Το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζει να υλοποιεί τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία και τη ριζική αναδιάρθρωση της δομής του Δημόσιου Σχολείου. Με συγκεκριμένες οδηγίες η διοίκηση «επιμορφώνει» τους συναδέλφους των ΓΕΛ στην υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών .
Δεν πρόκειται για επιμέρους αλλαγές, αλλά για τμηματική προώθηση ενός συνόλου μέτρων για την εκπαίδευση. Άρχισαν να υλοποιούν και ετοιμάζουν νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για το Λύκειο με βάση τα πορίσματα του Εθνικού διαλόγου, δηλαδή, οι αλλαγές στη Ά, Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου για Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές, η Αξιολόγηση στελεχών, η Αυτοαξιολόγηση κι η Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας, οι ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων και οι αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές, με παρεμβάσεις στα ΠΔ 50 και 100
Οι δημιουργικές εργασίες ως μέσο καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αποτελούν παλιό αίτημα του κλάδου.
Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και το ρόλο που πρέπει να έχουν.
Όμως:
- Οι «Δημιουργικές εργασίες» αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα αφού καθορίζεται σαφώς ότι αφορούν στη βελτίωση της βαθμολογίας γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Υποβαθμίζεται με άλλα λόγια το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας προς όφελος της τυποποιημένης διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου».
- Η υποδομή των σχολείων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους διεργασίες. Σε ποιες βιβλιοθήκες, με ποια τα εποπτικά μέσα, σε ποια εργαστήρια και με ποια υλικοτεχνική υποδομή θα υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες δράσεις;
- Οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται επιπλέον γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην ήδη πολύ επιβαρυμένη καθημερινότητά τους, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας περιφέρονται σε πάνω από 3 σχολεία και ο σταθερός αριθμός καθηγητών στο κάθε σχολείο που θα επωμισθεί αυτή τη διαδικασία οργάνωσης και διεκπεραίωσης των «Δημιουργικών Εργασιών» θα είναι ακόμη μικρότερος από άλλες χρονιές.
- Στην ουσία αυτή η διαδικασία, που έχει όλα τα στοιχεία της «αντικειμενικότητας» κατά ΟΟΣΑ και υπολογίζεται στην απόκτηση απολυτηρίου και κατ’ επέκταση και στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα χρησιμοποιηθεί και ως μηχανισμός κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων που θα συνδέεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Συνάδελφοι:
Απέναντι σ’ αυτή την οργανωμένη επίθεση που δεχόμαστε σηκώνουμε κεφάλι!
Με σκληρούς αγώνες καθυστερήσαμε και ανατρέψαμε μέτρα όπως η αξιολόγηση και οι διαθεσιμότητες. Ορθώνουμε πάλι ανάστημα. Δεν αποδεχόμαστε το μέλλον που ετοιμάζουν για μας και τους μαθητές μας. Γνωρίζουμε ότι την περσινή χρονιά μεγάλο τμήμα του κλάδου αντιστάθηκε στην εφαρμογή των «δημιουργικών εργασιών».»
Η ΑΈΛΜΕ Αχαΐας καλύπτει συνδικαλιστικά όσους συνάδελφους δεν μετάσχουν στα «σεμινάρια»
και καλεί τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να πράξουν το ίδιο.
Διεκδικούμε:
Ετήσια και περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη