Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, ευχόμαστε και με αυτό το σημείωμα καλή σχολική χρονιά, σε όλες και όλους με υγεία και δύναμη.
Α) ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Ενημερώσαμε από την πρώτη μέρα του Σεπτέμβρη για τις κινητοποιήσεις που συμμετείχαμε στην Α' Διεύθυνση, συντονισμένοι και με τους άλλους συλλόγους της Αθήνας, ώστε να υπερασπίσουμε τις θέσεις εργασίας και το εκπαιδευτικό έργο όλων των σχολείων, από τη συνεχιζόμενη απόπειρα περικοπών, μετακινήσεων, πλαστών υπεραριθμιών, συγκάλυψης των πραγματικών κενών. Μετά την αποτροπή των μετακινήσεων μαθητών της πρώτης τάξης από τις τριμελείς επιτροπές εγγραφών, κάτω από την ισχυρή πίεση των συλλόγων, δώσαμε τη μάχη τόσο συνολικά, όσο και για κάθε σχολείο που μας ενημέρωσε, για διαπίστωση λιγότερων υπεραριθμιών και περισσότερων κενών από όσα εισηγούνταν η Διεύθυνση.
Η μάχη για την ανάδειξη και την κάλυψη των πραγματικών αναγκών συνεχίζεται και καλούμε κάθε σχολική μονάδα και κάθε σύλλογο διδασκόντων να συνεχίσει να απαιτεί :
- ‘Εναν δάσκαλο-α για κάθε τμήμα
- Για κάθε δύο τμήματα ολοημέρου, ορισμός ενός επιπλέον δασκάλου υπεύθυνου, ώστε να μην μετατραπεί σε φύλαξη όπου κάθε ώρα θα μπαίνει και διαφορετικός δάσκαλος
- Κάλυψη με έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για κάθε αίτηση σε παράλληλη στήριξη
- Έναν δάσκαλο σε κάθε τμήμα ένταξης
- Έναν δάσκαλο σε κάθε τάξη υποδοχής
- όλες τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα
- Κάλυψη από τις αναγκαίες ειδικότητες όλων των προβλεπόμενων ωρών των γνωστικών αντικειμένων ειδικοτήτων και στην πρωινή ζώνη και στο ολοήμερο. Να μην ανατίθενται από συλλόγους διδασκόντων μαθήματα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, σε ΠΕ 70, πριν την ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών (τοποθετήσεις και προσλήψεις αναπληρωτών).
- Δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
- Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία και νηπιαγωγεία
- Χωρισμό όλων των πληθωρικών τμημάτων με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος- Καμία σύμπτυξη τμήματος να μη γίνει αποδεκτή
Β) ΓΙΑ ΤΑ "ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ"
Η κυβέρνηση επεκτείνει το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων σε περισσότερα σχολεία, πρόγραμμα για το οποίο έχουμε από πέρυσι τοποθετηθεί αναλυτικά με ανακοίνωση του Συλλόγου μας και δώσαμε μαζί με όλες τις σχολικές μονάδες και τους συναδέλφους μια πετυχημένη μάχη για να αρθούν τουλάχιστον οι σοβαρότερες από τις συνέπειες που ανακύπτουν στο εργασιακό μας περιβάλλον. Όπως και πέρσι, καλούμε και καλύπτουμε όλες τις σχολικές μονάδες του προγράμματος (παλιές και νέες) να μη συγκροτήσουν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων, αναλαμβάνοντας αλλότρια καθήκοντα με πολλαπλές ευθύνες που απαλλάσσουν τους προμηθευτές από βασικές υποχρεώσεις τους, αλλά και ούτε να αναλάβουν καθήκοντα τραπεζοκόμου σε διδακτήρια χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές και όσα παιδιά δεν μένουν στο ολοήμερο να παίρνουν το φαγητό στο σπίτι.
Επισυνάπτουμε για τα παραπάνω δύο σχέδια πρακτικών που κυκλοφορούν από την Ομοσπονδία, ώστε να συνταχθούν από τους συλλόγους διδασκόντων που τα σχολεία τους είναι φέτος στο εν λόγω πρόγραμμα.
Γ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ "Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"
Ο σύλλογος Αθηνά, με βάση όσα εξέθεσε στην από 14/1/18 ανακοίνωσή του, χαρακτήρισε επικοινωνιακό και όχι παιδαγωγικό μέτρο την πρόταση του Υπουργείου για παραμονή της τσάντας στο σχολείο ένα Σαββατοκύριακο το μήνα, ένα μέτρο που δεν αίρει τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργεί στους μαθητές και τις οικογένειές τους η συνεχιζόμενη αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική των μνημονίων. Ταυτόχρονα είναι ένα μέτρο που επιχειρεί να ακυρώσει τον παιδαγωγικό ρόλο κάθε εκπαιδευτικού αλλά και του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου που είναι οι μόνοι αρμόδιοι να καθορίσουν τις πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Με βάση και τη φετινή εγκύκλιο που επιχειρεί να επεκτείνει την παραμονή της τσάντας σε δύο Σαββατοκύριακα το μήνα, ο σύλλογος Αθηνά θεωρεί πώς οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν όλη την ευχέρεια και την παιδαγωγική ελευθερία να αποφασίσουν για την υλοποίηση ή όχι της εν λόγω πρότασης.
Δ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Με αφορμή την έναρξη της χρονιάς και την απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα, και την πρόβλεψη για έναρξη των διαδικασίων για "προγραμματισμό" και "αποτίμηση" του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας μέσω του νόμου για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, σας ενημερώνουμε και πάλι για τις συλλογικές μας αποφάσεις, που επαναβεβαιώθηκαν από το ΔΣ και τη ΓΣ, με τις οποίες απέχουμε με απεργία-αποχήαπό κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά και αποφασιστικά τη συλλογική προσπάθεια ενάντια στην αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση, για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
Ενημερώνουμε, τέλος, πως θα ακολουθήσει συνολική ανακοίνωση-τοποθέτηση του συλλόγου για την εκπαιδευτική και κοινωνική συγκυρία που διαμορφώνεται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τις προτεραιότητες της συλλογικής μας δράσης.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε συσπείρωση γύρω από το Σύλλογό μας και σε επικοινωνία μαζί του για κάθε εργασιακό θέμα.
Καλή δύναμη σε όλους και όλες !
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Σχέδιο πρακτικού:
"Ορισμός εκπαιδευτικών στην Επιτροπή Παραλαβής σχολικών γευμάτων"
"Εφαρμογή του Προγράμματος των σχολικών γευμάτων κατά το έτος 2018-19"
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη