Thumbnail
Αναλυτικά

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες

Αυτήν την περίοδο  μέσα σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια έγιναν  οι υπηρεσιακές μεταβολές στα σχολεία του νομού. Με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την πλήρη κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς .

 Συγκεκριμένα ,οι μεταθέσεις για αυτή τη χρονιά ήταν μόλις 6! συνάδελφοι να καταφέρουν να πάρουν μετάθεση, ενώ μόνο 1 να έρθει στα Χανιά, με αποτέλεσμα άλλη μία χρονιά εκπαιδευτικοί να ζουν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας και φτώχειας. Επιπλέον σε διάστημα μίας ημέρας έγιναν οι υπολογισμοί για οργανικά πλεονάσματα – κενά χωρίς να έχουν γνώση οι σύλλογοι διδασκόντων. Μία τακτική που εφαρμόζει με συνέπεια το υπουργείο και οι κατά τόπους ΔΔΕ .

Το αποτέλεσμα είναι πάνω από 100 συνάδελφοι να  βγαίνουν υπεράριθμοι, ενώ 60 συνάδελφοι να βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας(διάθεση του ΠΥΣΔΕ) για πολλά χρόνια και οι οργανικές θέσεις να δίνονται με το σταγονόμετρο - ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι κανείς δεν περισσεύει- την ίδια στιγμή που στη φετινή χρονιά εργάζονται 250 αναπληρωτές οι οποίοι θα απολυθούν τον Ιούνη  για να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά το απαράδεκτο καθεστώς της ελαστικής εργασίας.

Σε αυτή τη λογική κινήθηκαν και οι αποσπάσεις σε φορείς Υπουργείου Παιδείας (Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, Γενική Γραμματεία Υπουργείου Παιδείας, Δ.ΙΕΚ, ΑΕΙ, κ.ά.). οι οποίες εξακολουθούν να πραγματοποιούνται σε καθεστώς αδιαφάνειας και ως εκ τούτου να αποτελούν κατεξοχήν πεδίο πελατειακής εξυπηρέτησης. Τυπικά, στη σχετική εγκύκλιο γίνεται αναφορά στη συνεκτίμηση κάποιων κριτηρίων (μεταπτυχιακές σπουδές, γνώση ξένων γλωσσών και χειρισμού Η/Υ, προηγούμενη εμπειρία, κ.α.), χωρίς ωστόσο να προβλέπεται κάποια συγκεκριμένη μοριοδότησή τους και χωρίς να δημοσιοποιείται πίνακας των αιτούντων απόσπαση. Στην πράξη, οι αποσπασμένοι επιλέγονται με αποκλειστική ευθύνη του εκάστοτε Προϊστάμενου χωρίς κανένας να μπορεί γνωρίζει ποια κριτήρια ή «κριτήρια» βάρυναν στην επιλογή αυτή. Φέτος, μάλιστα, το υπουργείο επιχείρησε να απλώσει ακόμη μεγαλύτερο σκοτάδι στην όλη διαδικασία, αρνούμενο αρχικά να ανακοινώσει τα ονόματα όσων αποσπάστηκαν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επικαλούμενο την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων (το περίφημο GDPR) και δηλώνοντας μάλιστα ότι όσοι έλαβαν απόσπαση θα ενημερωθούν τηλεφωνικώς! Τελικά τα ονόματα ανακοινώθηκαν με μία βδομάδα καθυστέρηση στις 08/06 και αφού είχαν προηγηθεί αντιδράσεις αλλά και η διαρροή των ονομάτων σε διαδικτυακά φόρα και κοινωνικά δίκτυα.

Επιπλέον ο μικρός αριθμός αποσπάσεων δεν επιτρέπει στις συγκεκριμένες υπηρεσίες να λειτουργήσουν στοιχειωδώς (χαρακτηριστικά στην ΔΔΕ Χανίων αποσπάστηκαν μόλις 3 άτομα!) κάτι που δίνει στους Διευθυντές Εκπαίδευσης μίας πρώτης τάξεως δικαιολογία για να επιδίδονται κάθε Σεπτέμβρη σε ένα όργιο αποσπάσεων και διαθέσεων «για τις ανάγκες της υπηρεσίας», οι οποίες λαμβάνουν χώρα ακόμα περισσότερο «εν κρυπτώ και παραβύστω» σε σχέση με τις αποσπάσεις που περνάνε κεντρικά από το υπουργείο.

Είναι κατανοητό σε όλους ότι η εξοικονόμηση και ο “εξορθολογισμός” στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  με την κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μείωση ειδικοτήτων και τομέων στη ΤΕΕ, οι εγκύκλιοι για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και οι κατευθύνσεις και Ο.Π. στα ΓΕΛ, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ, ο ενδιάμεσος χαρακτηρισμός παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ, οι εγκύκλιοι για τα ξενόγλωσσα τμήματα, η αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων, οι αλλαγές με τις ηλεκτρονικές εγγραφές  οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και  στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των κενών, στη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών.

Σε αυτήν τη λογική κινούνται οι συνεχείς αλλαγές  στις αναθέσεις μαθημάτων που προωθεί το υπουργείο. Η ενοποίηση διαφόρων ειδικοτήτων δεν στηρίζεται σε κανενός είδους επιστημονική  και παιδαγωγική  τεκμηρίωση, κινείται μόνο στην λογιστική αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού, της μείωσης του προσωπικού και της εξαφάνισης της ανάγκης διορισμών. Προωθεί το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει» υποβαθμίζοντας εκπαιδευτικούς και μαθήματα. Εντάσσεται  στην λογική ο καθένας κάνει οτιδήποτε αρκεί να μην υπάρχουν κενά και να δημιουργηθούν «πλεονάσματα» στο όνομα μιας τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος.

Τέλος σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα ασφυκτικά , αντιπαιδαγωγικά χρονοδιαγράμματα για τις  ενδοσχολικές εξετάσεις (Γυμνάσιο ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) όπου οι μαθητές θα έδιναν καθημερινά μέχρι και 2 μαθήματα! και οι εκπαιδευτικοί να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα πολλαπλά καθήκοντα τους. Προφανώς και δεν είναι τυχαία όλα αυτά αλλά εικόνα από το μέλλον που ετοιμάζουν για το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα και με την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση και τις διαδικασίες αξιολόγησης που προωθεί το Υπουργείο.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στη συνέχιση αυτής της πολιτικής αναπτύσσοντας ενωτικούς και αποτελεσματικούς αγώνες για να ανατραπούν αυτές οι πολιτικές. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης με μόνο στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Παλεύουμε

  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
  • Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Ανατροπή των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, ξενόγλωσσα τμήματα, μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ. Κατάργηση της ρύθμισης για ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ.
  • Επαναφορά του διδακτικού μας ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.
  • Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.
  • Πραγματοποίηση όλων των μεταθέσεων – αποσπάσεων.
  • Διαφάνεια, κριτήρια και έλεγχος σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα. Όχι στην ελαστική εργασία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες