Στο ίδιο έργο θεατές, όπως και στην περυσινή σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας με ένα απαράδεκτο και αλλοπρόσαλλο έγγραφο ζητάει να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά με μια εντελώς παράτυπη και αδιαφανή διαδικασία.
Συγκεκριμένα ζητάει απ' τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ( ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ) να συνεδριάσουν για να ανακοινώσουν κενά και πλεονάσματα στις σχολικές μονάδες, αλλά και να τοποθετήσουν σε αυτά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΔΣΕ-ΠΥΣΠΕ, έχουν αποσπαστεί, κλπ, στο διάστημα από 28/8/2017 έως 31/8/2017. Όλα αυτά πριν ακόμη ανοίξουν τα σχολεία και ενώ ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις απ’ το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, που όλως τυχαίως αναμένονται προς το τέλος Αυγούστου και οι άδειες των εκπαιδευτικών δεν είναι γνωστές στις Διευθύνσεις. Με τι στοιχεία θα συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ αυτό το διάστημα και τι χρονικό διάστημα θα έχουν στη διάθεσή τους για να τα επεξεργαστούν και μάλιστα πριν ανοίξουν επίσημα τα σχολεία;
Σύμφωνα με το έγγραφο του Υπουργείου, την 1η Σεπτέμβρη θα συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων για να κάνουν... κατανομή μαθημάτων χωρίς ακόμη να έχουν ολοκληρωθεί τα τμήματα των σχολείων τους (Γενικής, Κατευθύνσεις, Ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ κλπ) για να.... στείλουν κενά πλεονάσματα και τους λειτουργικά υπεράριθμους, ενώ τα κενά και πλεονάσματα θα έχουν ήδη ανακοινωθεί….. και σ’ αυτά ήδη θα έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί.
Επιπρόσθετα το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να παρατυπήσουν – παρανομήσουν, δηλαδή να μην εφαρμόσουν το ΠΔ 50/1996 που ορίζει ότι οι οργανικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολική μονάδα στην αντίστοιχη διαδικασία του Ιουνίου και εξακολουθούν να είναι λειτουργικά υπεράριθμοι καλούνται με αίτησή τους να καλύψουν, κατά προτεραιότητα, κενά στις σχολικές μονάδες. Και βεβαίως όλοι γνωρίζουμε ότι το σύνολο των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών παρουσιάζεται αφού ανοίξουν τα σχολεία και αφού γίνουν οι αναθέσεις μαθημάτων.
Μάλιστα την ίδια ημερομηνία (1/9/2017) θα πρέπει να συνεδριάσουν με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης από κοινού τα ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ «προκειμένου να αποφανθούν για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».
Πώς είναι δυνατόν μέσα σ’ αυτό το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές με νόμιμο και διαφανή τρόπο;
Φυσικά και δεν είναι δυνατόν. Άλλωστε ο πραγματικός στόχος βρίσκεται αλλού.
Με την εγκύκλιο αυτή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με πραξικοπηματικό τρόπο να φέρει τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων γεγονότων.
Το Υπουργείο Παιδείας με την πολιτική των μηδενικών διορισμών και την ελαχιστοποίηση των αναπληρωτών στοχεύει να συνεχίσει τη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μη ολοκλήρωση των διαδικασιών των εγγραφών και τη συμπίεση των τμημάτων των σχολείων, που θα οδηγήσει και σε αύξηση του αριθμού μαθητών στην τάξη.
Επιπλέον με την τακτική του αυτή το Υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι θα αποφύγει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και ότι θα δείξει προς την κοινωνία ότι με την έναρξη των μαθημάτων «όλα θα λειτουργούν κανονικά», όταν αυτό που κάνει στην πραγματικότητα είναι με όσο γίνεται λιγότερο προσωπικό και με απόλυτη ευελιξία στη διαχείριση των εκπαιδευτικών να λειτουργήσει τα σχολεία, χωρίς να ενδιαφέρεται για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Τα σχολεία θα έπρεπε να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο έχοντας το υπουργείο πρώτα προσλάβει 20.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς που το ίδιο έχει προσδιορίσει ως πραγματικές ανάγκες.
Επίσης θα έπρεπε να είχε ολοκληρώσει τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις –αποσπάσεις) έως το τέλος Ιουνίου.
Θα έπρεπε να είχε αποδεχθεί τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών και για επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Τα μαθήματα και οι αναθέσεις τους από τους εκπαιδευτικούς να μην καθορίζονται από τα μνημόνια και τα δημοσιονομικά σύμφωνα, αλλά από τις πραγματικές παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες.
Απαιτούμε από το Υπ. Παιδείας να αποσύρει αμέσως αυτή την εγκύκλιο
Καλούμε τους Δ/ντές Εκπαίδευσης και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ να σεβαστούν τον κλάδο, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να μην προχωρήσουν σε αποφάσεις αγνοώντας τον. Ο κλάδος με τους αγώνες του έχει κατακτήσει συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες για τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Προς αυτή την κατεύθυνση καλούμε:
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ να καταγγείλει την παραπάνω διαδικασία και να πραγματοποιήσει μαζί με τη ΔΟΕ άμεσα παράσταση στο Υπουργείο Παιδείας ζητώντας την απόσυρση της εγκυκλίου.
Ταυτόχρονα καλούμε τους αιρετούς, τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους εκπαιδευτικούς, να ακυρώσουν οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής των παραπάνω, με παραστάσεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, για να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη