Thumbnail
ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζει να υλοποιεί τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία και τη ριζική αναδιάρθρωση της δομής του Δημόσιου Σχολείου. Με συγκεκριμένες οδηγίες η διοίκηση ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων την υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών στα ΓΕΛ, της Μαθητείας και το κόψιμο των Ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια και της Περιγραφικής Αξιολόγησης των μαθητών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.

Δεν πρόκειται για επιμέρους αλλαγές, αλλά για τμηματική προώθηση ενός συνόλου μέτρων για την εκπαίδευση. Ο υπουργός δήλωσε ,άλλωστε,  ότι το Μάρτιο θα είναι έτοιμες οι νομοθετικές ρυθμίσεις για το Λύκειο με βάση τα πορίσματα του Εθνικού διαλόγου, δηλαδή, οι αλλαγές στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου για Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές, η Αξιολόγηση στελεχών, η Αυτοαξιολόγηση κι η Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας, οι ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων και οι αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές, με παρεμβάσεις στα ΠΔ 50 και 100 (  Μάλιστα σήμερα, με τη γνωστή μέθοδο των διαρροών, είδαν το φως της δημοσιότητας τα προτεινόμενα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου).

 Ας δούμε όμως μια μια όλες τις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας :

Α. Δημιουργικές εργασίες στα Λύκεια

            Οι κυβερνητικοί ιθύνοντες, με την δήθεν επιστημονική κάλυψη του κρατικοδίαιτου ΙΕΠ, επικαλούνται καλλιέργεια «δημιουργικής ικανότητας», ερευνητικού πνεύματος», «ελεύθερης επιλογής θέματος από μαθητές» κλπ.   Εύηχα λόγια που αδυνατούν να κρύψουν πως οι λεγόμενες δημιουργικές εργασίες δεν είναι ούτε δημιουργικές, ούτε ερευνητικές, ούτε εργασίες. Οι οδηγίες τους σκοτώνουν από την εκκίνηση τη μαθητική δημιουργία και το ερευνητικό πνεύμα,  αφού αφορούν τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τη βελτίωση της βαθμολογίας σε αυτά και όχι τις κλίσεις και το μεράκι του μαθητή για τη διερεύνηση σκέψεων και ερωτημάτων από κάποιο επιστημονικό, καλλιτεχνικό αντικείμενο. Είναι φανερό πως δημιουργία και ελεύθερη σκέψη δεν συνάδουν με ανταγωνισμό, αξιολόγηση και βαθμούς. Παράλληλα  δημιουργικότητα και ερευνητικό πνεύμα συνθλίβονται από το πλήθος των μαθητών στα τμήματα, την απουσία εποπτικών μέσων, την έλλειψη βιβλιοθηκών και  εργαστηρίωνπολτοποιούνται  ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την αποστήθιση και δέχονται  τη χαριστική βολή από τη θέσπιση της γνώσης ως δεξιότητες – ντελίβερυ, με καθηγητές να τις μεταφέρουν διαμοιραζόμενοι σε 3 έως 5 σχολεία . Αλλά  και το  ίδιο το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας  υποβαθμίζεται  προς όφελος της τυποποιημένης  διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου», εφόσον σύμφωνα με τους συντάκτες των οδηγιών στόχος είναι να δοθεί «έμφαση περισσότερο στη διαδικασία εκπόνησης… και λιγότερο στην εξαντλητική διερεύνηση του υπό μελέτη θέματος».

Παράλληλα με την εισαγωγή των λεγόμενων δημιουργικών εργασιών το Υπουργείο Παιδείας  προετοιμάζει την κατάργηση των δήθεν πρότζεκτ, εξοικονομώντας 2 ώρες στην Α΄ και 1 ώρα στη Β΄ Λυκείου. Έτσι θα δημιουργήσει εκ νέου πλεονάσματα καθηγητών για να καλύψει τα κενά της νέας σχολικής χρονιάς,  ενώ μεθοδικά, προλειαίνεται το έδαφος για να περάσει στη συνείδηση και την καθημερινή πρακτική των σχολείων η αντιδραστική μεταρρύθμιση που ετοιμάζει με στόχο ένα αριστοκρατικό λύκειο για λίγους, στο πλαίσιο και των υποδείξεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Ας μην ξεχνάμε πως οι βαθμοί στη δημιουργική εργασία και οι εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων περιγράφονταν στο διαβόητο πόρισμα Λιάκου ως μέρος της αξιολόγησης των μαθητών για να πάρουν το «Εθνικό Απολυτήριο» ή το πιστοποιητικό σπουδών.

Οι μαθητικές εργασίες, τέλος, θα συμπεριλαμβάνονται και στον ατομικό φάκελο του μαθητή. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει και αρνητική αξιολόγηση της Δ.Ε εφόσον οι μαθητές θα χωρίζονται σε όσους έχουν γεμάτους τους ατομικούς φακέλους και σε όσους τους έχουν μισο-άδειους ή άδειους.

Β. Θεματική Εβδομάδα στα γυμνάσια

            Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου και του Ι.Ε.Π. που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα Γυμνάσια της χώρας, είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας»(!) στις ενότητες : α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ)έμφυλες ταυτότητες

Η θεματική εβδομάδα αποτελεί εμπαιγμό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των Γυμνασίων. Αφού μειώθηκαν οι ώρες σε Αρχαία, Βιολογία και Οικιακή Οικονομία, ως "ήσσονος σημασίας" μαθήματα,  έρχεται η εγκύκλιος της Θεματικής εβδομάδας να μας αποδείξει, πόση σημασία δίνει το Υπουργείο σε αυτές τις 3 ενότητες για την αναπτυξιακή φάση της προεφηβείας και εφηβείας. Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εξοικονόμησης προσωπικού, βασικές ενότητες μαθημάτων τις μετατρέπει σε "προγράμματα", "μέρες", "εβδομάδες" κλπ, αποκόπτοντας τες από το διδακτικό αντικείμενο. Είναι η παιδαγωγική των σκόρπιων πληροφοριών και κατακερματισμένων γνώσεων, αντί της ολοκληρωμένης ενιαίας γνώσης για όλους.

Πίσω από τα εντυπωσιακά θέματα (έμφυλη ταυτότητα, ομοφοβία κλπ) που δίνουν ένα προφίλ προοδευτισμού,  υπάρχει προχειρότητα, ενώ αφήνεται ανοικτό και το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας «…..εθνικών φορέων και υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και μη κυβερνητικών…..».    Έρχονται λοιπόν, οι Θεματικές εβδομάδες να νομιμοποιήσουν την  εισβολή Μ.Κ.Ο. στα προγράμματα και το περιεχόμενο του σχολείου!...    

 Αξίζει, ακόμη,  να επισημανθεί ότι η σχετική εγκύκλιος  έχει όλο το «πακέτο» για τον εκπαιδευτικό : υποχρεωτική συμμετοχή, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Καταναγκασμός εντατικοποίηση, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, κ.λ.π. Όλα αυτά δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του Υπ. Παιδείας να κατοχυρώσει βήματα στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Το επιχείρημα παλιό και γνωστό: η ανάδειξη "καλών πρακτικών" των σχολείων

Γ. Μαθητεία  και χαρακτηρισμός φοίτησης στα ΕΠΑΛ

Θεσπίζεται ο χαρακτηρισμός φοίτησης των μαθητών των ΕΠΑΛ στη μέση του σχολικού έτους με απώτερο στόχο τη συνένωση- κατάργηση ειδικοτήτων. Το ίδιο άλλωστε το υπουργείο Παιδείας παρά την προσπάθεια για άμβλυνση των  εντυπώσεων το αναφέρει ξεκάθαρα «Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών/ τριών είναι μικρότερος από τους αρχικά εγγεγραμμένους και κάτω από τα ως άνω όρια, βάσει των οποίων διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός, χωρίς να υπάρχει επίπτωση στους μαθητές/ τριες ή στην λειτουργία των τμημάτων, μπορεί ο δεύτερος εκπαιδευτικός να αξιοποιηθεί  για την κάλυψη άλλων εκπαιδευτικών αναγκών (π.χ. τάξη μαθητείας)» .

Με τη μαθητεία  παράλληλα προσφέρουν βορά στις επιχειρήσεις τους μαθητές ως φτηνό, ανειδίκευτο και χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα εργατικό δυναμικό υποβαθμίζοντας συνάμα τα πτυχία ειδικότητας των ΕΠΑΛ και προωθώντας την κινητικότητα (επόπτες μαθητείας) για να καλύψουν τα "πλεονάσματα" σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικοτήτων που τεχνητά δημιούργησε ο ν. 4386/2016.  Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η πρώτη « επιχείρηση» που θα αξιοποιήσει το φθηνό εργατικό δυναμικό είναι το « Δημόσιο» , εφόσον έχουν ήδη προκηρυχτεί 6726 θέσεις μαθητείας- εργασίας σε αυτό .  

 Λαμβάνοντας υπόψη της όλα τα παραπάνω το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων θεωρεί αναγκαία τη δραστηριοποίηση και την άμεση αντίδραση όλων μας  και γι αυτό :

  • καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς του νομού να πάρουν μέρος στη ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ  25/01/2017,  7μμ, στο 1ο Γ/ΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

 

  • Μέχρι τότε καλεί  όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη προχωρήσουν σε καμιά απόφαση ούτε για την ανάθεση Δημιουργικών Εργασιών, ούτε για την οργάνωση της Θεματικής Εβδομάδας ούτε , τέλος, για τη μαθητεία και το χαρακτηρισμό φοίτησης στα ΕΠΑΛ.

 

  • Ενημερώνει τους συναδέλφους ότι η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, σε συνεργασία με άλλες ΕΛΜΕ, επεξεργάζεται σχέδιο πρακτικού απόρριψης, στα πρότυπα του πρακτικού απόρριψης της αυτοαξιολόγησης , των προωθούμενων δράσεων.

 

  • Καλεί τέλος την ΟΛΜΕ να σταθεί στο πλάι των συναδέλφων και απέναντι σε όλα τα προωθούμενα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και  να οργανώσει πανελλαδικά και ενιαία την αντίδραση του κλάδου.




 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες