Thumbnail
Ανακοίνωση

Το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. καταγγέλλει απερίφραστα την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.Π.Π.Ε.Θ. να καθιερώσει το υποχρεωτικό 30ωρο στην Εκπαίδευση, αποστέλλοντας πρόσφατα στις σχολικές μονάδες τη διφορούμενη εφαρμοστική εγκύκλιο 14181/ΓΔ4/ 26-1-2018   με την οποία μετακυλύετε η ευθύνη για την εφαρμογή της  στους Δ/ντες των σχολικών μονάδων και στους Συλλόγους Διδασκόντων που αποτελούν το κυρίαρχο και αποφασιστικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων.

Άλλωστε «νωπή» είναι ακόμη στις μνήμες μας η επίσημη ανακοίνωση του Υ.Π.Π.Ε.Θ. μέσα από την ιστοσελίδα του, όπου διαβεβαίωνε ότι δεν μεταβάλλεται το υποχρεωτικό ωράριο στην Εκπαίδευση (http://www.minedu.gov.gr/news/32455-09-01-18-den-metavalletai-to-ypoxreotiko-orario-ton-ekpaideftikon). Η διγλωσσία αυτή του Υπουργείου εγείρει εύλογα πολλά ερωτηματικά και προβληματισμούς σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Σε ότι αφορά τα μέλη της Ομοσπονδίας μας  πρέπει να επισημάνουμε ότι η προτεινόμενη αύξηση του ωραρίου αφορά ασφαλώς και σε όλους τους συναδέρφους Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. που εργάζονται σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής εκπαίδευσης-καθώς το Υ.Π.Π.Ε.Θ. προτίθεται να αλλάξει την Υ.Α. του 2007, την οποία έχει δώσει για διαβούλευση. Ειδικότερα, όσον αφορά το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π., η συγκεκριμένη εγκύκλιος δεν διστάζει ακόμη και δραστηριότητες που αφορούν το υποχρεωτικό ωράριο, να τις αφαιρεί από αυτό και να τις προσθέτει σαν υποχρεώσεις του εργασιακού ωραρίου, όπως οι συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, η συνεργασία και η ενημέρωση των γονέων, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Η γενίκευση που διακρίνει τη συγκεκριμένη εγκύκλιο δείχνει την ηθελημένη άγνοια της πολιτικής ηγεσίας για τον διακριτό  ρόλο αλλά και την ιδιαιτερότητα των υποστηρικτικών υπηρεσιών που παρέχει το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π.

Είναι αδύνατον στην πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί ότι η διαμόρφωση του εξατομικευμένου προγράμματος των μαθητών δεν μπορεί να είναι μια συνεργασία γραφείου, αλλά προϋποθέτει τη συστηματική μελέτη των ιδιαιτεροτήτων του κάθε μαθητή εντός και εκτός τάξης.

Είναι αδύνατον να αντιληφθεί ότι η συνεργασία με γονείς δεν περιορίζεται στην τυπική ενημέρωση αλλά χρησιμοποιείται για την ουσιαστική εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή αλλά και στη ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των παιδιών τους εντός και εκτός σχολείου.

Είναι αδύνατον να αντιληφθεί ότι και η απλούστερη αξιολογική έκθεση του κάθε μαθητή, απαιτεί πολύ κόπο και πολύ χρόνο για να είναι αποτελεσματική στην διαμόρφωση του προγράμματος εκπαίδευσής του.

Τελικά πότε έγινε σε βάθος μελέτη για τον χρόνο που οι ειδικότητες αλλά και το σύνολο των εκπαιδευτικών αφιερώνουν για να είναι αποτελεσματικοί στο έργο τους;

Πότε καταγράφηκαν οι ανάγκες τους σε υλικοτεχνική υποδομή, σε χώρους, σε επιμόρφωση, σε υποστήριξη ώστε να είναι  παραγωγικοί και  αποδοτικοί;

Επιπλέον, πρέπει να επισημάνουμε ότι το σύνολο των παρεχομένων υπηρεσιών στις σχολικές μονάδες τόσο της ειδικής όσο και της γενικής εκπαίδευσης είτε αφορούν εκπαιδευτικούς είτε Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. διαμορφώνονται σύμφωνα με την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία βάσει του ωρολογίου προγράμματος της σχολικής μονάδας. Επίσης, εκτελούμε τα εξωδιδακτικά μας καθήκοντα που μας έχουν ανατεθεί με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και εφόσον δεν υπάρχει άλλο καθήκον προς εκτέλεση, αποχωρούμε από το σχολείο μετά από ενημέρωση της διεύθυνσης.

Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο να αποσύρει άμεσα την απαράδεκτη και έωλη νομικά εγκύκλιο και τα μέλη μας να πάρουν όλα τα μέτρα που απαιτούνται για την αποτροπή επιβολής αυταρχικών πρακτικών (άμεση και επίσημη διαμαρτυρία στην Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. και στους Τοπικούς Περιφερειακούς Συλλόγους). Αρκετές μνημονιακές ρυθμίσεις εις βάρος της εκπαίδευσης έχουν γίνει. Ας αποφασίσει το Υ.Π.Π.Ε.Θ. να ασχοληθεί με τα σοβαρά και ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης.

Εν κατακλείδι, ας σταματήσει η υποκρισία και ας ασχοληθεί η πολιτεία με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των εργαζομένων σε αυτή. Τέλος καλούμε όλους τους Δ/ντες των Σχολικών Μονάδων να κινηθούν σύμφωνα με τις παραπάνω θέσεις της Ομοσπονδίας υπερασπίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα του Ε.Ε.Π. & του Ε.Β.Π.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKAV.jpg
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
Η άτυχη γυναίκα υποβλήθηκε σε επέμβαση στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου διακομίσθηκε μετά το σοβαρό τροχαίο
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
κοζαν
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
Ανακοίνωση των φοιτητικών συλλόγων Κοζάνης για το γεγονός πως ενώ ήθελαν να του εκφράσουν τα αιτήματα τους εκείνος τους «υποδέχτηκε με μπράβους»
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια