι ειδικά στην περίοδο που οι εργαζόμενοι ρημάζονται από την κρίση, το δημόσιο σχολείο θα έπρεπε να μπορεί να στηρίζει ουσιαστικά και ολόπλευρα τα παιδιά μας – από τη σίτιση μέχρι τις δομές για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, από την υλικοτεχνική υποδομή μέχρι τις δραστηριότητες εκείνες που δίνουν χαρά και δημιουργικότητα. Εμείς λέμε ότι για να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των παιδιών σας σε μόρφωση πρέπει το δημόσιο σχολείο να δουλεύει αλλιώς:

  •  Με όλα τα προνήπια και νήπια στα νηπιαγωγεία σε τμήματα με 15 παιδιά.
  •  Με τμήματα που δεν θα έχουν πάνω από 20 παιδιά στο Δημοτικό.
  • Με γενναία στήριξη της Ειδικής Αγωγής. Με όσα τμήματα ένταξης και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης χρειάζονται για να καλύπτονται ΟΛΑ τα παιδιά που τα χρειάζονται.
  • Με τμήματα του ολοήμερου που θα τα στηρίζουν δάσκαλοι που θα δουλεύουν αποκλειστικά σε αυτό και που θα γράφονται όσοι μαθητές το θέλουν χωρίς προϋποθέσεις.
  •  Με ενισχυτική διδασκαλία, με τάξεις υποδοχής.
  •  Με όλους τους συναδέλφους των ειδικοτήτων που θα δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να έρχονται σε ουσιαστική επαφή με τα αντικείμενά τους με εργαστηριακές διδασκαλίες και συνδιδασκαλίες με τους δασκάλους των τάξεων.
  • Με γενναία χρηματοδότηση για να μπορούν να καλύπτουν τα νηπιαγωγεία και τα σχολεία τις ανάγκες τους χωρίς να χρειάζεται οι γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Με στήριξη των φτωχών οικογενειών, ένα γεύμα δωρεάν για όλους τους μαθητές.
  • Αλλά κυρίως με περιεχόμενο που θα κάνει τη γνώση ουσιαστική και όχι κομματιασμένη,  που θα δίνει χαρά, που θα τα βοηθά να πατούν γερά στα πόδια τους, που θα τους δίνει τα εφόδια να καταλαβαίνουν τον κόσμο γύρω τους και όχι απλά μερικές δεξιότητες για να ανταγωνίζονται στην εργασιακή ζούγκλα που τα περιμένει στο μέλλον.

Εμείς γι’ αυτό το σχολείο και νηπιαγωγείο αγωνιζόμαστε και σ’ αυτό τον αγώνα σας θέλουμε μαζί.

Στις 15 Σεπτέμβρη ο κλάδος μας ξεσηκώνεται.

Σας καλούμε να στηρίξετε τους αγώνες μας για τη μόρφωση και τη δουλειά!

 Για να έχει μέλλον η πατρίδα και τα παιδιά μας…...

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto-mathites-taksi.png
Η σημασία της επιλογής σχολείου για τους μαθητές και οι στρατηγικές των κοινωνικών τάξεων
Έρευνες από την σκοπιά της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης έχουν δείξει ότι ακόμη και μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος το μορφωτικό κεφάλαιο...
Η σημασία της επιλογής σχολείου για τους μαθητές και οι στρατηγικές των κοινωνικών τάξεων
Γαλοπούλα
Σάλος σε εταιρεία με γαλοπούλες: Αρρωστημένο βίντεο με εργαζόμενους να τις κακοποιούν σεξουαλικά
Εταιρεία με γαλοπούλες αντιμετωπίζει εκκλήσεις για μποϊκοτάζ μετά από αρρωστημένο βίντεο με εργαζόμενους να τις κακοποιούν σεξουαλικά και να τις...
Σάλος σε εταιρεία με γαλοπούλες: Αρρωστημένο βίντεο με εργαζόμενους να τις κακοποιούν σεξουαλικά
astinomia-peripoliko
Μενίδι: Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στο πρώην στρατόπεδο Καποτά - «Μπαράζ» συλλήψεων
Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για ναρκωτικά στο πρώην στρατόπεδο Καποτά – 12 συλλήψεις
Μενίδι: Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στο πρώην στρατόπεδο Καποτά - «Μπαράζ» συλλήψεων