10.000 ΜΟΝΙΜΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΜΩ ΚΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ
Το υπουργείο παιδείας και η ελληνική κυβέρνηση προχωρούν στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού με πρώτα θύματα τους ελαστικά εργαζόμενους στην εκπαίδευση και κύρια στόχευση την άρση της μονιμότητας στην εργασία. Δέκα χιλιάδες αναπληρωτές, από τους 23.000 που κάλυψαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες την περσινή χρονιά, παραμένουν απολυμένοι. Συνολικά μόλις 12.296 έχουν επαναπροσληφθεί μέχρι στιγμής αποδεικνύοντας ότι η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ που μιλά για «προσαρμογή του αριθμού των εκπαιδευτικών» που δυσχεραίνεται από τη «μονιμότητα της εργασίας» με το βάρος να πέφτει σε «αυτούς που δεν είναι μόνιμοι, συνήθως όσους βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας τους» γίνεται πράξη μέσα από διαδοχικές Υ.Α. και τροπολογίες που μειώνουν δραματικά τις θέσεις εργασίας σε κάθε δομή και βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Η παραπάνω πολιτική ήταν σαφής ήδη από τις κινητοποιήσεις για το νέο σύστημα πρόσληψης την περασμένη άνοιξη, όταν ο υπουργός δήλωνε «δε θα σας μιλήσω για πρόσωπα που θα προσληφθούν». Απ’ ό, τι φαίνεται όμως ούτε και τα νούμερα είναι το φόρτε της πολιτικής ηγεσίας, παρά τα συναπτά δελτία τύπου περί αυξημένων και έγκαιρων προσλήψεων. Οι τροπολογίες και οι Υ.Α. για νηπιαγωγεία, τμήματα ένταξης, ειδική αγωγή, νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού, αναμόρφωση των ωρολόγιων προγραμμάτων στη Δ.Ε., συγχωνεύσεις-καταργήσεις κατευθύνσεων, τομέων και τμημάτων σε συνδυασμό με το υπόμνημα Λιάκου και την επικείμενη αλλαγή του συστήματος πρόσληψης συνθέτουν ένα συνεκτικό πλαίσιο αναδιάρθρωσης της δημόσιας εκπαίδευσης στη βάση λογιστικών κριτηρίων εμπνευσμένων από τη λειτουργία της αγοράς. Δεξιότητες και μαθητεία για τους μαθητές, δια βίου εργασιακή περιπλάνηση, εκμετάλλευση και έλεγχος μέσω αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς.
Ταυτόχρονα η χρόνια αδιοριστία συνοδεύεται από ένα εγχείρημα τομής στις εργασιακές σχέσεις των ελαστικά εργαζόμενων. Το μοντέλο της μερικής/εκ περιτροπής απασχόλησης εντείνεται, τη στιγμή που δομές του δημόσιου σχολείου αποκόπτονται από τον σταθερό πυρήνα του. Άλλωστε η αυτονομία της σχολικής μονάδας ως βασικός άξονας στον εθνικό διάλογο θέλει πιάτα έτοιμα για το πέρασμα στους δήμους κι εργαζόμενους ακόμα πιο φθηνούς χωρίς πολλά-πολλά δικαιώματα. Συμπύκνωση και προπομπός των νέων ευέλικτων σχέσεων εργασίας υπήρξε ανέκαθεν η ειδική αγωγή, η οποία χρηματοδοτείται αποκλειστικά μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ τα τελευταία χρόνια: συνάδελφοι παραμένουν αδιόριστοι επί 15 χρόνια, ενώ το κράτος αποσύρεται από την υποχρέωση κάλυψης της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βάζοντας κόφτη στη στελέχωση τμημάτων ένταξης, παράλληλων στηρίξεων, ειδικών σχολείων και ΚΕΔΔΥ. Γονείς υποχρεώνονται να πληρώνουν ιδιωτικές παράλληλες κι η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης παίρνει σάρκα και οστά.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η καταπάτηση στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα συμβαδίζει απόλυτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: το υπουργείο κόβει ώρες από το πρωινό πρόγραμμα, αποσυνδέει πλήρως τις υποστηρικτικές δομές από τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και προτίθεται να προσλάβει εκπαιδευτικούς με συμβάσεις ΕΣΠΑ μειωμένου ωραρίου κι ωρομισθία. Ακόμα πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων: ουσιαστική άρνηση του ελληνικού κράτους να εντάξει τα 18.500 προσφυγόπουλα στα πρωινά τμήματα των δημόσιων σχολείων με ταυτόχρονη στελέχωση των αναγκαίων τμημάτων υποδοχής, απογευματινό πρόγραμμα- γκετοποίησης για περιορισμένο ποσοστό μαθητών και συνθήκες εργασιακής γαλέρας με συμβάσεις μειωμένου ωραρίου, που δε φτάνουν καν τις 15 ώρες, για τους εκπαιδευτικούς.
Δε χωρά αμφιβολία ότι η μείωση του κόστους στην εκπαίδευση περιλαμβάνει τη διάλυση εργασιακών δικαιωμάτων. Οι αριθμοί από μόνοι τους και οι δείκτες απασχόλησης δε λένε τίποτα, αν δε δούμε τις συνθήκες και τους όρους εργασίας. Με μια ματιά στις φετινές προσλήψεις φαίνεται ξεκάθαρα τάση πολλαπλασιασμού των ΑΜΩ. Συγκεκριμένα οι προσλήψεις μειωμένου ωραρίου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: 254 το σχολικό έτος 2015-2016, 410 μέχρι στιγμής φέτος. Όσο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι πρώτες προσλήψεις μειωμένου στη γενική εκπαίδευση πέρυσι έγιναν στις 20-11, για να φτάσουν συνολικά τις 344, ενώ φέτος ήδη μετράμε 173 ΑΜΩ. Συνάδελφοι αναπληρωτές τρέχουν σε 3, 4, 5 ακόμα και 7 σχολεία προκειμένου να πληρωθούν μια ώρα παραπάνω, ενώ διανύουν τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις με το κόστος να βαραίνει τους ίδιους και τη σκέψη της παραίτησης να γυροφέρνει.
Παράλληλα colpo grosso έχει στήσει το υπουργείο για την επίτευξη της πολυδιάσπασης και την αποδυνάμωση των αντιστάσεων. Διάκριση σε μόνιμους και αναπληρωτές, διάκριση ανάμεσα σε κλάδους και ειδικότητες με επίκεντρο πώς θα καταφέρει ο καθένας να βρει μια θέση στις μειωμένες προσλήψεις και πώς θα καλύψει το ωράριό του. Πολύ θα ήθελε να ξεχάσουμε ότι η πολιτική ηγεσία του ευθύνεται για τις απολύσεις χιλιάδων συναδέλφων. Πολύ θα ήθελε να πιστέψουμε ότι ο αριθμός των προσλήψεων ανά κλάδο είναι ζήτημα «παιδαγωγικού προσανατολισμού» και όχι διάλυσης του δημόσιου και δωρεάν σχολείου μέσω της διαχρονικής υποστελέχωσής του. Πολύ θα ήθελε να πούμε «εχθρός είναι ο συνάδελφος» , ο τάδε κλάδος ή η τάδε περιούσια ειδικότητα που έχει x ή y % προσλήψεις, λες και στόχος δεν είναι να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό σε κλάδους με μεγάλο ποσοστό μόνιμων συναδέλφων, λες και σε όσους κλάδους ή ειδικότητες δουλεύουν ως επί το πλείστον αναπληρωτές υπάρχει εξασφαλισμένο εργασιακό μέλλον όσο δε γίνονται μόνιμοι διορισμοί. Για το υπουργείο, την κυβέρνηση και τους θεσμούς βέβαια σημασία δεν έχουν οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου, σημασία έχει να πραγματοποιηθούν πια απολύσεις και σε μόνιμο προσωπικό. Με βάση τις επιδιώξεις τους δε θα γίνουν οι αναπληρωτές μόνιμοι, αλλά οι μόνιμοι αναπληρωτές. Θα τους αφήσουμε;
Από την πλευρά μας απαντάμε:
ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ / Κατάργηση της ελαστικής εργασίας
-Κανένα προσοντολόγιο / Όχι στην αξιολόγηση
-Πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά δικαιώματα
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 2015-2016
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΑΕ Π.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ | ΠΕ61 | ΠΕ60.50 | ΠΕ71 | ΠΕ70.50 | ΠΕ06.50 | ΠΕ11.01 | ΠΕ16.01.50 | ΠΕ16.00.50 | ΣΥΝΟΛΟ |
07-09-2016 Α’ ΦΑΣΗ ΣΜΕΑΕ-ΤΕ ΕΣΠΑ
| 46 | 177 | 1.261 |
|
|
|
|
| 1.484
|
09-09-2016 ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤ. ΕΣΠΑ | - | - | - | - | - | 23 | - | - | 23 |
23-09-2016 ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΣΜΕΑΕ-ΤΕ | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
23-9-2016 Α’ ΦΑΣΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΣΠΑ
| - | 140 | 713 | 287 |
|
|
|
| 1.140 |
7-10-2016 Β’ ΦΑΣΗ ΣΜΕΑΕ-ΤΕ ΕΣΠΑ | - | 21 | 95 | 22 | 1 | 3 | 10 | 9 | 161 |
ΣΥΝΟΛΟ
| 46 | 338 | 2.070 | 309 | 1 | 26 | 10 | 9 | 2.809 |
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΕΕΠ | ΕΒΠ | ΣΥΝΟΛΟ |
23-9-2016 |
| 360 *Σημαντικές καθυστερήσεις Στις προσλήψεις ανά περιφέρεια | 360 |
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΑΕ Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
| ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ/ ΚΛΑΔΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
09-09-2016 ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΣΠΑ
| 100 πλήρους ωραρίου-ΠΕ08.50, ΠΕ08 και ΠΕ11.01 | 100 πλήρους |
13-9-2016 ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΣΠΑ
| 875 πλήρους ωραρίου -ΠΕ01.50, ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, ΠΕ09.50, ΠΕ10.50, ΠΕ13.50 και ΠΕ19-20.50 | 875 πλήρους |
21-9-2016 ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΣΠΑ
| 310 πλήρους ωραρίου- ΠΕ06.50, ΠΕ12.50, ΠΕ14.50, ΠΕ15.50, ΠΕ17.50, ΠΕ18.50 και ΤΕ01.50
| 310 πλήρους-38 272 πλήρους |
22-9-2016 ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΣΠΑ
| 38 πλήρους ωραρίου- ΠΕ18.02.50, ΠΕ18.35.50 και ΤΕ01.19.50 | 38 πλήρους |
23-9-2016 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΣΠΑ
| 241 μειωμένου- ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50 (ακόμη δεν έχει γίνει αναβάθμιση σε πλήρους) | 241 μειωμένου |
7-10-2016 ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΣΠΑ | 209 πλήρους ωραρίου- ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, ΠΕ9.50, ΠΕ10.50, ΠΕ11.01, ΠΕ12.50, ΠΕ14.50, ΠΕ15.50, ΠΕ16.01.50, ΠΕ17.50, ΠΕ18.50, ΠΕ19-20.50 και ΤΕ16.50
| 209 πλήρους |
18-10-2016 ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΣΠΑ
| 77 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ08, ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17.02 και ΠΕ18 Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ | 77 πλήρους |
ΣΥΝΟΛΟ
|
| 1.571 πλήρους 241 μειωμένου |
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Π.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ | ΠΕ60 | ΠΕ70 | ΠΕ73 | ΣΥΝΟΛΟ |
07-09-2016 Α’ ΦΑΣΗ ΕΣΠΑ&ΠΔΕ
| 1.335 | 2.360 |
| 3.695 |
15-09-2016 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ
|
|
| 65 | 65 |
23-09-2016 ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ
| 4 | 1 |
| 5 |
23-9-2016 Β’ ΦΑΣΗ ΕΣΠΑ&ΠΔΕ
| 159 (61 ΕΣΠΑ-98 ΠΔΕ) | 253 (43 ΕΣΠΑ-210 ΠΔΕ)
|
| 412 |
7-10-2016 ΔΥΕΠ
|
| 26 ΑΜΩ -6 αναβαθμίσεις στις 20-10-2016 |
| 26 ΑΜΩ -6 αναβαθμίσεις στις 20-10-2016 |
11-10-2016 Α’ ΦΑΣΗ ΤΑΚΤΙΚΟΣ
| 56 | 99 |
| 155 |
20-10-2016 Α’ ΦΑΣΗ ΖΕΠ ΕΣΠΑ
|
| 424 |
| 424 |
25-10-2016 Β’ ΦΑΣΗ ΔΥΕΠ
|
| 5 ΑΜΩ |
| 5 ΑΜΩ |
ΣΥΝΟΛΟ
| 1.554 | 3.137 & 25 ΑΜΩ | 65 | 4.756 & 25 ΑΜΩ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ | ΠΕ05 | ΠΕ06 | ΠΕ07 | ΠΕ08 | ΠΕ11 | ΠΕ16.01 | ΠΕ18.41 | ΠΕ19-20 | ΠΕ32 | ΣΥΝΟΛΟ |
08-09-2016 ΕΣΠΑ
|
|
|
| 728 |
|
|
|
| 588 | 1.316 |
09-09-2016 ΕΣΠΑ
|
|
|
|
|
|
| 31 |
|
| 31 |
23-09-2016 ΕΣΠΑ
|
42μ | 222 |
105μ |
|
|
|
| 75 |
| 297 147 ΑΜΩ |
30-09-2016 ΕΣΠΑ
|
|
|
|
|
| 261 |
|
|
| 261 |
30-09-2016 ΠΔΕ
|
|
|
|
|
| 43 |
|
|
| 43 |
7-10-2016 ΔΥΕΠ
|
|
13μ |
|
1μ |
11μ |
|
|
4μ |
2μ | - 31 ΑΜΩ |
11-10-2016 ΤΑΚΤΙΚΟΣ
|
|
|
|
| 191 |
| 1 2μ |
| 30π 12μ | 222 14 ΑΜΩ |
11-10-2016 ΠΔΕ | - 36μ | 143 24μ
| - 77μ | 115 15μ | - | 65 21μ | - | 130 20μ | - | 453 193 ΑΜΩ |
ΣΥΝΟΛΟ
|
78μ | 365 37μ |
182μ | 843 16μ | 191 11μ | 369 21μ | 32 2μ | 205 24μ | 618 14μ | 2.623 385 ΑΜΩ |
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
08-09-2016 ΠΔΕ
| 740 πλήρους ωραρίου ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 | 740 |
09-09-2016 ΠΔΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ | 7 πλήρους ωραρίου ΠΕ18.41 | 7 |
23-09-2016 ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
| 12 ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04 11 πλήρους-1 μειωμένου | 11 1 μειωμένου |
23-09-2016 ΤΑΚΤΙΚΟΣ
| 798 πλήρους ωραρίου ΠΕ01, ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ15, ΠΕ18.23, ΠΕ19-20 και ΤΕ01.19 | 798 |
3-10-2016 ΤΑΚΤΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
| 431 πλήρους και μειωμένου ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 και ΤΕ16 290 πλήρους- 141 μειωμένου | 290 141 μειωμένου |
7-10-2016 ΔΥΕΠ
| 16 μειωμένου ωραρίου ΠΕ02 , ΠΕ03
| 16 μειωμένου |
11-10-2016 ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
| 11 ΠΕ01, ΠΕ03, ΠΕ04.04, ΠΕ06, ΠΕ09, ΠΕ16.01, ΤΕ16.01, και ΠΕ20, πλήρους και μειωμένου ωραρίου σε σχολεία αρμοδιότητας Διεύθυνσης Θρησκευτικής
6 πλήρους-5 μειωμένου
| 6 5 μειωμένου |
11-10-2016 ΤΑΚΤΙΚΟΣ
| 269 πλήρους και μειωμένου ωραρίου ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18 και ΤΕ01.19
259 πλήρους-10 μειωμένου | 259 10 μειωμένου |
14-10-2016 ΤΑΚΤΙΚΟΣ | 149 πλήρους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ09, ΠΕ10 και ΠΕ13 | 149 |
14-10-2016 ΠΔΕ | 101 πλήρους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ09, ΠΕ10 και ΠΕ13 | 101 |
ΣΥΝΟΛΟ | 2.534 | 2.361 173 μειωμένου
|
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη