Thumbnail
Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης

Πίσω από την εικονική πραγματικότητα που προσπαθεί να καλλιεργήσει το υπουργείο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την υποτιθέμενη εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων κρύβεται η αθλιότητα της ελαστικής εργασίας και της μόνιμης αναπλήρωσης που βιώνουν κάθε χρόνο πάνω από 20.00 εκπαιδευτικοί. Τα σχολεία ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα λειτουργούν αποκλειστικά με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που μετακινούνται κάθε χρόνο από νησί σε νησί με μια βαλίτσα στο χέρι, κρατώντας ωστόσο όρθιο το δημόσιο σχολείο παρά την κυβερνητική πολιτική της δημοσιονομικής προσαρμογής και της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου.

Η αδυναμία των συναδέλφων μας στα πολύ τουριστικά νησιά, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη αλλά και η Πάρος, να βρουν στέγη (φαινόμενο εντονότατο τα τελευταία χρόνια) αποτυπώνει την πραγματικότητα των εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο σχολείο αλλά συνακόλουθα και την υπονόμευση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Κυβέρνηση και τοπική αυτοδιοίκηση είναι το ίδιο συνυπεύθυνοι.

Η κυβέρνηση από τη μία διαιωνίζει το καθεστώς των μηδενικών διορισμών, την ίδια στιγμή που ο νόμος 4483/2017 για «Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. ορεινών και νησιωτικών περιοχών» δεν εφαρμόζεται. Στο άρθρο 32 του παραπάνω νόμου επισημαίνεται ότι «οι νησιωτικοί δήμοι με πληθυσμό μικρότερο των 18.000 κατοίκων, καθώς και τα Ν.Π.Δ.Δ. των δήμων αυτών, μπορεί να παρέχουν δωρεάν σίτιση και κατάλληλο κατάλυμα διαμονής στους υπαλλήλους τους, τους ιατρούς και νοσηλευτές του Κέντρου Υγείας, και των δημόσιων νοσοκομείων, το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του Ε.Κ.Α.Β., τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων».

Οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης από την άλλη θα πρέπει να μας ενημερώσουν, και κυρίως τους δημότες τους, τι έκαναν και ποια πίεση άσκησαν για την εφαρμογή της συγκεκριμένης νομοθετικής ρύθμισης. Η δημόσια εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί όπως πολλάκις η τουριστική βιομηχανία των νησιών, δηλαδή ευέλικτα και ελαστικά. 

Δεν θέλουμε να μας υιοθετήσει κανένας, όπως κάποιος φαιδρός της τοπικής αυτοδιοίκησης στις Κυκλάδες ισχυρίστηκε,  θέλουμε ως εργαζόμενοι, ως άνθρωποι της μόρφωσης και της παιδείας να ζούμε με αξιοπρέπεια για να μπορούμε να καλλιεργήσουμε την αξιοπρέπεια, την υπερηφάνεια και την αγωνιστικότητα στους μαθητές μας.

Προτάσεις επίλυσης του ζητήματος στέγασης των εκπαιδευτικών στις Κυκλάδες υπάρχουν πολλές, όπως:

• Διάθεση από το ΥΠ.ΕΣ. προς τους Δήμους κονδυλίου «ειδικού σκοπού» που θα χρησιμοποιηθεί για τη μίσθωση κατοικιών.

• Πίεση προς τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες με εξάρτηση της αδειοδότησής τους από τη διάθεση του 5% των δωματίων τους για τη στέγαση υπαλλήλων, με λογικό αντίτιμο.

• Ανέγερση κατοικιών σε δημόσιους χώρους που υπάρχουν ήδη, σε οικόπεδα που μπορεί να ζητηθεί η παραχώρησή τους από την εκκλησία και άλλους χώρους που θα πρέπει να εξευρεθούν.

Οι πιέσεις του Υπουργού Εσωτερικών για διάθεση επιδόματος από τους Δήμους της τάξης των 100 ευρώ ανά υπάλληλο το μήνα (κάτι για το οποίο συμφώνησε ο δήμαρχος Μυκόνου), είναι βέβαιο ότι σε καμία περίπτωση δε λύνουν το πρόβλημα και αποτελούν επικοινωνιακό παιχνίδι. Ο δήμαρχος Σαντορίνης δήλωσε ότι ο Δήμος διαθέτει το συνολικό ποσό (500.000 ευρώ το χρόνο) για την ανέγερση κατοικιών εφόσον του παραχωρηθούν από το κράτος οι σχετικοί χώροι. Ο Δήμος Πάρου έχει κάποια πρόβλεψη ή πρόταση σχετική για ένα πρόβλημα που εντείνεται κάθε χρόνο κι εδώ όλο και περισσότερο;

Βέβαια, η πρόθεση της κυβέρνησης  και των Δήμων για ανέγερση κατοικιών είναι πολύ θετική αν δεν μείνει μόνο στα λόγια, αλλά θα χρειαστούν χρόνια και μέχρι τότε είναι απαραίτητη η εφαρμογή πιο βραχυπρόθεσμων μέτρων. 

Ένα βραχυπρόθεσμο μέτρο θα ήταν ο Δήμος να καταρτίσει μία λίστα με ιδιοκτήτες κατοικιών προς ενοικίαση από τους εκπαιδευτικούς σε λογική τιμή, την οποία θα μπορούν να συμβουλεύονται οι νεοερχόμενοι, με κίνητρα βέβαια προς τους ιδιοκτήτες που ο Δήμος μπορεί να βρει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου