Έκλεισαν ήδη 4 χρόνια από τους καταστρεπτικούς σεισμούς του 2014 στην Κεφαλονιά με επίκεντρο την Παλική και δύο χρόνια από αυτούς του 2015 με επίκεντρο τη Λευκάδα, που έπληξε κύρια τη Βόρεια Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Στα χρόνια αυτά κρίθηκαν πολιτικές επιλογές κυβέρνησης – κομμάτων – φορέων και τοπικής διοίκησης αλλά και συνολικά ο δρόμος ανάπτυξης που υπηρετεί τα κέρδη των λίγων κι όχι τις λαϊκές ανάγκες. «Επιλεξιμότητα» έργων από την ΕΕ, προϋπολογισμοί του κράτους, των Δήμων Κεφαλονιάς και Ιθάκης αλλά και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων καθόρισαν πως έχουν προτεραιότητα τα «ενυδρεία», η τουριστική προβολή και η καινοτομία, όχι όμως η αντισεισμική θωράκιση και προστασία, ούτε τα έργα υποδομής π.χ. σε νοσοκομεία, σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις ούτε και τα πολιτιστικά μνημεία. Οι όποιες αντιπαραθέσεις για το πώς θα υπηρετηθεί η καπιταλιστική ανάπτυξη δεν πρέπει να κρύβουν τη στρατηγική σύμπλευση που υπάρχει στην παραπάνω κατεύθυνση.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να εξετάσουμε το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση με τα σχολεία. Μέχρι σήμερα από την περίοδο των σεισμών καμιά ουσιαστική παρέμβαση αποκατάστασης στις δημόσιες υποδομές και ιδιαίτερα στα σχολεία (επισκευές σεισμόπληκτων σχολείων που έχουν κριθεί «κίτρινα», νέα σχολικά συγκροτήματα κλπ) δεν έχει γίνει με αποτέλεσμα το τέλμα να συνεχίζεται.
Παρότι εδώ και δύο χρόνια περίπου έχει αρθεί ο σεισμόπληκτος χαρακτηρισμός του νομού, η υφαρπαγή (δέσμευση για την εξυπηρέτηση δόσης του χρέους) των χρημάτων των κωδικών για τους σεισμόπληκτους οδηγεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να συνεχίζουν να είναι σε κοντέινερ, το ΓΕΛ Ληξουρίου, το ΓΕΛ Πάστρας, το 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, το εσπερινό Γυμνάσιο Αργοστολίου, και ένα τμήμα των σχολείων της Σάμης και των Μεσοβουνίων. Ιδιαίτερα στην Παλική η κατάσταση είναι τραγική: το ΓΕΛ Ληξουρίου, δε μπορεί να λειτουργήσει όταν βρέχει ή όταν φυσάει, το ΕΠΑΛ Ληξουρίου λειτουργεί σε χώρο που κρίθηκε προβληματικός για παιδιά μικρότερων ηλικιών, χωρίς δεύτερη σκάλα διαφυγής και πυρασφάλεια, με το μηχανουργείο του να παραμένει τσακισμένο και ακατάλληλο για χρήση, «κόκκινο» και με εκτεθειμένο τον εξοπλισμό, ενώ το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης εξακολουθεί να λειτουργεί σε ένα μικρό παλιό σχολείο του ’53 στο Σχινιά. Η εικόνα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι εξίσου άσχημη, αφού ακόμη είναι σε κοντέινερ, το 2ο Δημοτικό Ληξουρίου, το 4ο Δημοτικό Αργοστολίου και το Νηπιαγωγείο Λακήθρας .
Μόνο εφέτος και κάτω από την πολύχρονη πίεση των τετράχρονων δυναμικών αγώνων του λαϊκού κινήματος η κυβέρνηση, ο Δήμος Κεφαλονιάς και η Περιφέρεια Ι.Ν. αναγκάστηκαν τελικά να ξεμπλοκάρουν τις γραφειοκρατικές αιτιάσεις και να ξεπεράσουν τα διάφορα προσκόμματα που κρατούσαν καθηλωμένα τα έργα επισκευής των σεισμόπληκτων σχολείων (εάν ευσταθεί πως έχει «ξεμπλοκαριστεί» η επισκευή για το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης και η κατασκευή νέου μηχανουργείου για το ΕΠΑΛ Ληξουρίου με τη δωρεά - χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής) και αδειοδότησαν τελικά τις επισκευές αρχικά για τέσσερα σχολικά συγκροτήματα:
- Γυμνάσιο - Λύκειο Ληξουρίου 1.964.552,29 ευρώ
- 2ο Δημοτικό Σχολείο Ληξουρίου 1.022.608,70 ευρώ
- 4ο Δημοτικό Σχολείο Αργοστολίου 1.008.740 ευρώ
- Νηπιαγωγείο Λακήθρας 98.655,60 ευρώ
Συνολικού ύψους 4.090.556,59 ευρώ!!
Στη συνέχεια ανακοινώθηκε η αδειοδότηση του συγκροτήματος του 2ου – 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου με ανάλογα μικρά ποσά.
Μετά, λοιπόν, από 4 χρόνια αδράνειας Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, Περιφερειακή Αρχή (ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΕ) και Δημοτική Αρχή Κεφαλονιάς (ΝΔ) μόνο την Τρίτη 21 Νοεμβρίου αποφάσισαν να αναθέσουν στις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ όλο το πακέτο των μελετών, αδειών και επισκευών των σεισμόπληκτων σχολείων προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Τα έργα αυτά, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις του Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς και της κ. Βουλευτού και Γραμματέως της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ότι θα γίνουν παράλληλα με το νέο σχολικό συγκρότημα για το ΓΕΛ Ληξουρίου, αλλά και πως θα διασφαλίσουν ένα ανώτερο επίπεδο ασφάλειας από την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα σχολεία πριν από το σεισμό (για το δεύτερο επιχειρηματολογούσαν και τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής), όλο και περισσότερο ξεκαθαρίζεται ότι θα γίνουν με ελάχιστα χρήματα, άρα και με όρους μικροεπισκευών που τους αντιστοιχούν, καθώς και ότι δεν γίνεται πλέον αναφορά σε νέο σχολείο. Επιπλέον, η διαδικασία του ΕΣΠΑ (επιλεξιμότητα, όχι σίγουρη κρατική χρηματοδότηση) αλλά και οι προτεραιότητες των δαπανών που διαγράφονται καθιστούν προβληματική την εκταμίευση ακόμη και για τα ψίχουλα που συζητούν. Χωρίς ντροπή εντάσσουν στις επισκευές και χώρους που έχουν στοχοποιηθεί από εκπαιδευτικούς – γονείς και μαθητές ως ιδιαίτερα προβληματικοί όπως η παλιά πτέρυγα του Λυκείου στο συγκρότημα του Πετρίτσειου ή το συγκρότημα του 2ου – 3ου Γυμνασίου που είναι στην κυριολεξία «εγκιβωτισμένο» ασφυκτικά μέσα στον αστικό ιστό και που έχει τεράστια προβλήματα πχ σε ένα ενδεχόμενο ανάγκης διαφυγής.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα-θέματα:
1.Ποια είναι η εξέλιξη από την 21η Νοεμβρίου μέχρι σήμερα; Γιατί δεν έχει υπάρξει ακόμη καμιά πληροφόρηση για το αν οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΙΝ (Διαχειριστική Αρχή κα), έχουν κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες (εξασφάλιση χρηματοδότησης, προώθηση επισκευών με νέο αντισεισμικό κανονισμό);
2.Πώς θα διασφαλισθεί η αναγκαία ασφάλεια στους μαθητές από τους μελλοντικούς σεισμούς, εάν προχωρήσουν απλώς φθηνές επισκευές (καθώς θα μεσολαβήσουν και οι σχετικές «εκπτώσεις») ενώ τα σχολεία ως συνολική κατασκευή (κι όχι ως επιδιόρθωση βάσει του ΚΑΝΕΠΕ) δεν θα ανταποκρίνονται στον σύγχρονο αντισεισμικό κανονισμό;
3.Ποια είναι η τύχη των υπόλοιπων χρημάτων (7 εκατ ευρώ περίπου), αφού σύμφωνα με δημόσιες δηλώσεις του ο κ. Αντιπεριφερειάρχης και η κ. Βουλευτής διατείνονταν ότι διέθεταν ποσό πάνω από 11 εκατ. Ευρώ από το ΕΣΠΑ και από άλλους πόρους για τις επισκευές των σχολείων αλλά και για την κατασκευή του νέου σχολικού συγκροτήματος για το Γενικό Λύκειο Ληξουρίου; Υπενθυμίζουμε ότι από κοινού Περιφερειακή και Δημοτική Αρχή (το έχει ήδη χωροθετήσει), είχαν δεσμευτεί για την κατασκευή του κατά προτεραιότητα.
4.Πώς εννοούν Κυβέρνηση – Περιφέρεια - Δήμος την προτεραιότητα και ποια είναι τελικά η προοπτική για την κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος για το Γενικό Λύκειο Ληξουρίου;
5.Ποια είναι η τύχη των ιδιωτικών δωρεών (πχ Μαρινάκη), που εκκρεμεί η αξιοποίησή τους χωρίς να υπάρχει έως σήμερα καμμιά προοπτική;
6.Ποια είναι η προοπτική δρομολόγησης της κατασκευής νέου μηχανουργείου για το ΕΠΑΛ Ληξουρίου, δεδομένου ότι τη σχετική μελέτη δυο χρόνια τώρα την έχει αναλάβει η Περιφέρεια (αποδέσμευσε το Δήμο από αυτήν την ευθύνη με την υποχρέωση να την προχωρήσει σύντομα !!!), καθώς και ότι αναμένουν γι’ αυτό το σκοπό να αξιοποιηθούν τα 5 εκατ της Περιφέρειας Αττικής; Μήπως η συγκεκριμένη κωλυσιεργία έχει να κάνει με τις απαραίτητες «πλάτες» Περιφέρειας και Δήμου στις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει ως πρόσχημα τις τσακισμένες υποδομές, προκειμένου να καταργήσει ή να συγχωνεύσει σχολικές μονάδες όπως πχ το ΕΠΑΛ Ληξουρίου ή το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης, που καρκινοβατεί και σε αυτό η επισκευή του, ενώ είναι γνωστό ότι έχει έτοιμη και την μελέτη και τη χρηματοδότηση (5 εκατ της περιφέρειας Αττικής ενώ πιο πριν έκαναν πάλι λόγο για χρηματοδότηση από ιδιωτική κατασκευαστική εταιρία); Μήπως δεν προχωρούν οι επισκευές γιατί έχουν στο μυαλό τους να κλείσουν αυτά τα σχολεία;
7.Ποια είναι η προοπτική για την κατά τα άλλα αδήριτη και επιτακτική ανάγκη κατασκευής τεσσάρων ακόμη σχολικών συγκροτημάτων (2ο και το 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου αφού δεν μπορούν και δεν θα επιτρέψουμε γονείς και εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν πλέον οι μαθητές στις παλιές ακατάλληλες τσακισμένες και επικίνδυνες εγκαταστάσεις ακόμη και αν επισκευαστούν, καθώς επίσης και για το Γυμνάσιο - Λύκειο Πάστρας και για το Γυμνάσιο - Λύκειο Μεσοβουνίων), που ασφυκτιούν σε ανεπαρκείς και προκάτ εγκαταστάσεις; Μήπως ο χώρος του Ξενία που βρίσκεται το 2ο Γυμνάσιο πρέπει να «αδειάσει» προκειμένου να αξιοποιηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ; Μήπως πάλι το χώρο του 3ου Γυμνασίου, δίπλα στο Νάπιερ, τον εποφθαλμιούν επιχειρηματικά συμφέροντα;
Είναι φανερό ότι στα παραπάνω αναπάντητα ερωτήματα, αν συνυπολογίσουμε την χρόνια απραξία και κωλυσιεργία, τα γραφειοκρατικά προσκόμματα, τις σκόπιμα χαμένες προθεσμίες των αδειοδοτήσεων και του ΕΣΠΑ, τις άσφαιρες βολές των ψηφισμάτων Περιφέρειας και Δήμου προς την κυβέρνηση, την ανυπαρξία των αναγκαίων πολιτικών πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων από την πλευρά τους για την λύση των παραπάνω προβλημάτων αλλά και όλων των άλλων (δρόμοι, εργατικές κατοικίες, δημόσιες υποδομές κλπ), την αλληλοκάλυψη και αλληλοϋποστήριξή τους κλπ, βγάζει κανείς το συμπέρασμα ότι βάζουν γερές «πλάτες» στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής ως βασικοί κρίκοι.
Η συναίνεση άλλωστε και η ένοχη σιωπή τους στην υφαρπαγή των χρημάτων των κωδικών που αφορούσαν τους σεισμόπληκτους, η αποδοχή τους στον αποχαρακτηρισμό του Νομού ως σεισμόπληκτου και η εναγώνια προσπάθειά τους να χαρακτηρίζουν «κανονικότητα» την παραπάνω κατάσταση, είναι τρανές αποδείξεις για την σημαντική συμβολή τους στα ματωμένα πλεονάσματα και στο ξαλάφρωμα των προϋπολογισμών του κράτους και της ΕΕ από τα έξοδα που απαιτούνται ακόμη και για τις πιο βασικές λαϊκές ανάγκες προκειμένου να εξοικονομηθούν κονδύλια για την επιδότηση του κεφαλαίου και την ανταγωνιστικότητά του.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και όλο το εργατικό κίνημα έχουν καταγγείλει πολλές φορές τις εγκληματικές ευθύνες τους για τους εκατοντάδες μαθητές που, εκτός των άλλων, αν δεν αλλάξουν ριζικά τα πράγματα, θα βιώσουν τις άθλιες συνθήκες και θα γίνουν πειραματόζωα στα κοντέινερς έως και 12 χρόνια, υποθηκεύοντας την υγεία τους. Το ίδιο το λαϊκό κίνημα διεκδικεί το αυτονόητο και το αναγκαίο και θα βάλει την σφραγίδα του στους νέους αγώνες για μια αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία που να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τις ανάγκες της κερδοφορίας, για δημόσια ασφαλή και επαρκή σχολειά. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Κυβέρνηση, η Περιφερειακή Αρχή και ο Δήμος πρέπει να δώσουν αμέσως λύση, γιατί δεν μπορούν αυτά τα έργα να περιμένουν άλλο.
Να γίνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε:
1.Να υλοποιηθούν όλες οι επισκευές και τα έργα αποκατάστασης όλων των σεισμόπληκτων σχολείων στο νομό Κεφαλονιάς και Ιθάκης με τον σύγχρονο αντισεισμικό κανονισμό.
2.Να υλοποιηθεί επιτέλους άμεσα η μελέτη για το Μηχανουργείο του ΕΠΑΛ Ληξουρίου, προκειμένου η κατασκευή του, μαζί με την επισκευή του Γυμνασίου Αγίας Θέκλης και του Μαντζαβινάτειου Νοσοκομείου να χρηματοδοτηθούν από τα 5 εκατ ης Περιφέρειας Αττικής όπως έχει προγραμματιστεί.
3.Να εξασφαλιστούν άμεσα όλες οι προϋποθέσεις ώστε να χρηματοδοτηθούν αμέσως και να κατασκευαστούν το νέο σχολικό συγκρότημα για το ΓΕΛ στο Ληξούρι (κατά προτεραιότητα), καθώς και τέσσερα ακόμη σχολικά συγκροτήματα στο Νομό, (2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, Γυμνάσιο-Λύκειο Πάστρας, Γυμνάσιο-Λύκειο Μεσοβουνίων), ώστε να καλυφθούν πλήρως οι μαθητές της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με σύγχρονες, ασφαλείς, δημόσιες υποδομές.
4.Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλόλητας για όλα τα σχολεία. Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
5.Να κατασκευαστεί όλη την αναγκαία υποδομή για την απρόσκοπτη και ασφαλή πρόσβαση των μαθητών στο συγκρότημα του ΦΑΡΑΩ.
6.Να μην γίνει καμιά συγχώνευση σχολικής μονάδας στο Νομό Κεφαλονιάς και σε όλα τα Ιόνια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη