Με εγκύκλιο στις 23/12/2016 (τελευταία διδακτική ημέρα του 2016) και την ένδειξη <<εξαιρετικά επείγον>> το Υπουργείο ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση, να καταθέσουν μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου σχέδιο εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια πάνω σε τρεις άξονες α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ) έμφυλες ταυτότητες.
Με βάση τα ακόλουθα:
· Για τα θέματα διατροφής, αποφυγής εξαρτησιογόνων ουσιών και ισότητας των δύο φύλων, γινόταν ήδη λόγος υποχρεωτικά στα μαθήματα των Βιωματικών Δράσεων (μάθημα το οποίο καταργήθηκε από φέτος με απόφαση του Υπουργείου βάσει «παιδαγωγικών» όπως ισχυρίστηκε κριτηρίων), της Οικιακής Οικονομίας, της Βιολογίας (οι ώρες των οποίων μειώθηκαν από φέτος με την ίδια απόφαση όπως παραπάνω), της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Γυμναστικής (της οποίας οι ώρες επίσης μειώθηκαν σε προηγούμενες χρονιές), της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, που είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τριών τάξεων του Γυμνασίου και προαιρετικά στα εξωδιδακτικά προγράμματα αγωγής υγείας, που εκπονούνται από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ομάδες μαθητών στις ίδιες σχολικές μονάδες (επίσης έχει περικοπεί δραστικά η δυνατότητα υλοποίησής τους). Ουσιαστικά αποκόπτονται σημαντικά ζητήματα από τη βασική τους διδασκαλία και μετατρέπονται σε «προγράμματα».
· Στα μέσα της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο ζητά να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα για μία εβδομάδα, αδιαφορώντας για τον οποιοδήποτε προγραμματισμό έχουν κάνει ήδη τα σχολεία αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά.
· Οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με πρόσθετα γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου τους, νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα σε μία σχολική χρονιά που το μόνιμο και σταθερό προσωπικό μειώνεται και ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών εργάζεται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία.
· Η ασφυκτική ημερομηνία κατάθεσης (3 Φλεβάρη) του ολοκληρωμένου σχεδιασμού με αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων ανά διδακτική ώρα, ανά διδάσκοντα και ανά τάξη ή τμήμα και με δεδομένο ότι στις 20 Ιανουαρίου λήγει το Α΄Τετράμηνο με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τις επιβεβλημένες διαδικασίες που υλοποιούνται το συγκεκριμένο διάστημα στα Γυμνάσια, δημιουργεί αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων.
· Τα σχολεία υποχρεούνται να υλοποιήσουν όσα περιγράφονται στην εγκύκλιο χωρίς παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια. Χωρίς καμία εξασφάλιση κρατικής χρηματοδότησης (θα υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας) και καμία επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί καλούνται σε ελάχιστο χρόνο να προετοιμάσουν και να αναπτύξουν σε βάθος ζητήματα ευαίσθητα που ενδεχομένως ο τρόπος προσέγγισης να προκαλέσει προβλήματα και αντιδράσεις εντός και εκτός σχολείου.
· Το υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών, εντάσσοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα ελεγχόμενο πλαίσιο με μετρήσιμα αποτελέσματα και δείκτες εισάγοντας τις «καλές πρακτικές» για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Η Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια, οι Δημιουργικές Εργασίες στα Λύκεια και οι επερχόμενες αλλαγές που προωθεί το ΙΕΠ, αποτελούν τμήματα των εκπαιδευτικών <<μεταρρυθμίσεων>>, έτσι όπως έχουν περιγραφεί από τα πορίσματα Γαβρόγλου-Λιάκου σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ.
Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε:
· Ζητούμε από το Υπουργείο
α. Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών επαναφέροντας το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα.
β. Να ανακαλέσει την εγκύκλιο για τη <<θεματική εβδομάδα>> στα Γυμνάσια.
· Να υπάρξει παράταση χρόνου-αναβολή ως προς τις σχετικές διαδικασίες των Συλλόγων Διδασκόντων τουλάχιστον ως την επανατοποθέτηση του υπουργείου σε σχέση με τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ.
· Ζητούμε από την ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της, να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων που διαφωνούν με την υλοποίηση της Θ.Ε. και να καλέσει άμεσα Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ, ώστε να διαμορφωθούν συλλογικά οι θέσεις του κλάδου και να αποφασιστεί το πρόγραμμα δράσης απέναντι στις επικίνδυνες και περίεργες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο.
Για όλα τα παραπάνω θα ζητήσουμε άμεσα συνάντηση και με την Ένωση Γονέων Ορεστιάδας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη