Η κατάργηση του καθηκοντολογίου και η δημιουργία ενός νέου, δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου για τη διοίκηση των σχολείων και την επιλογή των στελεχών, είναι ένα από τα πάγια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Το δημοκρατικό σχολείο, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, αποτελεί θέση του κλάδου, ψηφισμένη από Συνέδρια και Γ. Συνελεύσεις Προέδρων.
Η επιλογή διευθυντών/ντριών από τους Συλλόγους που ξεκίνησε το 2015 αποτέλεσε μία δημοκρατική τομή στη διοίκηση των σχολείων, αφού δόθηκε η δυνατότητα -αν και όχι πλήρως- στους Συλλόγους Διδασκόντων να συμμετέχουν στην επιλογή των διευθυντών τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων αντιμετώπισε θετικά και πολλές φορές με ανακούφιση την ψηφοφορία. Δεν δημιουργήθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα στα σχολεία ούτε οδηγηθήκαμε σε μαζικές εκκαθαρίσεις.
Πρόσφατα το Συμβούλιο Της Επικρατείας (Σ.τ.Ε.) έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικό να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί στην επιλογή των διευθυντών των σχολείων, αποφαινόμενο ότι ο Σύλλογος διδασκόντων δεν αποτελεί «κατάλληλο όργανο που συγκροτείται και λειτουργεί με εχέγγυα αξιοκρατίας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας, όπως είναι τα καθιερωμένα συμβούλια της Διοικήσεως». Με λίγα λόγια, το Σ.τ.Ε. αναγνωρίζει «αμεροληψία και αντικειμενικότητα» στα γνωστά από το παρελθόν Συμβούλια κρίσης, τα οποία «έκριναν αξιοκρατικά» τους υποψήφιους μέσω ολιγόλεπτων συνεντεύξεων, πριμοδοτώντας κυρίως κομματικές επιλογές, πράγμα που κατήγγειλαν πάμπολλες φορές οι συνδικαλιστικοί μας φορείς.
Φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θεωρούνται από το Σ.τ.Ε. τόσο άξιοι, για να συμμετέχουν στην επιλογή των διευθυντών τους, ενώ είναι συνταγματικό οι ίδιοι οι δικαστές, να επιλέγουν τους δικούς τους προϊσταμένους (ν. 3841/2010). Ωστόσο, αναρωτιέται κανείς, υπάρχει πιο έγκυρη άποψη για την ικανότητα ενός διευθυντή σχολείου από αυτή όσων συνεργάζονται μαζί του, δηλαδή του Συλλόγου Διδασκόντων;
Η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ πρέπει να αφυπνίσει τον κλάδο, έτσι ώστε να αποτρέψει οποιοδήποτε πισωγύρισμα και να αγωνιστεί για μια μεγαλύτερη δημοκρατική αλλαγή στο χώρο του σχολείου.
• Ζητάμε από την κυβέρνηση να μην εγκαταλείψει την επιλογή για συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών.
• Διεκδικούμε την κατάργηση του καθηκοντολογίου και η δημιουργία ενός δημοκρατικού πλαισίου διοίκησης που θα αναβαθμίζει το Σύλλογο διδασκόντων, δίνοντάς του αποφασιστικές αρμοδιότητες.
• Απαιτούμε από την ΟΛΜΕ να πάρει θέση υπερασπίζοντας τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή των διευθυντών τους.
Υμηττός 4 / 5 / 2017
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη