Thumbnail
Β ΕΛΜΕ Εβρου

Το Υπουργείο Παιδείας ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ έστειλε στις 23/12/2016 στα σχολεία οδηγίες για την εκπόνηση των «Δημιουργικών Εργασιών» (Δ.Ε.) στα ΓΕΛ (αρ.8 ΠΔ 46/2016) με τη διαδικασία ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε! Οι οδηγίες ακολουθούν παλαιότερες προτάσεις από το 1994 και δεν αποτελούν παρά αντιγραφή του Π.Δ. 60/2006, αρ.8, το οποίο δεν εφαρμόστηκε ποτέ, προφανώς γιατί οι εμπνευστές του κατάλαβαν πως αυτό ήταν αδύνατο να υλοποιηθεί στην υπάρχουσα δομή και λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Θεωρούμε ότι οι οδηγίες είναι ανεφάρμοστες, χωρίς παιδαγωγικό όφελος και η προχειρότητα της διαδικασίας με την οποία επιχειρεί το Υπουργείο να την υλοποιήσει δημιουργεί χάος στη λειτουργία των σχολείων.

Υπογραμμίζουμε την αξία των εργασιών στη διδακτική διαδικασία και ότι παρά την  έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης και στήριξης του διδακτικού τους έργου από το Υπουργείο Παιδείας, πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τις εργασίες αυτές στην καθημερινότητα της τάξης.

Με βάση τα ακόλουθα:

·         Οι εκφράσεις περί «δημιουργικής ικανότητας», «ερευνητικού πνεύματος», «ελεύθερης επιλογής θέματος από μαθητές» κλπ δεν ευσταθούν, διότι οι συγκεκριμένες εργασίες αφορούν μόνο στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, αποσκοπούν στη βελτίωση της βαθμολογίας και δεν έχουν να κάνουν με τις κλίσεις και το μεράκι του μαθητή για τη διερεύνηση σκέψεων και ερωτημάτων. Η επιλογή θέματος από τους μαθητές δεν έχει καμία σχέση με τα πραγματικά ενδιαφέροντά τους, αφού καλούνται να δηλώσουν τρία θέματα και… «όποιο κάτσει». Οι Σύλλογοι διδασκόντων με αδιευκρίνιστα κριτήρια, καλούνται να αποφασίσουν με ποιο τελικά θέμα θα ασχοληθεί ο κάθε μαθητής, εκτός αν το Υπουργείο θεωρεί παιδαγωγικό κριτήριο να επιλέξει ο διδάσκων ποιους μαθητές θα κρατήσει (!!), όπως αναφέρει το Π.Δ 46/2016.

·         Οι μαθητικές εργασίες καταχωρούνται με ποσοτικά δεδομένα στις φόρμες που περιέχονται στις οδηγίες και συμπεριλαμβάνονται στον ατομικό φάκελο του μαθητή. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει και αρνητική αξιολόγηση για την Δ.Ε.

·         Η υποδομή των σχολείων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους διεργασίες. Σε ποιες βιβλιοθήκες, με ποια εποπτικά μέσα, σε ποια εργαστήρια και με ποια υλικοτεχνική υποδομή θα υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες δράσεις;

·         Οι Σύλλογοι Διδασκόντων επωμίζονται νέα γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην ήδη πολύ επιβαρυμένη καθημερινότητά τους. Kαλούνται να φορτωθούν όλη τη γραφειοκρατία που προκύπτει (θέματα, ομαδοποίησή τους, κατανομή μαθητών, αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων, συνεδριάσεις, συμπλήρωση φορμών κλπ), όταν μεγάλο κομμάτι εκπαιδευτικών περιφέρεται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία. Με βάση τις οδηγίες «η τελική διευθέτηση… εναπόκειται στο Σύλλογο Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας». Αυτή η παρωδία δημιουργικής εργασίας αποτελεί στην ουσία αύξηση του διδακτικού ωραρίου και απλήρωτη εργασία των εκπαιδευτικών, αφού όλη η προετοιμασία της θα γίνεται εκτός διδακτικού ωραρίου.

·         Ο παιδαγωγικός και επιστημονικός ρόλος του σχολείου και των εκπαιδευτικών ευτελίζεται όταν σε μεικτά τμήματα των 27 μαθητών μέσα σε δύο 7ωρα και αφού εξαιρεθούν οι διδάσκοντες στη Γ΄ Λυκείου και οι περιφερόμενοι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές θα ταξινομήσουν το υλικό, θα το επεξεργαστούν και τη δεύτερη μέρα θα το συνθέσουν και θα το παρουσιάσουν, χωρίς απαραίτητα ο εποπτεύων καθηγητής να είναι και ο επιβλέπων για το σύνολο του τμήματος.

Η Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια, οι Δημιουργικές Εργασίες στα Λύκεια και οι επερχόμενες αλλαγές που προωθεί το ΙΕΠ, αποτελούν τμήματα των εκπαιδευτικών <<μεταρρυθμίσεων>>, έτσι όπως έχουν περιγραφεί από τα πορίσματα Γαβρόγλου-Λιάκου σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ.

Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε:

·                     Ζητούμε από το Υπουργείο

α. Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών επαναφέροντας το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα.

β Να ανακαλέσει την εγκύκλιο για τις Δημιουργικές Εργασίες.

Να υπάρξει παράταση χρόνου-αναβολή ως προς τις σχετικές διαδικασίες των Συλλόγων Διδασκόντων τουλάχιστον ως την επανατοποθέτηση του υπουργείου σε σχέση με  τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ.

·                     Ζητούμε από την ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της, να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων που διαφωνούν με την υλοποίηση των Δ.Ε και να καλέσει άμεσα Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ, ώστε να διαμορφωθούν συλλογικά οι θέσεις του κλάδου και να αποφασιστεί το πρόγραμμα δράσης απέναντι στις επικίνδυνες και περίεργες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο.

Για όλα τα παραπάνω θα ζητήσουμε άμεσα συνάντηση και με την Ένωση Γονέων Ορεστιάδας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μπουλινγκ
Πάτρα: Παρέμβαση Εισαγγελέα για το περιστατικό bullying εις βάρος μαθητή σε σχολική εκδρομή
Από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει διαταχθεί έρευνα προκειμένου να ριχθεί άπλετο φως στην υπόθεση
Πάτρα: Παρέμβαση Εισαγγελέα για το περιστατικό bullying εις βάρος μαθητή σε σχολική εκδρομή
μαθητες
Γυμνάσιο Ρίου: Επίσκεψη αγάπης στο Κωνσταντοπούλειο Ευγηρείο Πατρών
Σκοπός ήταν να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση στα παιδιά και να προαχθεί η επικοινωνία και οι δεσμοί μεταξύ των γενεών
Γυμνάσιο Ρίου: Επίσκεψη αγάπης στο Κωνσταντοπούλειο Ευγηρείο Πατρών