Την Τετάρτη 25/04/2018 και ώρα 6.30 μ.μ. πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας από εκπαιδευτικούς και γονείς για τα οξυμμένα προβλήματα που ταλανίζουν την Παιδεία.
Πιο συγκεκριμένα η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ν. Πλουμπίδης», «Ρ. Ιμβριώτη», «Γ. Σεφέρης», «Σωκράτης», «Θουκυδίδης», «Χαϊδαρίου», από την ΕΛΜΕ Πειραιά και την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής. Η κινητοποίηση είχε αποφασιστεί σε σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των Δ.Σ. Εκπαιδευτικών Σωματείων, Ενώσεων Γονέων, της ΑΣΓΜΕ και της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών και των γονέων συναντήθηκε με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας όπου έθεσε όλα τα αιτήματα που αποτελούν την προμετωπίδα των κινητοποιήσεων.
Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και των γονέων, απαιτώντας ένα σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, αναφέρθηκαν στα ζητήματα των μαζικών μόνιμων διορισμών, της εξίσωσης των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων, της Δίχρονης Π.Α., των «Νέων Δομών» της εκπαίδευσης, της υποχρηματοδότησης κ.α.
Για το ζήτημα των διορισμών υπογράμμισαν ότι είναι επιτακτικοί και αναγκαίοι οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, αφού κάθε χρόνο καλύπτουν πάγιες ανάγκες.
Για το ζήτημα της έναρξης της υποχρεωτικής εφαρμογής της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής από το σχολικό έτος 2018-2019 κατήγγειλαν την πολιτική εξαπάτησης της κυβέρνησης, αφού από τα στοιχεία που το ίδιο το Υπουργείο δημοσίευσε αποδεικνύεται περίτρανα ότι η πλειοψηφία των μεγάλων αστικών κέντρων, στα οποία συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο ποσοστό προνηπίων και νηπίων, είναι έξω από τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του Υπ. Παιδείας. Απαίτησαν τώρα η κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να γίνει πραγματικότητα η εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής σε όλη την επικράτεια με σύγχρονους και ασφαλείς παιδαγωγικούς όρους.
Για το Σχέδιο Νόμου « Νέες Δομές στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επεσήμαναν ότι δεν έχει στόχο τη στήριξη του σχολείου και του εκπαιδευτικού, την επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά ότι διαμορφώνει το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου.
Για την υποχρηματοδότηση στα σχολεία υπογράμμισαν ότι πλέον έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα που οι βασικότεροι χρηματοδότες των σχολείων είναι οι χορηγοί και οι γονείς. Αυτό είναι το νέο σχολείο της αγοράς που θα είναι φτηνό για το κράτος, κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις, ακριβό για τους γονείς.
Κλείνοντας, τόνισαν ότι η πολιτική των περικοπών πάει χέρι χέρι με ένα υποβαθμισμένο Γυμνάσιο, με ένα Λύκειο φροντιστήριο με μαραθώνιο εξετάσεων, ενώ αρνητική είναι και η κατάσταση που αντιμετωπίζουν και τα παιδιά στα ΕΠΑΛ με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και βιβλία, με το κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων, την κατάργηση των ειδικοτήτων με την μαθητεία που προωθεί την φτηνή εργασία και την υποταγή της εκπαίδευσης στις στενές ανάγκες των επιχειρήσεων.
Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας υπερασπίστηκαν την αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου λέγοντας μάλιστα ότι για τα περισσότερα ζητήματα, παρά την επιτροπεία από τους θεσμούς, υπάρχει ευχαρίστηση και αποδοχή των χειρισμών της κυβέρνησης από τη συντριπτική πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας και ότι αυτή η κυβέρνηση προσπαθεί να λύσει διαχρονικές παθογένειες σε όλες τις βαθμίδες.
Φαίνεται μάλλον ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες ξέχασαν λες και έχουν μνήμη χρυσόψαρου τις μαζικές κινητοποιήσεις του κλάδου το τελευταίο διάστημα και την οργή και αγανάκτηση των συμβασιούχων, αλλά και υπολοίπων εκπαιδευτικών που μάλιστα αντιμετώπισαν και την βίαιη καταστολή των ΜΑΤ.
Κατά τα άλλα αρκέστηκαν σε γενικολογίες για όλα τα αιτήματα που τους τέθηκαν χωρίς να δίνουν συγκεκριμένες απαντήσεις για το αν η κυβέρνηση δώσει λύσεις αντίστοιχη με την αναγκαιότητα των καιρών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς,
Απέναντι σε αυτή τη νέα δύσκολη διαμορφούμενη κατάσταση ο ρόλος του εκπαιδευτικού κινήματος είναι:
- Nα σηκώσει το ύψος των απαιτήσεων, να παλέψει κόντρα στον συμβιβασμό, τη λογική των περιορισμένων αναγκών για τα παιδιά της εργατικής τάξης, της λογικής του ό,τι περισσεύει και ό,τι μπορεί πληρώνει και ο γονιός.
- Να παλεύει για σύγχρονο σχολείο με βάση τις δυνατότητες της τεχνολογίας, της επιστήμης, της παιδαγωγικής.
- Να γνωρίζει ότι η πάλη για ένα τέτοιο σχολείο δένεται με τον αγώνα του λαού για ζωή και εργασία με σύγχρονα δικαιώματα.
ΤΟ ΔΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη