Το Υπουργείο Παιδείας, υλοποιώντας με απαράμιλλη προσήλωση τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει με το 3ο μνημόνιο και στα πλαίσια της συνεχούς υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης και της δημοσιονομικής προσαρμογής, συνεχίζει να παίρνει μέτρα τα οποία πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και συγχρόνως καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Έτσι μετά τα μέτρα που πήρε πριν ένα ακριβώς χρόνο (μείωση ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια, περικοπές τμημάτων στα Αγγλικά, αφαίρεση του 3ωρου από τον υπεύθυνο εργαστηρίων, συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων και τομέων στα ΕΠΑΛ κ.α.), όλα επενδεδυμένα με εκπαιδευτικό μανδύα και τα οποία οδήγησαν στην εξαφάνιση μερικών χιλιάδων θέσεων εργασίας, προωθεί και για το σχολικό έτος 2017-2018, με μια σειρά ανατροπών (στην Ειδική Αγωγή, στη β’ ξένη γλώσσα, στα ΕΠΑΛ) νέες περικοπές τμημάτων, δημιουργώντας εκ νέου τεχνητά πλεονάσματα εκπαιδευτικών, που θα έχουν ως αποτέλεσμα λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών και μεγαλύτερη ευελιξία του μόνιμου προσωπικού.
Και έπεται συνέχεια, αφού μέσα στο καλοκαίρι, με κλειστά σχολεία, ετοιμάζεται να νομοθετήσει τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο Λύκειο και να αρχίσει την υλοποίηση του τριετούς σχεδίου που έχει ετοιμάσει σύμφωνα και με τις επιταγές του ΟΟΣΑ.
Σε ό,τι αφορά την ξενόγλωσση δημόσια εκπαίδευση, με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση, θέτει ακόμα πιο αυστηρά κριτήρια για τη συγκρότηση τμημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα. Πιο συγκεκριμένα:
- Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι (με ελάχιστες εξαιρέσεις) να συνεχίσουν έως τη Γ΄ Γυμνασίου τη β΄ ξένη γλώσσα που «επέλεξαν» στην Ε΄ Δημοτικού.
- Στα μικρά σχολεία με ένα τμήμα γενικής παιδείας θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα ξένη γλώσσα με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών (ακόμα και με έναν μαθητή διαφορά) και αν ισοψηφούν τότε θα διδαχθούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες στη Διεύθυνση.
- Στα σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα, τα παράλληλα τμήματα της β’ ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα της γενικής παιδείας.
- Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου δεν έχουν καλυφθεί τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών, οι μαθητές υποχρεούνται να διδαχθούν την β’ ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες ώρες.
Δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση:
- αφαιρεί από τους μαθητές το κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της β’ ξένης γλώσσας και μάλιστα τους εξαναγκάζει να αλλάξουν ξένη γλώσσα στην περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχος εκπαιδευτικός
- περικόπτει τα τμήματα της β’ ξένης γλώσσας, αν αυτά ξεπερνούν τα τμήματα γενικής παιδείας (αντίστοιχη απόφαση εφαρμόστηκε τη φετινή χρονιά και για τα Αγγλικά)
- δημιουργεί πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς
- οδηγεί στη σύσταση αποκλειστικά γαλλόφωνων ή γερμανόφωνων τάξεων και σχολείων, ιδιαίτερα στην επαρχία
- καθιστά ανέφικτη πρακτικά τη δυνατότητα σύνδεσης της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
- ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό και ωθεί τους μαθητές στην ιδιωτική ξενόγλωσση εκπαίδευση, αν επιμείνουν να διδαχθούν τη ξένη γλώσσα επιλογής τους.
Οι καθηγητές των ξένων γλωσσών θα πρέπει να επιδείξουν, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα, αφού θα αναγκαστούν να διδάξουν σε υπεράριθμα τμήματα, σε μαθητές με διαφορετικό επίπεδο γλωσσομάθειας, σε τρία, τέσσερα ακόμα και πέντε σχολεία. Επιπλέον για να είναι σίγουρο το Υπουργείο Παιδείας για την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης, αφαιρεί τη δυνατότητα συγκρότησης των τμημάτων από τον Σύλλογο Διδασκόντων (το ρόλο του οποίου υποτίθεται ότι θέλει να αναβαθμίσει) και τη μεταβιβάζει πλήρως στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να «κλειδώσουν» τα τμήματα μέχρι τις 30 Ιουνίου.
Απαιτούμε:
- Να αποσυρθεί άμεσα η Υπουργική Απόφαση και να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα με βάση τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Να καλυφθούν ΤΩΡΑ όλα τα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Αλιμήσης Τάσος Αρμυριώτης
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
με έκπληξη είδαμε ότι σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 53476/ΓΔ4/28-3-2017 αφαιρείται και από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Β’ Ξένης Γλώσσας, όπως έγινε πέρυσι με την Υπουργική Απόφαση 70691/Δ1/26-4-2016 για τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Ε΄ Δημοτικού και είχε σαν αποτέλεσμα άνω του ενός τρίτου των μαθητών/μαθητριών της Ε’ τάξης να μην διδαχθούν την ξένη γλώσσα της επιλογής τους.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση:
- Στα Γυμνάσια όπου λειτουργούν δύο ή περισσότερα τμήματα γενικής παιδείας δημιουργούνται στην Α΄ τάξη παράλληλα τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας, ο αριθμός των οποίων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αντίστοιχο αριθμό των τμημάτων γενικής παιδείας της συγκεκριμένης τάξης.
- Στα Γυμνάσια όπου λειτουργεί ένα τμήμα γενικής παιδείας οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης διδάσκονται τη δεύτερη ξένη γλώσσα που πλειοψηφεί.
Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτες τις εν λόγω υπουργικές αποφάσεις και απαιτούμε την άμεση ανάκλησή τους διότι:
- Η εφαρμογή και των δύο Υπουργικών Αποφάσεων από το σχολικό έτος 2017-18 καταργεί κάθε έννοιας ισονομίας στην ελληνική εκπαίδευση, υποβαθμίζει περαιτέρω την παροχή ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και δημιουργεί αρνητικό μαθησιακό και παιδαγωγικό κλίμα στερώντας τα κίνητρα μάθησης, καθώς κάποιοι μαθητές θα διδάσκονται την ξένη γλώσσα επιλογής τους, κάποιοι άλλοι στην Ε' τάξη του Δημοτικού θα υποχρεωθούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν και φθάνοντας Α΄ Γυμνασίου, κάποιοι θα αναγκαστούν να αλλάξουν ξανά γλώσσα.
- Η ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να ταυτίζονται αριθμητικά τα τμήματα Β΄ ξένης γλώσσας μιας τάξης με τα υφιστάμενα τμήματα γενικής παιδείας, οδηγεί πλέον στη σύσταση αποκλειστικά γαλλόφωνων ή γερμανόφωνων τάξεων και σχολείων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, εξέλιξη που με τους αγώνες μας την περίοδο 2011-12 είχαμε αποτρέψει.
- Ανατρέπει για πολλοστή φορά τον οικογενειακό προγραμματισμό αναφορικά με την επιθυμητή επιλογή της εκάστοτε Β’ ξένης γλώσσας.
- Δεν επιτρέπει την παροχής μιας σταθερής, ποιοτικής και πιστοποιήσιμης Ξενόγλωσσης Παιδείας μέσα από τις δομές της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης στην χώρα μας, αναιρώντας στην πράξη τη δέσμευση της Πολιτείας για άμεση και ουσιαστική αναμόρφωσή της. Καθιστά ανέφικτη τη δυνατότητα σύνδεσης της παρεχόμενης Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Κ.Π.Γ.).
- Απαξιώνεται πλήρως το μάθημα της Β΄ ξένης γλώσσας και οι λειτουργοί του, σε μια εποχή που η γνώση ξένων γλωσσών αποτελεί έναν από τους Πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η προσπάθεια για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε μια σειρά σημαντικών τομέων (π.χ. τουρισμός, ένταξη ποιοτικών ελληνικών προϊόντων στις ξένες αγορές).
- Αντίκειται στην έμπρακτη εφαρμογή της Πολιτικής Προαγωγής της Πολυγλωσσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης την οποία έχει συνυπογράψει και η Ελλάδα.
Τοπική Επιτροπή Φθιώτιδας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη