Thumbnail
Εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας στην ομιλία επί της αρχής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

"Κύρε Υπουργέ, παντού στον κόσμο η εκπαιδευτική κοινότητα ενισχύει τον τεχνολογικό χαρακτήρα των ιδρυμάτων, και εσείς, μόνος στο αντίθετο ρεύμα, έχετε βάλει στόχο να εξαφανίσετε τον τεχνολογικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης για λόγους καθαρά μικροπολιτικών συμφερόντων."

Αθήνα, 15 Φεβρουαρίου 2018

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, ως εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας στην ομιλία επί της αρχής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κατέδειξε ότι το εν λόγω νομοθέτημα υποβαθμίζει σημαντικά τον τεχνολογικό πυλώνα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Ξεκίνησε προτάσσοντας την θέση της Νέας Δημοκρατίας για την τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας, για την οποία «η ενίσχυσή της αποτελεί πρόταγμα και κεντρικό πυλώνα του κυβερνητικού της προγράμματος για την Παιδεία. Ενίσχυση και αναμόρφωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, ώστε να καταστεί συνειδητή επιλογή, και όχι λύση ανάγκης για τους νέους. Για εμάς, η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία, η καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας και η αναστροφή του εκθετικά αυξανόμενου brain drain, αποτελούν εθνικούς στόχους, και θεωρούμε ότι η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό μέσο για την επίτευξή τους.»

Ωστόσο, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, «βρίθει σημείων που κινούνται στην εντελώς λάθος κατεύθυνση από αυτήν που εμείς οραματιζόμαστε για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, και δη για την τεχνολογική εκπαίδευση», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Συγκεκριμένα,
- Πρώτον, οι συνέπειες των ρυθμίσεων όσον αφορά στην τεχνολογική εκπαίδευση είναι καταστροφικές. Στα δύο καταργούμενα ΤΕΙ, ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά, εισέρχονταν κάθε χρόνο εκατοντάδες φοιτητές από ΕΠΑΛ, πολλοί εκ των οποίων θα χάσουν την ευκαιρία να σπουδάσουν. Επιπλέον, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το κίνητρο για εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, ουσιαστικά χάνεται, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών των ΕΠΑΛ, δεν βρίσκει καθόλου ελκυστική την συνέχιση των σπουδών τους σε κάποιο θεωρητικού υπόβαθρου Πανεπιστήμιο. «Γιατί αυτό κάνετε, καταργείτε δύο τεχνολογικά ιδρύματα που έχουν εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό απορρόφησης αποφοίτων στην αγορά εργασίας, και ιδρύετε ένα θεωρητικό. Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο άρθρο 5 στο οποίο προβλέπεται ότι εάν κάποιος που είναι τώρα φοιτητής των 2 ΤΕΙ θέλει να αποφοιτήσει με πτυχίο ΑΕΙ, θα πρέπει να παρακολουθήσει μαθήματα θεωρητικού χαρακτήρα. Εξαφανίζετε λοιπόν σταδιακά την τεχνολογική εκπαίδευση από ολόκληρη την Αττική. Και από ότι φαίνεται, βάσει των εξαγγελιών σας, εξαφανίζετε σταδιακά την τεχνολογική εκπαίδευση και από ολόκληρη τη χώρα.»
- Δεύτερον, η παντελής απουσία αναφοράς στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του νέου ιδρύματος. «Αν σας ενδιέφερε πραγματικά η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, το πρώτο που θα κάνατε θα ήταν να φροντίσετε για μία εκτενή πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.» και συνέχισε «Η απουσία πρόβλεψης για τη διαδικασία μελλοντικής επαγγελματικής κατοχύρωσης των νέων αποφοίτων αποδεικνύει, δυστυχώς, τις ειλικρινείς σας προθέσεις για την αναβάθμιση, όπως θέλετε να λέτε την διαδικασία, της τεχνολογικής εκπαίδευσης.»
- Τρίτον, η απουσία οποιασδήποτε μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. «Κύριε Υπουργέ, είναι δυνατόν να ξεκινάτε ένα τέτοιο εγχείρημα και να μην υπάρχουν εμπεριστατωμένες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας; Εδώ, με δικό σας νόμο του 2017, προβλέπετε ότι χρειάζεται μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος, και δεν προσκομίζετε μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση ολόκληρου Πανεπιστημίου;», είπε χαρακτηριστικά.
- Τέταρτο, η απουσία ξεκάθαρης, διαφανούς διαδικασίας, με ξεκάθαρα ακαδημαϊκά κριτήρια, για την επιλογή των ιδρυμάτων, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για τη δημιουργία κατευθύνσεων.
- Πέμπτο, η θέση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) στην διαδικασία. «Αν κάποιος θα έπρεπε να έχει σημαίνοντα ρόλο σε αυτό το εγχείρημα που συζητάμε σήμερα, αυτή είναι η ΑΔΙΠ. Ελήφθη υπόψιν η άποψη της ΑΔΙΠ – ως αρχής – για την συγχώνευση των εν λόγω ιδρυμάτων; ΌΧΙ. Ελήφθησαν υπόψιν οι αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ για τα συγκεκριμένα ιδρύματα, για τα επιμέρους τμήματα; ΌΧΙ. Και μιας και συζητάμε για την ΑΔΙΠ, σε νόμο που εσείς νομοθετήσατε πριν από μερικούς μήνες, προβλέπεται ότι για την ίδρυση νέου ΑΕΙ απαιτείται γνώμη της ΑΔΙΠ. Ζητήθηκε αυτή η γνώμη;»
- Έκτο, η υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων στο πρόσωπο του Υπουργού. «Γιατί να ορίσει ο Υπουργός προσωρινή διοικούσα για το νέο πανεπιστήμιο και να μην γίνουν κανονικά εκλογές, όπως προβλέπει άλλωστε και ο ίδιος ο νόμος που εσείς εισηγηθήκατε και ψηφίσατε το 2017 σχετικά με πανεπιστήμια που είναι αυτοδύναμα, όπως το εν λόγω πανεπιστήμιο που δημιουργείτε;»
- Έβδομο, η μη επίτευξη εξοικονόμησης από την προτεινόμενη συγχώνευση των δομών. «Τι μας λέει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους; Εξοικονόμηση από όλο αυτό το εγχείρημα που εκτιμάται μόλις σε … 27 χιλιάδες ευρώ.»
- Όγδοο, η απουσία συνολικού σχεδιασμού για την αναμόρφωση του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. «Κύριε Υπουργέ, δεν φαίνεται να έχετε κανένα σχέδιο για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη. *Η διαδικασία επιχειρείται περιπτωσιολογικά, και η στόχευση είναι μικροπολιτική με γνώμονα την εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων.*»

Κλείνοντας είπε χαρακτηριστικά, «Κύρε Υπουργέ, κινείστε πάλι μόνος στο αντίθετο ρεύμα από τις διεθνείς εξελίξεις. Παντού στον κόσμο η εκπαιδευτική κοινότητα κοιτάει πώς θα ενισχύσει τον τεχνολογικό χαρακτήρα των ιδρυμάτων, πώς θα οδηγήσει περισσότερους μαθητές σε επαγγελματικά λύκεια και εν συνεχεία σε τεχνολογικά ανώτατα ιδρύματα, και εσείς, μόνος στο αντίθετο ρεύμα, έχετε βάλει στόχο να εξαφανίσετε τον τεχνολογικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Γιατί; Για λόγους καθαρά μικροπολιτικών συμφερόντων.»

Εδώ το πλήρες κείμενο της ομιλίας.

Επί της αρχής παρέμβαση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ως εισηγήτριας της ΝΔ στο ν/σχ του Υπ. Παιδείας για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

    15 Φεβρουαρίου 2018

Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Για την Νέα Δημοκρατία, η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης της χώρας αποτελεί πρόταγμα και κεντρικό πυλώνα του κυβερνητικού της προγράμματος για την Παιδεία. Ενίσχυση και αναμόρφωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, ώστε να καταστεί συνειδητή επιλογή, και όχι λύση ανάγκης για τους νέους. Για εμάς, η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία, η καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας και η αναστροφή του εκθετικά αυξανόμενου brain drain, αποτελούν εθνικούς στόχους, και θεωρούμε ότι η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό μέσο για την επίτευξή τους. Δυστυχώς όμως το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής βρίθει σημείων που κινούνται στην εντελώς λάθος κατεύθυνση από αυτήν που εμείς οραματιζόμαστε για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, και δη για την τεχνολογική εκπαίδευση.  

Πρώτον, ας δούμε ποιες θα είναι οι κάποιες από τις συνέπειες των ρυθμίσεών σας όσον αφορά στην τεχνολογική εκπαίδευση. Στα δύο ΤΕΙ που καταργείτε, ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά, εισέρχονταν κάθε χρόνο εκατοντάδες φοιτητές από ΕΠΑΛ, πολλοί εκ των οποίων θα χάσουν την ευκαιρία να σπουδάσουν. Και εξηγούμαι, οι μαθητές της τρέχουσας  Β΄ και Γ΄ Τάξης που είχαν εγγραφεί στο ΕΠΑ.Λ. και επρόκειτο να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά με πολλές πιθανότητες επιτυχίας και με μεγάλο ποσοστό πρόσβασης (πρόσβαση με ποσοστό 20%), γεγονός που είχε ληφθεί υπόψη για την εγγραφή τους, τώρα θα έχουν ελάχιστες πιθανότητες για την εισαγωγή τους. Αντιλαμβάνεστε ότι αν απόφοιτος ΕΠΑ.Λ. από την Αττική θέλει να σπουδάσει, για προφανείς κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους στον τόπο του ή σε κάποιο αντικείμενο που ως τώρα υπήρχε μόνο στα δύο αυτά Τ.Ε.Ι. είναι πιθανό να μην μπορέσει, διότι το ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑ.Λ. θα είναι 5%. Υπολογίζεται ότι εκατοντάδες θέσεις ως τώρα εισακτέων μαθητών θα χαθούν. Επιπλέον, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το κίνητρο για εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. ουσιαστικά χάνεται, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. δεν βρίσκει καθόλου ελκυστική την συνέχιση των σπουδών της σε κάποιο θεωρητικού υπόβαθρου Πανεπιστήμιο. Γιατί αυτό κάνετε, καταργείτε δύο τεχνολογικά ιδρύματα που έχουν εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό απορρόφησης αποφοίτων στην αγορά εργασίας, και ιδρύετε ένα θεωρητικό. Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο άρθρο 5 στο οποίο προβλέπεται ότι εάν κάποιος που είναι τώρα φοιτητής των 2 ΤΕΙ θέλει να αποφοιτήσει με πτυχίο ΑΕΙ, θα πρέπει να παρακολουθήσει μαθήματα θεωρητικού χαρακτήρα. Εξαφανίζετε λοιπόν σταδιακά την τεχνολογική εκπαίδευση από ολόκληρη την Αττική. Και από ότι φαίνεται, βάσει των εξαγγελιών σας, εξαφανίζετε σταδιακά την τεχνολογική εκπαίδευση και από ολόκληρη τη χώρα.

Δεύτερον, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι δυνατόν να συζητάμε για ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, την στιγμή που στις 270 περίπου σελίδες του νομοσχεδίου δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του νέου ιδρύματος; Αν σας ενδιέφερε πραγματικά η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, το πρώτο που θα κάνατε θα ήταν να φροντίσετε για μία εκτενή πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Τμήματα μαμούθ, όπως αυτό των βιοϊατρικών επιστημών, στο οποίο συνωστίζονται ειδικότητες, με κατοχυρωμένα σήμερα επαγγελματικά δικαιώματα, που όμως τίθενται εν αμφιβόλω. Και ακόμα, τμήματα με προγράμματα σπουδών τετραετούς διάρκειας, τα οποία θα παρέχουν ίδιους ή παρεμφερείς τίτλους με υπάρχοντα πανεπιστημιακά Τμήματα πενταετούς διάρκειας. Η ύπαρξη Τμημάτων με ίδιο όνομα και διαφορετική διάρκεια φοίτησης θα δημιουργήσει σύγχυση και αντιδικίες ως προς τα προσόντα των αποφοίτων που θα διεκδικούν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Αλλά σύγχυση θα δημιουργηθεί και με την αντιστοιχία των νέων αυτών σχολών και τμημάτων με τη διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα, και επιστολές από το εξωτερικό έχουν ήδη αρχίσει να έρχονται που μας προειδοποιούν για τους κινδύνους αυτούς.

Η απουσία πρόβλεψης για τη διαδικασία μελλοντικής επαγγελματικής κατοχύρωσης των νέων αποφοίτων αποδεικνύει, δυστυχώς, τις ειλικρινείς σας προθέσεις για την αναβάθμιση, όπως θέλετε να λέτε την διαδικασία, της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Τρίτον, η ίδρυση ενός νέου πανεπιστημίου προϋποθέτει κατ’ ελάχιστον εκπόνηση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Μελέτες τις οποίες δεν είδαμε, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ο Υπουργός όταν τον ρώτησα, περίπου πριν από ένα μήνα, με διαβεβαίωνε ότι θα τις έθετε στη δημοσιότητα λίγες ημέρες μετά. Κύριε Υπουργέ, είναι δυνατόν να ξεκινάτε ένα τέτοιο εγχείρημα και να μην υπάρχουν εμπεριστατωμένες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας; Εδώ, με δικό σας νόμο του 2017, προβλέπετε ότι χρειάζεται μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος, και δεν προσκομίζετε μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση ολόκληρου Πανεπιστημίου;

Τέταρτο, είναι δυνατόν να προβαίνετε σε ένα τέτοιο εγχείρημα και να μην υπάρχει μία ξεκάθαρη, διαφανής διαδικασία, ξεκάθαρα ακαδημαϊκά κριτήρια, για την επιλογή των ιδρυμάτων, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για τη δημιουργία κατευθύνσεων; Και τα όποια κριτήρια προϋπήρχαν, τηρήθηκαν κατά περίπτωση, όπως για παράδειγμα τα μέλη ΔΕΠ που απαιτούνται για την αυτονομία ενός τμήματος.

Πέμπτο, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), όπως πολύ καλά γνωρίζετε, είναι Ανεξάρτητη Αρχή και είναι υπεύθυνη σε κεντρικό επίπεδο για τη διασφάλιση της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της ΑΔΙΠ είναι να προωθήσει στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαδικασία της αξιολόγησης, καθώς επίσης να εποπτεύει, να συντονίζει και να υποστηρίζει όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ). Αν κάποιος θα έπρεπε να έχει σημαίνοντα ρόλο σε αυτό το εγχείρημα που συζητάμε σήμερα, αυτή είναι η ΑΔΙΠ. Ελήφθη υπόψιν η άποψη της ΑΔΙΠ – ως Αρχής – για την συγχώνευση των εν λόγω ιδρυμάτων; ΌΧΙ. Ελήφθησαν υπόψιν οι αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ για τα συγκεκριμένα ιδρύματα, για τα επιμέρους τμήματα; ΌΧΙ. Και μιας και συζητάμε για την ΑΔΙΠ, σε νόμο που εσείς νομοθετήσατε πριν από μερικούς μήνες, προβλέπεται ότι για την ίδρυση νέου ΑΕΙ απαιτείται γνώμη της ΑΔΙΠ. Ζητήθηκε αυτή η γνώμη; Παρακαλούμε να μας προσκομίσετε τα σχετικά έγγραφα βάσει των οποίων ζητήθηκε και δόθηκε η γνώμη αυτή.

Έκτο,  κατά την προσφιλή σας τακτική, μεταφέρετε αρμοδιότητες που ανήκουν στα τριτοβάθμια ιδρύματα στο πρόσωπο του Υπουργού Παιδείας. Γιατί να ορίσει ο Υπουργός προσωρινή διοικούσα για το νέο πανεπιστήμιο και να μην γίνουν κανονικά εκλογές, όπως προβλέπει άλλωστε και ο ίδιος ο νόμος που εσείς εισηγηθήκατε και ψηφίσατε το 2017 σχετικά με πανεπιστήμια που είναι αυτοδύναμα, όπως το εν λόγω πανεπιστήμιο που δημιουργείτε; Και καταλαβαίνετε ότι το επιχείρημα της πίεσης του χρόνου δεν πείθει κανέναν, γιατί την εξαγγελία για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής την έχετε κάνει πριν από 9 μήνες, τον Μάιο του 2017, άλλο αν επιλέξατε – για μία ακόμη φορά – να φέρετε το νομοσχέδιο στην εκπνοή του χρόνου και στην εκπνοή των προθεσμιών για το μηχανογραφικό.

Έβδομο, ακούγοντας την εξαγγελία σας προ σχεδόν ενός έτους για τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, περίμενε τουλάχιστον κανείς ότι θα επιτευχθεί κάποια εξοικονόμηση που θα προκύπτει για παράδειγμα από την συγχώνευση δομών. Τι μας λέει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους; Εξοικονόμηση από όλο αυτό το εγχείρημα που εκτιμάται μόλις σε … 27 χιλιάδες ευρώ.

Όγδοο, και τελευταίο σημείο, η αναμόρφωση του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας προϋποθέτει συνολικό σχεδιασμό με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας σήμερα, αλλά πολύ περισσότερο αύριο, με ξεκάθαρους στόχους, οικονομική αποτίμηση και χρονικό προγραμματισμό. Κύριε Υπουργέ, δεν φαίνεται να έχετε κανένα σχέδιο για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη. Η διαδικασία επιχειρείται περιπτωσιολογικά, και η στόχευση είναι μικροπολιτική με γνώμονα την εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων. Και σε ένα τέτοιο εγχείρημα, δεν είναι σημαντική η γνώμη των φορέων τους οποίους αφορά άμεσα το νομοσχέδιο αυτό; Η Σύνοδος Πρυτάνεων έχει εκδώσει δύο αποφάσεις που καταδικάζουν το εγχείρημα, το ίδιο και η ΠΟΣΔΕΠ, και η ΟΣΕΠ-ΤΕΙ έχει εκφράσει ενστάσεις. Η ΑΔΙΠ, ως Αρχή, δεν ερωτήθηκε καν όπως φαίνεται, παρότι η εκπρόσωπός της σας έχει εκφράσει ξεκάθαρες ενστάσεις. Και επιπλέον, κ. Υπουργέ, κινείστε πάλι μόνος στο αντίθετο ρεύμα από τις διεθνείς εξελίξεις. Παντού στον κόσμο η εκπαιδευτική κοινότητα κοιτάει πώς θα ενισχύσει τον τεχνολογικό χαρακτήρα των ιδρυμάτων, πώς θα οδηγήσει περισσότερους μαθητές σε επαγγελματικά λύκεια και εν συνεχεία σε τεχνολογικά ανώτατα ιδρύματα, και εσείς, μόνος στο αντίθετο ρεύμα έχετε βάλει στόχο να εξαφανίσετε τον τεχνολογικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Γιατί; Για λόγους καθαρά μικροπολιτικών συμφερόντων.

Αλλά για ποιον συνολικό σχεδιασμό για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας μιλάμε, όταν εδώ δεν έχετε συνολικό σχεδιασμό για τα δικά σας νομοθετήματα: εδώ, με αυτό το νομοθέτημα, τροποποιείτε δικές σας διατάξεις, διατάξεις όχι απλώς του ΣΥΡ, διατάξεις που εσείς ο ίδιος νομοθετήσατε πριν από λίγους μήνες, και αναφέρω ενδεικτικά τα άρθρα 8, 10, 11, 18, 19, 28, 32.

Το παρόν σχέδιο νόμου, ωστόσο, δεν σταματά στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αλλά ρυθμίζει και πολλά άλλα ζητήματα που διατρέχουν, θα έλεγα, σημαντικό τμήμα του εκπαιδευτικού φάσματος καθώς και την έρευνα. Λεπτομερώς θα αναλύσω τις επιμέρους ρυθμίσεις στην επί των άρθρων συζήτηση.

Επιφυλασσόμαστε επί της αρχής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

broxi-kataigida.jpg
Καιρός: Αυτές οι περιοχές θα βρεθούν στο επίκεντρο της κακοκαιρίας - «Θα πέσει πολύ νερό»
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού από την ΕΜΥ για σήμερα Πέμπτη και τις επόμενες μέρες
Καιρός: Αυτές οι περιοχές θα βρεθούν στο επίκεντρο της κακοκαιρίας - «Θα πέσει πολύ νερό»
stratiotikes_sxoles.jpg
Γιατί «αιμορραγούν» οι στρατιωτικές σχολές; Παραιτήσεις, χαμηλές βάσεις, μείωση πρώτων επιλογών!
Τα "καμπανάκια" χτυπάνε συνέχεια και από πολλές μεριές: Είναι μόνο οικονομικό το θέμα;
Γιατί «αιμορραγούν» οι στρατιωτικές σχολές; Παραιτήσεις, χαμηλές βάσεις, μείωση πρώτων επιλογών!
pierrakakis new
Οι Διορισμοί μονίμων και οι Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών το καλοκαίρι του 2025
Το ερώτημα που προβάλλει αβίαστα είναι: Γιατί καθυστερεί το υπουργείο Παιδείας να κινήσει τις διαδικασίες για τους νέους πίνακες της ειδικής αγωγής;
Οι Διορισμοί μονίμων και οι Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών το καλοκαίρι του 2025