Thumbnail
ΠΕΞΚ

Η πολιτική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. να νομοθετήσει μια προκλητική και αντιπαιδαγωγική ρύθμιση σε βάρος των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής παραμονής τους στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα στον κλάδο των εκπαιδευτικών, μετά από εκείνα που έχουν γίνει αθροιστικά και από τα 4 μνημόνια στο εργασιακό, οικονομικό και ασφαλιστικό καθεστώς μας.

Η προσπάθεια φτηνού αντιπερισπασμού με τη διαμόρφωση  εξειδικευμένων εξωδιδακτικών εργασιών ακόμα και εκείνων που δεν μπορούν να γίνουν στο σχολείο είναι απαράδεκτη, γιατί επιχειρείται να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που καθιστά εξ ορισμού κάθε εκπαιδευτικό όμηρο αυτών των εργασιών και των επικείμενων μνημονιακών δεσμεύσεων.

Το ερώτημα είναι απλό. Γιατί αλλάζει ο Ν.1566, αφού «απαντάει» σε όλα τα ζητήματα λειτουργίας των σχολείων; 

Όλη η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι η εργασία του εκπαιδευτικού δεν ορίζεται στη διδασκαλία του και στην απασχόλησή του στο σχολείο. Είναι εργασία που επεκτείνεται στο σπίτι του: για την προετοιμασία, για τη συνεχώς ανανεούμενη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, για την γραπτή αξιολόγηση των μαθητών, για την προώθηση των πρωτοβουλιών που παίρνει στο σχολείο.

Ποιος μπορεί να παραβλέψει τις τόσες και τόσες ώρες που αρκετοί εκπαιδευτικοί είναι στο σχολείο  πέραν των ωρών  λειτουργίας του για την προετοιμασία ενός πολιτιστικού προγράμματος, ενός θεατρικού έργου, μιας βιβλιοφιλικής πρωτοβουλίας, ενός πρότζεκτ περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μίας  επίσκεψης σε κινηματογράφο, σε θεατρική  εκδήλωση κλπ; Μπορούν όλα αυτά να υλοποιηθούν στο τυπικό 30ωρο του σχολείου, όταν οι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματά τους;

Τι επιζητούν λοιπόν; Έναν εκπαιδευτικό που θα είναι φασκιωμένος ο ρόλος του, που δεν θα παίρνει πρωτοβουλίες γιατί δεν θα μπορούν να είναι μέσα στο 30ωρο;

Και ενώ το μέτρο αυτό, δεν έχει ούτε καν προσχηματικό δημοσιονομικό κίνητρο για τις επικείμενες αξιολογήσεις του 3ου και 4ου πλέον μνημονίου, έχει έναν φοβερά επικίνδυνο για την παιδαγωγική ελευθερία και αυτονομία του εκπαιδευτικού μήνυμα.

«Εκπαιδευτικέ, θα παραμένεις στο σχολείο και θα  διεκπεραιώνεις ό,τι εμείς επιτάσσουμε και ας μείνουν απέξω οι δημιουργικές πρωτοβουλίες σου»!

Και ενώ ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διατυμπάνιζε δημαγωγικά την επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου στους εκπαιδευτικούς, έρχεται τώρα και νομοθετεί ένα καθεστώς των πολύ παλιών δεκαετιών.

Ο κ. Γαβρόγλου όλο το προηγούμενο διάστημα συνειδητά εξαπατούσε δημαγωγώντας τους εκπαιδευτικούς ότι δεν θα δεχτεί αυτή την παρέμβαση από την Τρόικα, γιατί οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι και ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και επιτελούν πρόσθετες υπηρεσίες. Και τώρα κάνει τις υπηρεσίες – αυτές που υπάρχουν σήμερα αλλά και αυτές που θα νομοθετηθούν αύριο – υποχρέωση για την 6ωρη παραμονή τους στο σχολείο.

Επιπλέον διαμόρφωσε με αποκλειστική δική του ευθύνη ένα σκηνικό διάλυσης των σχολείων (απομείωση της Γενικής εκπαίδευσης στα λύκεια, μεγάλη μείωση των γνωστικών αντικειμένων, φροντιστηριοποίηση των λυκείων, μείωση των ωρών εργαστηρίων κλπ), με αποτέλεσμα να έχουμε εκπαιδευτικούς να περιφέρονται ακόμα και σε 4 σχολεία. Ποια είναι η έννοια του 30ωρου, όταν έχουμε επισκέπτες καθηγητές, που δεν μπορούν να λειτουργούν στοιχειωδώς ούτε σε ένα σχολείο;  

Κανένας υπουργός Παιδείας δεν μπορεί να αλλοιώσει το μορφωτικό και παιδαγωγικό ρόλο των Ελλήνων εκπαιδευτικών.

Προτείνουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων και στους εκπαιδευτικούς.

Να συζητήσουν σε ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων αυτή την αντιεκπαιδευτική ρύθμιση και να δώσουν το δικό τους αποφασιστικό μήνυμα.

Να ενημερώσουν με συγκροτημένο τρόπο μαθητές και γονείς για το περιεχόμενο και για τους στόχους αυτού του μέτρου.

Να αντισταθούν μόνιμα και σταθερά με θεσμικό και κινηματικό τρόπο σε αυτή την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας.

Να στηρίξουν και να εμπλουτίσουν τις πρωτοβουλίες του εκπαιδευτικού μας κινήματος.

Να συνεχίσουν με μεγαλύτερη αφοσίωση και επιμέλεια τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει στα σχολεία τους έξω από κάθε λογική ωραρίου – γιατί είναι πάντα μια παιδαγωγική ευθύνη απέναντι στους μαθητές μας και στη μόρφωσή τους.      

 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού