Στο πλαίσιο της αναπτυξιακής φιέστας που οργάνωσε η κυβέρνηση την προηγούμενη εβδομάδα στην πόλη μας, ο υπουργός και ο υφυπουργός παιδείας προκλητικά επισκέφτηκαν σχολεία της πόλης μας, αφού προσπάθησαν για μια ακόμη φορά να μας πείσουν για την κανονικότητα της κατάστασης στην εκπαίδευση, να καλλιεργήσουν τον εφησυχασμό στους συναδέλφους για μια σειρά μέτρων που οι ίδιοι ψήφισαν.
Για το 30ωρο απολογούνταν ότι «το ψήφισαν επειδή τους υποχρέωσαν οι θεσμοί», και ότι δε θα το εφαρμόσουν, ενώ την ίδια ώρα ήδη μια σειρά νέα καθήκοντα προβλέπονται για τους συναδέλφους και από τον ίδιο το νόμο. Από τη μία προστίθενται νέα εξωδιδακτικά καθήκοντα (π.χ. άμεση ενημέρωση γονέων για απουσίες ενώ Γραμματείς έχουν ελάχιστα σχολεία, νεά παιδαγωγική χωρίς κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους αλλά με συνεχείς συνεδριάσεις τμημάτων, πολλαπλή εσωτερική αλληλοεπιμόρφωση λόγω της διαχρονικής έλλειψης επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, κλπ). Από την άλλη θέλουν να φορτώνουν τα σχολεία με πολλαπλούς συντονισμούς (Θεματικής εβδομάδας, δημιουργικών εργασιών και άλλους που έρχονται) χωρίς να μπάινει καμμία δαπάνη γι αυτά από το δημόσιο. Και όλα αυτά όταν ήδη το 1/3 εργάζεται σε 2-5 σχολεία!
Παράλληλα, στη λογική της «αυτονομίας», ετοιμάζουν μορφές αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και επιτροπές για χορηγούς, ενώ οι πολιτικές τους μειώνουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων στο απροχώρητο.
Για τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων και ολιγομελών καμιά κουβέντα από τον υπουργό. Μόλις πριν λίγες μέρες όρισαν με νόμο τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολείων και θα αξιοποιήσουν όλο το οπλοστάσιο που δημιούργησαν. Συστεγαζόμενα, 27αρια τμήματα, ηλεκτρονικές εγγραφές με τρεις επιλογές σχολείων, δυσκολίες έγκρισης ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ την ώρα που ανεβάζουν τα ελάχιστα όρια έγκρισης ανά κατεύθυνση και μάθημα επιλογής, αναμοριοδότηση σχολείων εις βάρος των τμημάτων, εισαγωγή στα ΕΠΑΛ των μη παρακολουθούντων μαθητών για να αλλάζουν μαζικά οι μαθητές στη μέση της χρονιάς καθηγητές, κ.α..
Προκλητικά επέμειναν ότι δεν θα γίνει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Θυμίζουμε ότι ψήφισαν το νόμο Βερναρδάκη για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων με βάση τον οποίο μπήκαν τα κριτήρια και η στοχοθεσία που θα αποτελέσει και την βάση και για τους εκαπιδευτικούς. Υπενθυμίζεται ότι προβλέπεται η σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθολόγιο από το 2018, έχουν προσμετρήσει τα κάθετα επί πλέον προσόντα χαρίζοντας έως 12 πλασματικά εκπαιδευτικά έτη εργασίας. Εφαρμόζουν ήδη την κινητικότητα έξω από την τυπική εκπαίδευση (υποχρεωτικά σε ΔΙΕΚ και «μαθητεία»), ενώ την ετοιμάζουν και στο υπόλοιπο δημόσιο.
Προσπάθησαν να πείσουν για την αναγκαιότητα της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου την οποία βάφτισαν αποτίμηση. Ήδη ετοιμάζουν το νομοσχέδιο των νέων δομών στην εκπαίδευση, μέσω των οποίων θα οργανώσουν και την αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Θυμίζουμε δεν έχουν στόχο να κάνουν το σχολείο καλύτερο, στόχος τους με την αυτονομία της σχολικής μονάδας είναι να συνδεθεί η εκπαίδευση τα επόμενα χρόνια με τις επιδιώξεις του κεφαλαίου, να ψάχνουμε δηλαδή για πόρους και χορηγούς, να μας κατατάσσουν σε καλά και κακά σχολεία...
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΦΥΣΗΧΑΣΜΟΣ, ΟΛΟΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ!
Ο κλάδος μας συμμετείχε στην κινητοποίηση μαζί με άλλα σωματεία απέναντι στην κυβερνητική φιέστα και στο παραμύθι της δίκαιης ανάπτυξης. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΕΕ και ΟΟΣΑ, ετοιμάζουν ήδη νέα μέτρα. Θα μας βρουν απέναντι τους.
Γιατί: ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΕΝΑ ΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Σιάχος Χρήστος Μπούρδαλας Παναγιώτης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη