Το Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ σε συνεδρίαση του στις 20/10 συζήτησε τις παραβιάσεις της χωροταξικής και της ισότιμης κατανομής των μαθητών στα σχολεία του 2ου Γ/Σ Ωραιοκάστρου, του 5ου Γ/Σ Ωραιοκάστρου, του 1ου και 2ου ΓΕΛ Αμπελοκήπων, στη βάση των στοιχείων που τα ίδια τα σχολεία διέθεσαν στην ΕΛΜΕ.
Κατά συνέπεια, συμφωνεί με τις εκτιμήσεις των συλλόγων τους ότι η αρχική κατανομή, όπως αυτή προτάθηκε από τις δημοτικές αρχές και εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης, δεν τηρήθηκε και παραβιάζεται σε βάρος τους.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επιβεβαιώνει τις πάγιες θέσεις του για τη χωροταξική κατανομή. Αυτές είναι: διαφανείς διαδικασίες, αντικειμενικότητα και ισοτιμία στην κατανομή των μαθητών, καθώς και επίδειξης συλλογικού πνεύματος από τα σχολεία και καλλιέργειας κλίματος συνεργασίας μεταξύ των σχολείων, των διοικήσεων τους και των συλλόγων διδασκόντων και αποφυγής καλλιέργειας κλίματος ανταγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα :
- Τα απολυτήρια των δημοτικών σχολείων και των Γυμνασίων πρέπει να κατανέμονται με διαφανείς διαδικασίες από τις Δημοτικές αρχές και από την Δ/ση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, που έχει και την ευθύνη της τελικής έγκρισης των οποιοδήποτε προτάσεων.
- Τα σχολεία υποδοχής των μαθητών πρέπει να θεωρούνται ισότιμα στην κατανομή των μαθητών και να αντιμετωπίζονται όλα με παρόμοιο τρόπο και να μη δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις.
- Όλα τα σχολεία είναι ισότιμα και δεν πρέπει να κατηγοριοποιούνται. Η κατανομή των απολυτηρίων χρειάζεται να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων και όχι τη συρρίκνωση τους.
- Οι μετεγγραφές δε λύνουν προβλήματα, όταν γίνονται χωρίς κριτήρια. Αντίθετα, δημιουργούν νέα. Η ύπαρξη σχολείων σε κάθε γειτονιά που εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, δεν μπορεί να απειλείται.
- Να διαφυλάσσεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων από παρεμβάσεις γονέων που με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και χωρίς ουσιαστικούς λόγους απαιτούν τη μεταγραφή των παιδιών τους.
Η άνιση κατανομή των μαθητών στα σχολεία ανοίγει δρόμους για την ελεύθερη επιλογή σχολείων και κατηγοριοποίησή τους, για το σχολείο της αγοράς, για «καλά» σχολεία και για σχολεία «β΄ κατηγορίας» όπου δεν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα ούτε οι μαθητές, ούτε οι εκπαιδευτικοί.
Οι Επιτροπές παιδείας όσων δήμων πήραν αποφάσεις για ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους μαθητές θα πρέπει να αλλάξουν άμεσα την απόφασή τους γιατί θα έχουν τη συνευθύνη στην προώθηση στρατηγικών που κατηγοριοποιούν τα σχολεία.
Το Δ.Σ. εκτιμάει ότι ο ρόλος της Δ/σης Β/θμιας Εκπ/σης δεν είναι απλά επιτελικός, είναι ουσιαστικός. Κι αφορά τόσο στην τήρηση της αντικειμενικότητας και ισοτιμίας στην κατανομή που γίνεται από τις δημοτικές αρχές, όσο και στην έγκαιρη παρέμβασή της, όταν αυτή παραβιάζεται.
Συνεπώς, θεωρεί ότι πρέπει να αποκατασταθούν οι αδικίες σε βάρος των προαναφερόμενων σχολείων, τα οποία ήδη έχουν απευθυνθεί στη Διεύθυνση για τη μη τήρηση των αρχικών κατανομών. Προτείνει στη Διεύθυνση να πάρει πρωτοβουλίες κοινών συναντήσεων της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης, των Δημοτικών αρχών, των Διευθυντών των σχολείων που τους αφορά η κατανομή των μαθητών και εκπροσώπων των συλλόγων διδασκόντων τους. Ή να διοργανώσει οποιαδήποτε άλλη πρωτοβουλία, όπου θα κατατεθούν όλες οι απόψεις και οι προτάσεις, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ανταποκριθεί σε προσκλήσεις συμμετοχής στις πρωτοβουλίες που θα πάρει η Διεύθυνση. Τις επόμενες ημέρες θα ζητήσει να συναντηθεί με τη Δ/ση Β/θμιας για να συζητήσει τις προτάσεις που καταθέτει. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη