ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ!
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΤΩΡΑ!
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
Συναδέλφισσες, -φοι,
Με φόντο την επικίνδυνη όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών ΗΠΑ-ΕΕ-Ρωσίας και στην περιοχή μας, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπηρετώντας τις απαιτήσεις του ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, ΕΕ, κλιμακώνει την επίθεσή της στη δημόσια εκπαίδευση με τα μέτρα που ψήφισε στο Πολυνομοσχέδιο στα πλαίσια της 3ης αξιολόγησης. Πλάι στη δραματική υποχρηματοδότηση χρόνων, στη χρόνια αδιοριστία και μείωση των μονίμων, στη μείωση ωρών και μαθημάτων από το 2016, που στοίχισε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών, στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, στην αύξηση του διδ. ωραρίου το ΄13,κ.α, έρχεται τώρα να προστεθεί και η αύξηση του εργασιακού ωραρίου (υποχρεωτικό 30 ωρο) και νέες συγχωνεύσεις σχολείων (αρχικά περ. 300 συστεγαζόμενων) με συγκεκριμένα πλέον κριτήρια που ήδη είχε θέσει ο ΟΟΣΑ από το 2011. (Ενδεικτικά ελάχιστα μεγέθη για την ύπαρξη σχολείων με βάση τον ΟΟΣΑ: Για το Δημοτικό 75 μαθητές, 150 μαθητές για το Γυμνάσιο και 250 μαθητές για το Λύκειο).
Ακόμα με τη νέα Υπουργική Απόφαση για τη λειτουργία των σχολείων (23/1/2018), το ΥΠΠΕΘ:
- Επεκτείνει τις ηλεκτρονικές εγγραφές ,εκτός από τα ΕΠΑΛ, και στα γυμνάσια και ΓΕΛ, δημιουργώντας συνθήκες επιπλέον συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων Ο.Π, κατευθύνσεων και τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, αφού οι μετεγγραφές μετά τον Ιούνη θα γίνονται μόνο σε υπάρχοντα τμήματα. Επιπλέον καθορίζεται κατώτερος, ανελαστικός πλέον, αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων που είναι σε συνάρτηση με τη μοριοδότηση των σχολείων. Αυτό σε συνδυασμό με τη πρόταση του ΥΠΠΕΘ για τη νέα μοριοδότηση που μειώνει κατηγορία σε 428 σχολεία πανελλαδικά – και στο νομό μας- θα επιφέρει επιπλέον συρρίκνωση σχολείων που μπορεί να οδηγήσει αρκετά απ’ αυτά σε κατάργηση.
Κοντά σ΄αυτά επεκτείνει κατά τα φαινόμενα και τη διάταξη για τους μη παρακολουθούντες στη μέση της σχολικής χρονιάς στην κατεύθυνση εξοικονόμησης διδακτικού προσωπικού.
- Οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται νέα γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη, με καθημερινές καταχωρήσεις στοιχείων, όχι μόνο διοικητικής αλλά και παιδαγωγικής φύσης. Με …λίγα λόγια δηλ. αφού μας έχουν από το ‘13 με αυξημένο ωράριο , αφού μας κρατούν με μισθούς πείνας μέχρι τα 67 στα σχολεία, αφού μας έχουν μετατρέψει σε μονίμως μετακινούμενους σε 2, 3, 4.. σχολεία, αφού μας έχρησαν «πολυεπιστήμονες» που μπορούν να διδάσκουν μαθήματα πρώτης, δεύτερης και τρίτης ανάθεσης, τώρα θα πρέπει να ενημερώνουμε τους γονείς για τις απουσίες με τηλέφωνο, mail ή sms, να τις καταχωρίζουμε στο my school, να συμπληρώνουμε τις «παιδαγωγικές ενέργειες , στις οποίες θα προβούμε για το μαθητή που πήρε αποβολή, να συγκαλούμε συμβούλιο τμήματος, να απευθυνόμαστε στις ( ανύπαρκτες) υποστηρικτικές δομές, να απασχολούμε στο κενό μας το μαθητή που πήρε αποβολή, να συμπληρώνουμε ηλεκτρονικά τα βιβλία φοίτησης, εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου(sic) ,τα ατομικά δελτία των μαθητών κ.α. και ενδιάμεσα… να κάνουμε το μάθημα μας !
ΑΛΛΑ …ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ΄ΧΩ ΓΙΑ ΜΕΤΑ….
Δυστυχώς όμως είμαστε αντιμέτωποι όχι μόνο με την προσπάθεια εφαρμογής αυτών που ήδη ψηφίστηκαν, αλλά και από την σειρά νόμων, που δεσμεύεται από το συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση να ψηφίσει, μέχρι το Μάρτη του 2018. Αυτά συνοψίζονται :
- Στην αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης (ίδρυση ΠΕΚΕΣ)– αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, αξιολόγηση και επιλογή στελεχών μέσω ΑΣΕΠ
- το νέο Λύκειο με λιγότερα μαθήματα, λιγότερη γνώση και λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς
- την αναμοριοδότηση προς τα κάτω των σχολικών μονάδων, που προαναφέραμε
Αναμένεται, επίσης, η τελική έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α για την ελληνική εκπαίδευση (Απρίλιος 2018) με νέο πακέτο μέτρων για την πλήρη προσαρμογή της ελληνικής εκπαίδευσης στο μοντέλο και τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ (σχολική αυτονομία, αύξηση του αριθμού των μαθητών, αύξηση του διδακτικού ωραρίου, συγχωνεύσεις και καταστροφή χιλιάδων θέσεων εργασίας – αδιοριστία, επιχειρηματική λειτουργία του σχολείου και περιορισμό της κρατικής χρηματοδότησης, vouchers, αποκέντρωση και προώθηση συνολικά του σχολείου της αγοράς).
Γίνεται φανερό λοιπόν, από όλα τα παραπάνω, ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική και στις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, εκσυγχρονίζοντας και ενισχύοντας τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας, με στόχο την παραπέρα μείωση του κόστους της δημόσιας εκπαίδευσης, με τραγικές συνέπειες στο μορφωτικό επίπεδο των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΡΩΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ.
Είναι δεδομένο ότι αν εφαρμοστούν τα παραπάνω, το δίκαιο αίτημα για μαζικούς διορισμούς των αναπληρωτών θα φαντάζει αστείο, γιατί θα φροντίσουν να μην υπάρχουν αναπληρωτές! Και δεν είναι τυχαίο ότι τη στιγμή που ετοιμάζεται να μειώσει τραγικά τις θέσεις για εκπαιδευτικό προσωπικό, το ΥΠΠΕΘ μεταθέτει τη συζήτηση στον ... «τρόπο διορισμού- προσλήψεων» με τις γνωστές προτάσεις-δημοσιεύματα, για διορισμούς (βλ. προσλήψεις με ανακάτεμα των πινάκων) με προσοντολόγιο και «ταβάνι» 84(;) μηνών στην προϋπηρεσία…(!) (Το είχε ξαναπροσπαθήσει και το 2015 συνεχίζοντας στο πνεύμα του ν.3848 …) Και όλα αυτά όταν έχει ήδη υπογράψει στο 3ο μνημόνιο μηδενικούς διορισμούς για την εκπαίδευση ως το 2019, και τα αιματηρά πλεονάσματα και επιτροπεία της ΕΕ (Σύμφωνο δημοσιονομικής σταθερότητας) που «δεν θα επιτρέψουν διορισμούς» ως …το 2060…!
Μετά λοιπόν τη σκληρή και ψυχοφθόρα διαδικασία των αλλεπάλληλων διαγωνισμών ΑΣΕΠ, τις προσωπικές και οικογενειακές θυσίες χρόνων για την απόκτηση προϋπηρεσίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, τη χρόνια αδιοριστία, και την κοροϊδία των 20.000 διορισμών του Φίλη, η κυβέρνηση καλεί τους αναπληρωτές:
- να αποδεχτούν ότι «δε χωράνε» όλοι σ΄αυτό το σχολείο που στήριξαν τόσα χρόνια….(!) (Αν και οι ελλείψεις τώρα είναι τραγικές -25.000 κενά περ.- και 20.000 περ. οι αναπληρωτές…)
- να ξεχάσουν τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο τους και να «θυσιάσουν και τις θυσίες τους» αποδεχόμενοι τη διαγραφή χρόνων προϋπηρεσίας με τα δικαιώματα που αυτή συνεπάγεται.
- να αποδεχτούν ένα νέο «κοσκίνισμα», κανιβαλίζοντας ακόμη και μεταξύ τους, ώστε να μείνουν οι … «πιο προσοντούχοι» σε ένα σχολείο που η εργασιακή πίτα όλο και θα μικραίνει…
- να αποδεχτούν ένα εσαεί κυνήγι προσόντων (μεταπτυχιακών, διδακτορικών, σεμιναρίων –συχνά ακριβοπληρωμένων-) για να διεκδικήσουν κάθε χρόνο μια θέση στον ήλιο της …αναπλήρωσης, αφού οι ελαστικές σχέσεις εργασίας επεκτείνονται και γενικεύονται….
ΕΤΣΙ ΤΟ ΥΠΠΕΘ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΜΠΑΡΟ ΔΥΟ ΤΡΥΓΟΝΙΑ….
α) Στην κατάργηση όσων εργασιακών δικαιωμάτων έχουν απομείνει, ξεμπερδεύοντας με τους παλιούς και ακριβούς εκπαιδευτικούς, προσλαμβάνοντας κάθε χρόνο πιο νέους και πιο φθηνούς…
β)Εφαρμόζοντας το προσοντολόγιο για τους αναπληρωτές, θα «στρώσει το χαλί» και για την αξιολόγηση των μονίμων, αλλάζοντας συνολικά τον εργασιακό χάρτη στην εκπαίδευση…
Εξάλλου εδώ και καιρό το υπουργείο προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τους αναπληρωτές ως «δούρειο ίππο» για να προωθήσει την αξιολόγηση ως εργαλείο μισθολογικής καθήλωσης και απολύσεων, -όπως επιδιώκει και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα-. Ας θυμηθούμε τις δηλώσεις Φίλη και «θεσμών» για διορισμούς «μόνο εφόσον προηγηθεί η αξιολόγηση». Επίσης το προσοντολόγιο εφαρμόζεται ήδη στην Ειδική Αγωγή, αλλά οι διορισμοί είναι μηδενικοί παρά τις τεράστιες ανάγκες.
Είναι φανερό λοιπόν πως οι πραγματικές κοινωνικές ανάγκες σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετούνται από το συρρικνωμένο, ταξικό σχολείο που οικοδομούν κυβέρνηση, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΔΝΤ και που θα ανταποκρίνεται μόνο στις ανάγκες του κεφαλαίου και των αγορών. Ένα σχολείο που θα λειτουργεί ως επιχείρηση και θα καλλιεργεί τις δεξιότητες εκείνες που έχει ανάγκη η αγορά, και όχι η κοινωνία προσφέροντας παράλληλα ολοκληρωμένη ανθρωπιστική γνώση. Ένα σχολείο εξεταστική αρένα για τους μαθητές και εργασιακή ζούγκλα για τους εκπαιδευτικούς…
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ….
Παρά την απαράδεκτη ανοιχτά φιλοκυβερνητική στάση της πλειοψηφίας της πλειοψηφίας της ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ αλλά και της ΟΛΜΕ που δεν προκήρυξαν ούτε καν μια 24ωρη απεργία μπροστά στην λαίλαπα των μέτρων της 3ης αξιολόγησης, οι εργαζόμενοι προχώρησαν και χωρίς αυτές σε κινητοποιήσεις και απεργία. Δεκάδες σωματεία στην εκπαίδευση και σε συντονισμό με εκατοντάδες σωματεία, Εργατικά Κέντρα και ομοσπονδίες από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα έδωσαν τη μάχη και το μήνυμα ότι μπορούμε να οργανώσουμε απεργιακή απάντηση και τον αγώνα σε κατεύθυνση σύγκρουσης και ανατροπής και χωρίς τις ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ. Με οργάνωση αγώνα και συντονισμό “απ τα κάτω”, με καλύτερη προετοιμασία, για την αποτροπή των επόμενων μέτρων εν όψει της Δ΄ αξιολόγησης και ανατροπής όλου του πλαισίου Χρέους –ΕΕ- Μνημονίων, αλλιώς τα ματωμένα πλεονάσματα, τα αντιλαϊκά μέτρα θα συνεχίζουν μέχρι το 2060 και βλέπουμε… με ή χωρίς μνημόνια!
ΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ :
- Να μην επιτρέψουμε την εφαρμογή της 30ωρής υποχρεωτικής παραμονής. Ήδη υπάρχουν σχετικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ
- Να μην συμμετέχουμε στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση – αποτίμηση. Όχι στο Νέο Λύκειο.
- Να μην επιτρέψουμε συγχωνεύσεις. Καλούμε σε ετοιμότητα και αγωνιστική προετοιμασία (συνεδριάσεις συλλόγων, ενημέρωση γονέων και τοπικής κοινωνίας κλπ) όλες τις σχολικές μονάδες απέναντι σε κάθε περίπτωση απόπειρας συρρίκνωσης, συγχώνευσης, κατάργησης τμήματος ή μονάδας. Αρκετά επαρχιακά σχολεία της ΕΛΜΕ μας, υποβαθμίζονται στην αναμοριοδότηση. Διεκδικούμε την πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών και τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων μαζί με όλες τις αναγκαίες δομές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ( ΕΠΑΛ, ΓΕΛ,Τμήμ. ΄Ενταξης, Τάξεις υποδοχής, παράλληλη στήριξη κλπ)
ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΑΣ…
- ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ για την άμεση κάλυψη των 25.000 τουλάχιστον κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ. Κάλυψη όλων των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
- ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ, ΚΑΝΕΝΑ ΤΑΒΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
- Πλήρης επαναλειτουργία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης
- Λειτουργία όλων των αναγκαίων τμημάτων ένταξης, 1 εκπ/κός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή/τρια, πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο.
- ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ/ο απόλυτος διαχωρισμός στη λήψη αδειών με τους μόνιμους είναι απαράδεκτος, ειδικότερα η αντιμετώπιση των εγκύων συναδελφισσών.
- Βελτίωση και μέριμνα των συνθηκών πρόσληψης/ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ/επίδομα θέρμανσης, ενοικίου, μετακίνησης/ τοποθέτηση των εκπ/κών ειδικοτήτων το ανώτερο σε 2 σχολεία.
- ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ
- ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ για την εκπαίδευση. Όχι για το χρέος, τις τράπεζες, τις επιχειρηματικές ελίτ.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ, ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ, ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ:
- Στις ενημερώσεις σχολείων του ΔΣ της ΕΛΜΕ (Τρίτη 13/2 ΓΕΛ Μοιρών, Πέμπτη 15/2 6ο ΕΠΑΛ, Τετάρτη 21/2 2Ο ΓΕΛ, Πέμπτη 22/2 Αρκαλοχώρι)
- Στη Γ.Σ την Πέμπτη 15/2 στις 7 μμ στο 3ο ΓΕΛ και στη σύσταση επιτροπής αγώνα μέσα απ΄αυτήν
- Στην Παγκρήτια παράσταση διαμαρτυρίας όλων των ΕΛΜΕ και διδασκαλικών συλλ. την Παρασκευή 23/2 ,στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπ. Κρήτης με προσυγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας στη 13:00μ.μ. (2ωρη διευκολυντική στάση 12:00-14:00)και πορεία προς την ΠΔΕ.
- Την Παρασκευή 2/3, απεργούμε.(3ωρη στάση ΟΛΜΕ + 3ωρη στάση ΕΛΜΕ Ηρ.) ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΣΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ με βασικό αίτημα τους ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ. Για τα έξοδα μετακίνησης θα διευκολύνει το σωματείο.
- Την ίδια μέρα (2/3) θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική συνέλευση αγώνα σωματείων της εκπ/σης - επιτροπών αγώνα αναπληρωτών – συλλόγων/συλλογικοτήτων αναπληρωτών.
ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ το επόμενο κρίσιμο διάστημα για την εκπαίδευση, πρέπει να βρεθούμε στην πρώτη γραμμή του αγώνα ενωμένοι, όχι μόνο στη βάση του δίκαιου και αναγκαίου αιτήματος για μονιμοποίηση όλων , αλλά για να μην περάσουν όλα τα παραπάνω αντιεκπαιδευτικά μέτρα που θα εξαφανίσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας (30ωρο, νέα αύξηση διδ. ωραρίου, αξιολόγηση, συγχωνεύσεις,κα) για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων .
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη